VÝZKUM A VÝVOJ V OBLASTI

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Prof. Ing. Ivo Vondrák, CSc.
LAO - průmyslové systémy s.r.o.
Konference „Inovace a technologický transfer – výzva a příležitost pro Ústecký kraj“ 20. května května 2014, Ústí nad Labem
Číslo operačního programu: CZ.1017 Název OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: AutoNet, nová kvalita výuky v autooborech na středních.
na EDUCE – Střední odborné škole, s.r.o.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Spektra zatížení Milan Růžička 1 Dynamická pevnost a životnost
Možnost studia na Fakultě stavební a uplatnitelnost stavebních oborů
Střední průmyslová škola, Karviná
Ing. Antonín Bubák Projektování pohonových soustav s podporou programu DYNAST VÝZKUMNÉ CENTRUM PRO STROJÍRENSKOU VÝROBNÍ TECHNIKU A TECHNOLOGII České vysoké.
ÚSTAV MATERIÁLOVÉHO INŽENÝRSTVÍ
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
CZ.1.07/2.3.00/ Excelence doktorského studia na AF MENDELU pro navazující evropskou vědecko-výzkumnou kariéru Operační program: Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Student: Ing. Olga Minaříková školitel: doc.akad.soch. Miroslav Zvonek, PhD. srpen 2009.
ZÁKLADNÍ TERMODYNAMICKÉ VELIČINY
Vysoké učení technické v Brně
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Siemens PLM Software © Siemens Product Lifecycle Management Software Inc. All rights reserved Využití CAM Express pro řízení obráběcích strojů a.
Dynamické rozvozní úlohy
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Ing. Robert Popela, Ph.D. Numerické výpočetní metody v aerodynamice.
Elektrický obvod a jeho části
Technická 2896/ Brno tel.: fax: Ústav jazyků
CW – 13 LOGISTIKA Ústav technologie, mechanizace a řízení staveb Fakulta stavební VUT v Brně © Ing. Václav Rada, CSc. Leden 2012 ÚVOD – do P i CV.
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
Priorita č. 3 Aktivní zapojení výzkumné a vývojové základny do rozvoje podnikání.
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Bakalářský studijní obor Stavba strojů a zařízení Obor je zaměřen zejména na dopravní a manipulační techniku a výrobní stroje. Vysoké učení technické v.
pit – CAD 2011 Nové funkce a rozšíření Strana: 1www.pitsoftware.cz /

Výstupy projektu Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D.
STÁTNÍ PODPORA VÝZKUMU A VÝVOJE
 New Technologies for Mechanical Engineering – Centrum nových technologií pro strojírenství  regionální výzkumné a vývojové centrum  založeno na kvalitní.
Mechanika s Inventorem
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
PŘEDNÁŠKA 0. Jiří Šebesta MRAR – Radiolokační a radionavigační systémy
Řešení elektronického docházkového systému Vema
Nový trend ve slunolamech Radek Pelz, ALARIS Czech Republic s.r.o.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Aerodynamický tunel Střední škola letecká Kunovice,
EDITOR BY: SPRESS 15. ledna ledna ledna 2015.
„ČESKÉ INOVAČNÍ PARTNERSTVÍ“ 1 Spolupráce technických univerzit s podniky = významná podpora inovací Český národní komitét IMEKO Vladimír Haasz.
1 Střední škola technická a gastronomická Blansko škola moderních technologií 65 roků od založení školy.
MS PowerPoint Příloha - šablony.
1 Informační systém autoservisu Softwarové inženýrství 2003.
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Petr Horník školitel: doc. Ing. Antonín Potěšil, CSc.
Změny v SOILINu ve SCIA Engineer oproti Nexis32
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích VŠTE BEZ BARIÉR Registrační číslo: CZ.1.07/2.2.00/ Číslo a název oblasti podpory: Oblast.
TRUHLÁŘ I.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
Copyright (C) 1999 VEMA počítače a projektování, spol. s r.o.1 Lucián Piller Intranet HR.
OBOR ENERGETICKÉ INŽENÝRSTVÍ
CZ / /0012 Zavedení nových technologií a postupů do praxe Milan Havel ČVUT, SZZPLS Milan Havel, tel
CW – 05 TEORIE ROZHODOVACÍCH PROCESŮ Ústav technologie, mechanizace a řízení staveb Fakulta stavební VUT v Brně Ing. Václav Rada, CSc. Leden 2009.

