Inovační kurz pro sanitáře VFN v Praze

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kurz komunikace pro sestry v přímém kontaktu s pacientem
Advertisements

Zkušenosti s implementací zdravotnických asistentů v provozu
Inovační kurz kardiopulmonální resuscitace VFN v Praze
Inovační kurz pro sanitáře
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Městská poliklinika Praha Městská nemocnice následné péče Název projektu Celoživotní.
„Malá novela“ zákona č. 96/2004 Sb
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Projekt Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně „Nadregionální síť středních zdravotnických škol pro vyšší kvalitu vzdělávání a praxe“ reg.č. CZ.1.07/1.1.00/
Klíčová aktivita 04 Osobnostní a sociální rozvoj učitele MŠ Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání CZ.1.07/1.3.00/
Sylabus pro prezentační dovednosti III.
Kurz argumentace a efektivní komunikace pro vedoucí NZP VFN v Praze lektorské zabezpečení: PhDr. Ivana Hospodářová Projekt „Další vzdělávání nelékařského.
Odborný kurz pro všeobecné sestry pracující v angiologii VFN v Praze
Specializační vzdělávací program
Darja Hrabánková Navrátilová
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
Projektový den Střední školy elektrotechnické, Ostrava, Na Jízdárně 30, příspěvkové organizace Mária Borovská Ostrava, TIME (tréninkové, inovační,
Lektorka Mgr. Blanka Kadeřávková
Tisková konference Vzdělávací projekt „Zdravá nemocnice“
Zvyšování kvality služeb pracovníků v přímé obslužné péči prostřednictvím vzdělávání.
Volitelný předmět 1287 Moderní ošetřovatelství. Moderní ošetřovatelství Právní předpisy upravující činnosti zdravotnických a pedagogických pracovníků.
MASÉR kvalifikační kurz akreditovaný MZ ČR
Kurz komunikace pro sestry v přímém kontaktu s pacientem
Didaktické prostředky
Role nelékařů v českém zdravotnictví
Operační program Rozvoj lidských zdrojů Název projektu: Aktivizační a vzdělávací centrum Období řešení projektu: –
Financování celoživotního vzdělávání zdravotnických pracovníků
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
Kurz Všeobecný sanitář
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
B i o D a t G r o u p BIOMEDICÍNSKÉ INŽENÝSTVÍ V KONTEXTU NOVÉ LEGISLATIVY Jaromír Cmíral a), Lenka Lhotská b) a) Společnost biomedicínského inženýrství.
Závěrečná konference k individuálnímu projektu „Podpora vzdělávání a supervize u pracovníků v oblasti sociálních služeb a pracovníků v sociální oblasti.
Volitelný předmět 1287 Moderní ošetřovatelství.
Přínosy projektu „Vybudování jádra a realizace systému vzdělávání pro Středisko informací a vzdělávání v elektronickém zdravotnictví“ CZ.2.17 /
Zákonné podmínky pro výkon povolání nelékařů
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
P REZENTAČNÍ TECHNIKY MgA. Eva Suková
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ZŠ Slavkov Komenského, ZŠ Drnovice, ZŠ Pustiměř, ZŠ Šaratice,
PROHLUBOVÁNÍ VZDĚLÁVÁNÍ LÉKAŘŮ IPVZ Praha.
Environmentální výchova a
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
Účetní systémy na PC (MPF_USPC) 1. TÝDEN (25. – )
MODERNÍ TRENDY V ŘÍZENÍ ŠKOL interaktivní program rozvoje pokročilých manažerských a personálních dovedností pro ředitele škol a školských zařízení a jejich.
Fakulta zdravotnických studií
Regionální individuální projekt Příležitost pro mladé v Olomouckém kraji reg. č. CZ.1.04/2.1.00/ CÍLOVÁ SKUPINA PROJEKTU HODNOCENÍ KLÍČOVÝCH AKTIVIT.
Daniel Jirkovský Ústav ošetřovatelství UK 2. LF a FN Motol
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
současná medicína vyžaduje dokonalé technické zázemí,
Novinky ve specializačním vzdělávání
Účetní systémy na PC (MPF_USPC)
Modernizace výuky praktických dovedností studentů FZV a LF UP v Olomouci doc. PhDr. Jana Marečková, Ph.D. a kol. Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Gerontopsychologie v praxi Mgr. Kateřina Bartošová Mgr. Markéta Kukaňová.
Vzdělávání zdravotníků. Transformace specializačního vzdělávání – 2 fáze  Fáze – změna zákonů (lékaři a nelékaři) – realizováno v roce 2008  Fáze.
Pracovníci ve zdravotnictví a řídící pracovníci ve zdravotnictví - resortní analýza potřeb pracovníků jednotlivých profesí a oborů s výhledem do roku 2015.
Project HOPE – Česká republika, o.p.s. Řízení změn: Posílení role managerů ve zdravotnictví Začlenění zdravotnických asistentů do ošetřovatelského týmu.
PRAKTICKÁ ÚČETNÍ Grantový projekt: reg. číslo projektu: CZ.1.07/3.2.07/ realizátor projektu: HM EKOND, spol. s r.o., Ostrava.
Vzdělávání sester Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK Mgr. Pavla Kordulová.
Zhodnocení II. zahraniční stáže Mgr. Petra Trtíková vedoucí zdravotního úseku.
„Podpora zaměstnanosti Litoměřicka“ CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a.
Podmínky získávání a uznávání způsobilosti k výkonu zdravotnického povolání Základní legislativa: Zákon č. 96/2004 Sb. Vyhláška č. 394/2004 Sb. o podmínkách.
Česká sestra Bc. Tomáš Válek, DiS. Profesní a odborová unie zdravotnických pracovníků, z.s.
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
Požadavky na průběžné vzdělávání zaměstnanců zdravotnických zařízení
Mezinárodní den sester květen 2009
Mezinárodní standardizace přípravy průvodců CR
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Didaktické prostředky
Fakulta zdravotnických studií
Studijní program Ošetřovatelství
Studijní obor Fyzioterapie
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Transkript prezentace:

Inovační kurz pro sanitáře VFN v Praze Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Lektorský tým Anna Chrzová – odborný garant vzdělávání ve VFN v Praze, zároveň i odborný garant kurzu Eva Červinková – všeobecná sestra specialistka Irena Dlabalová – vrchní sestra Geriatrické kliniky VFN v Praze Zuzana Fišarová - vrchní sestra Psychiatrické kliniky VFN v Praze Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Pedagogické a organizační zajištění kurzu: Kvalifikační předpoklad lektora: - všeobecná sestra s odbornou specializací - psychoterapeutický výcvik - trénink relaxačních technik Vybavení učebny IT technikou (PC, dataprojektor, popř. videokamera) Uspořádání učebny pro praktické nácviky a interaktivní formu výuky komunikace Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Pro koho je kurz určen: Kurz je určen pro sanitáře s ukončeným kvalifikačním kurzem Všeobecný sanitář. Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Celková délka vzdělávacího programu: Celkový počet vyučovacích hodin kurzu je 16 1 vyučovací hodina = 60 minut kurz je rozdělen do dvou částí v odstupu 7 až 14 dní, každá z nich trvá 8 vyučovacích hodin Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Rozsah a obsah kurzu: Zahájení – 1 vyučovací hodina Teoretická výuka - 6 vyučovacích hodin Praktický nácvik - 8 vyučovacích hodin Zhodnocení a ukončení kurzu – 1 vyučovací hodina Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Vstupní a další požadavky, způsob ukončení kurzu: Přihlášený je zaměstnancem VFN v Praze Účastník má ukončený kvalifikační kurz Všeobecný sanitář. Maximální počet účastníků ve skupině je 15 Vydání osvědčení o absolvování kurzu Dotazník zaměřený na hodnocení lektorů, úspěšnosti a přínosu kurzu pro praxi Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Zdůvodnění, význam kurzu I.: navazuje na kvalifikační kurz Všeobecný sanitář akreditovaný MZ ČR, který povinně absolvují potenciální sanitáři při nástupu do VFN. Po absolvování tohoto kurzu již sanitářům nebyla nabízena žádná možnost dalšího vzdělávání a osobního rozvoje. Přitom u této pozice je trénink komunikačních dovedností, praktický nácvik zacházení s pacientem, posílení sebevědomí a vystupování nepostradatelné. Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Zdůvodnění, význam kurzu II.: Absolventi inovačního kurzu se budou efektivněji podílet na komplexní péči o pacienty a tím přispívat k růstu prestiže VFN. Při kurzu bude též využíván fantom (resuscitační cvičná loutka) a další nezbytné cvičné pomůcky pro nácvik přemístění sedících pacientů, pro polohování a manipulaci s pacientem na lůžku a transfer pacienta mezi lůžkem a kolečkovým křeslem. Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Cíle kurzu: rozvoj vzdělávacích aktivit vedoucích ke vštípení komunikačních dovedností na všech úrovních poskytované péče zabezpečení potřebného doplnění vzdělávání u této cílové skupiny získání vědomostí a dovedností vedoucích ke zlepšení praktické péče o pacienta zvládnutí jejich budoucích povinností, odstranění stresu a obav ze selhání nebo nedostatku vědomostí a dovedností; Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Obsah kurzu I.: Celostní medicína - informace, základy ergometrie, stáří a imobilita. Novinky ve zdravotnictví - v oblasti vybavení zdravotnickými pomůckami v péči o pacienta (rehabilitační pomůcky pro sebeobsluhu) Komunikační dovednosti, řešení konfliktů, cvičení paměti, znalosti o relaxaci, zpětná vazba. Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Obsah kurzu II.: Trénink komunikace s problematickým pacientem. Praktický nácvik manipulace s pacienty. Motivace jednotlivců k výkonu povolání, profesní a osobnostní růst. Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Učební plán I: 1. část (1. den) Zahájení – 1 vyučovací hodina Moderní pojetí ošetřovatelské péče Ošetřovatelské techniky Pacient s kognitivním deficitem Teoretická výuka - 3 vyučovací hodiny Praktický nácvik - 4 vyučovací hodiny Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Učební plán II: 2. část (2. den) Teoretická výuka - 3 vyučovací hodiny Komunikační dovednosti Řešení konfliktních situací Efekt zpětné vazby Relaxační techniky Teoretická výuka - 3 vyučovací hodiny Praktický nácvik - 4 vyučovací hodiny Zhodnocení a ukončení kurzu – 1 vyučovací hodina Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Doporučená studijní literatura : FRY, T. SARY: Etika v ošetřovatelské praxi. Praha. Materiály ICN, ČAS, 1994. KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie nemoci. Praha : Grada, 2002. ISBN 80-247-0179-0. MASTILIÁKOVÁ, D. Holistické přístupy v péči o zdraví. Brno: IDVZ 1999 PLAŇAVA, I.: Jak (to) spolu mluvíme. Brno: Masarykova univerzita, 1992. ISBN 80-210-0412-6 Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033