1 Správný důvod proč si vybrat v roce 2010 Michelin Správná pneumatika změní všechno! CZ Dealerská prezentace TC
2 Agenda Results 2009Objectives 2010Key Learnings • Proč se stát Michelin distributorem v roce 2010? •Možnosti v růstu trhu! •Michelin Group: Trhové reference •Michelin Group nabídka: Nové produkty & ADAC výsledky •HTSS Akce 2010 •Vizuální materiály: Zhodnoťte své prodejní místo •Marketingový operační plán: Zvyšte Vaše prodeje! •Stav nákupu v roce 2009 •Michelin obchodní podmínky •Cenový simulátor : vaše marže ! •Podmínky 2010 •Závazek předobjednávky •Obchodní rozvojový fond 2010 : Další kroky? •
3 Český trh Správná pneumatika změní všechno!
Registrace nových vozidel v roce 2009 – kumulativně ŘÍJEN •Pokles je hlavně díky třídě malých a lehkých nákladních vozidel •Dobrý růst středního a vyššího segmentu. Zdroj: Global Insight
Vývoj trhu letních pneumatik 2009 •Růst trhu podle Europoolu a váha po segmentech •Letní trh poklesl díky krizi v roce 2009, ale HP segmenty jsou dotknuty méně. •Z dlouhodobého hlediska jsou HP segmenty nejdynamičtější, každoročně získávají větší podíl. Zdroj:Europool tisíc kusů
Trh po úrovni značek •Trh je orientovaný na „budget”, ale zvyšuje se váha prémiového a středního segmentu tím, že rostou více než trhový průměr. Zdroj:Europool Letní pneumatiky – trh Europool:
•Po krizi v roce 2009, očekáváme lepší růst trhu letních pneumatik v roce 2010 se zvýšením trhového mixu. Odhady na rok 2010
Top letních rozměrů na trhu Zdroj:Europool
Top letních rozměrů na trhu Zdroj:Europool
Top letních rozměrů na trhu Zdroj:Europool
Top vysokovýkonné rozměry
Výsledky studie reputace značky •28% lidí uvádí Michelin jako první při dotazu, jakou značku znají.... •22% lidí by si vybralo při nákupu nové pneumatiky Michelin •Michelin je číslo 1 v povědomí mezi prémiovými značkami! •Nejlépe vnímanou kvalitou je Michelin! •Michelin má nejlepší zvažování nákupu a preference značky v prémiovém segmentu! •( Studie nezávislé společnosti (Ipsos, Česká republika S ))
13 Správná pneumatika změní všechno! Reference na trhu!
14 Michelin ve službách pohybu Osobní a lehké nákladní NákladníZemníLeteckéZemědělské DvoukolovéDistribuceMapy a PrůvodceViaMichelinMichelin Lifestyle Technologický leader Značka preferovaná automobilisty n° Leader v pneumatikách s vysokou technickou hodnotou CELOSVĚTOVĚ n° CELOSVĚTOVĚ V radiálních pneumatikách pro povrchové doly n° CELOSVĚTOVĚ V leteckých radiálních pneumatikách n° EVROPĚ V radiálních zemědělských pneumatikách. Moto pneumatiky v Evropě ZNAČKA n° Pneumatik v Evropě TCI v USA V DISTRIBUCI EUROMASTER n° V turistické edici EVROPĚ n° Cestovních stránek v Evropě Více jak 85 zemí 1500 produktů MICHELINGAMME ETECOMMUNICATIONPRECEDENTE
15 Značka MICHELIN : Reference na trhu V INOVACÍCH PO DOBU VÍCE JAK 100 LET: 4000 lidí pracuje ve výzkumu a vývoji s největším rozpočtem pro výzkum a vývoj v pneumatikářském sektoru. V BLÍZKOSTI KE SVÝM EVROPSKÝM SPOTŘEBITELŮM: Více jak trojnásobný počet spotřebitelů při nákupu upřednostňuje MICHELIN před konkurenčními značkami*. * Studie TNS Sofres 2008, uskutečněná v 6 hlavních evropských trzích. VE SPOKOJENOSTI EVROPSKÝCH DISTRIBUTORŮ*. * Studie IPSOS 2008, uskutečněná u 2800 evropských distributorů. VE VYSOKO VÝKONNÉM SEGMENTU U EVROPSKÝCH VÝROBCŮ VOZIDEL: Více jak 200 homologací*, 1 vozidlo ze 4 je obuté pneumatikami MICHELIN**. • * Technické homologace získané do roku 2009 v řadách: MICHELIN Pilot, MICHELIN Primacy a MCHELIN Latitude. • ** ERMC 2008 v segmentě V, W, Y a Z. V SOUTĚŽÍCH NA VŠECH POVRŠÍCH: JEDINÁ značka, která se účastní všech světových disciplín (F1, WRC, Moto GP, Endurance…). V SERVISU: MICHELIN OnWay ( Francie, Německo, Švýcarsko, Rakousko). n° MICHELINGAMME ETECOMMUNICATIONPRECEDENTE
16 Skupina MICHELIN • Pneumatiky MICHELIN : velká příležitost s dobrými pneumatikami BEZPEČNOST pro uživatele. MICHELIN je značka pneumatik, která je velmi doporučovaná pro evropské spotřebitele* pro jejich: Bezpečnost na mokrém povrchu. Spolehlivost produktu. Přispívá k bezpečnosti na cestách. * Studie TNS Sofres 2008, vyhotovená v 6 hlavních evropských zemích ŽIVOTNOST* * V porovnání s hlavními konkurenty. Uvedené spotřebiteli: studie TNS Sofres 2008, vyhotovená v 6 hlavních evropských zemích. Potvrzené v testech TÜV SÜD Automotive 2008 a DEKRA Testovacím Centru 2009 v nejvíce prodávaných řadách a segmentech. ÚSPORNOST ve spotřebě* * Kalkulované na základě testů valivého odporu TÜV SÜD Automotive 2008 a n° MICHELINGAMME ETECOMMUNICATIONPRECEDENTE
17 Správná pneumatika změní všechno! Nové produkty 2010
NOVINKA 2010
Sportovní pneumatiky: vzrůstající segment. Zastoupení sportovních pneumatik pro osobní vozidla na evropském trhu letních pneumatik v roce % v letech Evropský trh se sportovními pneumatikami (zdroj BPBP 2009) Počet pneumatik* Segment sportovních pneumatik tvoří 12 % na trhu pneumatik pro osobní vozidla. Odhadovaný nárůst do roku 2015 činí 23 %. *Zdroj: BPBP
Jaká jsou očekávání zákazníků segmentu sportovních pneumatik? Požitek z jízdy: Maximální přilnavost pro citlivé reakce na řízení. Bezpečnost a dlouhá životnost. Design: Zvyšuje celkovou image vozidla. 20
Sportovní pneumatiky Výkon SportKomfort Úspornost A B C1 C2 D1 D2 E1 E2 F1 F2 Mercedes E63 AMG / BMW M5 BMW M3 / Audi RS4 BMW Série 1 135i / Audi S3 Golf Gti/R32 / Honda Civic Type R Renault Clio RS / Ford Fiesta ST Fiat 500 Abarth / Toyota Yaris TS Alfa Romeo Cíloví zákazníci: segmentace vozidel
Klíčové výhody pneumatiky 1.Větší jízdní stabilita v zatáčkách a kratší brzdná dráha na mokré vozovce (1). 2.Větší požitek z jízdy: Citlivější reakce na řízení, které oceňují také výrobci vozidel (2). 3.Nadprůměrná energetická úspora a nadstandardní životnost prověřené více než 10 nepřerušenými vítězstvími v závodech Le Mans 24 Hours. 22 (1) Testy, které v roce 2009 uskutečnila německá nezávislá zkušební organizace TÜV SÜD Automotive na pneumatikách 245/40ZR18 Y. Vzhledem k pneumatice MICHELIN Pilot Sport PS2. (2) Řada MICHELIN Pilot Sport je homologována pro více než 200 modelů vozidel. Pro sportovně zaměřená vozidla a vysokovýkonné sedany „Intenzivnější požitek z jízdy”
MICHELIN Pilot Sport PS3 Výkon MICHELIN Pilot Sport PS2 23 Brzdění na suchém povrchu Příčný aquaplaning Jízdní vlastnosti na mokrém povrchu Brzdění na mokrém povrchu Podélný aquaplaning Jízdní vlastnosti na suchém povrchu Kilometrová životnost Nižší spotřeba paliva Jedinečná technologie pneumatiky MICHELIN Pilot Sport 3 nabízí maximální možnou přilnavost na mokrém povrchu. Vynikající jízdní a brzdné vlastnosti na suchém povrchu, které splňují nejnáročnější požadavky výrobců vozidel. Stejně jako všechny pneumatiky MICHELIN, i pneumatika MICHELIN Pilot Sport 3 šetří náklady na palivo a vydrží déle.
24 • „Protiskluzový systém": optimální přilnavost na mokrém povrchu Optimalizovaný profil pneumatiky MICHELIN Pilot Sport 3 umožňuje bezpečně překonávat i jízdu kalužemi, zatímco u ostatních pneumatik při kontaktu s větším množstvím vody na vozovce dochází ke vzniku aquaplaningu. „Větší jízdní stabilita v zatáčkách a kratší brzdná dráha na mokré vozovce*.“ * Testy, které v roce 2009 uskutečnila německá nezávislá zkušební organizace TÜV SÜD Automotive na pneumatikách 245/40ZR18 Y. Vzhledem k pneumatice MICHELIN Pilot Sport PS2. Technické vlastnosti
25 • „Programově optimalizovaná pružnost pneumatiky": digitální technologie ve službách přesnosti řízení. Vaše pneumatika vám při jakémkoliv zrychlení zaručuje optimální kontaktní plochu s vozovkou a teplotu pryže, a to na základě výsledků ze simulace 50,000 hodin jízdy při testování vozidel, která najela více než 100,000 km. „Větší požitek z jízdy: Citlivější reakce na řízení, které oceňují také výrobci vozidel*.“ * Řada MICHELIN Pilot Sport je homologována pro více než 200 modelů vozidel. Technické vlastnosti
26 • "Green Power Compound": vysoký výkon a energetická úspora Tato revoluční směs pryže poskytuje kombinaci vynikající přilnavosti na mokrém povrchu s nižší spotřebou paliva a dlouhou životností. Pneumatika MICHELIN Pilot Sport 3 vydrží o 10 % déle než její předchůdce*. Díky odborným poznatkům získaným z 12 nepřerušených vítězstvích v závodech Le Mans 24-Hour MICHELIN vytvořil sportovní pneumatiku respektující životní prostředí! „Nadprůměrná energetická úspora a nadstandardní životnost prověřené více než 10 nepřerušenými vítězstvími v závodech Le Mans 24 Hours.“ Technické vlastnosti * Interní testy na pneumatikách 245/40ZR18 Y, vzhledem k pneumatice MICHELIN Pilot Sport PS2. Elastomer – přilnavost na mokrém povrchu
27 • MICHELIN poprvé v řadě sportovních pneumatik uvádí na trh pneumatiku "GREEN X” Označení "GREEN X" na bočnici pneumatiky MICHELIN Pilot Sport 3 zaručuje maximální možnou energetickou úsporu, se kterou je možné se na trhu setkat. Pomocí těchto pneumatik MICHELIN snižuje spotřebu paliva, a tedy i emisí plynu CO 2.
