Propagace cyklistické dopravy, marketing, komunikační plán

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Budování cyklistické infrastruktury v extravilánu
Advertisements

Nové výzvy v cyklistické dopravě a cykloturistice
Projekt „Rovnost na Vysočině v kontextu koncepce rodinné politiky Kraje Vysočina“ Ing. Soňa Krátká, regionální koordinátorka.
Ing. Jaroslav Martinek Central MeetBike Expert Seminar 3. LEGISLATIVA.
Role Městské policie v prevenci úrazů v Chrudimi
ECVET v Programu celoživotního učení
1 ASOCIACE MĚST PRO CYKLISTY Jaroslav Martinek Projekt Central MeetBike (3CE343P2) je realizován prostřednictvím programu Central Europe, který je spolufinancován.
Bc. Lucie Ptáková,  Plánované spuštění systému: 2014  = evropská agentura pro vesmírný systém Galileo (GSA)  Bude zajišťovat především navigaci.
LLP Comenius Evropská jazyková cena Label Petr Chaluš.
Potřeby a strategický rozvoj měst v evropském kontextu Oldřich Vlasák Poslanec Evropského parlamentu Předseda Svazu měst a obcí České republiky Konference.
Činnost Celostátní sítě pro venkov v České republice.
CYKLISTICKÁ INFRASTRUKTURA Jaroslav Martinek Central MeetBike.
Stáže ve firmách - vzdělávání praxí Kulatý stůl s odbornou veřejností FOND DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Stroupežnického 30, Praha
Společnost pro trvale udržitelný život – diskusní seminář Praha
Implementace strategie prostřednictvím akčního plánu
Ing. Jaroslav Martinek Central MeetBike Expert seminar Cyklotrasa 14.
 SROP 3.3 = příprava na čerpání fin.zdrojů EU v programovém období – absorpční a administrativní kapacita Budování rozvojového partnerství za.
© NSZM ČR1 Zdravá města, regiony, kraje – cesta ke zdravému rozvoji Oucmanice, 5. června 2007.
Podpora nevládních a neziskových organizací v oblasti cestovního ruchu
Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)
Urban Planning OfficeCity of Dresden Cyklistická doprava v Drážďanech 1. zasedání měst Uherskohradišťské charty Jihlava
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
KONCEPT ROZVOJE CYKLISTIKY VE VELKOMĚTECH Ing. Luděk Sosna, Ph. D., ředitel odboru strategie, MD ČR.
STRANA 1RWE Transgas ENERGIE BUDOUCNOSTI MÁ JEN JEDNO JMÉNO V Praze
PRAHA PRO AFRIKU Projekt podpory rozvoje města a venkova v Etiopii.
Další vývoj přiřazování kvalifikací k EQF v České republice Miroslav Kadlec, Praha,
Projekt podpory technického vzdělávání B. Wojnar.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Jihlava 24.dubna 2012 Ing. Radka ŽÁKOVÁ 5. Public Relations.
Program švýcarsko-české spolupráce Předkládání záměru projektu Konečný termín k předkládání projektových záměrů: ve 14:00 Místo předkládání.
2. Vedení & zodpovědost Národní pracovní skupina Uherskohradišťská charta / cyklokoordinátoři Jaroslav Martinek (Central MeetBike) Tomáš Řeháček (Mobile.
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
Implementace ECVET v České republice. HLAVNÍ ZÁSADY ECVET Nástroj k podporování mobility Využití v počátečním i dalším vzdělávání Podpoření stáží v ČR.
Desatero problémů Chrudimi Vybudovat obchvat města Chrudim jednání s náměstkem ministra a zákonodárci za chrudimský region jednání v Poslanecké.
Zlín cyklistický Josef Novák, člen Rady města Zlína
