Propagace ve firmách Zlínského kraje

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Auto jako umělecké plátno očima odborníků z praxe.
Advertisements

Propagace ve firmách Zlínského kraje – FINCLUB plus, a.s.
Marketingový mix – Propagace (komunikace)
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_15.
Geografie cestovního ruchu
 Škola: ZŠ, ul. L. Kuby 48, České Budějovice  Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání, druhý stupeň  Předmět: Občanská výchova  Ročník: 8,9 
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Direct marketing (stručně úvodem)
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
Marketingové komunikace Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Komunikace a stimulování prodeje
HAMÉ NABÍDKA CO-PROMOTION Česká republika Slovensko
Komunikační mix Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
VÝZNAM A FORMY MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE
9.Komunikace.
Propagace - Promotion -
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
návštěvníků 300 více než 300 akcí na území celé České republiky 4316 dny otevřených dveří v Praze na 43 místech, v Brně na 16 místech, v mnoha.
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Marketingová komunikace
Propagace ve firmách Zlínského kraje
Mediální plán Lze ho definovat jako dokument určující, jaká média a kdy se nakoupí, za jakou cenu a jaké by měla přinést výsledky. Zahrnuje průběhové diagramy,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
Plán a plnění strategie sociální firmy Ergones na roky
Michal Vondráček, Pavla Zadáková. Psychologické pohnutky Propagace Reklama Zkušenosti Módnost.
Efektivní reklama na internetu Luboš Plotěný
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
Podpora prodeje. soubor různých motivačních nástrojů, krátkodobého charakteru, které jsou vytvořeny pro stimulování rychlejších nebo větších nákupů určitých.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Podpora prodeje Ing. Vilém Kunz,Ph.D.
8. Marketing.
Vítejte na Marketingu.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová č.d.634.
PROPAGACE EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Mgr. Petra Bartáková.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Možnosti reklamy a propagace Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Média. Tištěná Velkoplošná Audio a audiovizuální Elektronická 3D.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
IMAGE - specifický obraz výrobku odráží očekávání veřejnosti POZOR! Aktuální percepce lidí bývají vždycky ovlivněny minulou zkušeností ! Podnik by měl.
Jazyková škola Slůně – Networking COFFEE CONNECT Martin Špát Tomáš Nesrsta.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
MARKETING Ing. Radka Johnová Ph.D.
Řízení vztahu se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti maloobchodu se sportovními potřebami Autor bakalářské práce: Daniel Baumruk (147.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Tvorba marketingového mixu
Vítejte na Marketingu.
Marketingová komunikace
MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009
Zadání seminární práce Marketingový mix vybraného sportovního produktu
Propagace základní pojmy
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

Propagace ve firmách Zlínského kraje workshop 16.3. 2011 - úvodní seminář ing. Petra Kaňová

Plán workshopu úvodní seminář … 1 hod úvod do problematiky - vymezení a vysvětlení základní forem a nástrojů propagace, zadání workshopu pro jednotlivé hodiny 6x workshop se zástupci konkrétních firem (á 1 hod) 3x v rámci běžné výuky předmětu RKA – u marketingových skupin 2.B3, 2.B4, 2.B5 3x v rámci běžné výuky jiných předmětů – u marketingových skupin 2.B3, 2.B4, 2.B5

potřeba propagace nutností pro prodej výrobků i služeb, pro trh B2B i B2C Před každým plánem propagace: cíle propagace cílové skupiny (1 i více) Hlavní požadavky na propagaci: nízké náklady, efektivnost, návratnost integrovanost Nutno myslet na: časovou propojenost, logičnost (ne nahodilost) možnost měření efektivity

Workshop - úkol Popis firmy a propagovaného produktu či služeb Cíle propagace: zvýšení prodeje, tržeb, zisku (všeho nebo jen určité části) zvýšení povědomí, image (pozor - špatná měřitelnost) zvýšení počtu zákazníků (prvouživatelů, stálých klientů) Cílové skupiny: segmentace, targeting, positioning nutnost přesného popisu Stanovení propagačních nástrojů a jejich propojení V reálu ještě: Časový plán Rozpočet na propagaci Návrh na měření efektivity

