VOLNÝ ČAS TRÁVENÍ VOLNÉHO ČASU PATŘÍ MEZI ZÁKLADNÍ PSYCHOLOGICKÉ POTŘEBY KAŽDÉHO ČLOVĚKA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základy pomohla položit lživá východiska Sexuální Revoluce : • Lidé jsou v podstatě dobří a sílu sexuality nezneužijí. • Nejdůležitější, a pro nás na prvním.
Advertisements

Občanská výchova ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_593_VyOv8 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Výchova k občanství.
Sociální prevence -sport- Cílem projektů je vytvářet podmínky pro smysluplné a aktivní prožívání volného času v kriminálně rizikovém a sociálně patologickém.
ÚVOD DO VÝCHOVY MIMO VYUČOVÁNÍ
Dominik Míček Adam Kožušník Martin Páleník Patrik Dunker
Sociálně-aktivizační služba pro rodiny s dětmi
VY_32_INOVACE_ 19_Lidé kolem nás Volný čas (SADA ČÍSLO 2)
Rotary Exchange Columbus, Wisconsin Columbus, Wisconsin Město v jižní části státu Wisconsin Město v jižní části státu Wisconsin Přibližně.
Psychické stavy.
Školení trenérů Brno, února 2007 Motivace svěřenců Martina Clausová.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Základní škola Merklín, okres Plzeň - jih
č. 43 Občanská nauka, 1. ročník, obor Obchodník
Mezi lidské vztahy a komunikace
VY_32_INOVACE_VkZ.8.15-Látky poškozující zdraví název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:8. ročník – Člověk a zdraví -
Rysy osobnosti = povahová vlastnost, která se projevuje určitým způsobem jednání, chování, prožívání. Je příznačný pro určitého člověka (odlišuje ho od.
DOSPĚLOST mladší dospělost, let střední dospělost, do 45 let
Vývoj člověka Ontogeneze.
Alzheimerova choroba Lukášek Závodný 2.HB.
Na čem stavět vztah.
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Vzdělávání pedagogů v oblasti prevence úrazů dětí
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
Vypracoval: Jiří Novák 9.Třída
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Adolescence (16 – 18 až 20 – 22 let).
Péče o seniory.
Mladší dospělost SZŠ a VOŠZ Zlín Zdravotnický asistent, druhý ročník
Komunitní a otevřená škola
Projektová výuka. Úspěch projektu je závislý na dobrém naplánování a dobrém řízení v poměru 8:2.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Profesně pracovní způsobilost člověka a její edukační utváření
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
„ WORKSHOP „Terénní sociální práce v sociálně vyloučených lokalitách Moravskoslezského kraje – práce se závislými klienty“ Vyhodnocení a shrnutí výstupů.
Vývojová psychologie OP3BK_PSVP
PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE JAKO ODBORNÁ A PROFESNÍ ČINNOST:
VY_32_INOVACE_04_Povolání. Jméno: Vendula Báčová Ročník: 3. Období vytvoření: září 2011 Téma: Povolání Anotace: Učivo je podáno formou prezentace doplňující.
Co děláme, když nejsme na internetu 27. dubna 2010 Internet Advertising Conference.
Střední pedagogická škola J.H.Pestalozziho Litoměřice Pedagogika a psychologie 2. ročník HRA JAKO PROSTŘEDEK VÝCHOVY Mgr.Irena Kudláčková.
Problematika QOL – Quality of Life M. Lejska AUDIO-Fon centr. Brno.
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991 Autor: Mgr. Jaroslava Stejskalová Název materiálu: VY_32_INOVACE_43_Člověk a společnost.
Volný čas Volný čas a jeho využití a jeho využitíOB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
KONFERENCE OD ANALÝZ KE KOORDINACI SOCIÁLNÍCH SLUŽEB V DĚČÍNĚ ING. RENÁTA GREŠÍKOVÁ Kvalita služeb a potřeby člověka.
M ĚSTSKÉ JESLE C HOTĚBOŘ. Naše zařízení poskytuje péči o děti ve věku od 0 zpravidla 3 let. Naším úkolem je vést děti ke zdravému, krásnému a čistému.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Osobní bezpečí. Sebepojetí Sebepojetí - znamená porozumět sám sobě, svému JÁ, svým náladám, chování Sebepojetí – zahrnuje sebepoznávání, sebehodnocení.
Teorie a metodika výchovy Lekce 4: Pedagogika volného času a zážitková pedagogika Mgr. Katřina Lojdová
Osobní bezpečí Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výstupu:
MIROSLAV PROCHÁZKA Výchova a komunikace v rámci rodiny a školy, stresu a napětí.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dvořáček Josef. Dostupné ze Školského portálu Karlovarského kraje materiál.
Volnočasové aktivity dospělých
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Předmět: Občanská výchova Ročník: 6. Tematický okruh: Péče o občana
Režim dne I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ETAPY VÝVOJE LIDSKÉHO ŽIVOTA II
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor: Mgr. Monika Hanzelková Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
RODINA A JEJÍ POSTAVENÍ VE SPOLEČNOSTI
Vývoj člověka Ontogeneze.
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Vymezení a funkce volného času
Aktivačně motivační vlastnosti osobnosti
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Temperament, charakter, motivace
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ NOVOVĚK
Vypracoval: Marcel Palát, Huni – PVA3
Rekreace a věk Miroslav Kyselý.
Transkript prezentace:

VOLNÝ ČAS TRÁVENÍ VOLNÉHO ČASU PATŘÍ MEZI ZÁKLADNÍ PSYCHOLOGICKÉ POTŘEBY KAŽDÉHO ČLOVĚKA

ZABÝVÁME SE RŮZNÝMI ČINNOSTMI, VČETNĚ TĚCH, KTERÉ NAZÝVÁME ZÁJMOVÝMI VĚTŠINOU JE TO ČÁST DNE, TÝDNE, ROKU, KTEROU HODNOTÍ VELMI KLADNĚ JE TO ODOBÍ ŽIVOTA, KDY ČLOVĚK DĚLÁ ČINNOSTI, KTERÉ MÁ RÁD, SÁM SI JE ZVOLÍ A PROTO SI PŘI NICH TAKÉ NEJLÉPE ODPOČINE

VOLNÝ ČAS VYSTIHUJE VĚTA: „MOHU, ALE NEMUSÍM“

VOLNÝ ČAS POMÁHÁ LIDEM OBNOVIT PRACOVNÍ SCHOPNOST, MŮŽE JE UČINIT ŠŤASTNĚJŠÍ ČI NAOPAK NESPOKOJENÝMI, MŮŽE ZVÝŠIT JEJICH KVALIFIKACI, MŮŽE VÉST MLADÉ LIDI I DOSPĚLÉ KE KULTURNÍMU ROZVOJI A K OBOHACENÍ OSOBNOSTI, ALE TAKÉ KE STAGNACI NEBO K ČINNOSTI V ANTISOCIÁLNĚ ZAMĚŘENÝCH SKUPINÁCH

VYMEZENÍ VOLNÉHO ČASU Z CELKOVÉHO ČASOVÉHO ÚHRNU SE ODEČTE PRACOVNÍ DOBA A DÁLE NĚKTERÉ ČÁSTI MIMOPRACOVNÍ DOBY: ČAS POTŘEBNÝ K CESTĚ DO PRÁCE A Z PRÁCE, K USPOKOJOVÁNÍ FYZIOLOGICKÝCH POTŘEB (HLAVNĚ SPÁNKU A PŘIJÍMÁNÍ POTRAVY), K VYKONÁVÁNÍ DOMÁCÍCH PRACÍ A K UDRŽOVÁNÍ HYGIENY

Náplň volného času ŽENY MAJÍ V PRŮMĚRU MÉNĚ VOLNÉHO ČASU NEŽ MUŽI NÁPLŇ VOLNÉHO ČASU JE ROZDÍLNÁ - RŮZNÉ ZEMĚ, MĚSTO A VENKOV, SPOLEČENSKÉ VRSTVY, PROFESIONÁLNÍ SKUPINY, JEDNOTLIVCI

Vymezení volného času VOLNÝ ČAS SE ČASTO VYMEZUJE FUNKCEMI ODPOČINKU, ZÁBAVY A ROZVOJE OSOBNOSTI S TÍM, ŽE SE VZÁJEMNĚ PŘEKRÝVAJÍ

NA ČEM ZÁVISÍ TRÁVENÍ VOLNÉHO ČASU? VOLBA VOLNÉHO ČASU JE ZÁVISLÁ NA: ZÁJMOVÝCH ČINNOSTECH, KTERÉ SE ODVÍJEJÍ OD TEMPERAMENTU A POVAHY ČLOVĚKA DO POPŘEDÍ SE DOSTÁVAJÍ TYTO POLOŽKY: VYUŽÍVÁNÍ PROSTŘEDKŮ MASOVÉ KOMUNIKACE (TELEVIZE, ROZHLAS, NOVINY, KINO), SPORT, PRÁCE NA POČÍTAČI, PŘÍRODA, CESTOVÁNÍ, MANUÁLNÍ ČINNOSTI (ŘEMESLNÉ PRÁCE, KUTĚNÍ, ŠITÍ, PLETENÍ ZAHRÁDKÁŘSTVÍ)

