Výuka, výcvik a zkoušky motocyklistů. Stručný pohled do historie.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt „2009 – Rok smíření“ Martin Špryňar generální tajemník Sdružení Kampaň Jedeme v tom spolu II.
Advertisements

Kurzy k získání odborné způsobilosti pro JSDH
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Učební program - mladiství v rámci projektu Motivační a učební programy (MUP) Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Popularizace výsledků dopravního výzkumu CZ.1.07/2.3.00/
Tisková konference Velikonoce 2010, jarní motoristická sezona plk. Ing
Bezpečnostní kultura a moderní přístup k bezpečnosti v letecké dopravě
AU UK - školení zaměstnanců z BOZP
Statistika dopravních nehod
Lidský faktor v dopravě!
Motocyklisté. Řidiči ostatních motorových vozidel by si měli uvědomit že:  motocyklisté jezdí velmi často vyšší než dovolenou rychlostí.  často předjíždějí.
Ondřej Valenta, DiS. Oddělení BESIP Ministerstvo dopravy Národní strategie bezpečnosti silničního provozu – informace o plnění v roce 2010.
Autoškola STOPKA Svět řidičů. Kdo jsme Autoškola Pánek vznikla v roce 1992, od roku 2008 nový obchodní název Autoškola STOPKA Autoškola Pánek vznikla.
Novela zákona č. 361/2000 Sb. a zákona č. 247/2000 Sb.
Autoškola OnLine Bc. Radim Darebníček Informace pro uchazeče
Masná 18, Praha 1 z pohledu studentů školy
INKLUZÍVNÍ VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SVP
Příprava pracovníků v Tanex,PLASTY a.s. Ing. Dana Spejchalová, Ph.D.
Výstupy z Úvodního semináře
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: Základní škola Bučovice, Školní 711 Číslo a název operačního.
Systém managementu jakosti
S POLUPRÁCE SE SOCIÁLNÍMI PARTNERY OTROKOVICE,
Popularizace výsledků dopravního výzkumu Lidský faktor v dopravě CZ.1.07/2.3.00/
Kurz IT Essentials na DFJP UPCE Ivan Panuška. IT Essentials: PC Hardware and Software Version 4.0  kurz nabízí úvod do odvětví IT  seznámení interaktivní.
KARIÉRNÍ SYSTÉM ŘEDITELŮ
Byly jsme jako škola zařazeni do IPRM Děčína. V rámci projektu Modernizace sportovišť ZŠ Kamenická, ZŠ Vrchlického a ZŠ Komenského náměstí, Modernizace.
1. června Příklad dobré praxe Začlenění rozšířeného vstupního školení řidičů do výuky.
Veronika Kurečková Centrum dopravního výzkumu, Brno Rehabilitační programy pro řidiče.
Problematika hodnocení výsledků vzdělávání v konkrétní škole Mgr.Jitka Topičová ZŠ a MŠ Regionu Karlovarský venkov.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
FIKTIVNÍ FIRMY SE PŘEDSTAVUJÍ.  Systematické procvičení všech problémů  Žák řeší úlohy individuálně  Tradiční vztah učitel – žák  Praxe je jen zprostředkována.
Velikonoce začátek motoristické sezóny aktivity BESIP - zranitelní účastníci provozu Martin Farář, vedoucí samostatného oddělení BESIP Ministerstva.
Zima 2014/2015 Viditelnost chodců a rizika zimního období Ing. Martin Farář, vedoucí samostatného oddělení BESIP Ministerstva dopravy
VÝVOJ DOPRAVNĚ BEZPEČNOSTNÍ SITUACE NA ÚZEMÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE ZA ROK LEDNA 2011 KRAJSKÉ ŘEDITELSTVÍ POLICIE MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE.
ZÁŠKOLÁCTVÍ.  Záškoláctví je jedním ze závažných problémů, které musí školství řešit.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Matematika pro automobilní obory 8. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Prosinec 2009 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha Prosinec 2009 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha
Odbor dopravy a silničního hospodářství měÚ Valašské Klobouky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Systém managementu jakosti
Název projektu: Moderní škola
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Bezpečnost dopravy a cyklostezky v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
Letní prázdniny motocyklisté
Tisková konference Velikonoce 2010, jarní motoristická sezona plk. Ing
Výbory a pracovní skupiny
Letní prázdniny lepší než 2009 ?
11 měsíců 2010 Statistika nehodovosti na pozemních komunikacích ČR
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Prázdniny vyhodnocení plk. Ing. Tomáš LERCH.
Ing. Roman Vodný, Ph.D. ředitel odboru územního plánování MMR
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie
Prázdniny bezpečnější
4. celosvětový týden bezpečnosti OSN rychlost – aktivity BESIP
Výbor pro audit ing. Bohuslav Poduška, CIA, CRMA
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Alkohol v silničním provozu plk. Ing. Tomáš LERCH
DOPRAVNÍ NEHODOVOST NA ÚZEMÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE ZA ROK 2012
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až září roku 2013 a technický stav vozidel plk.
Jednotné principy klasifikace na GJKT
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Modernizace odborného vzdělávání OLOMOUC - pondělí 14. května 2018
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až říjen roku 2013 plk. Ing. Tomáš LERCH
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Senioři v dopravě kpt. Mgr. Miroslav ŠIMEČEK
Stavební legislativa – možnosti zefektivnění přípravy staveb
Druhý stupeň malotřídně
Metodika podpory sociálního a emočního vývoje dětí předškolního věku
Digitální učební materiál
Dopravní nehodovost v Pardubickém kraji 2018
Transkript prezentace:

Výuka, výcvik a zkoušky motocyklistů

Stručný pohled do historie

Současný stav výcvikových vozidel

Výcvik řidiče motocyklu s přítomností učitele na výcvikovém vozidle opatřeném druhým ovládáním  výcvik se omezuje pouze na povinný minimální počet hodin (13)  žadatel absolvuje celý výcvik v tandemu s učitelem  žádnou část výcviku neabsolvuje samostatně  část výcviku je nahrazována řidičským trenažérem

Zkouška se provádí v přítomností zkušebního komisaře na motocyklu  bez ohledu na výsledek zkoušky z PPPK zkouška pokračuje  vzájemná nervozita mezi žadatelem a komisařem  obavy zkušebních komisařů z nepřiměřené odpovědnosti  neseriózní praktiky některých autoškol (výcvik v zimním období)  zdravotní rizika v zimním období  spekulativní úpravy výcvikových vozidel  nedostatečné znalosti v samostatném ovládání vozidla (manipulace, vyhýbací manévr, slalom….)  nevhodná dopravní prostředí mnohých zkušebních míst Systém zkoušek je zastaralý a pro ověření znalostí, dovedností a chování nedostatečný

Připravované řešení  přizpůsobení se evropským standardům v souladu se Směrnicí EP a Rady 2006/126/ES  vedení žadatele k zodpovědnosti, respektu a samostatnosti  prověření všech znalostí, dovedností a chování v souladu se zákonnými požadavky  zcela samostatná zkouška (u prvožadatele postupová)  zkušební komisař v doprovodném vozidle  pokyny prostřednictvím dorozumívacího zařízení

Průběh výuky, výcviku a zkoušek prvožadatele o řidičské oprávnění skupiny A (AM, A1, A2)

Cíle připravovaného záměru  přizpůsobení výuky a výcviku individuálním potřebám, schopnostem a požadavkům žadatele nad rámec povinné učební osnovy  důkladné a objektivní prověření všech znalostí, dovedností a chování  vysoká úroveň připravenosti začínajícího motocyklisty pro bezpečný pohyb na pozemních komunikacích  snížení nehodovosti začínajících řidičů  snížení úmrtnosti a následků dopravních nehod motocyklistů !! !!

Děkuji za pozornost