Technické vlastnosti 28 Od zkosení běhounových drážek po šachovnicový vzor na bočnici… Pneumatika MICHELIN Pilot Sport 3 dovršuje své výjimečné postavení na trhu pneumatik. „Design, který zvyšuje celkovou image vozidla.“
Rozměry a termíny uvedení pneumatiky na trh • Pneumatiku MICHELIN Pilot Sport 3 si již nyní vybrali četní výrobci vozidel *. • Rozměry „prvomontáží“, které jsou v současném okamžiku schváleny výrobci vozidel. 29
Rozměry a termíny uvedení pneumatiky na trh 30
Klíčové výhody pneumatiky 1.Větší jízdní stabilita v zatáčkách a kratší brzdná dráha na mokré vozovce (1. "Anti Surf System" 2.Větší požitek z jízdy: Citlivější reakce na řízení, které oceňují také výrobci vozidel (2). "Programmed distortion tyre" 3.Nadprůměrná energetická úspora a nadstandardní životnost prověřené více než 10 nepřerušenými vítězstvími v závodech Le Mans 24 Hours. "Green Power Compound" 31 (1) Testy, které v roce 2009 uskutečnila německá nezávislá zkušební organizace TÜV SÜD Automotive na pneumatikách 245/40ZR18 Y. Vzhledem k pneumatice MICHELIN Pilot Sport PS2. (2) Řada MICHELIN Pilot Sport je homologována pro více než 200 modelů vozidel. Pro sportovně zaměřená vozidla a vysokovýkonné sedany " Intenzivnější požitek z jízdy ” • MICHELIN poprvé v řadě sportovních pneumatik uvádí na trh pneumatiku "GREEN X” • Šířka: 195 – 285 mm • Rychlostní symbol: V, W, Y • Série: 55 až 35 • Průměr: 16” až 19” Rozměry při uvedení:
KLEBER DYNAXER HP3 Spolehlivá v každé situaci
NOVÁ PNEUMATIKA: KLEBER DYNAXER HP3
KLEBER DYNAXER HP3 Cíle této nové řady pneumatik Pneumatiky KLEBER středního segmentu, a především pak pneumatika KLEBER Dynaxer HP3, mají pomoci snížit zastoupení pneumatik v budgetovém segmentu protože zaručují: Atraktivní marži pro naše dealery. Obecně rozšířené povědomí značky, které je možné důvěřovat. Správně vyvážené výkony. S pneumatikou KLEBER DYNAXER HP3 naši partneři získávají atraktivní marži a svým zákazníkům nabízejí přidanou hodnotu.
55 VIAXER (T) DYNAXER HP 3 (T-H-V) palců Serie HYDRAXER (H-V-WYZ) 55 VIAXER (T ) DYNAXER HP 2 (T-H-V) palců Serie HYDRAXER (H-V-WYZ) KLEBER DYNAXER HP3 postupně nahradí pneumatiku KLEBER DYNAXER HP2. Je určena pro stejnou skupinu vozidel: městská vozidla, sedany a rodinná vozidla.
KLEBER DYNAXER HP3 13 rozměrů v 1. etapě & okolo 20 ve 2. etapě ROZMĚR:
KLEBER DYNAXER HP3: Klíčové výhody V souladu s umístěním značky na trhu a se zákazníkovými očekáváními je nová řada pneumatik KLEBER Dynaxer HP3: Spolehlivá v každé situaci 2 klíčové výkonnostní charakteristiky: Bezpečnost na mokrém povrchu Dlouhá životnost
MI OPOTŘEBENÍ Lepší Horší Premium Střední segment Budgetový segment BRZDĚNÍ NA MOKRÉM POVRCHU Lepší KLEBER DYNAXER HP3 100 Horší MI KLEBER DYNAXER HP3 : Umístění na trhu vzhledem k 2 klíčovým výkonnostním charakteristikám
Profil s rostoucím poloměrem Překonává vysoký vodní film s využitím efektu přídě. Široké podélné drážky Z dezénu odvádějí pohotově vodu. Příčné drážky Variabilní a optimalizovaný profil drážek umožňuje odvádět vodu z vnějších částí běhounu. Dlouhé hrany Rozbíjejí vodní film. Smíšená směs pryže Optimální vyváženost mezi přilnavostí a životností pneumatiky. KLEBER DYNAXER HP3 : Technické vlastnosti
Stejná bočnice jako u pneumatiky KLEBER DYNAXER HP2 Dobrá viditelnost loga KLEBER
