VELKOOBCHODNÍ NÁKUP A PRODEJ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zahraniční obchod Platební podmínky.
Advertisements

Logistika v silniční dopravě
Doprava Ivan Gros
Logistické náklady Ivan Gros
VYŘIZOVÁNÍ OBJEDNÁVEK
Tvorba cen v maloobchodě
Logistika Ing. Jan Pivoňka.
Zásoby ve velkoobchodě
Seznam doporučené literatury
Vybrané problémy z distribuční logistiky
SYSTÉMY ŘÍZENÍ ZÁSOB Jana Burešová Kateřina Cimická
Velkoobchodní síť prostorově uspořádaný soubor obchodně provozních jednotek – velkoobchodních skladů. významný článek v logistickém procesu fyzického a.
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 11/14.
ÚČTOVÁ TŘÍDA 1 ZÁSOBY.
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 4/14.
MALOOBCHOD - VYMEZENÍ SPECIFICKÉ FUNKCE MALOOBCHODU:
Velkoobchodní sklady se spotřebním zbožím
VNITŘNÍ OBCHOD ČÁST 2 VELKOOBCHOD.
Velkoobchodní operace
ZÁSOBOVÁNÍ Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana Venclíková. Střední škola hotelnictví a.
Nákup operativní Ivan Gros odsouhlasení dodacího listu s fakturou pro účtárnu Výchozí stav: pro každou položku vybrán dodavatel uzavřena.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Daňová soustava Prof. Ing. Václav Vybíhal, CSc.. Téma : Majetkové daně (II) – Daň silniční 1.Poplatník daně. 2.Předmět daně. 3.Základ daně. 4.Sazby daně.
Odbyt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Výkony silniční hromadné osobní dopravy
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
MALOOBCHOD 1. Maloobchod – podstata, vývoj, úloha
TVORBA HODNOTY VNÍMANÁ ZÁKAZNÍKEM
3 Řízení materiálového hospodářství a fyzické distribuce
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
MARKETINGOVÝ MIX.
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
Daňový systém Prof. Ing. Václav Vybíhal, CSc.. Téma : Majetkové daně (II) – Daň silniční 1.Poplatník daně. 2.Předmět daně. 3.Základ daně. 4.Sazby daně.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
DISTRIBUCE.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_715 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Písemná práce, tržní ekonomika,
VELKOOBCHOD KAPITOLA 6 Obchodní činnosti - Kapitola 6 Pavlíčková.
Informatika a komunikace v logistice Kapitola 8: Úkoly logistického informačního systému, Struktura informačního systému podniku, Pohyb informací v síti.
VYSOKÁ ŠKOLA FINANČNÍ A SPRÁVNÍ o.p.s. CONTROLLING Ing. Jan Cedl AŘ KONTAKT s.r.o.
Úkol, cíle a základní pojmy logistiky Kapitola 2: Úkol logistiky, Cíle logistiky, Základní pojmy logistiky Vysoká škola technická a ekonomická v Českých.
Model strategie marketingového mixu
Naklady a jejich členění
EKONOMIKA DOPRAVNÍHO PODNIKU Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
ZÁKLADNÍ POJMY VE SKLADOVÉM HOSPODÁŘSTVÍ
Majetek podniku. oběžný majetek – jednorázový, spotřebován, mění podobu (materiál) oběžný majetek – jednorázový, spotřebován, mění podobu (materiál) dlouhodobý.
Distribuční logistika Zpracoval Ing. Jan Weiser. Obsah výkladu  Definice distribuční logistiky  Základní činnosti, které se realizují při distribuci.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
Význam a funkce obchodu Zpracoval Ing. Jan Weiser.
DISTRIBUČNÍ LOGISTIKA  Z hlediska výrobního podniku představuje spojovací článek mezi výrobou a zákazníkem,  Zahrnuje veškeré skladové a dopravní pohyby.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Základní výpočty v silniční nákladní dopravě - 1 Předmět: Technologie silniční nákladní.
Ing. Petr Klímaanalýza umístění skladu1 Analýza umístění skladů.
PŘEJÍMKA ZBOŽÍ PŘÍJEM ZBOŽÍ - zahrnuje tyto dvě hlavní operace: 1.odběr zboží od dodavatele 2.přejímku zboží - kontrolu množství a jakosti odebraného.
Zásobování prodejny Zpracoval Ing. Jan Weiser. Obsah výkladu 1.Požadavky na zásobování prodejen 2.Dodavatele 3.Dodavatelsko-odběratelské vztahy 4.Rozdělení.
LOGISTIKA LOGISTIKA LOGISTIKA - vychází (z logis, ubytování) znamená původně přechodné ubytování a zásobování vojska - nauka, která se zabývá fyzickými.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Kvalita dopravy v logistických procesech Předmět: Teorie dopravy Ing. František Lachnit,
FUNKCE DOPRAVY V LOGISTICE Logistická doprava  Dopravní systém, který vyhovuje logistickému řízení oběhových procesů, označujeme jako logistickou dopravu.
Zásoby Kateřina Pinkasová. Zásoby  jsou hospodářské prostředky, představují suroviny, materiály, součástky, polotovary, moduly, hotové výrobky  Jednorázově.
Organizace výroby Organizace a řízení výroby. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Teorie kvality přemístění Předmět: Teorie dopravy Ing
Základní výpočty v silniční nákladní dopravě II Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy - cvičení Ing. František Lachnit, Ph.D.
VY_32_INOVACE_Sikorová_ VO operace – skladování, expedice
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
VY_32_INOVACE_Sikorová_ VO členění podle forem činnosti
Velkoobchod Autor: Ing. Sikorová Renata VY_32_INOVACE_Sikorová_
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Inovace bakalářského studijního oboru Aplikovaná chemie
Autor: Ing. Sikorová Renata
Transkript prezentace:

