Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (1. – 11. úloha) I. označení digitálního učebního materiálu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IV. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Advertisements

IV. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
VI. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
IX. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (18. – 24. úloha) VIII. označení digitálního učebního materiálu:
I. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (19. – 26. úloha) III. označení digitálního.
VI. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (27. – 39. úloha) VIII. označení digitálního.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_53_8TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (16. – 25. úloha) VIII. označení digitálního.
VII. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.18 Anotace: Prezentace je zaměřena na druhy přísudku. Obsahuje základní pravidla pro tvoření přísudku slovesného a jmenného se.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.15 Anotace: Prezentace je zaměřena na slovesné kategorie rod a vid. Ke každé kategorii je uvedena stručná definice s příklady.
VI. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Období normalizace v ČSSR VY_32_INOVACE_19 Sada 23
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
IV. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
I. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
X. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
X. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
V. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
II. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (26. – 34. úloha) IX. označení digitálního.
V. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
VII. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (36. – 44. úloha) IV. označení digitálního.
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (45. – 55. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
II. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
VII. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
III. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (19. – 24. úloha) IX. označení digitálního učebního materiálu:
I. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
AUTOR: Mgr. Josef Zhorný ANOTACE: Připravená hra slouží jako doplněk k výuce regionální geografie. Studenti se rozdělí na stejně početné skupiny, přičemž.
V. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (35. – 45. úloha) X. označení digitálního.
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (34. – 40. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
IX. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_PEK248.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 6. ročník ( úloha) I. označení digitálního učebního.
VEDLEJŠÍ VĚTY Mgr. Michal Oblouk.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (23. – 35. úloha) III. označení digitálního.
I. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (34. – 40. úloha) V. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (7. – 12. úloha) VII. označení digitálního učebního materiálu:
VI. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (25. – 30. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
II. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 9. ročník (19. – 24. úloha) IV. označení digitálního učebního materiálu:
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (12. – 18. úloha) II. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (25. – 33. úloha) IX. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (13. – 18. úloha) III. označení digitálního učebního materiálu:
holé, rozvité, několikanásobné
Přísudek a podmět Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Vy_32_INOVACE_79_Přísudek 7.třída
PODMĚT.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Český jazyk 6. ročník ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiřina Homolová
Základní skladební dvojice Název projektu: OP VK
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_CJ8_02
Mgr. Lenka Vrzáňová Větná stavba října 2011
Transkript prezentace:

Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (1. – 11. úloha) I. označení digitálního učebního materiálu: VY_32_INOVACE_CJ Základní škola a Mateřská škola G. A. Lindnera Rožďalovice projekt EUškola pro život, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/

Metodické pokyny • Autor: Mgr. Roman Kotlář • Vytvořeno: červen 2012 • Určeno pro 9. ročník • Český jazyk 2. stupeň • Téma: řešení úloh testů Scio • Očekávané výstupy: aplikuje logickou úvahu a znalosti dosud osvojeného učiva při řešení úloh testů Scio • Forma: žáci pracují samostatně • Pomůcky: počítač, dataprojektor • Zdroje: zadání testů Scio, obrázky – zdroj uveden přímo v daném slidu • Další pokyny: Při práci lze využít hlasovací zařízení a vyhodnotit nejrychlejšího řešitele, který získá nejvíce z možného počtu bodů (Lze pracovat i ve skupinách, které mezi sebou soutěží. Pokud daná skupina nedokáže svoji úlohu vyřešit, může se o správné řešení pokusit jiná skupina.). Za podstatnou skutečnost lze považovat odůvodnění zvoleného řešení a pro kontrolu ukázat správné řešení. Hra může mít i více vítězů v případě rovnosti získaných bodů.

Úloha č. 1 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2012) Která z následujících možností obsahuje hovorový jazykový prostředek? A) Se školou jsme se vypravili na exkurzi. B) Naším cílem byla zoologická zahrada. C) Dlouho jsme koukali na tučňáky. D) Zaujali nás také hraví lachtani. Řešení: Hovorovým výrazem je slovo „koukali“. Správnou odpovědí je varianta C).

Úloha č. 2 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2012) _____ a Klára byly viděny včera v kině. Kterou z následujících možností je nutné doplnit do uvedené věty, aby byla mluvnicky a pravopisně správně? A) Petrův spolužák B) Petřin spolužák C) Petrova spolužačka D) Petrovi spolužáci Řešení: Pro přísudek „byly viděny“ je nutné, aby podmět byl pouze rodu ženského, tedy musíme použít nabídku „Petrova spolužačka“. Správnou odpovědí je varianta C).

