Geografie cestovního ruchu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Marketingový mix – Propagace (komunikace)
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_15.
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
Jan Chroust Pavel Sleza
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Výuková prezentace Předmět:
CESTOVNÍ RUCH A REKREACE
Služby -ekonomická činnost člověka, která poskytuje užitek -ve vyspělých zemích až 55% zaměstnaných.
Reklama v marketingu Obsah Pojem reklama, znaky reklamy Druhy reklamy
Výzkumy CzechTourism Fórum cestovního ruchu listopadu 2011
Tématické stezky zaměřené na cestovní ruch Stezka řemesel v Livradois-Forez v oblasti Auvergne.
Komunikace a stimulování prodeje
stručná historie cestování
Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Obecně  Dělí se na objektivní a subjektivní  Objektivní – politické ekonomické demografické urbanizační ekologické Subjektivní –sociální skupina, znalost.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_ESTETIKA_20 Název materiálu: Reklama Tematická oblast: Estetika, 1. ročník Anotace: Prezentace slouží k výkladu.
VÝZNAM A FORMY MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE
9.Komunikace.
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
Propagace - Promotion -
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Geografie cestovního ruchu
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Marketingová komunikace
Marketingové prostředí
Územní a hmotné podmínky rozvoje cestovního ruchu ČR - DSO Tato distanční studijní opora vznikla v roce 2005 z velké většiny jako praktický dílčí výstup.
NázevTuristický ruch Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník Tematická oblast Sociální prostředí Anotace Prezentace na téma turistický ruch, obsahuje otázky,
CESTOVNÍ RUCH.
CESTOVNÍ RUCH.
CESTOVNÍ RUCH 2. Přednáška Vymezení, základní pojmy a podmínky CR
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Management cestovního ruchu
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
Michal Vondráček, Pavla Zadáková. Psychologické pohnutky Propagace Reklama Zkušenosti Módnost.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Ondřej Beran, 8.J. ?  Geografie cestovního ruchu je věda hraniční a syntetická  Intenzita cestovního ruchu roste  Rekreační oblasti – významná střediska.
CESTOVNÍ RUCH Předpoklady cestovního ruchu Rozmístění cestovního ruchu
MARKETINGOVÝ MIX.
CESTOVNÍ RUCH.
REGIONÁLNÍ ANALÝZA CESTOVNÍ RUCH
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Moderní zdroj statistických informací.
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Public relations a řízení vztahů se zákazníky.
PROPAGACE EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Mgr. Petra Bartáková.
Distribuce umění a kulturního dědictví. Faktory ovlivňující distribuci Místo, budova, sídlo organizace Odvětví nebo hlavní předmět činnosti organizace.
Mgr. Jan Charousek Liberec Cestovní ruch se projevuje v různých druzích a formách. Druhy cestovního ruchu – za základ posuzování CR bereme motivaci.
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Média. Tištěná Velkoplošná Audio a audiovizuální Elektronická 3D.
Marketingová komunikace prostřednictvím umění Korporátní image.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Číslo materiálu klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
On-line marketing a jeho možnosti Co uvidíte?  Význam on-line marketingu  Celkový pohled na internet  Sociální sítě  Vychytávky na internetu.
IMAGE - specifický obraz výrobku odráží očekávání veřejnosti POZOR! Aktuální percepce lidí bývají vždycky ovlivněny minulou zkušeností ! Podnik by měl.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
_ Marketingový mix na podporu domácího cestovního ruchu 21/05/13 Radka Neumannova.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
N Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ n Číslo a název šablony n klíčové aktivity III/2 n klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Cestovní ruch. Co to je? Všechny druhy činnosti člověka, za účelem rekreace, mimo jeho bydliště Významná složka ekonomiky Druhy cestovního ruchu: krátkodobý.
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Cestovní ruch I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Marketingová komunikace
Propagace základní pojmy
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
ZÁKLADNÍ KLASIFIKAČNÍ SCHÉMA TURISMU
ČLENĚNÍ CESTOVNÍHO RUCHU
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