VELKOOBCHODNÍ NÁKUP A PRODEJ Dodavatelské nákupní služby Dodací lhůta pohotovostí kapacitami a termíny dobou zpracování objednávky rozsahem objednávky požadovanou spolehlivostí dodávky FIXNÍ A PRAVIDELNÉ TERMÍNOVANÉ BEZPROSTŘEDNÍ DODÁVKY NA ODVOLÁNÍ PŘI NUTNOSTI OPERATIVNÍHO DOPLNĚNÍ PLÁNOVANÝCH ZÁSOB SOUČASNĚ S DISPOZICÍ ZMĚNY TRVALÉHO MÍSTA PLNĚNÍ

VELKOOBCHODNÍ NÁKUP A PRODEJ Dodavatelské nákupní služby Místo plnění standardní nebo jednorázová kupní smlouva místo, kde vlastnictví z přepravy přechází na odběratele Dodací spolehlivost pravděpodobnost s jakou budou dodací lhůty splněny. Dodací flexibilita dodávek vyjadřuje schopnost expedičního systému pružně reagovat na požadavky a přání zákazníků (odběrní množství, čas a místo předání dodávky zboží odběrateli, dodací modality jako druh balení, dopravní varianty, možnost dodávky na výzvu). konkrétní informace o flexibilitě dodávek, o dodacích podmínkách ev. podmínkách o vyřizování reklamací musí mít zákazník k dispozici včas. franco železniční stanice dodavatele franco rampa odběratele franco rampa dodavatele.

VELKOOBCHODNÍ NÁKUP A PRODEJ Dodací kvalita Dodací kvalita dodávek vyjadřuje dodací přesnost podle způsobu dodávky množství a struktury dodávky.  Provozně logistické podmínky nákupu způsob označení spotřebního zboží způsob označení přepravních obalů použité přepravní prostředky způsob zpětného vracení a způsob likvidace obalů průvodní doklady (běžný dodací list, garanční podmínky a listy, seznamy garančních opraven, návody k použití, reklamní prostředky apod.) zajištění způsobu předávání informací především o zboží a platbách  Cenové podmínky dodávek Cenové podmínky dodávek vycházejí ze základu nákupní ceny zboží (prodejní ceny výroby nebo importu). ceny je nutno konkretizovat soustavou srážek, slev, rabatů, podle množství odběru, podle způsobu a lhůty placení, podle kvality zboží, podle finančního vypořádání především vratných obalů apod.

VELKOOBCHODNÍ NÁKUP A PRODEJ Platební podmínky dodávek placení zboží do určitého termínu po dodávce zboží z výroby; běžné termíny splatnosti faktur jsou 30 - 60 - 90 dnů, u každodenních dodávek potravinářského zboží z výroby do 3 - 5 - 7 dnů; při nákupu zboží velkoobchodem se výjimečně platí dodavateli předem (hotově nebo akreditivem)

VELKOOBCHODNÍ PRODEJ Velkoobchodní prodej / nákup maloobchodu spotřebního zboží směřuje převážně do maloobchodu. Vyžaduje respektovat sortimentní požadavky, požadovanou častost a velikost dodávek, rychlou reakci na objednávky. Logistické požadavky (manipulační balení, technické, technologické a provozní podmínky prodejen při rozvozu zboží a příjmu zboží) maloobchodu při nákupu ve velkoobchodě

Formy velkoobchodního prodeje VELKOOBCHODNÍ PRODEJ Formy velkoobchodního prodeje Návštěvy obchodních zástupců velkoobchodu (obchodních cestujících) v odběratelské síti maloobchodu (na prodejnách) Telefonická objednávka maloobchodu ve velkoobchodě Písemná objednávka maloobchodu Objednávka pomocí čárového kódu je základem interaktivního operativního a trvalého kontaktu velkoobchodu a maloobchodu Objednávky podle standardu velkoobchod dodává do maloobchodu jen tolik množství příslušného zboží (komerčních druhů zboží), kolik je ho zapotřebí do stanovené výše zásob dohodnuté předem prodej velkoobchodu přes vzorkovny zřizované velkoobchodem jako: stálé vzorkovny, v nichž se uskutečňuje každá objednávka; vzorkovny sloužící pro pravidelné výběry (čtvrtletní, půlroční, sezónní), často i se zastoupením výrobců a dovozců; prodejní akce organizované jako mimořádné nabídky velkoobchodu a výroby především nových výrobků.

VELKOOBCHODNÍ PRODEJ Prodej v samoobslužném velkoobchodě (cash & carry; C + C), který je určen pro drobné odběratele (maloobchodníky, řemeslníky, restauratéry, hoteliéry). Prodej v regálovém velkoobchodě. Podstata systému spočívá v dohodě mezi velkoobchodníkem a maloobchodníkem o tom, že velkoobchodník bude dodávat do vymezené části (zpravidla potravinářské) maloobchodní prodejny (do regálů) sortiment zpravidla nepotravinářský (nový, málo známý, nové značky, sezónní zboží), který ověřuje prodejnost v podmínkách maloobchodu s potravinářským zbožím. Prodej v prodejních skladech (demigrosisté) je v podstatě velkoobchodní činnost u specifického spotřebního zboží (pevná paliva, stavební materiály, hutní výrobky, řezivo). Kupujícími jsou podnikatelské subjekty (například živnostníci), nepodnikatelské subjekty (rozpočtové a příspěvkové organizace) i soukromé osoby (individuální zákazníci).

DOPRAVA činnost spojená s cílevědomým přemisťováním osob a hmotných předmětů v nejrůznějších věcných, časových a prostorových souvislostech za použití různých dopravních prostředků a dopravních technologií je samostatným a specifickým odvětvím národního hospodářství zastupitelské obchodní služby pro přepravce legislativně správní činnost zabezpečující přepravu upravující podmínky pohybu dopravních prostředků mezinárodní aktivity

DOPRAVA DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA je soubor dopravních sítí, jejich vybavení nejrůznějšími stavbami a zařízeními dopravních prostředků, jež se na dopravních sítích pohybují širší pojetí : souhrn věcných prvků, jež charakterizují dopravu úzké pojetí : soubor dopravních cest a jejich vybavení individuální doprava hromadná doprava osobní doprava nákladní doprava informační systém

PŘEPRAVA DOPRAVA Ekonomické subjekty dopravy a přepravy vlastní přemisťování osob a hmotných předmětů dopravními prostředky po dopravní infrastruktuře věcnou částí přepravy - přepravní prostředky Ekonomické subjekty dopravy a přepravy operátoři dopravy uživatelé dopravy infrastrukturní agentury vláda

Silniční doprava Železniční doprava Potrubní doprava Říční doprava kombinovaná přeprava kontejnerová přeprava nákladů Potrubní doprava Říční doprava Námořní doprava Letecká doprava

Nákladní doprava DOPRAVA VEŘEJNÁ DOPRAVA profesionální nespecializované a specializované organizace na komerční bázi VNITROPODNIKOVÁ (ZÁVODOVÁ) DOPRAVA pro podnikové potřeby, výjimečně zejména v případech např. sezónního poklesu poptávky a podnikových požadavků i pro mimopodnikové poskytování služeb TECHNOLOGICKÁ (“VNITROOBJEKTOVÁ”) DOPRAVA A PŘEPRAVA součásti výrobního, stavebního nebo skladovacího procesu.