KLEBER DYNAXER HP3 Spolehlivá v každé situaci Postupně nahradí KLEBER DYNAXER HP2 a j e určena pro stejnou skupinu vozidel: městská vozidla, sedany a rodinná vozidla NOVINKA Rozměry - Šířka: 165 až 215 mm - Průměr: 14" až 16" - Série: 70 až 55 - Rychlostní index: T-H-V Klíčové výhody: Bezpečnost Vynikající držení na silnici a bezpečnost na mokrých cestách •Profil s rostoucím poloměrem pomáhá prorážet v hluboké vrstvě vody •Široké podélné drážky odvádějí vodu ven co nejrychleji •Dlouhé lamely a příčné obvodové drážky rozbíjejí vodní film a pomáhají odvádět vodu do stran Spolehlivost Extrémně dlouhá životnost Smíšená směs dezénu pneumatiky nabízí vynikající vyváženost mezi přilnavostí a životností pneumatiky 13 rozměrů na začátku roku 2010, a 20 rozměrů ve druhé polovině roku
42 Správná pneumatika změní všechno! Vizuální materiály
Nový media vizuál 2010
Body k diskuzi jsou revidovány a aktualizovány Nové charakteristiky značky: Nr.1 v bezpečnosti spotřebitele Nr.1 v životnosti Nr.1 ve spotřebě paliva SPRÁVNÁ PNEUMATIKA ZMĚNÍ VŠECHNO 3 pilíře značky v roce 2010:
Proto, aby byla identifikace pneumatik, které snižují spotřebu paliva jednodušší, rozhodl se Michelin k zobrazení následujícího štítku na bočnici pneumatiky. • MICHELIN GREEN X, nový prodejní • argument, který dělá rozdíl… Logo GREEN X • GREEN X na bočnici pneumatiky MICHELIN je zárukou energetické účinnosti,která patří mezi nejlepší na trhu.
Materiály k dispozici během celého roku Manuál pro profesionály (Osobní, 4x4, Pro užitková vozidla) • velice užitečný nástroj, který bude aktualizovaný Plastový leták ukazující typy opotřebení • pomoci mechanikům dělat jejich práci, ukazující všechny typy opotřebení pneumatiky, příklady a doporučené řešení Distribuce zabezpečena trenéry a EPS
Tabulka tlaků (s jednoduchým rámem) • velký plakát s dostatkem prostoru pro jasné vysvětlení krok za krokem 4x4 průvodce záměn • nabídnout dealerům „pneumatikovou bibli” s uvedením všech možných 4x4 montáží po modelech aut a poskytující souvisejíci radu možných záměn - k dispozici v květnu - vybraní dealeři - distribuováno trenéry a EPS
Komunikační Podpora 2010 – aktualizovaná verze • je možné nalézt všechny produktové řady, logo značky a stejně tak přidání aktuální spoluznačkové reklamy - k dispozici v únoru Green X DVD (non stop video 3,5 min.) • informuje koncového zákazníka značky Michelin - krátkou verzi lze použít v čekací místnosti
LETNÍ SELL-OUT MICHELIN AKCE • Promo období: od 22. března do 15. května 2010 • Cíle akce: •Zvýšit prodej našich distributorů •Předat silnou „zprávu” značky koncovým zákazníkům •Vzít v potaz distribuční přístup • Plán: •Koncoví zákazníci, dokonce firmy (do 10 aut) •Dealeři => distribuční přístup (BDF dárek) •Mediální podpora • Ve 4 zemích HTSS
LETNÍ SELL-OUT MICHELIN AKCE • Mechanismus: •Koncový zákazník musí koupit 4 Michelin letní pneumatiky, aby dostal okamžitý dárek: POUKÁZKA NA PALIVO. •Hodnota poukázky se mění na základě rozměru pneumatiky: –13’-14’ –15’-16’ –17’-18’ –19’-20’ •Zabezpečený systém distribuce palivových poukázek
LETNÍ SELL-OUT MICHELIN AKCE • Vizuály akce:
Obchodní podmínky Správná pneumatika změní všechno!
Obchodní podmínky 2010 • Vyplní RTC pro každého zákazníka