Dynamická tuhost pneumatiky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Prutové těleso, výsledné vnitřní účinky prutů
Advertisements

Smykové tření a valivý odpor
Řešení vázaného tělesa a soustavy těles s vazbami NNTP
Ekvivalence silových soustav a statická rovnováha tělesa
Mechanika tekutin tekutina = látka, která teče
ZÁKLADNÍ TERMODYNAMICKÉ VELIČINY
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Tématické okruhy doktorského studia:  Tribologie  Diagnostika  Únavové vlastnosti  Konstrukce a virtuální navrhování  Průmyslový.
Numerické (CFD) výpočty v aerodynamice
Zkoušení mechanických soustav
Nelineární projevy mechanických konstrukcí Petr Frantík Ú STAV STAVEBNÍ MECHANIKY F AKULTA STAVEBNÍ V YSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V B RNĚ školitelé: Zbyněk Keršner.
Shrnutí P6 Algoritmus řešení SR vázaného tělesa (vazby NNTN)
Bakalářský studijní obor Stavba strojů a zařízení Obor je zaměřen zejména na dopravní a manipulační techniku a výrobní stroje. Vysoké učení technické v.
 New Technologies for Mechanical Engineering – Centrum nových technologií pro strojírenství  regionální výzkumné a vývojové centrum  založeno na kvalitní.
Určování polohy těžiště stabilometrickou plošinou
Příklad.
Strojírenství Stavba a provoz strojů Brzdy ST27 Ing. Michal Jelínek.
s dopravní infrastrukturou
TYPY MODELŮ FYZIKÁLNÍ MATEMATICKÉ ANALYTICKÉ NUMERICKÉ.
Ústav technických zařízení budov MĚŘENÍ A REGULACE Ing. Václav Rada, CSc. ZS – 2003/
Potenciál radiální technologie pro lesní aplikace Zlepšení trakce a mobility v terénu Vyšší jízdní komfort Nižší valivý odpor pneumatik.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
1 Mechanika s Inventorem 4. Prostředí aplikace Petr SCHILLING, autor přednášky Ing. Kateřina VLČKOVÁ, obsahová korekce Tomáš MATOVIČ, publikace FEM výpočty.
Vypracovaly: Iveta Vyskočilová Michaela Poláková
GEOTECHNICKÝ MONITORING
VYUŽITÍ ULTRAZVUKOVÝCH AKTUÁTORŮ PRO POSUV PAPÍRU
Prvek tělesa a vnitřní síly
fyzikální základy procesu řezání tvorba třísky, tvorba povrchů
CAIS Pohled na pneumatiku v řezu Senzor Styčná plocha ・ deformace ・ zrychlení ・ tlak ・ teplota, atd. Sledování stavu pneumatiky v oblasti styčné plochy.
Artificial Intelligence (AI).  „Úloha patří do oblasti umělé inteligence, jestliže řešení, které najde člověk považujeme za projev jeho inteligence.
Fyzikální teorie a konstrukce motocyklů
Mechanické vlastnosti kapalin
Měření účinnosti převodovky
ZKUŠEBNICTVÍ A KONTROLA JAKOSTI 01. Experimentální zkoušení KDE? V laboratoři In-situ (na stavbách) CO? Modely konstrukčních částí Menší konstrukční části.
my.cz Název školy Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Luboš Bělohrad Název šablony.
Prostý tah a tlak Radek Vlach
RF 8.5. Fyzikální problémy systémů ADTT Teoretické i experimentální studium problematiky aplikace vnějšího zdroje neutronů pro řízení podkritického systému.
Jméno: Miloslav Dušek Fakulta: Strojní Datum:
Další úlohy pružnosti a pevnosti.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Experimentální metody (qem)
Ústav technologie, mechanizace a řízení staveb CW01 - Teorie měření a regulace © Ing. Václav Rada, CSc. ZS – 2010/
Úprava zařízení pro rázové zkoušky tahem
NUMERICKÁ HOMOGENIZACE PERFOROVANÝCH DESEK
Dita Matesová, David Lehký, Zbyněk Keršner
Teorie proudových strojů
Úlohy pro rozvoj přírodovědné gramotnosti
Poděkování: Tato experimentální úloha vznikla za podpory Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu: „Modernizace výukových postupů a zvýšení.
