Výuka, výcvik a zkoušky motocyklistů
Stručný pohled do historie
Současný stav výcvikových vozidel
Výcvik řidiče motocyklu s přítomností učitele na výcvikovém vozidle opatřeném druhým ovládáním výcvik se omezuje pouze na povinný minimální počet hodin (13) žadatel absolvuje celý výcvik v tandemu s učitelem žádnou část výcviku neabsolvuje samostatně část výcviku je nahrazována řidičským trenažérem
Zkouška se provádí v přítomností zkušebního komisaře na motocyklu bez ohledu na výsledek zkoušky z PPPK zkouška pokračuje vzájemná nervozita mezi žadatelem a komisařem obavy zkušebních komisařů z nepřiměřené odpovědnosti neseriózní praktiky některých autoškol (výcvik v zimním období) zdravotní rizika v zimním období spekulativní úpravy výcvikových vozidel nedostatečné znalosti v samostatném ovládání vozidla (manipulace, vyhýbací manévr, slalom….) nevhodná dopravní prostředí mnohých zkušebních míst Systém zkoušek je zastaralý a pro ověření znalostí, dovedností a chování nedostatečný
Připravované řešení přizpůsobení se evropským standardům v souladu se Směrnicí EP a Rady 2006/126/ES vedení žadatele k zodpovědnosti, respektu a samostatnosti prověření všech znalostí, dovedností a chování v souladu se zákonnými požadavky zcela samostatná zkouška (u prvožadatele postupová) zkušební komisař v doprovodném vozidle pokyny prostřednictvím dorozumívacího zařízení
Průběh výuky, výcviku a zkoušek prvožadatele o řidičské oprávnění skupiny A (AM, A1, A2)
Cíle připravovaného záměru přizpůsobení výuky a výcviku individuálním potřebám, schopnostem a požadavkům žadatele nad rámec povinné učební osnovy důkladné a objektivní prověření všech znalostí, dovedností a chování vysoká úroveň připravenosti začínajícího motocyklisty pro bezpečný pohyb na pozemních komunikacích snížení nehodovosti začínajících řidičů snížení úmrtnosti a následků dopravních nehod motocyklistů !! !!
Děkuji za pozornost