Úloha č. 3 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2012) Praha a Londýn, _____, aktivně vstoupily do evropské politiky. Kterou z následujících možností lze doplnit do uvedené věty, aby byla mluvnicky a pravopisně správně? A) a další evropská města B) evropská hlavní města C) podepsaly smlouvy D) a Paříž Řešení: Jedná se o přístavek volný (který vyjadřuje stejnou skutečnost), přičemž vložit lze pouze možnost „evropská hlavní města“. Správnou odpovědí je varianta B).

Úloha č. 4 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2012) Ve které z následujících možností je podmět věty vyjádřen infinitivem? A) Musíme doma uklidit. B) Přišla jsem ti uklidit. C) Uklidit pokoj je hračka. D) Copak si neumíš uklidit? Řešení: A) Musíme doma uklidit. (uklidit - předmět ve 4. pádu) B) Přišla jsem ti uklidit. (uklidit - předmět ve 4. pádu) C) Uklidit pokoj je hračka. (uklidit - podmět) D) Copak si neumíš uklidit? (uklidit - spona) Správnou odpovědí je varianta C).

Úloha č. 5 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2012) Společné zadání k úlohám č Vážení spoluobčané, dovolte mi Vás pozdravit a popřát Vám šťastný a úspěšný rok Věřím, že i pro Vás je tento den nejen svátkem a odpočinkem po silvestrovských oslavách, ale i chvílí k zamyšlení nad rokem, který je před námi. ________________________________________ A jakkoli to nejspíše byla jen souhra okolností, ve 20. století se události, které nás ovlivnily nejvíce, odehrály právě v těchto letech. Na rok 1918, na okamžik vzniku našeho samostatného státu, vzpomínáme rádi, protože tehdy se u nás zrodila svobodná a demokratická společnost. Je dobře, že se těmito slovy dá charakterizovat i náš dnešek. Naše současná společnost je sice rozdělena politicky, sociálně i podle některých dalších dělících čar, ale spojuje nás velmi intenzivní vztah k naší zemi, národu, jazyku. To je důležité právě teď, kdy se hranice stávají snadno prostupnými a kdy se nám Evropa a svět plně otevírají (a my jim). (úryvek z novoročního projevu prezidenta ČR) Řešení: Nebuďme pověrčiví, ale začíná rok, který končí osmičkou. (V návaznosti na předchozí odstavec a následující slova je tato věta nejvhodnější.) Správnou odpovědí je varianta B). Která z následujících výpovědí se obsahově a formálně hodí na vynechané místo v úvodním textu? A) Nebojím se roku, který končí osmičkou, třebaže jsem pověrčivý.; B) Nebuďme pověrčiví, ale začíná rok, který končí osmičkou.; C) Určitě si zjistěte, co Vás v tomto roce končícím osmičkou čeká.; D) Neobávám se ničeho, i když čekám v letošním roce katastrofu.

Úloha č. 6 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2012) Společné zadání k úlohám č Vážení spoluobčané, dovolte mi Vás pozdravit a popřát Vám šťastný a úspěšný rok Věřím, že i pro Vás je tento den nejen svátkem a odpočinkem po silvestrovských oslavách, ale i chvílí k zamyšlení nad rokem, který je před námi. ________________________________________ A jakkoli to nejspíše byla jen souhra okolností, ve 20. století se události, které nás ovlivnily nejvíce, odehrály právě v těchto letech. Na rok 1918, na okamžik vzniku našeho samostatného státu, vzpomínáme rádi, protože tehdy se u nás zrodila svobodná a demokratická společnost. Je dobře, že se těmito slovy dá charakterizovat i náš dnešek. Naše současná společnost je sice rozdělena politicky, sociálně i podle některých dalších dělících čar, ale spojuje nás velmi intenzivní vztah k naší zemi, národu, jazyku. To je důležité právě teď, kdy se hranice stávají snadno prostupnými a kdy se nám Evropa a svět plně otevírají (a my jim). (úryvek z novoročního projevu prezidenta ČR) Řešení: Před rokem 1918 u nás nebyla demokratická společnost. (Protože roku 1918 se zrodila svobodná a demokratická společnost.) Správnou odpovědí je varianta B). Které z následujících tvrzení vyplývá z úvodního textu? A) Nikdy jsme nebyli více ohroženi ztrátou identity než teď. B) Před rokem 1918 u nás nebyla demokratická společnost. C) Společnost v naší zemi byla vždy značně nejednotná. D) Hranice v Evropě byly vždy víceméně stejně prostupné.