INOVACE STUDIJNÍCH PROGRAMŮ STROJNÍCH OBORŮ JAKO ODEZVA NA KVALITATIVNÍ POŽADAVKY PRŮMYSLU doc. Ing. Josef NOVÁK, CSc. VŠB-TU Ostrava.
Centrum pro výzkum, vývoj a inovace Life for Science. Science for Life.
Konstrukce draku – pevnost a únava
Podčást D předpisu JAR 23/FAR 23
Prezentace výpočtů pomocí metody konečných prvků (MKP)
Výukové a výzkumné centrum v dopravě
Aerodynamický tunel Střední škola letecká Kunovice,
Transkript prezentace:

VÝZKUM A VÝVOJ V OBLASTI LETECTVÍ A REALIZAČNÍ VÝSTUPY V AKADEMICKÝCH PODMÍNKÁCH Prof. Ing. Antonín Píštěk, CSc. LETECKÝ ÚSTAV FAKULTA STROJNÍHO INŽENÝRSTVÍ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ v BRNĚ

VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V BRNĚ  1899 Historical building of 1911

8 fakult Založena v roce 1899 20.000 studentů Druhá nejstarší a největší technická universita v české republice 20.000 studentů 2.473 zaměstnanců (1.015 academických) 8 fakult Fakulta stavební FAKULTA STROJNÍHO INŽENÝRSTVÍ Fakulta informačních technologi Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií Fakulta podnikatelská Fakulta architektury Fakulta chemická Fakulta výtvarných umění

CENTRUM LETECKÉHO A KOSMICKÉHO VÝZKUMU Kooperující organizace VUT v BRNĚ FAKULTA STROJNÍHO INŽENÝRSTVÍ LETECKÝ ÚSTAV Letecká škola VUT Odbor letecký provoz Odbor stavby letadel CENTRUM LETECKÉHO A KOSMICKÉHO VÝZKUMU Kooperující zakládající organizace Kooperující organizace včetně zahraničních 4

LETECKÝ ÚSTAV

Vědecko výzkumná činnost Aktivity Leteckého ústavu Vědecko výzkumná činnost Analýza proudění s využitím CFD Napěťová analýza s využitím MKP Navrhování a modelování leteckých konstrukcí (CAD) Statické a dynamické zkoušky letadel (oprávnění ÚCL ČR č. L-3-040/4) Projektování letadel a jejich částí Letová pevnostní měření Ekonomika provozu letadel a vývojových nákladů Marketingové studie Bezpečnost letového provozu

Struktura vývojového prostředí LÚ OBLASTI VÝVOJE A PROSTŘEDKY CAD 2D a 3D parametrické modelování konstrukcí a modely pro pevnostní analýzu Unigraphics NX CATIA V5 Mechanical Desktop MDT6 FEM Napěťová analýza (lineární a nelineární), modální analýza, aeroelasticita, šíření trhlin, simulace rychlých a velkých deformací MSC/Patran & Nastran MSC/Dytran MSC/Fatigue LS-DYNA CFD Aerodynamické analýzy pro vnitřní a vnější proudění Fluent AEAT CFX5, TascFLOW AMI VSAERO Xfoil , FENSAP ICE, ICEM CFD Zpracování dat a vizualizace Tecplot 9 + CFD Analyzer ZKOUŠENÍ Statické a únavové zkoušky, letová měření Zkušebna letadel Licence ÚCL ČR Struktura vývojového prostředí LÚ SPOLEHLIVOST Spolehlivostní analýza systémů Relex Reliasoft RAC (Reliability libraries)

NAPĚŤOVÁ ANALÝZA POMOCÍ MK P

Podvozek pro nový letoun EV 55

Analýza havarijního případu u kluzáku čas 0,01s čas 0,05s čas 0,09s čas 0,13s čas 0,16s Rychlost nárazu: v = 15 ms-1

Kompletní model Ae 270 pro aeroelastickou analýzu s využitím MSC-NASTRANu

ANALÝZA PROUDĚNÍ (CFD)

Tvarová optimalizace motorových a podvozkových gondol FOREMADE podvozkové a motorové gondoly pro EV 55 Tvarová optimalizace motorových a podvozkových gondol

3-D Aerodynamic Analysis of Ae-270 airplane

Analýzy prováděné ve spolupráci s leteckým Spolehlivost letadlové techniky Analýzy prováděné ve spolupráci s leteckým průmyslem: Zdrojová elektrická soustava letounu EV55 Avionický elektronický systém letounu EV55 Pitot-statická soustava letounu EV55 Zdrojová elektrická soustava letounu VUT100 Avionický elektronický systém letounu VUT100 Pitot-statická soustava letounu VUT100 Soustava ovládání motoru letounu VUT100 Ukázka avionického vybavení moderního sportovního letounu (VUT100 Cobra) Foto: EVEKTOR