Fakulta biomedicínského inženýrství, ČVUT v Praze, nám. Sítná 3105, Kladno Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků.
Ústav technických zařízení budov MĚŘENÍ A REGULACE Ing. Václav Rada, CSc. ZS – 2003/
Ústav technických zařízení budov MĚŘENÍ A REGULACE Ing. Václav Rada, CSc. ZS – 2003/
Ústav technologie, mechanizace a řízení staveb CW01 - Teorie měření a regulace © Ing. Václav Rada, CSc. ZS – 2009/ reg.
Vypracoval: Ing. Roman Rázl
Senzory pro EZS. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Dolování znalostí z vícejazyčných textových dat Luděk Svozil , Brno Vedoucí práce: doc. Ing. František Dařena, Ph.D.
KVALITA PRODUKTU Ekonomické složky UŽITNÉ VLASTNOSTI Funkční Bezpečnostní Spolehlivostní Ergonomické Estetické ODBOR KVALITY, SPOLEHLIVOSTI A BEZPEČNOSTI.
Workshop „Příklady dobré praxe“ 22. června Váhy pro kontrolní (úřední) vážení vozidel Váhy pro obchodní vážení vozidel a materiálu Představení společnosti.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dynamika pohybu dopravního prostředku Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František.
Daniel Milde, ggg Co je to paraglide? Paraglide, neboli padákový kluzák, je bezmotorové letadlo těžší vzduchu, které je konstruováno maximálně.
AUTOMATIZAČNÍ TECHNIKA Pneumatické řízení. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
… 32 Základní informace ÚSTAV KONSTRUOVÁNÍ - ÚK tel.: fax:
Elektronické systémy brzdové soustavy , Brno Připravil: Bc. Václav Kočí Obor: Management techniky Ústav: Techniky a automobilové dopravy.
ČSN EN Výbušné atmosféry – Část 37: Neelektrická zařízení pro výbušné atmosféry – Neelektrické typy ochrany bezpečnou konstrukcí „c“, hlídání.
Projekt - K620 Řízení a modelování silniční dopravy
SIMULAČNÍ MODELY.
Ing. Milan Houška KOSA PEF ČZU v Praze
Textilní a oděvní materiály
Výukové a výzkumné centrum v dopravě
Experimentální ukázka vlastností akustického vlnění ve vzduchu
Seminář Moderní technologie pro automobilový průmysl a měřící techniku
Transkript prezentace:

Dynamická tuhost pneumatiky Ing. František Pražák Ph.D. VUT-FSI Ústav konstruování, tel. 54114 3232, fany00@centrum.cz Smyslem projektu bylo pořizování vstupů do systémů virtual prototyping. Většina experimentů byla zaměřena na bantamový typ pneumatiky. Tento typ pneumatiky se používá u zemědělské techniky, přívěsů nebo letadel. Podobné konstrukce se rovněž využívají u malých motocyklů. V rámci tohoto projektu byl navržen a vyroben tester k měření dynamické radiální tuhosti pneumatiky. Kolo pevně uchycené v rámu testeru je stlačované plošinou s možností aplikace různorodých materiálů a tím tak simulovat různé povrchy vozovky. Síla zatěžující pneumatiku je monitorovaná siloměrem umístněným mezi rámem testeru a vidlicí kola. nahuštění pneumatiky 0.5 atm siloměr Se zvyšující se rychlostí stlačování pneumatika tzv. tvrdne. V porovnání se staticky změřenou charakteristikou má dynamicky naměřená charakteristika hysterezní charakter. Vliv na dynamickou tuhost pneumatiky má tlak v pneumatice. nahuštění pneumatiky 3 atm dynamické stlačování pneumatiky Tlak v pneumatice ovlivňuje výslednou charakteristiku, především její hysterezní charakter se s vyšším tlakem zvyšuje. Třecí plocha bantamové pneumatiky se značně liší od předpokládaného elipsovitého tvaru. Tento projekt vznikl za podpory grantu BD 1363031.

