Scrum @ Seznam.cz Tomáš Pergler www.seznam.cz … najdu tam, co neznám !

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výuka anglického jazyka s interaktivní tabulí a e-learningem
Advertisements

Černoch Michal Školoudová Lenka
Software Development Conference 2007 Vztah dodavatele a odběratele Zdeněk Borůvka.
TALENTI V DHL SUPPLY CHAIN
 Vybraný scénář : Observe and create a resource  Třídy: 2.A a 3.B  Věk žáků: let  Vyučovací předmět: španělský jazyk (úroveň A1 – A1+)  Téma/
Projektové řízení Modul č.1.
„Plánování projektu Plán projektu“
Databázové systémy Přednáška č. 3 Proces návrhu databáze.
Jdeme do hloubky: týdenní report
PA081 Programování numerických výpočtů
Zlepšování jakosti.
Vzdělávání zaměstnanců Střediska sociálních služeb městské části Praha 9 je finančně podpořeno z Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu.
Agilní Softwarové Procesy
MS EXCEL Rodné číslo.
D) Produkční a nákladová funkce
SYSTÉMY ŘÍZENÍ ZÁSOB Jana Burešová Kateřina Cimická
Kritické faktory úspěchu softwarových projektů Je SCRUM řešením?
Agilní plánování Václav Pergl. Obsah Proč začalo Kerio agilnit ? Co je SCRUM ? A co na to Mařenka Poppendiecková ? Plánovací úrovně Denní plánování Plánování.
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Proces řízení projektu
Aukro.cz – projektový management v e-commerce Tereza Kabrdová.
Jak se učí inovační podnikání
Projekt implementace informačního systému Manažerská informatika - projektové řízení Jiří Mikloš,
Air Products Company Confidential 25. března 2013 Co je nového v aplikaci AgentsPlus?
LIDSKÉ ZDROJE A KVALITA Národní konference kvality ve veřejné správě Simeona Zikmundová Brno
X13PMT 3. seminář Ing. Martin Molhanec, CSc. Garant předmětu ČVUT – FEL, K13113.
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
Plán testů Tým FelPay. Testování a kvalita obecně Přispívá ke správné funkci systému Přispívá ke správné funkci systému Snižuje finanční a časové ztráty.
Příklady úspěšného využití ICT prostředků ve výuce David Lesch, člen představenstva.
Možnosti modelování požadavků na informační systém
Nové funkce v novém Skliku
Prohlížeč Chrome Ročník: 6 Předmět: Informační a komunikační technologie Učitel: Vojtěch Novotný Téma: Prohlížeč Chrome Ověřeno ve výuce:
Investujte do úspor. Zlepšete prodej a marketing Přehled o Vašich zákaznících, obchodních aktivitách a příležitostech – Kdokoliv kdykoliv ví o všem, co.
Seznam.cz Najdu tam, co neznám... Josef Šíma, manažer vývoje.
Seznam.cz – závazek úspěchu? … najdu tam, co neznám ! Tomáš Búřil,
Program zahájení - Petr Pavlinec, KÚ role systémového integrátora - Martin Vimr, PH organizace projektu - Vladimír Kvarda, PH obsazení projektového týmu.
Uvodni strana. Řešitelský tým Vedoucí pracovník Roman Čapek Řadoví zaměstnanci Petr Kotál Bohumír Baier
Rozdíly v trénování dorostu a žactva. Školení trenérů 3.třídy Hradec Králové
Základní pojmy v informatice –II.
4x4 LAND ROVER. O soutěži... -soutěží členné týmy studentů ve věku let -úkolem týmu je navrhnout.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Projektový cyklus, analýza SWOT
… najdu tam, co neznám !. … najdu tam, co neznám ! Historie vývoje Leden 2009 první kroky k vývoji nového systému Duben 2009.
Sylabus V rámci PNV budeme řešit konkrétní úlohy a to z následujících oblastí: Nelineární úlohy Řešení nelineárních rovnic Numerická integrace Lineární.
Seznam.cz Tomáš Pergler … najdu tam, co neznám !
BioTech 2011, Strážná. O čem to bude? Stochastické simulace Diferenciální rovnice (ODR) Automaty.
Drážní společnost Kdo jsme Parta studentů, kterou zajímá železnice a městská doprava Lidi, co pro Vás RÁDI pořádají exkurze.
Helios Orange - Implementace systému
aneb Assessment Centre a Development Centre
Komunikace Veřejná správa, Regionální rozvoj Litoměřice Jan Jůna
Sraz K+K Havlíčkův Brod, připravil Pavlík.
Sopop.cz Městská knihovna a komunitní plánování Web SOciální POmoci Písecka.
Agilní vývoj, SCRUM a jak ho nedělat Agilní vývoj v Čechách aneb čehu se vyvarovat a co neopomenout Jan Pospíšil Senior Technology Microsoft.
Minikonference Gymnázium Brno - Řečkovice 17.červen 2010
Bohumír Zoubek, Tomáš Krátký
EU peníze školám Základní škola , Znojmo, Mládeže
Organizační informace
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ (seminář)
Právní systém Tomáš Klein Sekce jádra systému Vývojový tým Univerzitního informačního systému Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Výjezdní.
Time management. Time management Time management řízení času soubor dovedností pro lepší využití svého času k dosažení produktivity.
A INOVACE INFORMAČNÍCH
Školení IS - 7 Rozvrh, Záložky.
Flexi Work Komerční banka, a.s. Martina Maričová, Human Resources
DESIGNOVÉ MYŠLENÍ Tento projekt byl financován za podpory Evropské komise. Podpora Evropské komise při vypracování této publikace neznamená, že se Komise.
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Česka spořitelna je členem Erste Group
Plán obchodního projektu
Definiční obory. Množiny řešení. Intervaly.
Transkript prezentace:

Scrum @ Seznam.cz Tomáš Pergler www.seznam.cz … najdu tam, co neznám !