SPOLEHLIVOST a ÚDRŽBA Podpora leteckého průmyslu Údržba letadel s využitím MSG-3 (praktické analýzy spolehlivosti pro průmysl) (nástroje a tvorba moderních plánů údržby podle MSG-3) Metodiky pro průkaz spolehlivosti soustav letadel Podpora zavádění moderních metod analýz spolehlivosti v leteckém průmyslu Praktické analýzy soustav letadel pro průmysl Tvorba nástrojů pro vytváření plánů údržby podle MSG-3 Vývoj softwarové aplikace pro podporu tvorby plánů údržby Praktické tvorby plánů údržby Výzkum v oblasti spolehlivosti letadel všeobecného letectví Kosmické aplikace Zapojení do výzkumných aktivit s partnerskými organizacemi v ČR a EU Vyhodnocení a porovnání úrovní spolehlivosti různých typů soustav a mechanických komponent letadel Vývoj softwaru pro řešení spolehlivosti (analýzy spolehlivosti podle standardů ESA) Praktické analýzy vybraných mechanických prvků Analýzy podle požadavků ESA

STATICKÉ A DYNAMICKÉ ZKOUŠKY LETOUNU

VÝZKUM V OBLASTI KOMPOZITNÍCH MATERIÁLŮ GLARE (aluminum and fiberglass composite) VÝZKUM V OBLASTI KOMPOZITNÍCH MATERIÁLŮ

CENTRUM LETECKÉHO A KOSMICKÉHO VÝZKUMU 2010 - 2011 rozvoj výzkumu a vývoje realizace na konkrétních výstupech větší propojení spolupráce s podniky zapojení se do evropského výzkumu

Centrum leteckého a kosmického výzkumu RADA CLKV ČVUT Praha Ústav vozidel a letadlové techniky odbor letadel 2. spolupříjemce Výzkumný a zkušební letecký ústav Praha 1.spolupříjemce ALV ČR VUT v Brně Letecký ústav příjemce ADS Letecký průmysl Realizační projekt Koordinační tým Výzk. blok . Výzk. úkol 6. a 7. RP EU

VÝVOJ A VÝROBA LETOUNU NOVÉ GENERACE ŘADY VUT 100

VUT 100 Základní popis projektu letounu VUT100 Projekt iniciován na Leteckém ústavu FSI VUT v Brně. Realizace firma EVEKTOR, s.r.o. Projekt je zahrnut do výzkumného programu „ Centra leteckého a kosmického výzkumu“ Leteckého ústavu.

Projekt RAPID 600 Zálet 12. 5. 2009 Výrobce: SKYLEADER Aircraft JIHLAVAN airplanes, s.r.o. Zálet 12. 5. 2009

FILOSOFIE NÁVRHU A REALIZACE EXPERIMENTÁLNÍHO LETOUNU VUT 001 MARABU PODPORUJÍCÍ APLIKACI BEZPILOTNÍCH PROSTŘEDKŮ PRO CIVILNÍ POUŽITÍ

Konečná varianta VUT 001 MARABU Konečný návrh využívá existující komponenty a systémy letounu RAPID Kovové ocasní plochy Celokovové křídlo a centroplán Trup celokompozitové konstrukce Odnímatelný kryt pro instalaci spec. vybavení Kombinace motorů ROTAX 912 a proudového motoru TJ100A 26

Výroba prototypu letounu VUT 001 Marabu K výrobě letounu rozhodující měrou přispěli studenti, doktorandi a mladé vědecké kapacity Leteckého ústavu, VUT-FSI v Brně. Výroba trupu Finální montáž

Vývoj letounu VUT 001 Marabu Zkouška trupu

První let VUT 001 Marabu se uskutečnil 29. 4. 2010 Vývoj letounu VUT 001 Marabu První let VUT 001 Marabu se uskutečnil 29. 4. 2010

Vývoj letounu VUT 001 Marabu Letoun VUT 001 MARABU získal Zlatou medaili MSV 2010

VUT 700 SPECTO Studentská práce návrhu bezpilotního letounu Rozpětí 4,2 m Max. vzletová hmotnost 20kg Celokompozitová konstrukce s uspořádáním pro bezpilotní letouny – vývoj a aplikace bezdrátového přenosu dat. 31

DĚKUJI ZA POZORNOST 32