Rolové hry na problematiku - přesun brněnského nádraží - výstavba R43 Mgr. Filip Chvátal Prezentace vznikla v rámci projektu OP VK Inovace výuky geografických.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VLIV ČLOVĚKA NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Advertisements

Statutární město Mladá Boleslav
Vysokorychlostní tratě z pohledu přepravního marketingu
Sociální politika 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Těžiště varianty přestavby železničního uzlu Brno
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Českomoravská záruční a rozvojová banka a evropské peníze.
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
občanská koalice Nádraží v centru říjen 2006
Základní škola, Brno, Štolcova 16
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
1 Projekty 7. RP Petra Martináková, MSc RP – chystané výzvy Představení – Petra Martináková, MSc –Finanční manažerka projektu OP VK „Právo do praxe,
(DE)REGULACE EVROPSKÝCH ŽELEZNIC A AKTUÁLNÍ VÝVOJOVÉ TRENDY V OSOBNÍ A NÁKLADNÍ DOPRAVĚ Mgr. Daniel Seidenglanz, Ph.D. Mgr. Filip Chvátal Studijní materiál.
DESATERO PROBLÉMŮ JILEMNICE 7. DUBNA 2011 Tato akce je součástí projektu „Jilemnice – město zeleně“ spolufinancovaného z Revolvingového fondu Ministerstva.
Urban Planning OfficeCity of Dresden Cyklistická doprava v Drážďanech 1. zasedání měst Uherskohradišťské charty Jihlava
Ondřej Hynek. Česká republika: Dálnice Hospodářský zeměpis Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka,
Volnočasové projekty a EU financování
Rolové hry na problematiku - přesun brněnského nádraží - výstavba R43 Filip Chvátal.
Regenerace a revitalizace Masarykova náměstí v Jilemnici
Geografie dopravy Práce s literaturou Mgr. Filip Chvátal Prezentace vznikla v rámci projektu OP VK Inovace výuky geografických studijních oborů" (reg.
Název školy: Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
VLIV ČLOVĚKA NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
STUDIE ROZVOJE DOPRAVY V AGLOMERACI CHOMUTOV-JIRKOV
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Prezentace podnikatelských ploch pro investory 1 Prezentace průmyslových ploch pro investory STATUTÁRNÍ MĚSTO PŘEROV Propojení dálnice D1 a propojení Přerova.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Politika Pavel Šuranský.
1 Stavební zákon - účast veřejnosti Jitka Bělohradová.
Projekt: UČÍME SE V PROSTORU Oblast: Stavebnictví Název předmětu:Pozemní stavby Název a ID tématu:Vhodné a méně vhodné staveniště (STA20) Zpracoval: Ing.
Pozemní komunikace v intravilánu ČSN „Projektování místních komunikací“, 2006 Změna Z1 – 2010 – Přechody a místa pro přecházení, rozhledové.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
LOKÁLNÍ A REGIONÁLNÍ POLITIKA VEP ZS 2007_2008. Kritéria členění veřejné politiky Segmenty veřejného zájmu (VeP obranná, kulturní, vzdělávací, energetická,
NBU2 LS2015 / BYDLENÍ Petr LÉDL KATEDRA ARCHITEKTURY BYTOVÝ DŮM
D OPRAVA Martin Horák, 3.C4. D OPRAVA Rozdělení: pozemní a) silniční+ MHD b) železniční letecká vodní potrubní a) ropovody b) plynovody.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
1 Referendum Jitka Bělohradová. 2 Referendum Projev přímé formy demokracie –Jeho zvláštní projevy: plebiscit, veto –Další formy přímé demokracie: lidová.
Účast veřejnosti ve veřejné správě 12. května 2009.
OP Vzdělání pro konkurenceschopnost Moderní absolvent strojírenství Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
zásady navrhování dopravních – železničních staveb
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ZÁKLADNÍ NORMOVÁ A PŘEDPISOVÁ USTANOVENÍ V OBORU DOPRAVNÍCH STAVEB (POZEMNÍ KOMUNIKACE) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute.
Naklady a jejich členění
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
Městský úřad Odolena Voda má následující odbory Odbor tajemníka ( administrativa a organizace činnosti úřadu, právní služba města, správa Základních.
ANOTACE OBJASNIT POJMY OBEC, MĚSTO, ZASTUPITELSTVO, RADA, STAROSTA, MĚSTSKÝ ÚŘAD. VÝUKOVÝ MATERIÁL.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Klára Dostálová, náměstkyně pro řízení sekce regionálního rozvoje Ing. Tomáš Sklenář, ředitel odboru územního plánování.
Obchvat Prahy duben ’14Bc. Roman Jemelka, Obchvat Prahy – úsek 519 duben ’14Bc. Roman Jemelka,
Územní studie silnice II/380 Sokolnice - Čejč Vstupní jednání s obcemi, ORP, úřady územního plánování a stavebními úřady Krajský úřad Jihomoravsk ého kraj.
© Berman Group. Strategický plán a tvorba koncepce rozvoje města Písku do roku 2025 Komise pro strategický rozvoj Vyhodnocení nadřazených koncepčních.
INTEGROVANÉ BEZPEČNOSTNÍ CENTRUM krok k bezpečnému regionu Ing. Evžen Tošenovský Dr. h. c. hejtman Moravskoslezského kraje.
Seminář RHSD JMK Aktuální situace v dopravě Ing. Václav Horák, náměstek hejtmana srpen 2012 Pohled JMK na priority dálničních a silničních staveb pro současné.
NABÍDKA POZEMKŮ BUŠTĚHRAD RFK Invest, a.s., sídlem Praha 3, Husinecká 10, PSČ , IČ: zaps. v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní cesta Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy Ing. František Lachnit,
ÚZEMNĚ ANALYTICKÉ PODKLADY 3. ÚPLNÁ AKTUALIZACE ODBOR ÚZEMNÍHO PLÁNOVÁNÍ A STAVEBNÍHO ŘÁDU KÚ ÚK.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Dopravní zeměpis, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
PRAŽSKÝ OKRUH.
Občanská výchova – 6. ročník, Obec, kraj
Územní studie silnice II/416 Žatčany – Slavkov u Brna
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Pražský okruh se nedaří dostavět, na severu se rýsuje alternativa!
REGIONÁLNÍ VEŘEJNÝ ZÁJEM
Ing. Roman Vodný, Ph.D. ředitel odboru územního plánování MMR
Vysoké učení technické v Brně
Hra na barevná auta III. Jaroslava Růžičková.
Nákladové nádraží Žižkov Parková čtvrť Central Group
STUDIE PROVEDITELNOSTI ZAVEDENÍ NÍZKOEMISNÍ ZÓNY NA ÚZEMÍ STATUTÁRNÍHO MĚSTA BRNA „Tento projekt je spolufinancován Státním fondem životního prostředí.
Transkript prezentace:

Rolové hry na problematiku - přesun brněnského nádraží - výstavba R43 Mgr. Filip Chvátal Prezentace vznikla v rámci projektu OP VK Inovace výuky geografických studijních oborů" (reg. č.: CZ.1.07/2.2.00/ ), který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Přesun brněnského nádraží

•Referendum - při účasti 24,9 % oprávněných voličů se 86 % z nich vyslovilo pro modernizaci a zachování nádraží v centru •Jižní centrum zabírá plochu 134,4 hektaru •Žádné jiné město nemá takový volný prostor ve svém centru •Je hotová první jeho stavba - 1. etapa první části odstavného nádraží

Přesun brněnského nádraží •Zájem přesunout nádraží už od počátku 20. století •Přesun i autobusového nádraží •Vybudování nové trati přímo k nádraží •Původní nádraží je bariérou pro rozvoj města jižním směrem •Kapacitně nezvládá současný provoz •Původní návrhy rychlodráhy (velmi drahé, obtížné zapojení do sítě, možnost zablokování severojižního diametru) Zdroje: tiskove-zpravy.htmlhttp:// tiskove-zpravy.html 99

Rozdělení do skupin (přesun nádraží) •1, političtí reprezentanti koalice – zastánci odsunuté varianty. Nové nádraží vidí jako nezbytnou podmínku rozvoje města, využití evropských fondů pro Brno a jako podmínku rozvoje celého jižního centra Brna. Orientují se na voliče. •2, politici opozice – zastánci nádraží v centru. Hájí zájmy dojíždějících, kteří chtějí nádraží blíže centru a účastníků referenda. Poukazují na nákladnost nového nádraží a korupční tlaky související s pozemky, na kterých se má stavět. Orientují se na voliče. •3, úředníci z městského Odboru územního plánování – mají být nezaujatí (skrytá snaha prosadit odsunutou variantu) diskusi spíše usměrňují, snaží se najít kompromis. •4, České dráhy – zastánci odsunuté varianty. Zdůrazňují, že nádraží kapacitně a technicky objem dopravy nezvládá a je nutné situaci řešit. •5, stavební firmy – podporují výstavbu nového nádraží, popisují technické výhody výstavby na nových pozemcích a generování nových pracovních míst pro Brno. •6, občanská sdružení – pro nádraží v centru. Zároveň jsou to organizátoři referenda, tudíž argumentují, že hájí zájmy Brňanů. Jsou poměrně radikální. •7, místní zájmové skupiny – sdružení z místních částí Brna, kterých se má stavba dotknout. Chtějí jinou variantu, nebo odškodnění za zhoršení životních podmínek.

Varianty vedení rychlostní silnice R 43 •Varianta s R43 - Bystrcká (označena B) • Dopravu od Tišnova a Svitav do Brna řeší výstavbou čtyřpruhové rychlostní silnice R43 v trase německé dálnice • V Bystrci prochází mezi obytnými soubory Bystrc I a Bystrc II, dále po současné hranici rekreační oblasti Brněnské přehrady •Roli přivaděče z R43 má plnit silnice II/384 - tzv. přehradní radiála - emisně zatíženým údolím Svratky se zaústěním do velkého městského okruhu (VMO) v Žabovřeskách.

Varianty vedení rychlostní silnice R 43 •Varianta s R43 - Komínská (označena K) Tato varianta vychází z Bystrcké varianty a má proto srovnatelný dopravní význam. Vyhýbá se však ekologickým a hygienickým konfliktům Bystrcké varianty s rekreační oblastí Brněnské přehrady, bystrckým sídlištěm a Kníničkami. •Varianta s R43 - Holedná (označena Mt) •Má však poněkud jiný dopravní význam, neboť neposkytuje samostatnou radiálu pro dopravu ve směru Brno - Tišnov ani na levý břeh Brněnské přehrady •Varianta s R43 - Ostrovačická (označena Os) Tato varianta má oproti předchozím variantám jiný dopravní význam. Sloužila by totiž především pro tranzitní dopravu, jejíž objem je a v horizontu 10 let bude vzhledem k cílové a zdrojové dopravě poměrně malý

Rolová hra •Rozdělení do skupinek, jež každá bude zastávat určitý názor •Vyjednání své jednací pozice ve skupinkách •Zvolení zástupce do plenární diskuze •Diskuze zástupců s cílem dojití ke kompromisu •Skupiny: •Politici- opozice, koalice •Občanské iniciativy pro variantu 1 a 2 •ČD, stavební firmy •Zástupci městského a krajského úřadu (odbor reg. rozvoje)