Řízení informatiky a systémová integrace - IT583 Prezentace seminární práce na téma: Analýza stavu a vývoje B2C (část 2: nejzajímavější výsledky práce )
Představení týmu Petr Rovný <XRovP01@vse.cz> Michal Kec <Michal.Kec@seznam.cz>
Využití Internetu pro obchod Internet jako distribuční kanál software informace zábava, erotika hudba Internet jen jako místo nákupu Možnost zasílat výrobek na jinou adresu Dárková služba Včasnost dodávky
Vývojové trendy technologií Statické HTML jako jednoduchý „obchod” Obchod jako dynamická webová aplikace Vlastní obchod bez námahy Obchod „v podnájmu”
Specifika vývoje v ČR Vysoká cena za připojení Nedostatečná rychlost Internet: doména mužů a mladých lidí Nízké povědomí, absence propagace Nedůvěryhodnost, nepřehlednost
Dobří a špatní hráči B2C v ČR 1. kolo: letenky C Fractal s.r.o. (www.fractal.cz) D LETENKY.CZ (www.letenky.cz)
Dobří a špatní hráči B2C v ČR 2. kolo: elektronika C K.D. Marketing s.r.o. (www.obchodnidum.cz) D Audio video elektro AV Elektroobchod (avelektro.inshop.cz)
Dobří a špatní hráči B2C v ČR 3. kolo: hudební nosiče C AlbumCity.com Inc (www.albumcity.cz) D Svět hudby „U Slunce“ (www.uslunce.cz)
Anketa provedená mezi studenty Stav k 7.5.2002 Osloveno cca 2000 studentů VŠE Odpověď od 281 z nich
Nejdůležitější kritérium při výběru obchodu
Jaký druh platby upřednostníte?
Jaký typ obchodu budete preferovat?
Zásady úspěchu „Něco navíc“ Jednoduchost a přívětivost nákupu Marketing Důvěryhodnost Široké možnosti platby Kvalita dodání Nižší cena
Informační zdroje http://www.park.cz http://www.deloittece.com/ WWW aplikací B2C časopis Systémová integrace odborné časopisy vlastní šetření mezi studenty Petr Stuchlík, Martin Dvořáček – Marketing na Internetu Jiří Sedláček – Internet II Komerční využití
Konec prezentace Děkujeme za Vaši pozornost! Tato prezentace je k dispozici na Internetu na adrese http://sorry.vse.cz/~xkecm01/p_links.php Na stejné adrese bude i plné znění seminární práce!