DOPRAVA VNITROPODNIKOVÁ (ZÁVODOVÁ) DOPRAVA ÚKOLY: přeprava spotřebního zboží z velkoobchodu do maloobchodu a k ostatním odběratelům svoz vratných obalů a přepravek (palet, přepravek, lahví apod.) vykládka vagónových zásilek a převoz zboží do skladu (pokud velkoobchodní sklad nemá železniční vlečku) přesuny zboží mezi prodejnami a sklady pohotovostní přeprava zboží z výroby do skladu

DOPRAVA SPECIFICKÉ RYSY VNITROPODNIKOVÁ (ZÁVODOVÁ) DOPRAVA SPECIFICKÉ RYSY orientace činnosti především na rozvoz spotřebního zboží do maloobchodu stálá provozní pohotovost a operativnost použití uplatnění především na krátké dopravní vzdálenosti převažující jednosměrnost přepravy z velkoobchodu do maloobchodu nerovnoměrnost vytěžování vozidel v průběhu dne , týdne, sezóny, předvánočního období sdružování zásilek pro více odběratelů podle velikosti objednávek/dodávek, vzdálenosti a návaznosti na trase (rozvozové trasy a rozvozové plány) vysoký rozsah prostojů vozidel (nakládání, vykládání; nízký podíl jízdy s nákladem) velká nákladovost závodové dopravy nadprůměrná potřeba decentralizace dopravních středisek (rozmístění vozového parku)

Vozový park DOPRAVA nákladní automobily různé tonáže specializace podle charakteru spotřebního zboží chladírenské a mrazírenské automobily skříňové nákladní automobily tahače dodávkové automobily, automobily se zdvižným čelem návěsy přívěsy osobní automobily objekty pro provoz údržbu opravy garážování motorových vozidel.

Efektivnost závodové dopravy DOPRAVA Efektivnost závodové dopravy je vyjádřena kvantitou a kvalitou dopravních a přepravních činností KRITERIA EFEKTIVNOSTI technické normy vztah dosahovaných kvantitativních i kvalitativních výsledků vzájemně srovnávaných mezi sebou nebo k průměru

DOPRAVA VOZOVÝ DEN každý kalendářní den, v němž vozidlo s přidělenou státní poznávací značkou je v evidenčním počtu vozidel obchodní organizace v provozu je každý kalendářní den, v němž vozidlo započalo činnost v prostoji je každý kalendářní den, v němž vozidlo nebylo použito k přepravní nebo obdobné činnosti, ačkoli je provozuschopné vozový den v opravě je každý kalendářní den, v němž vozidlo z důvodu nezpůsobilého technického stavu je mimo provoz a nevyjelo na přepravní práce Průměrný evidenční počet dopravních prostředků : Součet vozových dnů celkem za sledované období = ------------------------------------------------------------------------- Celkový součet kalend. dnů ve sled. období

DOPRAVA Pomocí základního ukazatele – vozovým dnem, lze sledovat činnost vozového parku v organizaci : využití vozového parku /%/ = vozové dny v provozu x 100 / vozové dny celkem správkový stav vozového parku /%/ = vozové dny v opravě x 100 / vozové dny celkem prostoje vozidel /%/= vozové dny v prostoji x 100 / vozové dny celkem měrnou jednotkou přepravy zboží je tuna (t) ujeté kilometry silničním vozidlem celkový počet kilometrů za určitou časovou jednotku. tunový kilometr (tkm), který představuje jednotku výkonu a rovná se přepravě 1 tuny nákladu na vzdálenost 1 km ½ * (hmotnost rozvezeného zboží celkem + hmotnost svezeného zboží a obalů celkem) * ujeté kilometry s nákladem při rozvozu a svozu celkem.

DOPRAVA Tonážní den je každý kalendářní den, v němž je 1 tuna užitné hmotnosti vozidla v evidenčním stavu závodové dopravy Doba nakládky a vykládky nákladu vyjadřuje dobu nakládky a vykládky zboží a dobu na administrativní vyřízení dokladů o převzetí a o předání zboží Doba jízdy vozidla vyjadřuje čas včetně nezaviněného čekání v dopravních zácpách, na železničních přejezdech, …. LOGISTIKA ovlivňovat pozitivně proces oběhu a pohybu spotřebního zboží tak, aby se správné zboží dostalo ve správný čas na správné místo za optimální náklady.

Základní vlivy, které ovlivňují volbu počtu článků DOPRAVA Základní vlivy, které ovlivňují volbu počtu článků sortiment spotřebního zboží sortiment, specializace a rozmístění nabídky spotřebního zboží sortiment, specializace a rozmístění poptávky po spotřebním zboží dodavatelské služby (dodavatelský servis) výroby, dovozu a velkoobchodu ekonomické podmínky dodavatelů (cena, marže, slevy, platební podmínky) provozně technické, kapacitní faktory (příjmové, skladovací, expediční, dopravní a přepravní a jiné faktory), minimální velikost dodávky apod.

Distribuční články: DOPRAVA přímé traťové dodávky nepřímé dodávky zásilkový prodej nepřímé dodávky velkoobchod - zástupce (redistribuční sklad) – maloobchod – spotřebitel přímé dodávky