„Místní partnerství ve Vsetíně“ Seminář Knihovny a strukturální fondy EU II – využití prostředků EU na podporu rozvoje knihoven.
Společně proti úrazům ve městě Chrudim. Zdravé město Chrudim  Zdravé město od roku 2001 – vstup do NSZM ČR  Podpora zdraví (soulad psychické, fyzické.
CCO JE PARTNERSTVÍ  PARTNERSTVÍ A SOV  PARTNERSTVÍ A BUDOUCNOST Ing. Zdeňka Škarková.
MV RPS, 1. červen 2005 RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Způsoby podávání projektů na úrovni krajů Příprava financování projektů internetizace knihoven ze strukturálních fondů Havlíčkův Brod, 18. –
ISSS 2008 VÝZKUM INFORMAČNÍCH ZDROJŮ Duben 2008 / Prezentace syndikovaného výzkumu pro vybrané Krajské úřady / Jan Tuček / STEM/MARK, a.s.
Komunitní a otevřená škola
Účel a cíle zřízení TPS z pohledu MZe Praha Ing. Pavel Sekáč, Ministerstvo zemědělství Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje.
Jak připravit town- twinningový projekt v rámci programu Evropa pro občany Gabriela Hermannová.
Záměrem Moravskoslezského kraje je provést systémovou změnu v poskytování sociálních služeb Závěrečná konference k projektu „Podpora transformace pobytových.
Praktické aspekty příprav českého předsednictví v Radě Evropské unie Eurocentrum Praha 4. prosince 2008.
Dopravní kampaň pro základní školy „Oblékáme hada edu“
Projekt Zdravé město a místní Agenda 21 Ing. Soňa Krátká
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
Role koordinačních skupin komunitního plánování v prorodinné politice Konference k zahájení projektu „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně“
Bezpečné cesty do školy optikou jejich uživatelů MĚSTO V POHYBU: UDRŽITELNÁ MOBILITA A NOVÉ TRENDY V ŠETRNÉ DOPRAVĚ Radek Patrný , Magistrát.
1 Projekt Brno-Zdravé město. 2 Cíl zlepšení zdraví a kvality života obyvatel podpora udržitelného rozvoje Projekt Zdravé město Zásady mezioborová spolupráce.
„MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ CZ.1.04/4.1.00/B
Národní síť Zdravých měst ČR Zdravotní plán města.
© NSZM ČR Národní síť Zdravých měst ČR Setkání Zdravých měst a realizátorů MA21 v Kraji Vysočina Jihlava, 12. ledna 2015.
Financování bezbariérových úprav chodníků a cyklistických stezek Seminář SMO ČR, SFDI a ČKAIT Praha, 9. září 2014 Ing. Karel Havlíček.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Jakým úhlem pohledu se díváš na tento obrázek? Seminář – Bike sharing, Brno, Ing. Jaroslav Martinek.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Výroční zprávy Rady vlády pro udržitelný rozvoj 7. zasedání Pracovní skupiny pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území RVUR 31. březen 2010.
Projekt Jihlava Zdravé město.  město Jihlava je členem Národní sítě Zdravých měst ČR od června 2007  politikem zodpovědným za PZM a MA21 je náměstkyně.
Ekonomika malých a středních podniků
Chytrý Jihomoravský kraj ?
5 POTŘEBNÝCH SOUČÁSTÍ místní Agendy 21
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Bezpečnost dopravy a cyklostezky v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
Strategie regionu, obce
Daniel Braun Ministerstvo pro místní rozvoj Praha, 22. června 2012
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Role SVAZU při podpoře městské mobility
Svaz měst a obcí ČR Základní informace o činnosti
Transkript prezentace:

Propagace cyklistické dopravy, marketing, komunikační plán Ing. Jaroslav Martinek Central MeetBike Expert Seminar Brno, 4.10.2012 Propagace cyklistické dopravy, marketing, komunikační plán

KOMUNIKAČNÍ PLÁN DVĚ ROVINY / ÚROVNĚ Rozpohybujme naše města (politicky, úřednicky) Obsah této prezentace a moji činnosti 2. Rozpohybujme společnost Inspirace hledejme v projektu LifeCycle

V Evropě můžeme sledovat tři přístupy k podpoře cyklistické dopravy Nezájem….., pouze hračka, nebo sport >> …ignorujte to

V Evropě můžeme sledovat tři přístupy k podpoře cyklistické dopravy 2. Část problému nebezpečnosti >> …regulujte ji (separujte na cyklistické stezky)

V Evropě můžeme sledovat tři přístupy k podpoře cyklistické dopravy 3. Část řešení pro různé zájmy >> …povzbuďte ji (za účelem dosažení cílů ) Cyklistika je mnohem víc než jenom mobilita: ”Neptejte se co můžete udělat pro cyklistiku, ale co cyklistika může udělat pro vás.” (ECF)

Auto je ve městech hostem a má se tak chovat. Mála rekapitulace : Spolu můžeme provést změnu, krok za krokem. Jak řekl Čapek “Je možno pomalu šlapat a přitom se dostat rychle kupředu”. Jakákoliv kampaň, bez realizace potřebné cyklistické infrastruktury je zbytečná! Auto je ve městech hostem a má se tak chovat. Spolupráce napříč celým spektrem rozhodovacích a výkonných orgánů.

PROČ? KOMUNIKAČNÍ PLÁN Základní vize Strategické cíle Marketingové slogany, sdělení, atd. „podívejte se na publikaci 20 důvodů pro podporu cyklistické dopravy“

Celkově bude na cyklistickou dopravu společně s pěší dopravou v budoucnosti ještě silněji než dosud brán ohled jako na další pilíř systému mobility vedle motorizované a veřejné osobní dopravy. To se týká budoucích projektů, programů a konceptů stejně jako organizačních struktur. Odpovídající postup se doporučuje i spolkovým zemím a komunám (obcím a okresům). výňatek z Národního plánu cyklistické dopravy 2020, schváleno vládou SRN v září 2012 Základní rozdíl mezi českou a německou cyklostrategií: My se stále musíme vracet k základům, oni s cyklistikou počítají jako se samozřejmostí.

Česká cyklostrategie - stále potřebuje příklady Politici a úředníci na cykloakcích Do úřadu na kole Osobnosti na kolech – je to „in“

KOMUNIKAČNÍ PLÁN a CÍLOVÉ SKUPINY (PARTNEŘI?)

Současný komunikační plán vychází z jednoho předpokladu: HODNOTOVÝ ŽEBŘÍČEK ČLOVĚKA HNED TAK NEZMĚNÍŠ

KOMUNIKAČNÍ PLÁN a CÍLOVÉ SKUPINY 1. Politici, úředníci (cyklo) - MĚSTA BARIÉRA V NAŠICH MĚSTECH – CHYBÍ LIDSKÉ ZDROJE Zřízení funkce městského cyklokoordinátora Aktivní politika směrem k cyklistické dopravě Střízlivě vzato – cílová skupina do maximálního počtu 100 lidí.

KOMUNIKAČNÍ PLÁN a CÍLOVÉ SKUPINY 1. Politici, úředníci (cyklo) - MĚSTA BARIÉRA V NAŠICH MĚSTECH – POKUD MÁME LIDSKÉ ZDROJE, TAK JSOU V ČASOVÉ TÍSNI Ahoj Jardo, Byť jsem tentokrát měl pevně v plánu do Brna dorazit, nakonec to musím zrušit. Máme problémy na stavbě a krom toho jsem se dostal do značných časových problémů. Kolu zdar! JL

KOMUNIKAČNÍ PLÁN a CÍLOVÉ SKUPINY 1. Politici, úředníci (cyklo) - MĚSTA BARIÉRA V NAŠICH MĚSTECH – POKUD MÁME LIDSKÉ ZDROJE, TAK JSOU V ČASOVÉ TÍSNI Omlouvám se, ale presentaci k webovému portálu www.olomoucnakole.cz nebudu moci představit, neboť v podstatě zatím není moc co představovat. Na minulé pracovní skupině jsme se dohodli, že věc se bude postupně naplňovat a konečná podoba by byla doladěna až po zajištění jednak technických, ale i obsahových problémů daného portálu (viz. zápis z 9.pracovní skupiny). Proto si dovoluji požádat o stažení tohoto bodu programu z jednání konference. Bylo by to opravdu předčasné. Ukázka webu – www.opavounakole.info

