Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Energie mechanická Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Advertisements

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Pohybová (kinetická) energie
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Kompendium fyziky pro 8. a 9. ročník Výpočet práce, účinnost (8.06)
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů
POHYBOVÁ ENERGIE TĚLESA
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Pohybová (kinetická) energie tělesa
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Pohybová energie tělesa TÉMATICKÝ CELEK:
Fyzika 7.ročník ZŠ Pohybová a polohová energie tělesa Creation IP&RK.
Energie.
Transkript prezentace:

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005

Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů Umístění prezentací :

Vzdělávací obor:Fyzika Třída:8.A Vyučující:Iva Mohylová Datum: Téma vyučovací hodiny : „Pohybová energie tělesa“ „Pohybová energie tělesa“ Vybavení učebny : připojení na INTERNET připojení na školní síť – výukové programy PC – notebook PC – notebook dataprojektor dataprojektor

Zdroje informací „Fyzika pro 8. ročník základní školy“: Bohuněk J., Kolářová R., nakladatelství Prometheus 1999 PC program: „Animovaná fyzika“

Opakování: 1. Řekni fyzikální značku práce. 2. Řekni fyzikální jednotku práce. 3. Řekni vztah pro výpočet práce. 4. Řekni fyzikální značku výkonu. 5. Řekni fyzikální jednotku výkonu. 6. Řekni vztah pro výpočet výkonu. 7. Řekni vztah pro výpočet účinnosti. 8. Vysvětli, proč nemůže být účinnost stroje 100%.

POHYBOVÁ ENERGIE TĚLESA

Pohybující se těleso má pohybovou = kinetickou energii E k. pohybovou = kinetickou energii E k. kinetická energie E k - fyzikální veličina, [E k ] = 1J (joule) - její velikost se posuzuje podle práce, kterou pohybující se těleso může vykonat, dokud se nezastaví

Na čem závisí pohybová energie tělesa? Plastová koule → uvedeme ji do pohybu, tj. získá pohybovou energii → narazí na druhou kouli, posune ji po určité dráze a obě koule se zastaví

Plastová koule při prudším nárazu → koule se pohybuje rychleji → po nárazu červenou kouli posune dále, tj. pohybující se koule vykonala větší práci a měla větší pohybovou energii E k tělesa je větší, čím větší rychlostí se pohybuje Těleso v klidu má nulovou E k

Ocelová koule (tj. koule o větší hmotnosti) – pokus zopakujeme E k závisí na hmotnosti tělesa. Pohybují-li se dvě tělesa stejnou rychlostí, má těleso o větší hmotnosti větší pohybovou energii.

Zápis: Pohybová (kinetická) energie tělesa  Pohybující se těleso má pohybovou (kinetickou) energii.  Pohybovou energii tělesa posuzujeme podle práce vykonané tělesem až k jeho zastavení. Pohybová energie tělesa závisí na jeho rychlosti a hmotnosti.  Těleso v klidu má nulovou pohybovou energii.  Pohybová (kinetická) energie E k, [E k ] = 1J E k = W E k = W

Příklad: Jakou pohybovou energii má přibližně sekyrka těsně před dopadem, když na špalek působí silou asi 700N a zarazí se do hloubky15 cm? F = 700N s = 15cm = 0,15m E k = ? (J) E k = W E k = 700*0,15 E k = 105J

Opakování: 1. Jakou značku má energie? 2. Jakou jednotku má energie? 3. Která fyzikální veličina je „uschována“ v energii? 4. Které dva základní druhy energie rozlišujeme? E1Jpráce polohovou a pohybovou energii

1. Řekni ekvivalentní název pro pohybovou energii. 2. Jakou značku má pohybová energie? 3. Jakou jednotku má pohybová energie? 4. Na čem závisí pohybová energie tělesa? 5. Která tělesa mají pohybovou energii? 6. Jak velkou pohybovou energii má těleso, které je v klidu? kinetická energie EkEkEkEk1J na hmotnosti tělesa a jeho rychlosti pohybující se tělesa nulovou pohybovou energii

Hodnocení vyučovací hodiny Usnadnění práce se zápisem učiva žákům do sešitu Usnadnění práce se zápisem učiva žákům do sešitu Usnadnění práce při zadávání příkladů žákům a při opakování učiva minulé vyučovací hodiny Usnadnění práce při zadávání příkladů žákům a při opakování učiva minulé vyučovací hodiny Klady Zápory Klady Zápory

Poznámky k prezentaci  PC program „Animovaná fyzika“ je pro žáky základní školy příliš těžký. Byl použit pro doplnění učiva, ale použila bych jej pouze při práci s nadanými žáky.