Elektromobily Předpokládá se, že elektromobily se budou v budoucnosti stále více využívat. Jejich největší výhodou je převádění energie na pohyb s účinností.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlastislav Tůma šéfredaktor Truck&business
Advertisements

Snižování emisí škodlivin u vznětových motorů
stlačený zemní plyn vs. nafta
Výpočet práce z výkonu a času. Účinnost
Organický Rankinův cyklus
OPEL AMPERA Brno Obsah prezentace OPEL AMPERA • Technické parametry • Jízdní parametry • Bezpečnost • Design • Výbava • Cena • Úspěchy • Velcí.
Výroba a distribuce elektrické energie
ELEKTRÁRNY Denisa Gabrišková 8.A.
Svatý Jan nad Malší hledá investora
Relativnost pohybu 1. díl Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011.
Centrum výzkumu a využití obnovitelných zdrojů energie (CVVOZE) Regionální výzkumné centrum.
Tisková konference TEPLOFIKACE LEDVIC 12. září 2013 Ing. Vladimír Gult předseda představenstva a generální ředitel.
Akumulator.
Opel a stlačený zemní plyn (CNG) Zbyněk Janeček Fleet & CV Manager GM Southeast Europe (Opel, Chevrolet) Branch office Praha Praha,
Vazby systému s okolím - pozitivní, negativní
SUPERBEL Projekt elektromobilu Škoda Superb. Partneři projektu Škoda Auto a.s. Vysoké učení technické v Brně, FEKT, CVIS Sdružení Elektromobily EVC group.
Spalovací motory zážehové
SPALOVACÍ MOTORY (TEORIE)
Výkon (Učebnice strana 22 – 24)
ALTERNATIVNÍ PALIVA ČESKÁ ASOCIACE PETROLEJÁŘSKÉHO PRUMYSLU A OBCHODU Pracovní skupina pro bezpečnost petrolejářského průmyslu a obchodu.
Podmínky podnikání v teplárenství a kogeneraci v ČR a v EU Ivo Slavotínek MVV Energie CZ s.r.o. Agora Flora, Chrudimská 2526/2a Praha 3.
Vysoká cena ropy mnoha lidem způsobuje značné problémy. U autodopravců nebo jiných firem, které jsou závislé na vysoké spotřebě paliv, může vysoká cena.
Internetový portál Ing. Bronislav Bechník, Ph.D. odborný garant oboru Obnovitelná energie a úspory energie
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Výroba a rozvod elektrické energie
Jaké jsou technické prostředky ke snižování vlivu dopravy na životní prostředí - Jaká auta budeme používat? Patrik Macháček ZŠ Vítězná, Litovel 1250.
Ing. Jiří Štochl, technický ředitel, TEDOM-VKS s.r.o
Ekologie na silnicích Auta na elektřinu.
Hybridní pohon Vojtěch frajt
Co je to motor? Zařízení zpravidla přeměňující energii z chemické reakce (zpravidla hoření) na energii pohybovou. Motor je obvykle součástí a pohonem.
Spalovací motory vznětové
Vznětový motor Zbyněk Plch, Tercie, 2008.
Tepelné stroje -motory
Energetika.
Magazín o budoucnosti dopravy
Zdroje energie.
Michal Lukášek Michal Lukášek 8.A Michal Lukášek.
1. 2 VÝZKUMNÉ CENTRUM JOSEFA BOŽKA Katedra elektrických pohonů a trakce K ČVUT Praha ELEKTROMOBILY A HYBRIDNÍ ELEKTROMOBILY Díl II Prof. Ing. Zdeněk.
12. ROVNOMĚRNĚ ZPOMALENÝ PŘÍMOČARÝ POHYB
AUTOR : PATRIK MAHNERT SŠ EDUCHEM A.S. OKRUŽNÍ 128 MEZIBOŘÍ
Mezinárodní autopůjčovna - auta na elektřinu nebo CNG -
Hybridní káry Slovem "hybridní" se rozumí kombinace několika zdrojů energie pro pohon jednoho dopravního prostředku.
Elektromobil automobil na elektrický pohon jako zdroj energie
AUTOMOBIL SNŮ Závěrečný projekt z designu průmyslových výrobků Ing. Eliška A. Kubičková Fakulta strojní ZČU.
Tepelné elektrárny.
Kvalita benzínu a nafty – oktanové a cetanové číslo
Spalovací Turbína.
Optimalizace řídící strategie hybridního pohonu dle dat z GPS
AEM – význam a vliv krajských energetických koncepcí.. ENVIROS s.r.o. Vladimíra Henelová a kol. ÚEK - územní interpretace Státní energetické koncepce.
Energetické a ekologické scénáře pro přípravu aktualizace energetické koncepce Poděbrady
1 Tvůrci energetické politiky ? Hodnocení variant - ukazatele Vychází se z tzv. analýzy životního cyklu LCA, to je přístup zohledňující náročnost na zajištění.
ALTERNATIVNÍ POHONY AUTOMOBILŮ Miroslav Kubíska
Tramvajová vozidla.
Automatizační technika
Autor – Vlastimil Knotek Závěrečná práce.  Elektrická energie je schopnost elektromagnetického pole konat elektrickou práci. Čím větší energii má elektromagnetické.
Česká asociace pro hydrauliku a pneumatiku (CAHP) Vybrané aplikace tekutinových mechanismů v automobilech 1. března 2016.
Spalovací Motory Benzínové
Elektromotorky A Vypracoval: Ing. Bc. Miloslav Otýpka Kód prezentace: OPVK-TBdV-IH-AUTOROB-AE-3-ELP-OTY-004 Technologie budoucnosti do výuky CZ.1.07/1.1.38/
Eurotrans, Brno Po Brně - zeleně Překlad pro Brňáky: Po štatlu bez rychny.
Statická optimalizace spalovacího motoru Nalezení optimálního poměru palivo/vzduch pro max. účinnost Nalezení optimálního poměru palivo vzduch pro minimální.
PARNÍ STROJ Jan Lameš 5.B. CO JE TO PARNÍ STROJ Je to mechanický stroj poháněný parou.
ELEKTROMOBILITA. HISTORIE: Holandsko, profesor Stratingh, první návrh elektromobilu, který byl i realizován 1895 – František Křižík – první elektromobil.
Historie Spalovacích motorů
Ochrana ovzduší IV (pp+ad-blue)
Toyota Prius Poznámky k přednášce.
Vývoj CNG v České republice
Tepelné motory - proudové a raketové motory
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Skútry pro přepravu osob
Transkript prezentace:

