Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: HOUBY VY_inovace_32_PR6_15

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.08 Anotace: Prezentace seznamuje s významnými houbami, podle obrázků je zařazuje do správné skupiny. Vzdělávací oblast: Houby bez.
Advertisements

Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: ŽAHAVCI VY_inovace_32_PR6_18
Název šablony: Inovace v přírodopisu52/P03/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: PLANETA ZEMĚ A VZNIK ŽIVOTA.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace a informační gramotnosti I/2
Houby, viry, baktérie Pro 6. ročník Autor: Mgr. Pavlína Marková
Houby Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou hub stopkovýtrusných.
Třídy: Stopkovýtrusé houby Rzi a sněti Vřeckovýtrusé houby
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.A.20 Název pro školu:
Jedlé houby.
HOUBY.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR6_20
NÁZEV ŠKOLY : ZŠ a MŠ Blatnice pod Sv. Ant.
HOUBY ŘÍŠE.
Procvičování-houby.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
HOUBY.
třída: Vřeckovýtrusé houby - vřeckaté
Říše: Houby vyvinuty z řas, které ztratily chloroplasty
Houby.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
HOUBY.
Houby 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Houby.
Vytvořila: Mgr. Miloslava Tremlová
Naše houby 6. třída.
Škola:. Základní škola Kladruby
Houby Mgr. Zuzana Holemá Skřivánková
HOUBY.
Mnohobuněčné organismy
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
HOUBY.
Říše: HOUBY Fungi.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
HOUBY Jsou EUKARYOTICKÉ organismy (mají obdobnou stavbu buňky jako rostliny a živočichové) Tělo má jednoduchou stavbu – STÉLKU – tvořenou propletenými.
Význam hub. 1.) Cizopasné-parazitické Jsou původci nemocí Př. : hlízenka ovocná-způsobuje nemoc ovoce tzv. MONILIÓZU.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.3 Houby Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo projektu:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres.
Houbařské putování Hrají maximálně 4 skupiny. Všichni začínají na startu, čekají, až jim na kostce padne 6. Potom si vyberou trasu, kterou chtějí jít.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ HOUBY (Fungi) unikátní, samostatná říše organismů.
H OUBY Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Pavlína Sedláková NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_CJS_03 Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Ročník:
HOUBY Přírodopis 6.ročník Zpracovala: Mgr. Jana Richterová
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Prvouka - Houby.
RISKUJ přírodopis 6 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Obecná charakteristika. NÁZEV ŠKOLY : Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU : VY_32_INOVACE_7A_02_TEMA.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Lumír.
Houby nemají chloroplasty neprobíhá fotosyntéza mají buněčnou stěnu zpevněnou chitinem (látka podobná celulóze, vyskytuje se u hub a členovců) tvoří samostatnou.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět Přírodopis.
Autor: Ing. Miroslava ROMANOVÁ. Význam hub v ekosystému. Rozdíl mezi zelenými rostlinami a houbami. Z čeho houby žijí? Kde žijí a jejich význam? První.
HOUBY STOPKOVÝTRUSNