Úvod do programování v prostředí Windows

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozdělení programovacích jazyků
Advertisements

© 2000 VEMA počítače a projektování spol. s r. o..
• Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_13.
CorelDRAW Začínáme… Grafika této prezentace byla vytvořena v programu CorelDRAW.
Vzhled prezentace - šablony
ZAČÍNÁME PRACOVAT S WORDEM 2007
POČÍTAČOVÁ MYŠ Společně s klávesnicí slouží jako spojovací prostředek mezi PC a uživatelem. Toto polohovací zařízení převádí informace o svém pohybu po.
Prezentační manažer Kapitola 3.0 (Úvodní práce v programu)
Maturitní otázka č. 12 Kristýna Kaňovská 4. A.
Ing.Josef Veselý Označení šablony a vzdělávací sady viz.rozpis.
Jak vytvořit vlastní prezentaci ?
OS Windows. Tento operační systém byl vytvořen pro snazší ovládání počítače běžnými uživateli. Například stačí jednou definovat připojená zařízení (tiskárny…)
COREL DRAW - 2 PRÁCE S OBJEKTY
Štěpán Lískovec, 4.A.  =základní programové vybavení počítače (tj.software)  hlavní úkol:  A, zajistit uživateli možnost ovládat PC  B, vytvořit pro.
Anotace Žák dokáže v aplikací MS Word vytvořit tabulku Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže v aplikaci MS Word vytvořit, upravit a formátovat.
Buňka Základem tabulky je buňka (cell).
 Microsoft Word  Je textový procesor od firmy Microsoft, který je součástí kancelářského balíku Microsoft Office.
TEXTOVÝ EDITOR.
Kreslíme rastrovou grafikou I. v programu MALOVÁNÍ
Je to program (aplikace), který slouží k úpravám prostého textu.  Na rozdíl od textových procesorů, se kterými se často pletou, postrádají textové editory.
OPERAČNÍ SYSTÉM WINDOWS
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola Chrastava, náměstí 1. máje 228, okres Liberec.
Power Point– sestavujeme prezentaci
Microsoft Word programování pomocí VBA
Tvorba uživatelských formulářů
Martina Braunerová.  nejdůležitější program v počítači  umožňuje všem ostatním programům fungovat  prostředník mezi počítačem a uživatelem.
Metody geoinženýrství Ing. Miloš Cibulka, Ph.D. Brno, 2015 Cvičení č. 3 Vytvořeno s podporou projektu Průřezová inovace studijních programů Lesnické a.
Přepínání klávesnice Umístění jednotlivých znaků se na klávesnici může měnit v závislosti na tom, jakou klávesnici používáme.U nás se samozřejmě nejčastěji.
Základy práce na PC Ing. Jan Roubíček.
POWER POINT 1 Základní pojmy Power Point - základní pojmy.
Pracovní prostředí počítače
© 2000 VEMA počítače a projektování spol. s r. o..
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: květen.
Vzdálené počítačové sítě a programování v prostředí Windows Okruhy ke zkoušce z předmětu: Ing. Zdeněk Votruba LVALVA.
Vzhled a přizpůsobení III
MS WINDOWS Plocha. Plocha  Deska pracovního stolu  Výchozí bod pro práci s PC  Na každém počítači může vypadat různě  Uživatel si ji může sám upravovat.
Základy práce na PC Ing. Jan Roubíček. Konfigurace Windows VY_32_INOVACE_10_1_05_AP.
Základy práce na PC Ing. Jan Roubíček. Práce s okny VY_32_INOVACE_10_1_02_AP.
OPERAČNÍ SYSTÉMY.
Visual Basic Úvod do programování. Co je to program  Program je řada příkazů, které určují počítači, co má provádět, jak má zacházet s vloženými daty.
WORD Vkládání obrázků. Pokud potřebujete doplnit své dokumenty o obrázky, není to pro Word žádný problém. Tyto obrázky můžete libovolně vkládat do dokumentu.
KURZ ZÁKLADY PRÁCE S POČÍTAČEM 1 Úvod do práce ve Windows Autor: Mgr. Aleš Kozák.
KURZ ZÁKLADY PRÁCE S POČÍTAČEM 1 Základní nastavení systému
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_12.
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: prosinec.
Martina Braunerová.  Trénovat řadu kompetencí z oblasti algoritmizace (oddálení vykonání příkazu, ladění programu, dekompozice problému…)  Naučit.
Databáze MS ACCESS 2010.
Ovládání aplikací (9). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Počítačová grafika Zoner Callisto – tabulky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu.
Název školy Střední škola hotelová aslužeb Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Zdenek Laski Název šablonyVY_32_INOVACE INF Název DUMuINF S.
Úvod do Delphi - 2.hodina OB21-OP-EL-KON-DOL-M-4-006B Orbis pictus 21. století.
Název školy Střední škola hotelová a služeb Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Zdenek Laski Název šablonyVY_32_INOVACE INF Název.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 32 AnotaceProgramové.
Operační systém (OS) Základní funkce operačního systému: – Zajištění komunikace s okolím. – Řízení a zpracování programů. – Údržba informací na externích.
Grafická úprava sestavy Access (15). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Informační a komunikační technologie 11. WIN - pracovní plocha Autor : RNDr. Zdeněk Bláha.
Název školy Střední škola elektrostavební a dřevozpracující, Frýdek-Místek, příspěvková organizace Adresa školy Pionýrů 2069, Frýdek-Místek IČ
KIV/ZD cvičení 8 Tomáš Potužák.
PRACOVNÍ PLOCHA Vasyl Lutsak.
Pracovní plocha, okno, schránka
Přepínání mezi programy
Grafická úprava formuláře
KLÁVESNICE A MYŠ NA PC VY_32_INOVACE_06
Delphi – Práce s formuláři
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace MS Excel - Buňka Název : VY_32_inovace_03 Informatika - MS Excel.
Pracovní prostředí počítače
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Vytvoření formuláře Access (11).
Transkript prezentace:

Úvod do programování v prostředí Windows LVA Ing. Zdeněk Votruba Úvod do programování v prostředí Windows Visual Basic

(pouze výběr nejpoužívanějších vlastností) Objekt „Form“ LVA Objekt se používá především jako základní plocha, na které jsou definovány další objekty. Ve většině případů má každý program alespoň jeden formulář (i když to není pravidlem). První formulář je standardně definován při spuštění editoru, další se přidávají tlačítkem v nástrojové liště. WAN Používané vlastnosti: BackColor barva pozadí objektu BorderStyle typ rámečku (pohyb, resize okna) Caption definuje popisek záhlaví okna Height výška okna Left vzdálenost levého okraje okna Top vzdálenost horního okraje okna Visible viditelnost/neviditelnost objektu Width šířka okna (pouze výběr nejpoužívanějších vlastností) Pozor - pro umístění okna lze použít jak definované vlastnosti tak i umístění okna na obrazovce pomocí myši !

Objekt „Form“ Používané události: Click klik myší na objekt LVA WAN Používané události: Click klik myší na objekt DblClick dvojitý klik myší na objekt MouseMove pohyb kurzoru myši přes objekt Load nahrání okna do paměti KeyPress stisknutí tlačítka Unload odehrání okna z paměti Resize změna velikosti okna (pouze výběr nejpoužívanějších událostí) Pozor - událost LOAD neprovede zobrazení formuláře - viz. metody ! Používané metody: Show zobrazení (nahrání) okna Hide skrytí okna

(pouze výběr nejpoužívanějších vlastností) Objekt „LABEL“ LVA WAN Objekt se používá především pro definování pevných popisků na ploše formuláře, pomocí vlastnosti CAPTION tohoto objektu lze popisek dynamicky měnit za chodu programu, proto lze použít i pro výstup dat na plochu formuláře. Není vhodný pro vkládání dat od uživatele za běhu programu. Používané vlastnosti:Alignment zarovnávání textu BackColor barva pozadí objektu BackStyle průhledné/neprůhledné pozadí BorderStyle typ rámečku Caption definuje popisek objektu Font definuje typ a velikost fontu ForeColor barva textu Visible viditelnost/neviditelnost objektu WordWrap zalamování řádků (pouze výběr nejpoužívanějších vlastností)

(pouze výběr nejpoužívanějších událostí) Objekt „LABEL“ LVA WAN Používané události: Click klik myší na objekt DblClick dvojitý klik myší na objekt MouseMove pohyb kurzoru myši přes objekt (pouze výběr nejpoužívanějších událostí) Z logiky objektu je zřejmé, že ve většině případů se jedná o „pasivní“ objekt, tedy se v tomto případě události příliš nepoužívají ! Používané metody: nepoužívají se

(pouze výběr nejpoužívanějších vlastností) Objekt „TextBox“ LVA Jeden z nejpoužívanějších objektů. Objekt se využívá především jako dialogový prostředek mezi uživatelem a běžícím programem, tedy především pro vstup dat z klávesnice počítače do běžícího programu. Pozor, objekt vrací vždy řetězec, tedy i když uživatel do textového pole napíše číslo, je interpretováno jako řetězec, chceme-li s ním pracovat jako s číslem, je nutné jej nejdříve zpět převést na číslo (funkce VAL() )! WAN Používané vlastnosti: Alignment zarovnání textu v TextBoxu BackColor barva pozadí TextBoxu Enabled zamčení/odemčení TextBoxu Font definuje typ a velikost fontu ForeColor barva fontu v TextBoxu MultiLine text v TextBoxu na více řádcích Text obsah (řetězec) v TextBoxu Visible viditelnost TextBoxu (pouze výběr nejpoužívanějších vlastností)

(pouze výběr nejpoužívanějších událostí) Objekt „TextBox“ LVA WAN Používané události: Change změna obsahu TextBoxu Click klik myší do TextBoxu GotFocus TextBox začal být aktivní MouseMove pohyb kurzoru myši přes objekt KeyPress stisknutí klávesy LostFocus TextBox přestal být aktivní (pouze výběr nejpoužívanějších událostí) Z logiky objektu je zřejmé, že u objektu TextBox (podobně jako Label) se události příliš často nepoužívají. Spíše vyjímečně lze použít výše uvedené události, ve většině případů však volíme pro spuštění procedur jiný objekt (např. tlačítko). Používané metody: nepoužívají se

Objekt „CommandButton“ LVA WAN Jeden z nejpoužívanějších objektů. Z logiky objektu je zřejmé, že jeho použití je vhodné především tam, kde uživatel má potvrdit nějaký vstup dat, výběr či činnost. Vyjímečně lze použít pro výstup krátkých dat Používané vlastnosti: Caption definuje text v tlačítku Enabled povolení/zakázání funkce tlačítka Font definuje typ a velikost fontu Visible viditelnost/neviditelnost tlačítka (pouze výběr nejpoužívanějších vlastností)

Objekt „CommandButton“ LVA WAN Používané události: Click klik myší na objekt MouseMove pohyb kurzoru myši přes objekt KeyPress stisknutí klávesy (pouze výběr nejpoužívanějších událostí) Z logiky objektu je zřejmé, že ve většině případů se jedná o událost Click. Tento typ objektu nemá událost DblClick, tzn. že pokud ji chcete testovat, musíte si ji sami naprogramovat pomocí události Click ! Používané metody: nepoužívají se