Strategie rozvoje letiště Leoše Janáčka Ostrava

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Advertisements

Vysokorychlostní tratě z pohledu přepravního marketingu
Prezentace pro jednání se zástupci leteckých dopravců –
BMT Spedition s.r.o. Aeroflot Cargo Generální prodení agent
 1990 – Demetrios Lambrou  Každoroční rozšiřování nabídky destinací  Více nových i stálých klientů  Silnější katalogy.
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Význam infrastruktury pro konkurenceschopnost v kontextu kohezní politiky a budoucí priority ČR Ing. Lukáš Hampl 1. náměstek ministra dopravy.
Marketingový výzkum v dopravě Autobusová linka Praha - Brno
Konkurence vs. monopol v letecké dopravě v ČR
LETIŠTĚ.
LPS BRNO Seminář ŘLP ČR a AeČR IATCC Jeneč 2012 Jaroslav Vašík.
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Ochrana letišť Zákon 49/1997 o civilním letectví Pro výkon státní správy ve věcech civilního letectví je zřízen Úřad pro civilní letectví se sídlem v Praze.
Vedoucí projektu Ing. Eva Žurmanová Ing. Petra Skolilová
Ing. Antonín Blažek Náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu
Mezinárodní konference DOPRAVA BEZ BARIÉR
REGIONÁLNÍ ANALÝZA DOPRAVA
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Z pohledu studentů.  Obory jsou koncipované pro vzdělávání odborníků pro dopravní praxi  Znalosti evropského dopravního systému  Znalosti dopravního.
SEKUNDÁRNÍ TRH UŽITKOVÝCH VOZIDEL
Charakteristické znaky MHD
Plánování dopravní infrastruktury z pohledu projektanta
Služby letecké dopravy
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Vybrané metody analýzy
Plzeňská kartastrana 1 eTown s Plzeňskou kartou.
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
Zvyšování bezpečnosti letecké dopravy
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
Dopravní síť České Republiky
Letecká doprava. + rychlost, úroveň, služby - cena?, střední a dlouhé vzdálenosti nahradila mezikontinentální lodní d. celý svět v dosahu 24 hodin.
Obsah Letiště Praha – Ruzyně Základní informace o ČSA
Název projektu: Vyrovnání handicapu žáků GVN J. Hradec při studiu přírodovědných disciplín praxí Žákovská prezentace z přírodovědných exkurzí Registrační.
TRIBUNA ČESKÉHO OBCHODU TZB 2011 – HOTEL CLARION, 29.BŘEZNA 2011 MICHAL ŠUSTR COUNTRY MANAGER pro ČESKO, SLOVENSKO a MAĎARSKO ARISTON THERMO CZ s.r.o.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Statutární město Ostrava
Silnice nebo železnice
Společenské a hospodářské prostředí. Doprava Obsah 1. Význam a postavení dopravy 2. Dopravní cesty 3. Osobní a nákladní přeprava.
LPS Karlovy VaryJiří FREI Změny LKKV – jaro 2012 IATCC Praha – konferenční sál /
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
BOHEMIAKOMBI spol. s r.o. Opletalova Praha 1 Tel Fax Kombinovaná.
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
EKONOMIKA DOPRAVNÍHO PODNIKU Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
Integrované dopravní systémy v době výběrových řízení Zodpovědnost – rozhoduje se o podobě veřejné dopravy na cca 15 let dopředu Výběrová řízení – šance.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Destinační management TO Poodří - Moravské Kravařsko Konference Kunín 9. června
1 Jednotné evropské nebe Zapojení ŘLP ČR, s. p. do projektu SESAR Doprava – Investice do dopravní infrastruktury Ing. Jan Klas Generální ředitel.
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
Možnosti sledování konkurenceschopnosti destinací turismu na úrovni regionů a míst Monika Palatková Výroční konference ATIC ČR Turistická informační centra.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Regionální rada regionu soudržnosti Moravskoslezsko, Úřad Regionální rady Dopravní infrastruktura v ROP Datum: Místo: Prezentuje: Praha Jiří.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název:VY_32_INOVACE_05_03A_Doprava v ČR Téma:Zeměpis České republiky.
Renesance autobusových souprav Dočkáme se návratu osobního vleku na silnice v České republice ? ČSAD SVT Praha s.r.o.
Problematika dopravy na Rychnovsku
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Dopravní ceniny, tarify, slevy, letový řád
Systém vodních staveb v Evropě
JIHOČESKÉ LETIŠTĚ ČESKÉ BUDĚJOVICE a.s. ICAO KOD - LKCS.
TOP 10 největších letišť v Evropě podle počtu odbavených cestujících
Transkript prezentace:

Strategie rozvoje letiště Leoše Janáčka Ostrava Michal Holubec Provozní ředitel Letiště Ostrava, a.s. Pracovní fórum k rámci konkurenceschopnosti města Ostravy

Obsah Fakta o letišti Výhody letiště Ostrava Přeprava cestujících Přeprava nákladu - cargo Další příležitosti Technický rozvoj letiště

Fakta Zahájení provozu v roce 1959 Od roku 1993 pouze civilní letiště pod ČSL, s.p. Od roku 2004 ve vlastnictví MSK Výkony letiště 2011 Počet přepravených cestujících 273.573 Počet pohybů 15.243 Cargo 1.767 t

Fakta

Výhody letiště Ostrava Parametry RWY – délka 3500m, šířka 63m Kategorie letiště 4E Žádné hlukové omezení Bez omezení nočního provozu Bez slotové koordinace Provoz za nízkých dohledností – CAT II Dopravní uzel – unikátní spojení dálnice, železnice a letiště

Přeprava cestujících Síťoví – legacy dopravci Nízkonákladoví - low-cost dopravci Charteroví dopravci General aviation

Přeprava cestujících Síťoví dopravci Požadují data a pečlivě si vybírají nové destinace Budování sítí, obsluha hubů V současné době útlum rozvoje linek Vyšší požadovaný standard služby Stabilní produkt Vyšší cena letenky pro cestující

Přeprava cestujících Nízkonákladoví - low-cost dopravci Minimální přímý ekonomický přínos pro letiště Radikální zvýšení počtu odbavených cestujících Obava z ovlivnění provozu na okolních letištích – Katowice, Krakow, Brno Nutnost (finanční) podpory provozu linky Low-cost produkt, nižší cena letenky

Přeprava nákladu - cargo Ad-hoc chartery Pravidelná doprava „balíčková“ služba - DHL pravidelná cargo linka (ve směru východ – západ)

Další příležitosti Výcvik Důležitý podíl na počtech pohybů na letišti Podpora výstavby komplexních výcvikových zařízení Výcvik posádek leteckých společností General aviation lety pro vlastní potřebu Business aviation Rozvoj areálu „Oka“

Podpora růstu provozu Incentivní programy pro: nové destinace v pravidelné dopravě cestovní kanceláře v charterové dopravě bázování letadla technické přistání (údržba) výcvikové lety Kvalitní služba poskytovaná letištěm Marketingová podpora Vstřícnost vůči novým subjektům zakládajícím na letišti své pobočky (letecké společnosti, GSA, spedice cestovní kanceláře)

Technický rozvoj letiště Certifikace letiště CAT II Rozšíření pojezdové dráhy E Rozšíření odbavovacích ploch Stroje a zařízení Kolejové napojení Modernizace energetiky Vybudování opravárenského centra a centra povrchové úpravy Vybudování cargo terminálu Výstavba nové řídící věže

Technický rozvoj letiště Hrozby / dluhy / otevřená místa k řešení Vzletová a přistávací dráha – životnost Dokončení certifikace CAT IIIa Rozšíření ostatních pojezdových drah včetně osazení SZZ Bezpečnostní centrum

Shrnutí Nutnost věnovat pozornost všem segmentům trhu – síťoví dopravci, low-cost, cargo, výcvik, general aviation Pro rozvoj nových spojení bude nutná finanční podpora Konkurence okolních letišť Technický a procesní rozvoj letiště

Děkuji za pozornost