Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/21.3732 Stupeň a typ vzdělávání: první stupeň, první období Typická věková skupina: 8 - 9 let Metodické doporučení: prezentace je tvořena pro seznámení se s přídavnými jmény, během prezentace děti odpovídají, přiřazují a pak se objevují kontrolní odpovědi. Snímek č. 5, 7, 8 doporučuji dětem vytisknout ve formě pracovního listu, aby mohly samostatně pracovat a kontrolovat správnost zadaného cvičení. Ověření v praxi ověřeno dne: 27. 5. 2013 Ve třídě: 3. ročník Anotace: Slovní druhy - Přídavná jména I Autor: Mgr. Michaela Vacková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Očekávaný výstup: žák se seznamuje, porovnává a třídí slova podle významu, žák poznává slovní druhy Průřezová témata: osobnostní rozvoj Speciální vzdělávací potřeby: individuální práce dětí s SPU u interaktivní tabule, doplňování, ústní kontrola Klíčová slova: slovní druhy, přídavná jména Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák
Slovní druhy Přídavná jména I Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Vacková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).
Přídavná jména (adjektiva) vyjadřují vlastnosti osob, zvířat a věcí barevný, velké, chlupatý, tatínkův,…… Ptáme se na ně otázkami: Jaký? Jaká? Jaké? Který? Která? Které? Čí?
Přídavná jména (adjektiva) tvary přídavných jmen můžeme měnit podle pádů a čísla. říkáme, že přídavná jména skloňujeme
Vyhledej nesmyslná spojení podstatných jmen (substantiv) s přídavnými jmény (adjektiv), barevně podtrhni. odvážná kniha, voňavá květina, červená sedmikráska, vykolejená tříkolka, chytré dítě, zalesněný les, ledový úkol, nejteplejší zmrzlina, prosincový únor, vážná nemoc, zelená žába, bílá oblaka, studené slunce, nejnižší hora Sněžka, hadrový chléb, špinavé nádobí, tvrdé oči, fialová pampeliška, letní medvěd, barevný televizor, lesní počítač
Správné řešení odvážná kniha, voňavá květina, červená sedmikráska, vykolejená tříkolka, chytré dítě, zalesněný les, ledový úkol, nejteplejší zmrzlina, prosincový únor, vážná nemoc, zelená žába, bílá oblaka, studené slunce, nejnižší hora Sněžka, hadrový chléb, špinavé nádobí, tvrdé oči, fialová pampeliška, letní medvěd, barevný televizor, lesní počítač
Jaký by měl být kamarád. Jaká by měla být kamarádka Jaký by měl být kamarád? Jaká by měla být kamarádka? Jaké vlastnosti by měl(a) mít podle tvého názoru dobrý kamarád, kamarádka. Vyber si. Dokážeš i nějaké vlastnosti přidat? nadaný, líný, rozmazlený, hezký, starostlivý, spolehlivý, milý, podivný, zuřivý, tvrdohlavý, zručný, snaživý, nejsilnější, nepořádný, lhostejný, veselý, naštvaný, nadřazený, mrzutý, pilný, nafoukaný, atletický, silný, závistivý, chytrý, rozumný, podlézavý, záludný, milý, čistotný, sportovní, tvořivý, dobrosrdečný (doplň)
Jaké vlastnosti máš ty? Pokus se nějaké vybrat a zapsat.