PROPAGACE MARKETING.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Marketingový mix – Propagace (komunikace)
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_15.
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
MANAGEMENT A MARKETING ZS 10/11
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
Reklama v rozhodování firmy. Reklamní výdaje a jejich účinnost
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Reklama v marketingu Obsah Pojem reklama, znaky reklamy Druhy reklamy
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
Marketingové komunikace Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Komunikace a stimulování prodeje
Corporate identity Vítám Vás na přednášce.
Public relations pro stavební a developerské projekty a společnosti Zdeňka Kuhnová, managing director, IMPACT PR & Consultancy.
Téma lze vyučovat i v jiných oborech.
MARKETING Brigita Stloukalová. Nastudujte si sami: Šimková, E. Základy managementu a marketingu pro neziskové organizace. Kap. 8. Marketing v neziskové.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Aktivita č.2: Podnikání a právo
Přednáška: PROPAGACE Propagace (komunikační mix) - zprostředkovává informační tok způsobem výhodným pro obě zúčastněné strany.
Komunikační mix Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
VÝZNAM A FORMY MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE
9.Komunikace.
Propagace - Promotion -
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Komunikační strategie
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A 1 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří.
Koncepce marketingového řízení
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Marketingová komunikace
Marketingové prostředí
úvod pojetí a obsah marketingu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
MARKETING.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Teorie propagace 5 základních forem propagace
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
„5 M“ Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2 –
MARKETINGOVÝ MIX.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
8. Marketing.
Vítejte na Marketingu.
Marketingový mix v propagaci Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová.
PROPAGACE EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Mgr. Petra Bartáková.
 Public relations se často překládá doslovně jako „veřejné vtahy“, avšak public relations jsou především procesem, jeho úkolem je tyto vztahy zlepšit.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2801_reklama Téma: Reklama a její klady a zápory Číslo projektu:
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
7 Marketingový mix Výrobek Cena Distribuce Propagace.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Marketingová komunikace. Účastníci Dodavatelé Odběratelé Veřejnost Zaměstnanci Státní a místní samospráva Umělci Znalci Kritici Žurnalisté Sponzoři.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Tvorba marketingového mixu
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vítejte na Marketingu.
Marketingová komunikace
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

PROPAGACE MARKETING

MARKETINGOVÝ MIX Product (produkt – výrobek či služba) Price (cena) Place (místo, distribuce) Promotion (propagace)

PROPAGACE „Propagace je činnost, která informuje, přesvědčuje a ovlivňuje nákupní rozhodování spotřebitele.“ Jana Nagyová

ZÁKLADNÍ CÍLE PROPAGACE poskytnout informace zvýšit poptávku odlišit výrobek zdůraznit užitek a hodnotu výrobku stabilizovat obrat vytvořit zákaznické preference budovat či upevnit pozitivní image

KOMUNIKAČNÍ MIX Podpora prodeje Osobní prodej Reklama Public Relations METODY SLOUŽÍCÍ KE KOMUNIKACI SE ZÁKAZNÍKEM A OVLIVŇOVÁNÍ JEHO ROZHODOVÁNÍ Podpora prodeje Osobní prodej Reklama Public Relations

PODPORA PRODEJE Neosobní typ komunikace Prostředky vedoucí ke krátkodobému stimulování a podpoře efektivní práce obchodních mezičlánků:

PODPORA PRODEJE výstavy veletrhy předvádění výrobků soutěže akce 2 v 1 další nepravidelné prodejní činnosti

CÍLE PODPORY PRODEJE Zdůraznit, napomoci, doplnit a podpořit komunikační program Ve většině případů se kombinuje s určitými formami reklamy

PŘEDNOSTI PODPORY PRODEJE Snadné upoutání pozornosti Okamžitý účinek

NEDOSTATKY PODPORY PRODEJE Snadná napodobitelnost konkurencí Krátkodobost Menší účinnost při budování věrohodnosti společnosti

