Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Advertisements

Pro úvod bych se rád podíval na koloběh vody
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
autor: Jakub Jirák, 8. ročník
zpracovaný v rámci projektu EU
Voda Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 3
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Aktivita č.5: Tajemství chemie
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
VY_32_INOVACE_G Voda Opakovací otázky
podmínka života na Zemi
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Vše o vodě a jejich vlastnostech.
Voda.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_66.
SVĚT KOLEM NÁS CHEMIE: přírodní věda, jejím cílem je zkoumat látky a jejich přeměny v jiné látky Alchymie – nevědecká chemie, stol, doplň cíle alchymistů:
Voda Veronika Drzková, 2.E.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Chemické látky a jejích vlastnosti.
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CHEMIE1_04 Tematická.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Druhy vod.
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
VODA Vypracovali: Jakub Zeman a Adam Obrtel Vyučující : Ludvík Kašpar
Voda a vzduch = základ života
VODA Kateřina Beranová.
Voda Co o ní víme?.
1 Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CHEMIE1_18 Tematická.
VODA Lukáš Mráček, 2.L VOS a SPŠE Božetěchova 3, Olomouc.
Co to vlastně voda je? Je to chemická sloučenina vodíku a kyslíku. Se vzduchem tvoří základní podmínky pro existenci života na Zemi. Je to chemická sloučenina.
1 Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CHEMIE1_20 Tematická.
Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Základní procesy při úpravě technologické vody
SVĚTOVÝ DEN VODY
Voda a vzduch.
05 Vlastnosti a změny látek, voda a vzduch
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_MATEMATIKA1_0 2 Tematická.
Název šablony: Inovace v chemii52/CH09/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: VODA Autor: Mgr. Eva Vrtišková.
Voda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Půčková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CHEMIE1_15 Tematická.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál shrnuje a opakuje dosavadní poznatky o vodě, jejích.
VODA.
Voda a vzduch 1. VODA RZ
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE
Voda Zbožíznalství 1. ročník Voda - nejrozšířenější sloučenina - zároveň velmi vzácný zdroj, kterého ubývá.
Chemické a fyzikální vlastnosti vody
Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456 SOUBOR VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ FYZIKA + CHEMIE ZŠ A MŠ KAŠAVA ZŠ A MŠ CEROVÁ.
Voda VY_32_INOVACE_1A_16 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Voda Mgr. Helena Roubalová
1 VODA Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, příspěvková organizace VODA / DUM/ VYDMUCHOV/ OWCZARZOVÁ / ČLOVĚK A PŘÍRODA/ 010 Autor:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. roč. Název materiálu VY_32_INOVACE_02_Halogeny Autor Melicharová Jana.
VODA vodárna a čistírna odpadních vod Jaké existují druhy vod dle obsahu nečistot? pitná - musí být zdravotně nezávadná - získává se z podzemí či úpravou.
ÚPRAVA PITNÉ VODY Cíl: seznámení se s postupem úpravy pitné vody Výstup: VY_52_INOVACE_CH.8.06 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu INTERAKTIVNÍ.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Víš, proč se naší zemi říká Modrá planeta?
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Voda hydrosféra základní podmínka života (tělo člověka – 60 – 70%vody)
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_C8-007 HYDROSFÉRA Název školy ZŠ Elementária s.r.o
VODA.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. ročník
Druhy vod.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-10
3.2 Není voda jako voda Vodu člověk využívá k nejrůznějším účelům. Podle toho rozlišujeme vodu na pitnou, užitkovou a odpadní. PITNÁ VODA - zdravotně.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. ročník
Transkript prezentace:

Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0389 Název projektu: Moderní škola Název materiálu: VY_32_INOVACE_CHEMIE1_17 Tematická oblast: Chemie pro střední školy Ročník: 2 Datum dokončení 10.11.2012 Anotace: Podpora výukové hodiny, seznámení studentů s vlastnostmi vody Jméno autora: Mgr. Lenka Payerová

VODA

VLASTNOSTI Základní podmínka života, nezbytná pro život všech organismů na Zemi Vodní obal Země = hydrosféra Lidské tělo 50 – 70% Nejdůležitější rozpouštědlo Nemá barvu (ve větší vrstvě namodralá) Nemá zápach Vázaná ve sloučeninách CuSO4.5H20

ANOMÁLIE VODY – atypické hodnoty díky vodíkovým můstkům Tt = OoC teplota tání Tv = 100oC teplota varu ρ= 1000 kg.m-3 hustota

Výskyt ve 3 skupenstvích A) pevné tání kapalné B) pevné sublimace plynné C) kapalné vypařování plynné D) kapalné tuhnutí pevné E) plynné kondenzace kapalné F) plynné desublimace pevné

TĚŽKÁ VODA Obsahuje těžký vodík (deuterium D) V přírodě D2O : H2O 1 : 4500 molekul Stejné chemické vlastnosti, ale jiné fyzikální než H2O (Tv = 101,4oC, ρ=1000,1 kg.m-3) Vzniká jako odpad při elektrolýze vody Používá se jako moderátor (zpomalovač rychlých neutronů) v jaderných reaktorech

Druhy vod – podle obsahu minerálních látek 1. destilovaná – neobsahuje minerální látky 2. měkká - dešťová 3. tvrdá - pramenitá 4. minerální – př. Mattoni 5. slaná - mořská

TVRDOST VODY Způsobena Ca2+ a Mg2+ solemi Změkčování = odstraňování těchto solí 1. Přechodná Způsobují ji hydrogenuhličitany Ca(HCO3)2 a Mg(HCO3)2 Povařením se přemění na nerozpustné uhličitany a ty se odstraní filtrací (vodní kámen)

2. Trvalá tvrdost vody Způsobují ji sírany CaSO4 a MgSO4 Povařením se nezmění Převedou se na nerozpustné uhličitany sodou Na2CO3 = změkčovadlo (prací a čistící prostředky) CaSO4 + Na2CO3 → CaCO3 + Na2SO4 MgSO4 + Na2CO3 → MgCO3 + Na2SO4

Druhy vod – podle obsahu nečistot 1. odpadní – vzniká činností člověka 2. užitková – pro průmyslové účely 3. pitná – zdravotně nezávadná

ÚPRAVA PITNÉ VODY 1. Síta – zachytí mechanické nečistoty (brouci, větve, listí) 2. Usazování – oddělí se pevné látky 3. Chemické látky – navážou nečistoty, vytvoří vločkovitou sraženinu 4. Filtrace – pískové, štěrkové filtry 5. Desinfekce – Cl2, O3, UV – ničí choroboplodné zárodky 6. Fluor – malé množství – omezení zubního kazu

Zdroje Všechny materiály pocházejí z archivu autora