Obsah přednášky Jak funguje Scrum Jak děláme Scrum v Seznam.cz role fáze (meetingy) vstupy / artefakty Jak děláme Scrum v Seznam.cz Praha – Brno na dálku Jak reportujeme dál Projekty i maintenance

Co je SCRUM? Scrum je iterativní způsob vývoje softwaru Druh projektového řízení, často spojován s agilním vývojem softwaru Přestože se často píše velkými písmeny není to zkratka Název je odvozen od rugby

Scrum

SCRUM průběh

Role ve scrumu Scrum Master -zajišťuje, že probíhá všechno jak má -neměl by být součástí týmu (programovat) Product Owner -reprezentuje zákazníka (u nás firmu), vytváří backlog -vyjasňuje týmu co a jak se má vyrobit Tým -klíčoví lidé, kteří se účastní výroby (programátoři)

Backlog soupis všeho, co se musí vyrobit  skládá se z user stories každá story má určenou prioritu každá story má odhad v bodech každá story má definováno jak poznáme, že je hotovo Sprint backlog – co se má vyrobit ve sprintu

Sprint Backlog - realita

Odhadování odhaduje se náročnost stories naceňuje se v bodech čísla pro bodování se používají z upravené Fibonacciho posloupnosti F(n+1) = F(n) + F(n−1) v Seznamu, dost často používáme stejně odhadování na MD (a pak nám vychází, že se den práce za den nestihne )

Odhadování = planning poker

Sprint Sprint je časově určené období (obvykle 2-3týdny), ve kterém se vyrábí určená část product backlogu Během sprintu probíhají fáze: Plánování 1 Plánování 2 Výroba  - standup denně Demo Retrospektiva

Plánování 1 Účastní se Tým, ScrumMaster, ProductOwner ProductOwner vysvětlí co je cílem vybraných stories Cílem ProductOwnera je mít toho za „své peníze“ co nejvíc, úkolem ScrumMastera je ohlídat, že se Tým zaváže pouze k tomu co zvládnou vyrobit

Plánování 1 Na konci tohoto meetingu existuje závazek, které stories tým dodá na konci sprintu Je velký rozdíl mezi: závazat se k 19 bodům a stihnout 20 (tedy něco navíc) závazat se k 21 bodů a stihnout 20 (tedy nestihli jsme co jsme slíbili) Závazek se dělá dle Velocity

Velocity „výkonnost“ týmu Jedná se o zkušenost z předchozích sprintů „pokud mám k dispozici stejný tým, je pravděpodobné, že za stejné časové období vyrobíme stejně bodů jako v minulém sprintu“

Burndown

Plánování 2 Účastní se Tým a ScrumMaster Cílem je prodiskutovat „design“ aplikace Na konci meetingu Tým ví, jak vyrobí stories v probíhajícím sprintu Proběhne rozpad stories na tasky, tedy na konkrétní úkoly, které je třeba udělat, aby byla story hotová (na některých projektech odhadujeme tasky a sčítáme)

Tabule

Tabule realita

Standup Probíhá denně Účastní se Tým a SM Na standupu se stojí  Začíná v pravidelný čas a přesně Každý z týmu řekne: Co dělal od posledního standupu Co bude dělat do dalšího standupu Jaké jsou překážky, které mu brání ve výrobě Neměl by přesáhnout 15min, obvykle bývá kratší Přesouvají se hotové tasky/stories do done

Standup

Burndown

Burndown

Standup (v sedě) přes video

Demo Demo je meeting, kde Tým ukáže PO, co vyrobili během uplynulého sprintu PO tak pravidelně vidí jak bude produkt vypadat a má šanci dělat včas úpravy Tím, že se pravidelně předvádí nehrozí, že nám na konec zbude příliš mnoho věcí k doladění Může se zúčastnit kdokoliv, je to prostor ve firmě sdílet informace, co se kde děje

Demo na dálku Videokonference Sdílená plocha promítaná na projektor Na projektoru: prezentace s obsahem dema předvádění konkrétních stories

Retrospektiva „ohlédnutí“ za předchozím sprintem „Co šlo dobře?“ (vlevo) „Co může jít líp?“ (vpravo) Každý člen týmu včetně SM napíše alespoň jednu věc k oběma tématům Dobré věci si stojí za to udržet Co může jít líp se rovnou vymyslí jak, zapíše a během následujícího sprintu se alespoň jedna věc zlepší

Pevný cyklus Pořadí sprintu plán (pátek) start (pondělí) demo (středa) Předpokládané cíle Sprint #3 24.7.2009 27.7.2009 12.8.2009 Sprint #4 17.8.2009 18.8.2009 2.9.2009 Sprint #5 4.9.2009 7.9.2009 23.9.2009 Sprint #6 25.9.2009 28.9.2009 14.10.2009 spuštění bety Sprint #7 16.10.2009 19.10.2009 4.11.2009 doladění a spuštění ostrého provozu

Zvedli jsme informovanost Posíláme informace emailem: Plán sprintu Obsah dema Zhodnocení uplynulého sprintu a stav v rámci projektu Demo – veřejné, může přijít kdokoliv Na tzv. Středním mlýnu řešíme meziprojektové vlivy Pravidelně vidíme hotové věci (podle povahy můžeme nasadit) a můžeme reagovat

Zvedli jsme výkonost Zvedli jsme výkonost týmů (spolupráce,na věci se nezapomíná a dělají se včas) Protože se pravidelně dělá demo, přichází se dřív na chyby Víme co děláme – nedělají se věci které už nejsou aktuální Ve všem je pořádek 