KOMUNIKAČNÍ PLÁN a CÍLOVÉ SKUPINY 1. Politici, úředníci (cyklo) - MĚSTA SNAHA O VYTVOŘENÍ ASOCIACE Jednoduchý důvod – komunikujte mezi sebou! Problém s vynětím pozemků z půdního fondu Silný partner při jednání s kraji a státem o prosazování oprávněných pro-cyklistických opatření Lepší pozice při prosazování myšlenek národních kampaní Prosazení legislativních změn

KOMUNIKAČNÍ PLÁN a CÍLOVÉ SKUPINY 1. Politici, úředníci (cyklo) - MĚSTA Jednoduchý důvod – komunikujte mezi sebou! Čtvrtek 27.9. CENTRUM SEMAFOR, od roku 2011 nositel ocenění "SPOLEČNOST PŘÁTELSKÁ RODINĚ", pořádá ve čtvrtek 27. září 2012 od 15:00 do 18:00 na dopravní m hřišti za letadlem DEN BEZ AUT a bez handicapu. Program: 1. Přijeďte na kole a vyzkoušejte si 4 disciplíny, které musí zvládnout čtyřčlenná družstva žáků 5.-9. třídy ZŠ v každoroční "Dopravní soutěži mladých cyklistů". Můžete si, jako rodinný tým (2-4 osoby) zasoutěžit v disciplínách o ceny: jízda na dopravním hřišti podle předpisů, jízda zručnosti na kole. kdo chce, pozná i úskalí testu z pravidel silničního provozu (pro cyklisty) 2. Křest knihy R. Kuchaře "Uklízeč a ředitel" 3. Vystoupení písničkáře a "vozíčkáře" Romana Herinka 4. 1 7:30 start hromadné cyklojízdy - trasa: CENTRUM SEMAFOR - Kdo nemá kolo, tomu jej do 19:00 půjčíme. Instruktoři dopravní výchovy vám poradí, jak rozvíjet znalosti a dovednosti vašeho dítěte v silničním provozu. Více na www.olomouc.eu/semafor Z hřiště u Šmeralových kolejí se pojede dál v rámci akce Critical Mass - více na http://cykloolomouc.cz. Jízdy od kolejí se samozřejmě mohou zúčastnit i cyklisté, kteří se nezúčastní akce v Semaforu a přijedou individuálně na sraz.

KOMUNIKAČNÍ PLÁN a CÍLOVÉ SKUPINY 1. Politici, úředníci (cyklo) - MĚSTA Problém s vynětím pozemků z půdního fondu Subject: RE: TZ - Města se bouří, zákon je nutí odmítat peníze na cyklostezky (tisk. zpráva národního cyklokoordinátora) Jen na okraj: to, že se poplatky zvýšily, je dobře. Jasně, týká se to cyklostezek, ale stejně tak například velkých průmyslových hal a skladišť...které tak mají stíženou cestu pro vznik. A to je dobře pro životní prostředí a tvář české krajiny. Čekala bych, že právě budete tyto zájmy hájit a ne proti nim vysílat mediální kampaň. S přátelským pozdravem ZK

KOMUNIKAČNÍ PLÁN a CÍLOVÉ SKUPINY 1. Politici, úředníci (cyklo) - MĚSTA Silný partner při jednání s kraji a státem o prosazování oprávněných pro-cyklistických opatření Pruhy už jsou na silnici a zdá se že fungují. Někteří řidiči sice ještě neví co s tím, ale dost nám pomohli články v novinách a dokonce v místním rádiu to bylo hlavní téma na celý víkend. Až si lidi zvyknou tak budou zase psát, proč jsme jich udělali jen  tak málo a kdy budou další. Dá se říct, že příprava trvala skoro rok. Projekt jsme měli hotový, ale nemohli jsme projít přes Policii. Úplně první návrh však počítal s jinou komunikací, ale ta je ve vlastnictví Kraje a tam nás nepodržel vůbec nikdo. Je to docela významný tah městem a je to spíš o přemalování celé silnice. Nakonec jsme tedy našli jinou komunikaci (v majetku města). Pozitivní příklad: Město Třinec se bez problémů dohodlo na podmínkách s Moravskoslezským krajem .