DOPORUČENÉ ZÁJMY DLE CHARAKTERU ČLOVĚKA: SANGVINIK – NEJSPÍŠE SPORT A JINÉ ZÁJMY SPOJENÉ S AKTIVITOU CHOLERIK – NEJSPÍŠE ZÁJMY, PŘI KTERÝCH SE VYBIJE (NAPŘ. PRÁCE NA ZAHRADĚ, SEKÁNÍ DŘEVA, SPORT) FLEGMATIK – NEJSPÍŠE ZÁJMY, KTERÉ VYŽADUJÍ SOUSTŘEDĚNOST (VYŠÍVÁNÍ, PLETENÍ, KUTILSTVÍ, PRÁCE S POČÍTAČEM, ŠACHY) MELANCHOLIK – NEJSPÍŠE ZÁJMY SPOJENÉ S PŘÍRODOU (PROCHÁZKY, CESTOVÁNÍ, VÝLETY)

PROBLEMATIKA VOLNÉHO ČASU SE MĚNÍ V PRŮBĚHU CELÉHO LIDSKÉHO ŽIVOTA

PŘEDŠKOLNÍ OBDOBÍ DO 6 LET SI ČLOVĚK NEUVĚDOMUJE, JESTLI TRÁVÍ VOLNÝ ČAS NEBO JESTLI PRACUJE, PROTO V TOMTO OBDOBÍ NEMÁ VOLNÝ ČAS TAKOVOU VÁHU JAKO V JINÝCH OBDOBÍ LIDSKÉHO ŽIVOTA

OBDOBÍ MLADŠÍHO ŠKOLNÍHO VĚKU (6 – 11 LET) DĚTEM JIŽ IMPONUJÍ HRY, KE KTERÝM BUDOU SMĚŘOVAT JEJICH POVOLÁNÍ A BUDOUCÍ ZÁJMY (KONÍČKY)

PROŽÍVÁNÍ VOLNÉHO ČASU V OBDOBÍ PUBESCENCE (11 – 15 ROK) – TOTO JE OBDOBÍ HORMONÁLNÍCH ZMĚN, HLUBOKÝCH ZMĚN OSOBNOSTI, ZMĚN ZEVNĚJŠKU – VŠE PROBÍHÁ VELICE RYCHLE, PROTO JE DŮLEŽITÁ POTŘEBA ÚCTY A PŘIJÍMÁNÍ (OD RODINY, PŘÁTEL), NENÍ-LI ZDE SMYSLUPLNÉ PROŽÍVÁNÍ VOLNÉHO ČASU, PUBESCENT VOLÍ ALKOHOL, DROGY, PARTY S DESTRUKTIVNÍ ČINNOSTÍ

DOSPĚLOST I V POZDNÍ DOSPĚLOSTI JE TŘEBA SI UDRŽET ZÁJMOVÉ ČINNOSTI A SNAŽIT SE CO NEJDÉLE O FYZICKOU A DUŠEVNÍ AKTIVITU. V TOMTO OBDOBÍ ZAČÍNÁ BÝT TAKÉ VELICE AKTUÁLNÍ SOUŽITÍ V PARTNERSKÉM VZTAHU (MANŽELSTVÍ). PARTNEŘI SE MUSÍ NAUČIT TRÁVIT VOLNÝ ČAS SPOLU, ALE I NECHAT DRUHÉMU PROSTOR, ABY SI MOHL UDRŽOVAT SVÉ KONÍČKY (ZÁLIBY) A KAMARÁDSKÉ VZTAHY

NĚKTERÉ PROBLÉMY VYUŽÍVÁNÍ VOLNÉHO ČASU: VZTAH MEZI VOLNÝM ČASEM A PRACÍ = VOLNÝ ČAS BY MĚL VYROVNÁVAT JEDNOSTRANNOST PRÁCE V ZAMĚSTNÁNÍ PROBLÉMY PROSTŘEDKŮ MASOVÉ KOMUNIKACE – OBSAH A ÚROVEŇ POŘADŮ

NĚKTERÉ PROBLÉMY VYUŽÍVÁNÍ VOLNÉHO ČASU: PROBLÉM AKTIVNÍ A PASIVNÍ FORMY VYUŽÍVÁNÍ VOLNÉHO ČASU PROBLÉM OSOB S KRAJNÍM NEDOSTATKEM VOLNÉHO ČASU

NĚKTERÉ PROBLÉMY VYUŽÍVÁNÍ VOLNÉHO ČASU: POMĚR MEZI PŘÁNÍM MLADÉHO ČLOVĚKA VĚNOVAT SE URČITÝM ZÁJMŮM A MEZI SKUTEČNOU REALIZACÍ NESTÁLÉ ZÁJMY U MLADÝCH LIDÍ

NĚKTERÉ PROBLÉMY VYUŽÍVÁNÍ VOLNÉHO ČASU: NEVHODNÉ PARTY PROBLEMATIKA MIMOŠKOLNÍ VÝCHOVY, SPORTOVNÍCH KLUBŮ, ZÁJMOVÝCH KROUŽKŮ, TRÁVENÍ VOLNÉHO ČASU V INTERNÁTECH

SOUDOBÉ PROBLÉMY TRÁVENÍ VOLNÉHO ČASU POČÍTAČE, TELEVIZNÍ HRY,….

KONEC PREZENTACE DĚKUJI ZA POZORNOST