APLIKACE ERTMS/ETCS v ČR

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PROVOZNÍ ASPEKTY APLIKACE ERTMS/ETCS V ČR
Advertisements

PRO ČD V EVROPSKÉM KONTEXTU
Veselí nad Lužnicí – České Velenice
Tisková konference MD a SŽDC
Aplikace ERTMS/ETCS v ČR
4. železniční balíček 1.
Podpora KVET v novele zákona o hospodaření energií
Strategie dopravy MD ČR
Vybrané otázky aplikace TSI „Řízení a zabezpečení“
Nejmodernější zabezpečovací zařízení v železniční dopravě
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
Speciální vozidla Dle předpisu SŽDC (ČD) S8
Evropský sociální fond v kontextu politiky soudržnosti Ing. Světlana Navarová, vedoucí oddělení řízení a implementace JPD 3, MPSV.
Technické řešení stacionární části systému ERTMS/ETCS v úrovni L1, L2, LC 24. října 2004.
Role MZ ČR v souvislosti s veřejnou podporou – financování investic ve zdravotnictví
Projekt TROLLEY Dobrý den.
Čerpání prostředků OPD 1, investice SŽDC
XI. jarní konference energetických manažerů Problémy ČR v kontextu evropského trhu s energiemi (Bezpečnost a dostupnost dodávek energií v ČR a EU) Vliv.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Vodohospodářská zařízení Šumperk, a.s.
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Asociace výzkumných organizací Asociace výzkumných organizací – činnost a poskytované služby Ing. Václav Neumajer výkonný předseda Asociace výzkumných.
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury ISVS Ing. Lubomír Moravčík
Venkov a zemědělství po vstupu do EU Doc. RNDr. Antonín Věžník, CSc.Doc. RNDr. Antonín Věžník, CSc.
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury veřejné správy (KIVS) Ing. Lubomír Moravčík
DOPRAVA Nenahraditelná složka hospodářství každé země – brzdí nebo urychluje ekonomický rozvoj. Poloha uprostřed Evropy – ČR je křižovatkou transevropských.
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Kvalita a bezpečnost IT ve zdravotnictví
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy
E-learningové aktivity na MU Luděk Matyska
ZPŮSOBY FINANCOVÁNÍ A ZPOPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s. Zkušenosti z použití TSI za subsystém Řízení a zabezpečení V ÝZKUMNÝ Ú STAV Ž ELEZNIČNÍ, a.s. Obsah:  Použité.
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
Vodní hospodářství (2014–2016) Aleš Kendík náměstek pro řízení sekce vodního hospodářství
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Zahájení úvodní slova představení projektu etapy projektu představení projektového týmu Národní digitální archiv.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Klára Dostálová, náměstkyně pro řízení sekce regionálního rozvoje Ing. Tomáš Sklenář, ředitel odboru územního plánování.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Provozování systému ETCS L2 v rámci PP Poříčany – Kolín Seminář ČVTSS 2012, Praha, Ing. Vladimír Říha, TÚDC Bezpečnost železničního provozu.
Nové nařízení TEN-T a zařazení systému RS ČR do sítě TEN-T Ministerstvo dopravy Odbor strategie.
Změny v tabulkách traťových poměrů. Změny v tabulce č. 01 Proti původní směrnici byly z tabulky vyjmuty údaje o zábrzdné vzdálenosti a údaje o délce vlaku.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Problematika rádiového prostředí SŽDC. Systém GSM-R Zajišťuje hlasovou komunikaci a přenos dat mezi terminály a pevnými účastnickými zařízeními a spojení.
Problematika rádiového prostředí SŽDC Bc. Ondřej Borovský.
Strategie a bariéry při využívání prostředků OPD2 a CEF k realizaci infrastrukturních projektů Mgr. Milan Feranec Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
REKONSTRUKCE A VÝSTAVBA SILNIC V PARDUBICKÉM KRAJI Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR PREZENTACE ŘSD.
Společná dopravní politika Mgr. Oldřich Hájek. Společná dopravní politika Důvody pro společnou politiku: Důvody pro společnou politiku: Postupující ekonomická.
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Strategické úkoly MD Pardubice
Železniční doprava pro kraje Praha, 28. listopadu 2016
Komise pro investice, územní plánování a životní prostředí
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
2. Ročník konference v rámci projektu Železniční doprava pro kraje
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy Ing. Mojmír Nejezchleb VII. ročník mezinárodní.
Informace o projektech v IDS JMK
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Informace o výzvách SC 1.1 a SC 1.2. IROP
Ing. Jiří Kalenský Odbor drážní a vodní dopravy
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Dotační program pro rok 2019
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
Rychlá spojení Příprava pilotních projektů
Příprava, výstavba a provozování vysokorychlostních tratí (VRT)
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
Rozvoj dopravní infrastruktury z pohledu Hospodářské komory ČR
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Transkript prezentace:

APLIKACE ERTMS/ETCS v ČR Ing. Bohuslav Navrátil ( SŽDC,s.o.) 25. – 26. říjen 2004 Pardubice

Postavení a funkce SŽDC zákon 266/94 Sb o drahách zákon 77/2002 Sb, transformační zákon SŽDC plní funkci vlastníka dráhy 25. – 26. říjen 2004 Pardubice

Povinnosti vlastníka dráhy zajištění provozování dráhy zajištění provozuschopnosti dráhy pečovat o modernizaci a rozvoj dráhy hospodařit s majetkem, který tvoří železniční dopravní cestu umožnit styk dráhy s jinými drahami 25. – 26. říjen 2004 Pardubice

ERTMS a interoperabilita rozdíly mezi národními a železničními sítěmi v Evropě sdělovací a zabezpečovací zařízení trakční soustavy pravidla pro provozování dráhy národní státy trvaly na národních zásadách, chránily národní železniční průmysl 25. – 26. říjen 2004 Pardubice

ERTMS a interoperabilita ekonomický růst v Evropě => nárůst přepravních potřeb pokles železniční přepravy (z 21,1 % na 8,4%) nárůst ostatních druhů přeprav, především silniční Poškozování zájmů železnice 25. – 26. říjen 2004 Pardubice

postupné otvírání železničního trhu Řešení postupné otvírání železničního trhu liberalizace přístupu na železniční dopravní cestu odstraňování překážek v pohybu vlaku Interoperabilita evropského železničního systému 25. – 26. říjen 2004 Pardubice

ETCS a interoperabilita oblast řízení a zabezpečení železničního provozu priorita v rámci interoperability ERTMS - Evropský systém řízení železničního provozu 25. – 26. říjen 2004 Pardubice

jednotně vyjadřuje podmínky strojvedoucímu pro jízdu vlaku ERTMS/ETCS - evropský vlakový zabezpečovač zastřešující systém, schopný komunikovat s jednotlivými národními zabezpečovacími systémy jednotně vyjadřuje podmínky strojvedoucímu pro jízdu vlaku pevná, infrastrukturní část mobilní část 25. – 26. říjen 2004 Pardubice

jednotné kmitočtové pásmo 900 MHz priority ve skupinách uživatelů ERTMS/GSM-R- evropský radiový komunikační systém jednotné kmitočtové pásmo 900 MHz priority ve skupinách uživatelů kvalita sítě umožnění skupinových a nouzových volání umožňuje adresování závislé na poloze umožňuje datový přenos pro ERTMS/ETCS 25. – 26. říjen 2004 Pardubice

Pilotní projekt GSM-R Děčín st.hr. – Praha – Kolín stavba zahájena projektování 06/2004 – 12/2004 realizace I. etapy 12/2004 – 03/2005 realizace II. etapy a konec stavby 06/2005 25. – 26. říjen 2004 Pardubice

Pilotní projekt ETCS Poříčany - Kolín 25. – 26. říjen 2004 Pardubice zpracování zadávací dokumentace aplikační úroveň 2 zahájení – 12/2004 projektování – 2005 výstavba – 2006 testování – 2007 ukončení – 2008 financování 75% fond ISPA 25 % SFDI Poříčany - Kolín 25. – 26. říjen 2004 Pardubice

Postup budování GSM-R na železničních tratích v ČR vazba na stávající analogové systémy, typ, fyzické opotřebení finanční náročnost - TRS 190 000 Kč/km trati - GSM-R 800 000 Kč/km trati mezinárodní důležitost a komerční využití úseků použitá trakce ve vazbě na oběh lokomotiv způsob zabezpečení jízdy vlaků 25. – 26. říjen 2004 Pardubice