Elektromobily Předpokládá se, že elektromobily se budou v budoucnosti stále více využívat. Jejich největší výhodou je převádění energie na pohyb s účinností až 90 % (v případě asynchronního motoru) oproti 30–40% účinnosti spalovacího motoru. Celková účinnost pohonu samozřejmě také závisí na účinnosti výroby elektřiny pro pohon z primárního zdroje a energetické účinnosti použitých akumulátorů či palivových článků (ta se pohybuje kolem 50–80 % podle použité technologie – olovo, NiMH, Li-ion, Li-pol). Na rozdíl od běžného automobilu lze ale zvyšovat využití energie tzv. rekuperací, v praktickém provozu až o přibližně 25 % – to je možné zvláště v městském provozu nebo členitém terénu.

Pohon a emise elektromobilů Elektromobily neprodukují svým provozem výfukové plyny a i se započítáním výroby elektrické energie ze „špinavějších“ zdrojů (např. hnědé uhlí) je jejich bilance vlivu na životní prostředí obvykle lepší, než u automobilů se spalovacími motory. Další výhodou je v podstatě bezúdržbový provoz trakčního systému, pokud je vozidlo vybavené BMS (Battery Management System) a tepelnou ochranou trakční akumulátorové baterie. To bylo v minulosti podceňováno a elektromobily proto nedosahovaly optimálních parametrů. Technický průlom nastal až překotným vývojem v oblasti baterií a elektroniky na začátku 90. let minulého století. Mě tedy na emisích absolutně nezáleží, je pěkné, když za autem lítají saze a brikety….viz. foto

Sportovní elektromobily I elektromobily v poslední době nabývají na kráse, výkonu, dojezdu a jízdních vlastnostech. Nyní zde uvedeme nejnovější sportovní modely elektromobilů. Tento automobil má nejnovější druh baterie (lithium). Zrychlení z 0 – 100 dovršuje za pouhý 4 sekundy a dostane se s plně nabytou baterií až neuvěřitelných 320km.

Dále Vás chceme seznámit s dalším typem sportovního elektromobilu, který má dobytý akumulátor za neskutečných 10 minut!! Jeho maximální rychlost dosahuje 260km/h, která se dá rovnat již s automobily na spalovací či vznětový pohon. Jeho dojezd je až 400km, takže tedy fyzikální využití automobilu je velmi výhodné a vhodné pro provoz. Jako poslední model elektromobilu představujeme já (golfik) a on (Funič) elektromobil, který již zdaleka nevyniká takovými kvalitními vlastnostmi jako předchozí modely. Baterie se dobije za 60minut a jeho dojezd dovršuje 250km.