KOMUNIKAČNÍ PLÁN a CÍLOVÉ SKUPINY 1. Politici, úředníci (cyklo) - MĚSTA Silný partner při jednání s kraji a státem o prosazování oprávněných pro-cyklistických opatření PŘÍBEH JEDNOHO MĚSTA JEDNA STRANA MINCE Na tuto sobotu 22. září připadá mezinárodní Evropský den bez aut, který je vyvrcholením již 11. ročníku „Evropského týdne mobility“, který probíhá od 16. – 22. září s tématem POHYB SPRÁVNÝM SMĚREM! Město Jičín tak vyzývá své spoluobčany, aby se k tomuto dni také připojili a vydali se třeba na tradiční sobotní trhy v centru města pěšky nebo na kole. Právě cyklistům chce město do budoucna ulehčit pohyb a bezpečnost ve městě a okolí vybudováním nových cyklostezek. DRUHÁ STRANA MINCE V jedné ulici dopravní inspektorát nechce povolit vybudování cyklopruhů z naprosto iracionálního důvodu, že tam jezdí málo aut a tudíž cyklopruh není potřeba. Pokud byste nám mohl jakkoli pomoci, tak bych to uvítal. Jedná se součást cyklistického okruhu města, který by měl propojit město. Děkuji a mějte se fajn. P.H.

KOMUNIKAČNÍ PLÁN a CÍLOVÉ SKUPINY 1. Politici, úředníci (cyklo) - MĚSTA Lepší pozice při prosazování myšlenek národních kampaní Dobrý den, projekt je možné podpořit z 3.2 IOP 12. výzvy za předpokladu splnění těchto podmínek: 1. žadatelem o dotaci bude SZÚ, ZÚ nebo MZ ČR (věcně příslušný odbor) a tento žadatel musí nést veškeré výdaje projektu (není umožněno finanční partnerství pro města) a zajistit financování provozní fáze (udržitelnost 5 let) 2. žádost bude zpracována do 8.10.2012 3. v případě předložení projektu ze strany SZÚ nebo ZÚ je nutné souhlasné stanovisko vrchní ředitelky MUDr. Šedivé 4. Projekt dle Programového dokumentu IOP musí podporovat rozvoj koordinovaného národního systému motivace obyvatel ke zdravému životnímu stylu v důsledku chronických neinfekčních invalidizujících onemocnění, úrazů.Současné nastavení projektu je zaměřeno na regionální podporu makteringových kampaní ve vybraných městech. 5. Projekt zahrnuje řadu nezpůsobilých výdajů např. pronájmy, osobní náklady, aj. Předpokládané výdaje měst nemohou být součástí rozpočtu projektu resp. hrazeny z EU. 6. Projektem musí vzniknout takové marketingové výstupy/programy, které budou udržitelné min. po dobu 5 let (žadatel zároveň zajišťuje finanční udržitelnost).

KOMUNIKAČNÍ PLÁN a CÍLOVÉ SKUPINY 1. Politici, úředníci (cyklo) - MĚSTA Lepší pozice při prosazování myšlenek národních kampaní Praha/Brusel, 18. září 2012 - Evropská komise (EK) a FC Barcelona (Barça) dnes oznamují mimořádné partnerství. Projekt „Quit Smoking with Barça“ (Přestaňte kouřit s Barçou) (quitsmokingwithbarca.eu) bude stavět na úspěchu kampaně „Ex-kuřáci jsou nezastavitelní“ Evropské komise a podpoře milionů fanoušků Barcelony s cílem pomoci 28 milionům evropských kuřáků nadobro tento zlozvyk „odkopnout“. DOVEDETE S I PŘEDSTAVIT, ŽE NĚCO PODOBNÉHO BY BYLO NA CYKLISTIKU?