Geografie cestovního ruchu Subjektivní faktory ovlivňující cestovní ruch

Cestovní ruch a jeho formy Cestovní ruch umožňuje uplatnit některé potřeby obyvatelstva – poznávání změna prostředí odpočinek seberealizace komunikace

Formy cestovního ruchu rekreační poznávací kulturní sportovně-turistický léčebný specifické formy cestovního ruchu

Členění cestovního ruchu Rozložení cestovního ruchu během roku – celoroční, sezónní (letní, zimní) Délka pobytu účastníků – dlouhodobé, krátkodobé (1-3 dny), speciálními případy jsou víkendový a jednodenní cestovní ruch Cestovní cíl – rekreační, poznávací, sportovní, turistický, léčebný, náboženský…; podobné formám cestovního ruchu Organizace účastníků – neorganizovaný (individuální, volný), organizovaný (kolektivní, hromadný, vázaný, skupinový) Výběr účastníků – volný nebo výběrový (podle předem stanovených podmínek, např. léčba v lázních) Teritoriální rozmístění – domácí (vnitrozemský), zahraniční

Skupiny faktorů ovlivňující cestovní ruch Faktory (stimulační) selektivní Lokalizační faktory Realizační faktory

Faktory (stimulační) selektivní Objektivní : * politické * ekonomické * demografické * ekologické * administrativní * sociální * technické

Faktory (stimulační) selektivní Subjektivní:   * Reklama & propagace * Módnost * Zkušenost * Psychologické vlivy

Reklama placená forma propagace a představení výrobku, služeb či myšlenek zprostředkovaní - reklamní agentura + využití placeného prostoru v médiích (časopisy, noviny, rozhlas, televize, WWW stránky aj.) + plakátovací plochy (venkovní reklama ) plní tři základní funkce : informační přesvědčovací připomínající

Propagace nejvíce viditelnou součástí marketingu, a současně i jednou z nejdůležitějších - produkt, který není vhodně propagován, se samozřejmě hůře prodává a pomaleji si vytváří pozici na trhu k propagaci mohou sloužit: • brožury, letáky, drobné publikace, pohledy, propagační materiály nebo katalogy, • média (tisk, rozhlas, televize, ale i internet) • osobní prodej (důraz na osobní styk) • sponzorské dary a sponzorování • reklama + reklama v místě prodeje

Propagační mix a) podpory prodeje – vzorky, kupony, ochutnávky b) reklama – neosobní forma propagace, realizovaná prostřednictvím médií, důraz je kladen na masovost působení c) prodejní personál – nejlepší forma osobní propagace, musí však být odborně vyškolený a schopný jednat se zákazníkem d) public relation – styk s veřejností, informuje o firmě a jejích výsledcích a vytváří příznivé podvědomí u zákazníků (články v tisku...) e) přímý marketing – teleshopping, internet

Módnost Odvíjí se od ročního období např. v létě moře a v zimě vysoké hory Poznávací turismus historické, umělecké a kulturní památky (Francie, Itálie, Řecko), přírodní rezervace, světové výstavy, festivaly. Sportovní turismus: olympiády, mistrovství, turnaje.

Zkušenost Informace Reference příbuzných nebo známých Vlastní zkušenosti s cestováním

Psychologické vlivy souvisejí s chováním zákazníka, které je ovlivňováno 4 základními psychologickými faktory: 1. motivací 2. vnímáním 3. učením 4. postoji - znalost těchto faktorů umožňuje efektivněji provádět marketingovou segmentaci

Promo video http://www.youtube.com/watch?v=1Lo_IJfp2 N8

Zdroje Knihy: Internet: Video: Marketing pohostinství a cestovního ruchu -Alastair M. Morrison Mezinárodní cestovní ruch – Jarmila Indrová a kol. Cestovní ruch – Kateřina Ryglová Internet: http://cs.wikipedia.org/wiki/Cestovn%C3%AD_ruch http://gis.zcu.cz/studium/dbg2/Materialy/html/ch16.html Video: http://www.youtube.com/watch?v=1Lo_IJfp2N8