Podnikání na Internetu letní semestr 2005 Jana Holá VII.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Stavební veletrhy Brno 2012 Zvýšení efektu účasti
Advertisements

Easy CRM Posys,spol. s r.o. Duben Hlavní kategorie sw AdresářAktivityPenízeWorkflowZnalostiPoštaSpráva.
Marketingový mix – Propagace (komunikace)
Best Online Media Mediální zastoupení 21 webů zejména z oblasti informačních technologií připravuje internetové reklamní kampaně na míru a nyní uvádí ve.
Podnikové informační systémy úvod
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
1. 3 Business priorita Scénář Řešení Produkty Rozvoj a podpora Partneři.
Aleš Chudý ředitel divize IW Microsoft Slovakia.
BI, e-commerce Ing. Jiří Šilhán. Úroveň informatiky.
Ruber, Saitz.  Customer Relationship Management  Systémy pro řízení vztahů se zákazníky  Zjednodušeně : ◦ shromažďování ◦ zpracování ◦ využití informací.
Informační systémy podnikové systémy CRM
Řízení podniku a elektronické obchodování
SAP Ing. Jiří Šilhán.
Customer Relationship Management Řízení vztahů se zákazníky.
ACOMWARE s.r.o. Hvězdova 1689/2a, Praha 4 Tel.: facebook.com/acomware twitter.com/acomware.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
1 Mobile Internet Fórum října Ekosystém internetové reklamy Cílení dle kontextu (klíčová slova, sekce) Reklamní formáty (bannery, text,
Ing. Jiří Šilhán.  představuje komplex aplikačního a základního software, technických prostředků, podnikových procesů a personálních zdrojů určených.
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
MARKETING Brigita Stloukalová. Nastudujte si sami: Šimková, E. Základy managementu a marketingu pro neziskové organizace. Kap. 8. Marketing v neziskové.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Podnikání na Internetu e-learning letní semestr 2005 Jana Holá X.
Základy marketingu šestá přednáška
9.Komunikace.
Internet jako nástroj vlivu ? Dana Bérová
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Základní služby Internetu
Systémové pojetí hospodářské organizace
Internetové služby Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miloš Nygrýn.
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Marketingová komunikace
Cílové skupiny SWOT analýza= analýza vnitřních a vnějších podmínek firmy STP proces=segmentace, targeting, positioning.
Ekonomické přežití nových médií Ekonomický a politický kontext fungování médií ve světě a v ČR Tomáš Prouza, Peníze.CZ.
Podnikání na Internetu letní semestr 2004 Jana Holá VIII.
Multiplatformní, řídící systém elektronického vzdělávání pro školy eDoceo Multiplatformní, řídící systém elektronického vzdělávání pro školy Tomáš Hrdonka.
úvod pojetí a obsah marketingu
Základní principy řešení a využití ERP aplikací
Copyright 2009 FUJITSU TECHNOLOGY SOLUTIONS Luboš Výrostek Clearingové centrum centrální smlouvy.
Novinky a strategie společnosti Vema, a. s.
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
„5 M“ Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2 –
MARKETINGOVÝ MIX.
Efektivní reklama na internetu Luboš Plotěný
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Informační systémy Tomáš Maděra. Historie společnosti LCS International, a.s. založeno 1990 česká firma z aložení dceřiné společnosti na Slovensku.
CRM a jeho možné využití
8. Marketing.
VÝZKUM A INTERNET Internet Advertising Conference Vít Smékal, OMG
Cestovní ruch a INTERNET Jiří Pilnáček, Turistika.cz, s.r.o.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Možnosti reklamy a propagace Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
 nejvíce využívaná služba internetu založená na www stránkách  poskytuje virtuální informační prostor, přístupný pomocí prohlížeče  výhodou www stránek.
Provázanost mobilní reklamy s webem Tomáš Košťál … najdu tam, co neznám !
Mediální plán.
Reklamní agentura. Reklamní agentura obvykle produkuje kreativní koncepty a materiály (TV reklamy, rozhlasové spoty, tiskové inzeráty a mnoho dalších),
On-line marketing a jeho možnosti Co uvidíte?  Význam on-line marketingu  Celkový pohled na internet  Sociální sítě  Vychytávky na internetu.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
Možná podpora na získání ETV certifikátu z OP PIK Ing. Radek Navrátil, září 2016.
CRM – moderní trendy.
Vztahy se zákazníky.
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Vítejte na Marketingu.
Marketingová komunikace
MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009
Informační systémy podnikové systémy CRM
Transkript prezentace:

Podnikání na Internetu letní semestr 2005 Jana Holá VII.

Marketingový mix ProductPricePlacePromotionPerson,People Reklama Osobní prodejPodpora prodeje PR

e-Marketingový mix ProductPricePlacePromotionPerson,People ReklamaVirální mkt.Podpora prodeje PR Bannery odkazy Články, testy, rozhovory, Chat, sponzorství Diskusních sk. Šíření kladného Slova z úst e-coupons, dárky mktAffiliate mkt e-Commerce, m-Commerce eCRM Direct mail šířený po Internetu Partnerské Programy Na Internetu Komunikační Mix s využitím Internetu

Uživatelé Internetu •Počet a intenzita přístupu jsou základní data pro mediální plánování (banner nebo kampaň?) •Struktura českých uživatelů –Frekvence používání –Typ připojení –Velikost sídla připojení –Pohlaví –Věk –Vzdělání –Zaměstnání/studia –Příjem –Kraj –Zájmy……..

Chování uživatelů •Aktivity uživatelů – , vyhledávače,….cestování, kultura, slovník, zpravodajství •Překážky intenzivnějšího využívání –Cena a rychlost připojení………bezpečnost •Nákupní chování –Kupující, hledající …on-line aktivní –Nenakupující, nehledající …on-line neaktivní –Frekvence nákupu –Výše útraty –Překážky v on-line nakupování –Nejnakupovanější předměty –Sdílení osobních údajů

e-marketingový mix •Internetová marketingová komunikace –firemní www –reklama na internetu –podpora prodeje –PR –virální marketing – marketing –Affiliate marketing •e-commerce •Internet je zejména interaktivní a dynamické médium eCRM

Virální marketing •Vznikající marketingová technika •Velká rychlost šíření reklamních sdělení mezi velký počet potenciálních zákazníků, bez vysokých nákladů •Založen na ponákupním chování zákazníků, kteří informují své přátelé o spokojenosti s výrobkem či službou •Šíření doporučení formou „kladného slova z úst“ •Iniciovaná řetězová reakce se může dostat naprosto mimo kontrolu (hotmail.com na základě 1000 mailů o možnosti bezplatné pošt.schránky získal 10 mil klientů)

marketing • marketing X spamming •Spamming vyvolává „záporné slovo z úst“ • marketing založený na autorizované, vyžádané poště •Internetová obdoba přímého marketing –Info o produktech –Slevy, nabídky –Někdy obsahuje internetovou reklamu

Internetová reklama •Všechny placené reklamní plochy, které se objevují na www stránkách daného serveru nebo u •Ovlivňuje rozhodnutí uživatele (nákupní rozhodnutí zákazníka) •Velmi interaktivní, provázána přímo s katalogem výrobků nebo e-shopem •Nejčastější formou jsou bannery (reklamní proužky)

Výhody internetové reklamy •Vysoce interaktivní, globální, dobře sledovatelná a na jednotku zasažení poměrně nenákladná •Interaktivní bannery X statickým billboardům •Menší reklamní plocha, levnější X ost.médiím •Pop-up a pop-down windows (reklamní okna) X finančně velmi náročný televizní spot •Reklama v rádiu na Internetu

Výhody a problémy internetové reklamy •Zacílení •Snadné měření odezvy •Doručitelnost •Flexibility •Interaktivita •Rychlost vyřízení požadavků •Omezený rozsah publika •Malé % z celkového objemu reklamy •Klesající Click Rate (ignorance ze strany uživatelů) •Omezená velikost •SW blokující internetovou reklamu

Formy internetové reklamy • –Sponzorství diskusních skupin (zprávy spolu s vyžádanými) –Autorizovaná reklamní pošta •Web –Bannery(statické, animované,interaktivní),standardy IAB –Tlačítka (88x31 bodů statický banner) –Textové odkazy (sponzor links) –Sponzorství (logo sponzora serveru má stálé umístění) •Mobil (m-advertising, anotace k ům) •Software (SW přes FTP ve verzi zdarma nebo placené) •Rozhlasové a televizní vysílání na Internetu – obdoba klasické reklamy Zdroj: Stuchlík,P.,Dvořáček, M.:Reklama na Internetu,Praha2002,Grada Publishing

Customer Relationship Management – CRM (Řízení vztahu se zákazníky) •Strategie, přístup firmy k zákazníkům •Řízení vztahů s cílem dosažení loajality zákazníka na základě procesních změn firmy (jejich přizpůsobování vyšší spokojenosti zákazníka) vycházející ze znalostí zákaznických preferencí, záměrů a přání. •Zprocesování interních procesů •Sběr dat o obchodních případech a klientech a jejich datové uskladnění •Propojování těchto dat (výrobky, zákazníci..) a jejich analýza jako základ „chování zákazníků“ •Udržování pružného kontaktu se zákazníky na základě znalosti jeho dat a další sběr informací

Customer Relationship Management – CRM (Řízení vztahu se zákazníky) Procesy IT Informační systém Lidské zdroje Kontaktní centrum Komunikace Komunikační kanály zákazník HW,SW, Interaktivní web CallCentrum Skupiny zákazníků, Dodavatelé, partneři

CRM – základní segmenty •Technologická podpora prodeje –Řízení objednávek •Technologická podpora marketingu –Řízení kampaní –Řízení zdrojů –Call centra a e-servis •Zákaznická podpora a služby –Správa kontaktů, obchodních případů, příležitostí –Řízení vztahu s partnery •Analytická podpora –Kontinuální optimalizace vztahů se zákazníkem v čase •Propojení nebo součást ERP( Enterprice Recources Planning)