KOMUNIKAČNÍ PLÁN a CÍLOVÉ SKUPINY 1. Politici, úředníci (cyklo) - MĚSTA Lepší pozice při prosazování myšlenek národních kampaní „pffff, pfff… – do bioobchodu autem!“ „Nutně potřebuji benzínovou stanici.“ „Zapoj mozek, vypni motor!“ Kampaň za 1.2 Milionů €/a v různých městech, financována emisním odvětvím. Zdroj: Zero Emission Mobility 2009

KOMUNIKAČNÍ PLÁN a CÍLOVÉ SKUPINY 1. Politici, úředníci (cyklo) - MĚSTA Pozvánka: Udržitelná doprava ve městech, kulatý stůl, 15.11.2012 Brno Propojení témat: udržitelná doprava a politika (QUEST) městská mobilita a EU (Civitas a budoucí programy EU), plánovaná národní síť Civinet, síť EPOMM cyklodoprava (Cyklostrategie, CMB) inteligentní dopravní systémy Cílová skupina – aktivní města v oblasti dopravní politiky, města s vizí kapacita 30 míst, registrace: zbynek.sperat@cdv.cz

KOMUNIKAČNÍ PLÁN a CÍLOVÉ SKUPINY 2. Projektanti, architekti, ale i DI Policie ČR Web je platformou pro odborné informace a dění v oblasti cyklistiky. Je určen především odborníkům, ale i cyklistické veřejnosti. Nový portál http://www.cyklodoprava.cz

KOMUNIKAČNÍ PLÁN a CÍLOVÉ SKUPINY 2. Projektanti, architekti, ale i DI Policie ČR VIZE – Pochopit a přijmout německý postup při plánování: Priority dopravní infrastruktury v městském prostoru podle FGSV e.V. – Německé dopravní a silniční výzkumné asociace (Základy pro ERA: 2010: RASt 06 Průvodce návrhem silnic):„… navrhovat silnici ze stran ne od prostředku“ Chodník Cyklotrasy Stanice autobusu Jízdní pruhy pro auta Předjížděcí jízdní pruhy Parkování

KOMUNIKAČNÍ PLÁN a CÍLOVÉ SKUPINY 3. NNO ve městech, zájmové skupiny Kampaně (formou grantů) Podpora výuky udržitelné dopravy v reálných podmínkách (školy) Besedy / kulaté stoly

KOMUNIKAČNÍ PLÁN a CÍLOVÉ SKUPINY 3. NNO ve městech, zájmové skupiny

KOMUNIKAČNÍ PLÁN a CÍLOVÉ SKUPINY 3. NNO ve městech, zájmové skupiny = budujme společnou značku CYKLOSTRATEGIE = budujme cyklistická města

KOMUNIKAČNÍ PLÁN a CÍLOVÉ SKUPINY 4. Cykloprůmysl, firmy = budujme společnou značku CYKLOSTRATEGIE = budujme cyklistická města i s vědomím, že každý buduje především svou značku

KOMUNIKAČNÍ PLÁN a CÍLOVÉ SKUPINY 5. Další specifické cílové skupiny Novináři Osobnosti veřejného života v ČR (např. herci, zpěváci, hudebníci, sportovci, komici, modelky) Výzkumné subjekty, vysoké školy lékaři (fakultní nemocnice) atd.