Dynamická tuhost pneumatiky Ing. František Pražák Ph.D. VUT-FSI Ústav konstruování, tel. 54114 3232, fany00@centrum.cz Smyslem projektu bylo pořizování vstupů do systémů virtual prototyping. Většina experimentů byla zaměřena na bantamový typ pneumatiky. Tento typ pneumatiky se používá u zemědělské techniky, přívěsů nebo letadel. Podobné konstrukce se rovněž využívají u malých motocyklů. V rámci tohoto projektu byl navržen a vyroben tester k měření dynamické radiální tuhosti pneumatiky. Kolo pevně uchycené v rámu testeru je stlačované plošinou s možností aplikace různorodých materiálů a tím tak simulovat různé povrchy vozovky. Síla zatěžující pneumatiku je monitorovaná siloměrem umístněným mezi rámem testeru a vidlicí kola. nahuštění pneumatiky 0.5 atm siloměr Se zvyšující se rychlostí stlačování pneumatika tzv. tvrdne. V porovnání se staticky změřenou charakteristikou má dynamicky naměřená charakteristika hysterezní charakter. Vliv na dynamickou tuhost pneumatiky má tlak v pneumatice. nahuštění pneumatiky 3 atm dynamické stlačování pneumatiky Tlak v pneumatice ovlivňuje výslednou charakteristiku, především její hysterezní charakter se s vyšším tlakem zvyšuje. Třecí plocha bantamové pneumatiky se značně liší od předpokládaného elipsovitého tvaru. Tento projekt vznikl za podpory grantu BD 1363031.

Dynamická tuhost pneumatiky Ing. František Pražák Ph.D. VUT-FSI Ústav konstruování, tel. 54114 3232, fany00@centrum.cz Popis problematiky Popis problematiky: Při porovnání dat závěsu kola automobilu získaných z matematického modelování a experimentálních testů se ukázali jisté neshody. Po analýze dat jsme usoudil, že problémovým prvkem je nedostatečné popsání chování pneumatiky. Smyslem projektu bylo pořizování vstupů do systémů virtual prototyping. Většina experimentů byla zaměřena na bantamový typ pneumatiky. Tento typ pneumatiky se používá u zemědělské techniky, přívěsů nebo letadel. Podobné konstrukce se rovněž využívají u malých motocyklů. Smyslem projektu bylo pořizování vstupů do systémů virtual prototyping. Většina experimentů byla zaměřena na bantamový typ pneumatiky. Tento typ pneumatiky se používá u zemědělské techniky, přívěsů nebo letadel. Podobné konstrukce se rovněž využívají u malých motocyklů. Cíl projektu Popis řešení V rámci tohoto projektu byl navržen a vyroben tester k měření dynamické radiální tuhosti pneumatiky. Kolo pevně uchycené v rámu testeru je stlačované plošinou s možností aplikace různorodých materiálů a tím tak simulovat různé povrchy vozovky. Síla zatěžující pneumatiku je monitorovaná siloměrem umístněným mezi rámem testeru a vidlicí kola. Způsob vlastního řešení V rámci tohoto projektu byl navržen a vyroben tester k měření dynamické radiální tuhosti pneumatiky. Kolo pevně uchycené v rámu testeru je stlačované plošinou s možností aplikace různorodých materiálů a tím tak simulovat různé povrchy vozovky. Síla zatěžující pneumatiku je monitorovaná siloměrem umístněným mezi rámem testeru a vidlicí kola. nahuštění pneumatiky 0.5 atm siloměr dynamické stlačování pneumatiky Zjištěné poznatky, naměřené vlastnosti Se zvyšující se rychlostí stlačování pneumatika tzv. tvrdne. V porovnání se staticky změřenou charakteristikou má dynamicky naměřená charakteristika hysterezní charakter. Vliv na dynamickou tuhost pneumatiky má tlak v pneumatice. nahuštění pneumatiky 3 atm Tlak v pneumatice ovlivňuje výslednou charakteristiku, především její hysterezní charakter se s vyšším tlakem zvyšuje. Třecí plocha bantamové pneumatiky se značně liší od předpokládaného elipsovitého tvaru. Tlak v pneumatice ovlivňuje výslednou charakteristiku, především její hysterezní charakter se s vyšším tlakem zvyšuje. Závěr Třecí plocha bantamové pneumatiky se značně liší od předpokládaného elipsovitého tvaru. Závěr Se zvyšující se rychlostí stlačování pneumatika tzv. tvrdne. V porovnání se staticky změřenou charakteristikou má dynamicky naměřená charakteristika hysterezní charakter. Vliv na dynamickou tuhost pneumatiky má tlak v pneumatice. Tento projekt vznikl za podpory grantu BD 1363031.