OSOBNÍ PRODEJ Přímá forma propagace Osobní typ komunikace „Osobní prodej je prezentace informací o výrobku (službě) v rozhovoru s perspektivními spotřebiteli za účelem získání jejich souhlasu se směnou.“ Tim J. Hannagan

CÍLE OSOBNÍHO PRODEJE Přesvědčit zákazníka o výhodnosti nabízeného produktu Uzavřít obchod

PŘEDNOSTI OSOBNÍHO PRODEJE Umožňuje pružnou prezentaci Získání okamžité reakce

NEDOSTATKY OSOBNÍHO PRODEJE Vysoké nároky na kontakt Kvalifikace obchodníků

REKLAMA Neosobní typ komunikace Jednostranná komunikace prostřednictvím hromadných sdělovacích prostředků „Reklama je jakákoliv placená forma neosobní prezentace výrobků, služeb nebo myšlenek určitého sponzora (tj. osoby nebo organizace).“ Tim J. Hannagan

REKLAMNÍ KAMPAŇ Funkcí marketingu Krátkodobé akce, kterými se firma snaží o prezentaci svých výrobků a služeb Její koncepci rozvíjí a zpracovává marketingové oddělení

PŘEDNOSTI REKLAMY Finanční dostupnost Vhodná pro masové působení Umožňuje výraznost a řízení sdělení

NEDOSTATKY REKLAMY Neosobní charakter Produkt nelze prakticky předvést Nedokáže přímo ovlivnit nákup Nesnadné měření účinku

PUBLIC RELATIONS práce pro veřejnost, s veřejností a na veřejnosti „PR zahrnují navázání a udržování vzájemného porozumění, vzájemné důvěry, respektu a sociální odpovědnosti mezi organizacemi a veřejností.“

PUBLIC RELATIONS Snaha o vyvíjení oboustranné komunikace Funkce managementu, jejíž koncepce je vyvíjena na úrovni vedení podniku Dlouhodobě vyvíjená systematická činnost Snaží se reprezentovat podnik jako celek

CÍLOVÉ SKUPINY Pro efektivnost komunikace je důležité, aby směřovala k té části veřejnosti (cílovým skupinám), s nimiž potřebuje podnik komunikovat a které se snaží ovlivnit Zákazníci Zákazníci konkurence Investoři Konkurenční firmy Zaměstnanci Budoucí zaměstnanci Zájmové skupiny Nátlakové skupiny Instituce státní správy a samosprávy

CÍLE PUBLIC RELATIONS Vybudování pozitivně vnímané „image“ podniku Budování přátelských vztahů s okolním prostředím

Příklad - Propagace všech skautů a skautek http://krizovatka.skaut.cz/propagace/ Propagace na internetu - způsob, jak v „informační době“ nalákat mladé ke skautingu Stránky informují o náborových akcích, oddílech, atd. Budují pozitivní image skautingu, informují o alternativním využití volného času dětí a mládeže

ZDROJE: Použitá literatura HANNAGAN TIM, J. Marketing pro neziskový sektor. 1. vyd. Praha: Management Press, 1996. 205 s. ISBN 80-85943-07-7. NAGYOVÁ, J. Marketingová komunikace. Praha: VŠE v Praze, Fakulta mezinárodních vztahů, 1998. 106 s. ISBN 80-7079-376-7. NĚMEC, P. Public relations : zásady komunikace s veřejností. 1. vyd. Praha: Management Press, 1993. 114 s. ISBN 80-85603-26-8. POSPÍŠIL, P. Efektivní Public Relations a media relations. Praha: Computer Press, 2002. 153 s. ISBN 80-7226-823-6. VĚRČÁK, V., GIRGAŠOVÁ, J., LIŠKAŘOVÁ, R. Media Relations není manipulace. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2004. 136 s. ISBN 80-86119-43-2. Internetové zdroje: Marketing - Wikipedie, otevřená encyklopedie [online]. URL: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Marketing> [cit. 2008-02-26].

DĚKUJEME ZA POZORNOST Jiřina Čepičková Aneta Fabiánová Petra Jaceňková Lukáš John Jitka Šolínová Laďka Žáková