Úloha č. 7 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2012) Ve které z následujících možností se snaží dotázaný vyhnout přímé odpovědi? A) „Proč se vám momentálně nedaří tolik, jak byste chtěl?“ „Trochu jsem polevil v přípravě a hned je to bohužel znát na výkonu. Snad se napřesrok zadaří.“ B) „Nemyslíte si, že by bylo ve vašem případě vhodné přemýšlet o rezignaci?“ „Podívejte se, stát se může cokoliv, nevím ani, co bude za týden.“ C) „Jak vysvětlíte, že jste jel pod vlivem alkoholu?“ „To bohužel vysvětlit neumím. Stalo se, mrzí mě to.“ D) Proč jsi mi včera nezavolal?“ „No, víš, neměl jsem čas a upřímně, ani se mi nechtělo.“ Řešení: Ve variantách A), C) a D) dotyčný v odpovědích reaguje na otázku vysvětlením. Správnou odpovědí je varianta B).

Úloha č. 8 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2012) Společné zadání k úlohám č Propadnuv znovu nečinnosti, v níž prázdnem zalykal se cit, ideu pojal, slušnou dosti, si cizí rozum přisvojit. Na haldě knih se uvelebil a četl – moudřejší však nebyl. Tu nuda, tam zas klam a tlach, Řešení: Jedná se o poezii, principem jsou verše. (Je použit střídavý a sdružený rým.) Správnou odpovědí je varianta C). Které z následujících tvrzení o úvodním textu je pravdivé? A) Jedná se o drama, je založené na dialogu. B) Jedná se o poezii, základem jsou věty. C) Jedná se o poezii, principem jsou verše. D) Jedná se o prózu, základem jsou souvětí. či pustý nesmysl, až strach. A na všem lpěla pouta tíhy, buď zplesnivělý starý čas, neb novota, jež vetší zas. Jak ženy opustil i knihy a přes hřbety, v něž padal prach, smuteční přehoz moudře stáh.

Úloha č. 9 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2012) Společné zadání k úlohám č Propadnuv znovu nečinnosti, v níž prázdnem zalykal se cit, ideu pojal, slušnou dosti, si cizí rozum přisvojit. Na haldě knih se uvelebil a četl – moudřejší však nebyl. Tu nuda, tam zas klam a tlach, Řešení: zalykal se cit (Při personifikaci přejímají zvířata a věci chování lidí.) Správnou odpovědí je varianta D). Rozhodněte, která z následujících možností z úvodního textu obsahuje personifikaci (zosobnění). A) lpěla pouta tíhy B) smuteční přehoz C) v něž padal prach D) zalykal se cit či pustý nesmysl, až strach. A na všem lpěla pouta tíhy, buď zplesnivělý starý čas, neb novota, jež vetší zas. Jak ženy opustil i knihy a přes hřbety, v něž padal prach, smuteční přehoz moudře stáh.

Úloha č. 10 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2012) Společné zadání k úlohám č Propadnuv znovu nečinnosti, v níž prázdnem zalykal se cit, ideu pojal, slušnou dosti, si cizí rozum přisvojit. Na haldě knih se uvelebil a četl – moudřejší však nebyl. Tu nuda, tam zas klam a tlach, Řešení: Jedná se o člověka, kterého zklamaly ženy. Útěchu najde ve starých knihách, kde objevuje moudrost. Správnou odpovědí je varianta C). Která z následujících možností nejlépe charakterizuje hlavní postavu z úvodního textu? A) Je ctižádostivý, hodně čte, ale v knihovně má pouze staré, plesnivé knihy. Je proto zoufalý. B) Je velmi znuděný, nebaví ho ani vzácné knihy. Nudu se mu podaří zahnat pouze se ženami. C) Jedná se o člověka, kterého zklamaly ženy. Útěchu najde ve starých knihách, kde objevuje moudrost. D) Chce změnit svůj životní styl a vzdělávat se, ale žádná kniha ho nezaujme. Je velmi znuděný. či pustý nesmysl, až strach. A na všem lpěla pouta tíhy, buď zplesnivělý starý čas, neb novota, jež vetší zas. Jak ženy opustil i knihy a přes hřbety, v něž padal prach, smuteční přehoz moudře stáh.

Úloha č. 11 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2012) Společné zadání k úlohám č Propadnuv znovu nečinnosti, v níž prázdnem zalykal se cit, ideu pojal, slušnou dosti, si cizí rozum přisvojit. Na haldě knih se uvelebil a četl – moudřejší však nebyl. Tu nuda, tam zas klam a tlach, Řešení: sloveso sponové (Sloveso být zde není plnovýznamovým slovesem, ale slovesem jmenným se sponou.) Správnou odpovědí je varianta C). moudřejší však nebyl Ve které z následujících možností je správně určen druh slovesa být z uvedeného spojení? A) sloveso fázové B) sloveso pomocné C) sloveso sponové D) sloveso způsobové či pustý nesmysl, až strach. A na všem lpěla pouta tíhy, buď zplesnivělý starý čas, neb novota, jež vetší zas. Jak ženy opustil i knihy a přes hřbety, v něž padal prach, smuteční přehoz moudře stáh.