KOMUNIKAČNÍ PLÁN a CÍLOVÉ SKUPINY 6. Aktivní občané Dobrý den, tuším že asi v červnu jsem se na Vás obracel s problémem cyklostezky Č – Ú vedoucí podél řeky T částí obce L. Šlo o problém, že dva obyvatelé bydlící u této nové vybudované komunikace IV. třídy využívají této cesty, jako přístupu domů, přestože mají  luxusní přístup k nemovitostem řádnou komunikací, kterou používali i před vybudováním cyklostezky. Bohužel tato cyklostezka není označena dopravními značkami tak, že je jen pro  chodce a cyklisty. Dovoluje jízdu i obsluze i když i tato má dostatečný přístup po ostatních komunikacích. Domníval jsem se, že odpovědné orgány budou mít zájem vytvořit zde klidovou zónu, tak aby účastníci cyklostezky měli bezpečný prostor pro svůj pohyb. Region OK tomu vyšel vstříc a dle starosty BO učinil opatření ve stanovení Provozního řádu cyklosezky, kde pod bodem 5. je ustanovení, že majitelé přilehlých nemovitostí mohou cyklostezku využívat jen v tom případě, pokud nemají řádný přístup jinou cestou. Kontaktoval jsem por.K z DI v Ú, zda by tomu nebyl nápomocen. Výsledek je ten, že mi sdělil, že provozní řád je protiprávní a musí být  odstraněn, což písemně sdělil i Regionu Orlicko-Třebovsko. Taktéž mi  to sdělil i při osobním setkání s tím, že všichni občané bydlící v lokalitě u cyklostezky mohou bez omezení cyklostezku používat. Radil jsem se i na KÚ kraje, kde mi od srdce sdělili, že ať dám od toho ruce pryč, že si přidělávám jen starosti a ničím zdraví, protože není vůle tento problém ve prospěch bezpečnosti cyklistů a jiných účastníků provozu řešit. Říká se, že mnoho lidí ve společnosti je lhostejných k různým nešvarům. Já jsem se jeden pokusil řešit. Sdělil jste mi, že nějaké řešení se musí najít. Bohužel je v tom, nechat to být a starat se sám o sebe a čekat, až se něco stane, pak se možná něco bude dít, tak jak je to běžné v tomto státě. Sděluji Vám své zážitky, kterými se již nechci zabývat, skutečně zdraví je mi přednější, jsem totiž důchodce a nemám chuť se podílet na tomto marasnu v republice. Děkuji Vám za ochotu býti nápomocen, ale vidíte, že vše je marné. Přeji Vám hodně zdraví a pohody do dalších dnů! MH

KOMUNIKAČNÍ PLÁN a NÁSTROJE

Nástroje Cyklostrategie Internové stránky Newslettery Tiskové konference Tiskové zprávy Semináře Odborné materiály

Nástroje pro města Internetové stránky Vlastní noviny Tiskové zprávy Newslettery Facebook Kampaně Tiskové zprávy Tiskové konference Akce (otevírání stezek, vyjížďky po stezkách) Plány mobility Podpora elektrokol a městských kol Vybudování zázemí pro své zaměstnance

Města mohou svou pozornost zaměřit na: Rodiče a děti Těhotenství, po narození dítěte Mateřské školy Základní školy Studenti Střední škola Vysoká škola Do práce na kole Nakupuj na kole Senioři

Nevíte jak začít? Informace jsou nově dostupné na webu, přeložili jsme pro Vás z projektu LifeCycle krok za krokem, co můžete udělat

Můžete najít inspiraci v Mnichově cyklostránky routeplanner film akce cyklofestival Facebook

Charakter kampaně za větší podíl cyklistů v Mnichově Kampaň má za cíl změnit chování a pohled lidí na cestování na kole. Změna chování lidí nastane jen tehdy, jestliže pro ně vyžadované chování (více jízd na kole, ohleduplné chování v dopravě) představuje určitou hodnotu. Proto musí kampaň s mottem „Společné místo pro všechny" splňovat následující tři kritéria: 1) Být vnímána: Má cyklodopravu jako systém učinit lépe viditelnou a vnímatelnou než dosud. K tomu patří nejen jízda na kole, jízdní kola, cyklostezky, cykloparkoviště, dopravní předpisy, nadřízené systémy, nabídky informací atd. ale i z toho vyplývající témata, jako např. téma bezpečnosti v dopravě. 2) Zlepšit identifikaci: Kampaň by chtěla zlepšit identifikaci Mnichovanek a Mnichovanů s ježděním na kole v Mnichově. Ježdění na kole a Mnichov mají být neoddělitelně spojeny. Lidé by měli sami sebe chápat jako součást dopravní kultury v Mnichově. 3) Umožnit participaci: Mnichovanky a Mnichované mají být podníceni k tomu, aby se zapojili. Každý jednotlivec dostává možnost sám sebe aktivně vložit, spolupůsobit při uskutečňování kampaně a tím zaujmout tvůrčí roli

