Komunikační strategie M. Hádková. Komunikační strategie základní prvky  obsah zprávy;  kanál zprávy;  okolí (prostředí), ve kterém se komunikace děje;

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MEDIACE z pohledu právníka JUDr. Martina Doležalová.
Advertisements

UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
„Webové listy“ – virtuální nástěnka
Komunikace v malé neziskové organizaci AIESEC ČZU Praha Ondřej Fišer, Markéta Klucová.
Vztahy mezi lidmi 7. ročník - září.
PR ve Sdružení Podané Ruce 2010/2011 Roman Hloušek Terénní programy Brno.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Analýza pracovního místa Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Případová studie: UNIC-Services Ltd. Firma UNIC-Services  Založena roku 1993 IT pracovníkem, jménem Saara Remes-Ulkunniemi  Firma nabízí vzdělávací.
Vzdělávání zaměstnanců Střediska sociálních služeb městské části Praha 9 je finančně podpořeno z Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu.
Vnímání a mínění Eliška Jungová, IKŽ, FSV UK LS 2007/8.
Správní činnosti.
Komunikace a stimulování prodeje
Téma,,Společně správným směrem – spolupráce s partnery a médii.“ Cesta k potenciálním návštěvníkům vede přes media aneb,,Spolupráce nebo boj s medii?“
MENTORING. Strategické dokumenty  Cestovní mapa EU v oblasti rovnosti mužů a žen : „Trvale nízké zastoupení žen v politice je jedním z deficitů.
Manažeři ČSOB Rozvoj kompetencí a využití potenciálu
Písemná komunikace Mgr. Anna Vitásková. Písemná komunikace neprobíhá ve stejném čase – nejdříve dokument někdo napíše, později si ho někdo přečte komunikační.
Řízení kolektivu.
KOMPETENČNÍ MODEL DŮLEŽITÝ PRVEK ŘÍZENÍ LIDÍ
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_3.1.1.
PRVOKONTAKT Fórum terénní práce, Tomáš Žák, Hana Viktorová, Pavla Pohlreichová, Miroslav Giljan.
Komunikace a její využití v řízení
KOMUNIKACE A JEJÍ VYUŽITÍ V ŘÍZENÍ
 1. Autor zprávy : Původcem zprávy a tím, kdo ji předává druhým, jste vy sami. Způsob, jakým ji předáváte dál, může být ovlivněn například :  Postoj.
Jan Škoda Nikola Kačerová
KOMUNIKACE OLGA BÜRGEROVÁ. CÍLE:  VÝZNAM PRVNÍHO DOJMU  UMĚT NAVÁZAT KONTAKT.
Obhajoba maturitní práce
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Využití informačních a komunikačních technologií (ICT) Informační systémy ve státní správě.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
1 HODNOCENÍ PRACOVNÍKŮ Hodnocení:  míra naplnění určitých kritérií v oblastech: a)pracovním výkonu b)pracovním chování Účel hodnocení:  získání informací.
Zpravodajská licence, par. 12 Občanského zákoníku Fyzická osoba má právo na ochranu projevů osobní povahy, proto mohou být použity nebo pořízeny jen se.
Rozvoj a vedení týmu.
Hospodářský mechanismus
374 – Poradenské centrum pro Rating MSP Hospodářská komora hlavního města Prahy Svoboda Jiří, , ESF – JPD.
MARKETINGOVÝ MIX.
Pedagogická diagnostika
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Podnikatelský nápad Nejlepším a nejpříjemnějším způsobem, jak vytvořit úžasný produkt či službu, je udělat něco, co chceš sám používat.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, , Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_KOMUNIKOVÁNÍ_P2.
Neverbální komunikace
14. Informace vládnou sv ě tu Úloha ICT p ř i ř ízení podniku rb.
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_POD_72 ROČNÍK: 3. VZDĚLÁVACÍ OBOR:PODNIKÁNÍ V HOTELNICTVÍ.
Řízení a plánování kariéry
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Supervize. Slovo supervize můžeme doslovně přeložit jako nadhled. Jde o činnost, při které supervizor pomáhá pracovníkovi (supervidované osobě) získat.
Výzkumné komunity / Privátní panely / Výzkum trhu Firemní dárcovství Radek Jiřičný Research Director
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Umělecký styl On-line diskuse k virtuální hospitaci – Gymnázium J. K. Tyla, Hradec Králové Vyučující: Mgr. Lenka Krejsová.
Setkání s řešiteli pro veřejnou zakázku
Elektronické bankovnictví
Jméno autora: Ing. Juraszková Marcela Datum vytvoření:
Závěrečná evaluace vzdělávání cílové skupiny, shrnutí projektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Motivace a stimulace pracovníků ve vybraném podniku Autor práce:
Sociální podnik s příběhem
KOMUNIKACE Zápis do sešitu
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
Assessment centrum.
Michaela Niklová Portsmouth
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Název oborové práce Jméno autora třída.
  Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Zadání seminární práce Marketingový mix vybraného sportovního produktu
ANALÝZA VNITROPONIKOVÉHO KOMUNIKAČNÍHO SYSTÉMU VE VYBRANÉM PODNIKU
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Firemní dárcovství Radek Jiřičný Research Director
Předsudky a stereotypy
Transkript prezentace:

Komunikační strategie M. Hádková

Komunikační strategie základní prvky  obsah zprávy;  kanál zprávy;  okolí (prostředí), ve kterém se komunikace děje;  čas, ve kterém ke komunikaci dochází.

Obsah zprávy Střížová, Vlasta: Manažerská komunikace I. a II. Praha 2006  Pochopí příjemce zprávu jako pozitivní, nebo negativní?  Pojednává zpráva o faktech, nebo o názorech?  Je zpráva důležitá pro produktora i pro příjemce?  V jakém rozsahu (do jaké míry) je zpráva kontroverzní (sporná, polemická)?  Obsahuje zpráva „polarizující“ formulace?  Jaký je v obsahu zprávy poměr mezi skutečnostmi a pocity?

Pochopí příjemce zprávu jako pozitivní, nebo negativní?  určit pozitivní/negativní zprávu z pohledu produktora  určit pozitivní/negativní zprávu z pohledu příjemce  dobrou zprávu pro příjemce prezentujeme okamžitě  špatnou zprávu by měla předcházet zpráva neutrální

Pojednává zpráva o faktech, nebo o názorech?  fakta- konkrétní a ověřitelné informace  názor – většinou je založen na něčích domněnkách Užitečné formulace (názory): - Podle mého názoru… - Domnívám se… - Soudím… - Jsem přesvědčen, že…

Je zpráva důležitá pro produktora i pro příjemce?  při jednostranné důležitosti (jen pro produktora) nutno posílit techniky přivádějící posluchačovu pozornost; Doporučení: - např. v programu schůze vyzdvihnout ty body, které se dotýkají pracovního zařazení zaměstnanců, jejich motivačního ohodnocení atd., - vyzdvihnout finanční přínos, - vyzdvihnout výhody, - uvést v programu významné hosty atd.

V jakém rozsahu (do jaké míry) je zpráva kontroverzní (sporná, polemická)?  Užití výraziva, které omezí emocionální napětí.  Neužívat: - Určitě jste zaznamenali, že… - Každý druhý věří, že… - Nezdá se vám… - Musíte pochopit

Obsahuje zpráva „polarizující“ formulace?  Protikladnost může vést ke konfliktu.  Ultimativní formulace – vyvolávají napětí: - Buď – anebo - Pokud ne…, pak…

Jaký je v obsahu zprávy poměr mezi skutečnostmi a pocity?  zklamání nad opožděným vypracováním zprávy,  stížnost na opomenutí vyslat pracovníka na školení,  zklamání (narozeniny, výročí)...  zklamání z nedostatečného ocenění pomoci...

Kanál  ústní komunikace „ z očí do očí“, osobní kontakt, setkání, skupinové porady, prezentace, video konference, TV/video, telefon, rádio  písemná komunikace dopis (fyzická pošta, fax, el. přenášený dopis), reklama, internet  obrazová (doprovodná) dokumentace schéma, graf, film, obrázky na fóliích, výstřižky, plakát, nástěnka atd.

Okolí (prostředí), ve kterém se komunikace děje (komunikační kontext)  volba prostředí (hodnocení výkonu jednotlivce, hodnocení výkonu kolektivu) – veřejně/privátně  volba formálního/neformálního prostředí  vzdálenost mezi podavatelem a příjemcem

Čas  čas znamená náklady  „načasování“ zpráv

Třídění komunikace (Střížová)  vertikální komunikace - shora dolů (příkazy)/zdola nahoru (inspirace) - shora dolů (příkazy)/zdola nahoru (inspirace)  horizontální komunikace - porady, konference Stolové komunikace Sálové komunikace Stadiónové komunikace Davová komunikace