Jak se UČIT, aby mě to nebolelo

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zákon o sociálních službách č. 108/2006 Sb.,. Vznik zákona •Na tento zákon jsme všichni čekali víc jak 10 let •Přináší veliké změny do sociální práce.
Advertisements

Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Děti se učí kvůli budoucnosti, ne kvůli známkám! Analýza dotazníkového šetření projektu Pohoda.
Časová dotace:16 hodin měsíčně. možnost konzultace problémů souvisejících se speciálními vzdělávacími potřebami žáků vytváření podmínek pro integraci.
Formy dějepisného vyučování Přednáška č. 7 ZS AR 2013/2014.
Efektivnost řídící práce
Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu
Podpůrný metodický seminář I.
Učení Petr Machala.
Učte se anglicky 4krát rychleji Úvod Dr. Arkady Zilberman *US Patent 6,341,958.
Umění učit se Petr Machala. …Obracím se na vás, protože mám problém. Pokaždé, když si sednu k učení, nejsem schopen myslet na to, co se mám učit, ale.
Efektivní učení.
Jak se stát dobrým právníkem?
Výuka soudobých dějin problémy a perspektivy Ústav pro studium totalitních režimů Praha.
UMĚNÍ UČIT SE Mgr. Michal Oblouk. UČENÍ  měli bychom: a)zjistit, jaký způsob učení nám nejvíce vyhovuje a používat ho b)uvědomit si, že je důležité procvičování.
MOŽNOSTI DOMÁCÍ PŘÍPRAVY
 1. Autor zprávy : Původcem zprávy a tím, kdo ji předává druhým, jste vy sami. Způsob, jakým ji předáváte dál, může být ovlivněn například :  Postoj.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Motivace ve výuce přírodopisu
Příklady tréninkových jednotek Praha Veličiny používané u tréninkových jednotek A.Délka zátěže (km, čas) B.Intenzita zátěže C.Délka a intenzity.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:
Druhá evaluace systému ARET pro automatické předčítání učebních textů a pro vytváření automaticky čtených učebních pomůcek Druhá evaluace systému ARET.
Projekt Inkluzívní škola. Kurikulární reforma Možnosti Motivace učitelů Dovednosti Tradice.
PLÁNOVÁNÍ CELOROČNÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY UČITELE EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ
Didaktika distančního vzdělávání Základní pojmy a vztahy.
Příprava na vyučovací hodinu a její vyhodnocení
Základní škola, Březinská 1702, Vlašim
Paměť, pozornost, zapomínání
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
Proč a jak učit psát cizince analfabety a poloanalfabety
UČENÍ EVA JEŘÁBKOVÁ.
Přijímací pohovor Doporučení a rady.
Školní pedagogika Jitka Č ervenková, Martina Ukropcová Žák ve škole.
Konverzace: Popište někoho!. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
OPAKOVÁNÍ. Přetopená místnost Přehledné poznámky Příliš velká večeře Talent na jazyky Spolupráce se spolužáky Zábavné příklady Bolest hlavy Lehké učivo.
Projekt „ Vzdělávání dotykem“ CZ.1.07/1.3.00/ DIDAKTIKA ODBORNÝCH PŘEDMĚTŮ S ICT Autor: Mgr. Vendulka Vorlová.
Jak se UČIT, aby mě to nebolelo Připravil Jan Weiser podle příručky Národního ústavu odborného vzdělávání v Praze Jak se učit na střední škole.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 05 – Paměť a učení NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné.
DRUHY PAMĚTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Anotace Materiál je určen pro žáky středních odborných škol a středních odborných učilišť v rámci výuky finanční gramotnosti v bloku ekonomických a příbuzných.
Formy dějepisného vyučování Přednáška č. 7 ZS AR 2014/2015.
Školské dokumenty. Osnovy Dříve dány centrálně. Jednotné pro všechny pro všechny školy daného typu. Od roku 2007 si osnovy vytváří každá škola na základě.
Matematika pro automobilní obory 20. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Brandýs n. L. – Stará Boleslav, Školní 291 AUTOR: Mgr. Slaminková Jana NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_Výchova ke zdraví TEMA: Denní režim ČÍSLO.
Dobrý kurz první pomoci
Velká didaktika J. A. Komenský 2.část
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Projekt „ Vzdělávání dotykem“ CZ.1.07/1.3.00/
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Sada 1 MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
ANOTACE Materiál je určen pro žáky 4. ročníku, je určen k procvičování učiva. Materiál obsahuje prezentaci s učivem o zlomcích. Doplněno řešením. Žáci.
Matematika – 4. ročník. Pracujeme s diagramy
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Jak si organizuji svůj čas, abych všechno zvládla
Režim dne I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
POPIS PRACOVNÍHO POSTUPU
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Vedení poznámek Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Bělková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Umíte se učit? Tipy pro úspěšné učení
VY_32_INOVACE_48_Život ve škole – umění se učit
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Paměť a soustředění.
Kognitivní rehabilitace
Autor: Mgr. Eva Procházková Název: VY_32_INOVACE_21_Příroda u nás doma
Práva dítěte Výchova k občanství
Jak se efektivně učit 2017.
SIPVZ – úvodní modul P ICT a změny ve výuce (2 h) metodické poznámky.
Transkript prezentace:

Jak se UČIT, aby mě to nebolelo Připravila Jarmila Havelková podle příručky Národního ústavu odborného vzdělávání v Praze Jak se učit na střední škole (upraveno pro ZŠ)

Obsah Metoda 5P První P – Podmínky Druhé P – Plánování Třetí P – Přestávky Čtvrté P – Poznámky a práce s textem Problémy při psaní poznámek Páté P – Paměť Kolik si toho pamatujeme? Jak se kdo učí? Problémy s pamětí Desatero správného čtení

Metoda 5P Úspěch ve škole často závisí více na domácí přípravě, než na tom, jak chytří jsme se narodili. Některým jde učení pomaleji, jiní s ním nemají sebemenší problémy. Ale existují body, kterých byste se měli držet, pokud se chcete opravdu DOBŘE A EFEKTIVNĚ naučit.

První P - PODMÍNKY Pokoj Větrání Osvětlení Ticho Pomůcky Tekutiny Pořádek

Druhé P – PLÁNOVÁNÍ ČASU Plánování přináší PLUS Poznámkový blok Učení ve stejnou dobu Plán učení – co, kde, kdy

Třetí P - PŘESTÁVKY Pauzy a přestávky = učení podle potřeby Aktivní odpočinek Krátké přestávky při domácí přípravě Učení v kratších blocích

Čtvrté P – POZNÁMKY A PRÁCE S TEXTEM Psaní poznámek Výhody Zkratka výkladu vyučujícího Základní informace o probíraném učivu Metoda POČAČO

Psaní poznámek - problémy Soustředění Rychlost výkladu Přeskakování myšlenek Výslovnost vyučujícího

Páté P - Paměť Zapamatování Zapomínání Cíl učení Fungování paměti Pamatování potřebných věcí

Kolik si toho pamatujeme? První den – cca polovina až 60% Druhý den – klesne množství informací již jen na nepatrný zlomek (u někoho to však může být ještě stále až 30% informací) Za týden – si mlhavě vzpomenete, že jste něco četli z učebnice

Jak se kdo učí? Čtení textu Poslech Kreslení / psaní textu Kombinace Opakování Pomůcky Praxe

Problémy při učení soustředění problémy s pamětí problémy s trémou a strachem nechuť k předmětu

DESATERO SPRÁVNÉHO UČENÍ vhodné podmínky (pořádek, klid, vyvětraný pokoj) včasný spánek pořízení diáře sledování výkladu a aktivita ve vyučování poznámky do sešitu práce s textem učení v kratších časových blocích opakování naučit se chtít učení s kamarády

DĚKUJI ZA POZORNOST :)