KOMUNIKAČNÍ PLÁN DVĚ ROVINY / ÚROVNĚ Rozpohybujme naše města (politicky, úřednicky) TO BYLO OBSAHEM TÉTO PREZENTACE 2. Rozpohybujme společnost CO BY SE DALO REALIZOVAT

Záměr: KAMPAŇ NA NÁRODNÍ ÚROVNI Vytvoření manuálu pro všechny typy kampaní Vytvoření pdf. verzí plakátů, letáků a brožur ke kampaní pro různé cílové skupiny Vytištění omezené počtu kusů plakátů, letáků a brožur (předpokládá se, že i města si je budou tisknout ve svých nákladech a budou si je moci upřesňovat dle svých specifik) Využití facebooku a dalších informačních technologií a přímá podpora webu www.cyklomesta.cz Vytvoření ústředního loga a designu kampaně Spolupráce se známými osobnostmi, hlavně těmi, které mají děti. Tváře kampaně by se mohly samozřejmě zapojit i jinak (třeba Milan Cajs). Heslo by bylo: Chci, aby moje dítě jezdilo na kole do školy.

Záměr: KAMPAŇ NA MÍSTNÍ ÚROVNI Tisk specifických brožur, letáků, šitých městu na míru Místní mediální akce zaměřené na jednotlivé cílové skupiny (nemělo by se jednat o jednorázové akce) Vlastní web prezentace členů na společném webu Účast na celonárodních kampaních jako Do práce na kole, Nakupuj na kole, Evropský týden mobility apod.), V universitních městech realizovat projekt „kola pro studenty“ Možnost realizace svých specifických kampaní.

Záměr: PRŮŘEZOVÁ KAMPAŇ „MĚSTA CYKLISTICKÁ“   Koncept založen na tom, že každé město se bude prezentovat něčím, co je pro cyklodopravu přirozené a současně v tomto městě běžné nebo je nějak s městem spjato, nebo vychází z tradice jízdy na kole Síťovém využití reklamy v městech, tedy že plakáty/city lighty jednoho města se ocitnou na plakátech jiných měst na plochách, které jsou v jejich režii

Záměr: PRŮŘEZOVÁ KAMPAŇ „MĚSTA CYKLISTICKÁ“ Každé město:   Každé město: Vytvoří v jednotném stylu plakát na vlastní téma v koordinaci s ostatními (aby se témata neopakovala) a ten pak použije ke své propagaci ve vlastních médiích (i elektronických) a ve vlastních plakátovacích plochách /city lightech a na těchto vlastních plochách umožní prezentovat plakáty z jiných měst, takže např. v Jihlavě byste mohli zahlédnout plakát propagující každodenní cyklistiku v Pardubicích, Budějovicích, Otrokovicích atp. Počty plakátů a plochu budou stanoveny dle možností jednotlivých měst.

VRAŤME SE ALE NA ZAČÁTEK, NA ZEM Vzpomeňme si, co bylo řečeno na začátku: „Spolu můžeme provést změnu, krok za krokem. Jak řekl Čapek “Je možno pomalu šlapat a přitom se dostat rychle kupředu”.   Pojďme tedy pomalu, krůček po krůčku, zlepšovat podmínky pro cyklistiku.

Děkuji za pozornost Ing. Jaroslav Martinek +420 602 503 617 Jaroslav.martinek@cdv.cz