Postup budování GSM-R na železničních tratích v ČR 25. – 26. říjen 2004 Pardubice

Postup budování GSM-R na železničních tratích v ČR vazba na stávající analogové systémy, typ, fyzické opotřebení finanční náročnost - TRS 190 000 Kč/km trati - GSM-R 800 000 Kč/km trati mezinárodní důležitost a komerční využití úseků použitá trakce ve vazbě na oběh lokomotiv způsob zabezpečení jízdy vlaků 25. – 26. říjen 2004 Pardubice

Zásady pro přípravu a realizaci traťových radiových systémů na žel Zásady pro přípravu a realizaci traťových radiových systémů na žel. tratích ve vlasnictví státu Tři kategorie tratí: tratě postupně vybavovány GSM - R (nebudou vybavovány TRS s výjimkou konkrétních tratí), stanoven postup výstavby 25. – 26. říjen 2004 Pardubice

Postup budování GSM-R 25. – 26. říjen 2004 Pardubice

tratě, kde bude postupně dobudován TRS Zásady pro přípravu a realizaci TRS na žel. tratích ve vlasnictví státu Tři kategorie tratí: tratě, kde bude postupně dobudován TRS stanoveny konkrétní tratě na rok 2005- 2006 další postup bude stanoven následně, především ve vazbě na finanční možnosti 25. – 26. říjen 2004 Pardubice

Zásady pro přípravu a realizaci TRS na žel. tratích ve vlasnictví státu Tři kategorie tratí: regionální tratě místní význam TRS do doby vyvinutí technicky vyspělého nízkonákladového systému, který umožní hlasovou a datovou komunikaci a zabezpečení jízdy vlaků v mezistaničních úsecích 25. – 26. říjen 2004 Pardubice

Postup budování ETCS na železničních tratích v ČR vazba na ukončení pilotního projektu prioritní úseky zařazené do evropského železničního systému 25. – 26. říjen 2004 Pardubice

Koordinace budování GSM-R, ETCS s dalšími investičními stavbami I. a II. koridor vybudován, spojovací větev ve výstavbě (výjimka uzly) technické vybavení-autoblok, elektronická stavědla, kolejové obvody, TRS, LS-90 ETC-S a GSM-R z této skutečnosti vychází a po určitou dobu budou staré a nové systémy koexistovat 25. – 26. říjen 2004 Pardubice

Koordinace budování GSM-R, ETCS s dalšími investičními stavbami III. a IV. koridor - probíhá předprojektová a projektová příprava, zahájení výstavby rok 2004 (2005) postup nasazení vlakového zabezpečovače LS-90 s přihlédnutím na postup realizace ETCS způsob zjišťování volnosti nebo obsazenosti vlakové cesty - bodový nebo liniový systém rozsah řešení GSM-R a ETCS v projektech staveb rozdělení III. a IV. koridoru na jednotlivé stavby GSM-R a ETCS 25. – 26. říjen 2004 Pardubice

Koordinace budování GSM-R, ETCS s dalšími investičními stavbami III. a IV. koridor - probíhá předprojektová a projektová příprava, zahájení výstavby rok 2005 zadána studie: Koncepce vybavení tratí III. a IV. koridoru a dalších tratí zařazených do evropského konvenčního železničního systému technickými prostředky pro zjišťování volnosti a obsazenosti kolejových úseků a systémem vlakového zabezpečovače 25. – 26. říjen 2004 Pardubice

zajištění finančních prostředků na realizaci GSM-R, ETCS Financování zajištění finančních prostředků na realizaci GSM-R, ETCS podpora ze zdrojů EU, nástroje sjednocující Evropský železniční systém zavádění vyžaduje řadu strategických rozhodnutí vyhodnocení současného stavu v ČR vyhodnocení navrhovaného postupu posouzení mezinárodních souvislostí studie DB Netz => podklad pro získání finančních prostředků ze zdrojů EU 25. – 26. říjen 2004 Pardubice

Mezinárodní spolupráce při výstavbě při provozování sítě, aplikací při mimořádných událostech 25. – 26. říjen 2004 Pardubice

Děkuji Vám za pozornost ! 25. – 26. říjen 2004 Pardubice