Popis workshopu s reálnou firmou Prezentace studenta – návrh propagačních nástrojů Představení firmy Propagace v reálném prostředí: zástupce firmy – prezentace reálného stavu konfrontace s prací studenta

Výstupy a přínosy workshopu Pro studenta: poznání reálného stavu a přímá konfrontace teoretických představ s realitou v oblasti propagace obecná představa o obsahu dané problematiky a stručný přehled o uplatnění předmětu „Marketingová komunikace“ v praxi Pro zástupce firmy: náhled na image firmy z hlediska běžného člověka (zákazníka) konfrontace propagace v praxe s teorií, novými nápady a trendy

PROPAGACE Základní členění: reklama podpora prodeje přímý marketing kreativní a velmi proměnlivá činnost Základní členění: reklama podpora prodeje přímý marketing public relation osobní prodej ostatní formy

REKLAMA = placená propagace pomocí médií Základní možnosti: televize … spoty, sponzoring, teleshopping, product placement rádio … spoty, sponzoring, soutěže, komerční rozhovory internet … web, plošná reklama, sociální sítě, vyhledavače, e-mailing tisk … inzerce, přílohy časopisy … inzerce, sampling venkovní reklama … billboardy, plachty, světelné tabule, výlohy, MHD, letáky ostatní … např. kino, polep aut, navigační systémy, maskoti

PODPORA PRODEJE časově omezená – zajišťuje krátkodobé zvýšení prodeje většinou v místě prodeje zaměření na spotřebitele: reklamní předměty, vzorky, kupóny, věrnostní karty, prémie, ukázky, světelné a tištěné pobídky v místě prodeje, merchandisingové doplňky Prostředí obchodu – uspořádání, umístění, personál, hudba, … zaměření na distribuci: - podpora nákupu - mobilní podpora - programy loajality např.: rabaty, merchandise, sdružená reklama, množstevní sleva, sleva za reklamu, doprovodné služby, … pro obě skupiny: slevy – psychologické i vynucené soutěže - veletrhy a výstavy

PŘÍMÝ MARKETING direct mail … jméno i adresa klienta: obchodní dopis katalog letáček, pozvánka, speciální nabídka dárek blahopřání (narozeniny, P.R.) neadresná distribuce … letáky do schránek v určité lokalitě telemarketing on-line marketing teleshopping kioskové nakupování

P.R. = Public relation corporate identity: event marketing lobování = corporate design + corporate communication event marketing lobování publicita sponzoring

OSOBNÍ PRODEJ obchodní zástupci výcvik veškerého personálu důležité propojení s ostatními částmi – především PR výcvik výcvik veškerého personálu kontaktního, obsluhujícího i např. prostřednictvím „misionářů“, „profesionálů“

Inovativní a trendové formy guerilla marketing virální marketing mobilní marketing Word-of-Mouth, buzz marketing

Doporučená literatura Jana Přikrylová, Hana Jahodová : Moderní marketingová komunikace Grada 2010 * k dispozici v IC – 15 ks

Termíny workshopů 25.03.2011 (pátek) – pro skupinu 2.B5 – 12.20 h – učebna C501 – firma „KAMARo“ http://www.blaznidohracek.cz/ 25.03.2011 (pátek) – pro skupinu 2.B5 – 13.10 h – učebna C501 – firma „4kolky Zlín, s.r.o.“ http://www.4kolkyzlin.cz/ 28.03.2011 (pondělí) – pro skupinu 2.B4,5 – 14.50 h – učebna č.253 – - firma „Zelené domy.“ (občanské sdružení – ekobydlení) … http://www.zelenebydleni.eu/ 30.03.2011 - pro skupiny 2.B1,2,3,4,5 a 1.B1,2 – 15.40h učebna č.106 – „Residence Ambra, a.s.“ (wellness hotel ****, Luhačovice) … http://www.hotel-ambra.cz/nabidka-pobytu/

Termíny workshopů … v jednání: „Finclub“ (přírodní doplňky stravy) … http://www.finclub.cz/ „Fatra Napajedla“ nebo „NWT“ http://www.fatra.cz/, http://www.nwt.cz/

Děkuji za pozornost