Vývoj aplikací s využitím JavaFX

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Využití cloudových služeb ve školství
Advertisements

Stručný úvod do UML.
HYPERTEXT PREPROCESSOR. PROGRAMOVÁNÍ. DEFINICE POJMŮ Problém Problém nevyřešený, nežádoucí stav obvykle vyžaduje nějaké řešení Neřešitelný problém Neřešitelný.
Microsoft Silverlight
Workflow Foundation Základy a architektura
Programová rozhraní pro grafické adaptéry
Pole, ukazatele a odkazy
BLIŽŠÍ POHLED NA TŘÍDY, DĚDIČNOST - úvod
Uživatelská rozhraní Uživatelská rozhraní 9. cvičení.
„Programátor by měl být v prvé řadě líný.“. PIFovo Web API (API = Application Programming Interface)
Zjednodušeně pomocí UML
Programujeme Google Gadgets Miroslav Slavík Copyright © Gug.cz, 2007 Gug.cz.
Programování v C++ Cvičení.
Čtvrté cvičení Objektové programování Objektový model v Javě
Vedoucí:Dr.Ing.Bronislava Horáková Řešitel:Bc.Ondra Richard.
J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá. Odkazy - oficiální stránky (překladače, help, metody, vývojové prostředí NetBeans,...)
Tvorba webových aplikací
Páté cvičení Dědičnost Interface Abstarktní třídy a metody
13AMP 8. přednáška Ing. Martin Molhanec, CSc.. Co jsme se naučili naposled RT jazyky RT jazyky Modula Modula Modula II Modula II.
Kapitoly z metodologie pedagogického výzkumu Prostředí pro výuku algoritmů Vojtěch Ouška.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Jedenácté cvičení Vlákna. Java cv112 Vlákna Operační systém Mutitasking – více úloh se v operačním programu vykonává „současně“ Java Multithreading -
ActionScript Moderní počítačové aplikace. Charakteristika Je odvozen od JavaScriptu Integruje do Flashe interaktivní ovládání Umožňuje vytvořit přehledné.
C# - Úvod Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Vývoj aplikace pro mobilní sběr dat Zpracovatel: Vladimír Havlík Vedoucí práce: Ing. Jan Stankovič Ph.D.
Seminář C++ 4. cvičení Objekty Ing. Jan Mikulka. Co je objekt ► obraz třídy i instance ► třída – definovaná za pomocí klíčového slova class ► instance.
6. cvičení Polymorfismus
KIV/PPA1 cvičení 8 Cvičící: Pavel Bžoch. Osnova cvičení Objekty v Javě Třída Konstruktor Metody Metody a proměnné třídy x instance Program sestávající.
Návrhový vzor Factory v JAVA API Martin Kot Katedra informatiky VŠB – Technická univerzita Ostrava
IB111 Programování a algoritmizace
Návrh a tvorba WWW Přednáška 5 Úvod do jazyka PHP.
Objektově orientované programování - cvičení 1
Barbora Kušová Obor: Geoinformatika HGF, VŠB-TU Ostrava 2002/2003
Dědičnost - inheritance dědičnost je jednou z forem znovupoužitelnosti dědičnost je jednou z forem znovupoužitelnosti B A Třída A je předkem třídy B Třída.
Metodika objektového přístupu při tvorbě překladačů. Marek Běhálek Informatika a aplikovaná matematika FEI VŠB-TU Ostrava.
123.
Netrvaloppa21 Vytvořte třídu Student pro reprezentaci struktury student na ZČU. Atributy třídy budou fakulta a osobniCislo. Název třídy: Student proměnné.
STRING A UKAZATELE. Co to je řetězec? Řetězec v Javě je samostatný objekt. Je konstantní, co znamená, že jednou vytvořený řetězec nelze změnit. Chceme-li.
MS WINDOWS Plocha. Plocha  Deska pracovního stolu  Výchozí bod pro práci s PC  Na každém počítači může vypadat různě  Uživatel si ji může sám upravovat.
ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI FAKULTA ELEKTROTECHNICKÁ KATEDRA TEORETICKÉ ELEKTROTECHKY Oddělení informatiky Java Micro Edition pro mobilní zařízení.
Programování POCSI. Programovani/POCSI2 Základní pojmy Akce - děj nad objekty, mající začátek a konec, a mající přesně definovaný účinek. Příkaz - popis.
Přístup do IS z mobilních zařízení Tomáš Tureček Katedra Informatiky FEI VŠB-TU Ostrava.
Katedra počítačů ČVUT FEL
PHP Programy pro tvorbu WWW stránek - 01
Service layer. Service layer – úvod Problém  Vytvoření API aplikace  Odstínění bussiness logiky a transakčního chování od zbytku aplikace  Kam s aplikační.
Tvorba aplikace pro evidenci rybářských úlovků, využívající službu WWW Vedoucí diplomové práce : Ing. Kateřina Růžičková, Ph.D. Název diplomové práce:
INTERNETOVÉ ŘEŠENÍ ÚZEMNÍHO PLÁNU MĚSTA NÁMĚŠŤ NAD OSLAVOU Vedoucí práce: doc. RNDr. Vít Voženílek, CSc. Univerzita Palackého v Olomouci Přírodovědecká.
Google a ArcGIS Nové možnosti v 3D vizualizaci Autor: Stanislav POPELKA Vedoucí bakalářské práce: Mgr. Kamil VYKOPAL GISáček 2008.
XSLT překladač Marek Běhálek Informatika a aplikovaná matematika FEI VŠB-TU Ostrava.
Kurz Adobe Dreamweaver CS6 v LMS Moodle
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Ing. Ilona Sadílková Materiál: VY_32_INOVACE_ICT36.05 Téma: PowerPoint Číslo.
Uživatelská rozhraní Cvičení 12a Martin Němec A
Uživatelská rozhraní Uživatelská rozhraní 10. cvičení Martin Němec A
Rezervační systém v prostředí XUL Zdeněk Novák, Petr Ondrejka.
Testování aplikací v Javě Petr Adámek IBA CZ, s.r.o. © 2010.
Vývojová prostředí Objektově Orientované Programování OB21-OP-EL-KON-DOL-M Orbis pictus 21. století.
XML a datový standard Zdeněk Jirkovec Softwarové Aplikace a systémy.
PB069 – Vývoj desktopových aplikací v C#/.NET
Programování mikropočítačů Platforma Arduino
Dlouhodobá praktická maturitní práce
Vývoj mobilních aplikací a jejich výhody
Programovací jazyk JavaScript
Bc. Vladimír Holubec Bc. Nikola Němcová
Vlastnosti souborů Jaroslava Černá.
JavaFX Tools Michal Škvor Software Developer SUN Microsystems 1.
Programovací jazyk JavaScript
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
Bridge.
VYUŽITÍ ARCGIS API FOR JAVASCRIPT PRO PUBLIKACI MAPOVÝCH SLUŽEB ÚRM
, Brno Připravil: Kryštof Német
Transkript prezentace:

Vývoj aplikací s využitím JavaFX Autor: Vedoucí práce: František Sedláček RNDr. Jaroslav Icha

Cíle práce Stručně popsat technologii JavaFX Navrhnout a vytvořit aplikace, které budou využity ve výuce JavaFX v rámci Java3 Popsat vlastní vývoj aplikací Využít vývojové prostředí NetBeans

Metodika práce Seznámení se s problematikou prostřednictvím literatury a ukázkových aplikací na javafx.com Testování API JavaFX a jazyka JavaFX Script na modelových aplikacích Navržení cílových aplikací tak, aby představily důležité schopnosti platformy JavaFX a zároveň by svým tématem byly atraktivní pro studenty Vlastní vývoj aplikací

Co je to JavaFX ? Platforma pro běh RIA aplikací Vyvinuto firmou SUN Microsystems (Oracle) Snadná přenositelnost aplikací na různá zařízení Nevýhoda: Slabá podpora u mobilních zařízení

Architektura platformy JavaFX

Jazyk JavaFX Script Deklarativní syntaxe pro vytváření instancí tříd Zápis třídy stejný jako v Javě Datové typy: String, Integer…, nový typ Duration Zajímavosti: Data binding, triggers var objekt: Trida = Trida { promenna1: 123 promenna2: “Ahoj svete” }

Jazyk JavaFX Script Deklarativní syntaxe pro vytváření instancí tříd Zápis třídy stejný jako v Javě Datové typy: String, Integer..., nový typ Duration Zajímavosti: Data binding, triggers public class Trida extends Rodic { var x: Integer; public function vypis() : Void { println(“{x}”); }

Jazyk JavaFX Script Deklarativní syntaxe pro vytváření instancí tříd Zápis třídy stejný jako v Javě Datové typy: String, Integer…, nový typ Duration Zajímavosti: Data binding, triggers var cislo: Integer = 123; var text: String = “ahoj”; var trvani: Duration = 250ms;

Jazyk JavaFX Script Deklarativní syntaxe pro vytváření instancí tříd Zápis třídy stejný jako v Javě Datové typy: String, Integer apod., nový typ Duration Zajímavosti: Data binding, triggers var y: Integer = bind x; var cislo: Integer = 157 on replace { println(“Nastala zmena”); }

Princip výstavby GUI Každý JavaFX program musí obsahovat instanci třídy Stage, která definuje okno aplikace Objekt scene třídy Scene reprezentuje obsahovou oblast okna Vlastní obsah (potomci třídy Node) vkládán do proměnné content Stage { title: “Okno aplikace” scene: Scene { width: 320 height: 240 content: [] }

Princip výstavby GUI Do proměnné content třídy Scene vložíme instanci třídy Text (potomek třídy Node) Stage { title: “Okno aplikace” scene: Scene { width: 320 height: 240 content: [ Text { x: 10 y: 30 content: “Hello” } ]

Princip výstavby GUI „Hello“ vycentrujeme vložením instance Text do proměnné content třídy Stack Stage { title: “Okno aplikace” scene: Scene { width: 320 height: 240 content: [ Stack { Text { content: “Hello” } ]

Princip výstavby GUI Programátor může vytvářet vlastní třídy, které jsou potomky třídy Node a díky tomu vytvářet vlastní grafické objekty

Vyvíjené aplikace Počítačová hra (SpaceGame) (Typický příklad RIA aplikace) Odpočítávání času (Countdown) (Aplikace pro PC, mobil i TV, používá CSS) Převod měn (Currency Converter) (Aplikace ukazující API JavaFX pro práci s XML) Animovaný reklamní banner (Banner) (JavaFX banner jako alternativa k flash bannerům) Aplikace jsou dostupné na http://javafx.xoe.cz

Význam práce Představení platformy JavaFX, popis schopností jazyka JavaFX Script Vysvětlení tvorby konkrétních aplikací pro platformu JavaFX Vytvořené aplikace budou součástí výukových materiálů pro předmět Java3

Ukázka – počítačová hra

KONEC Děkuji za pozornost.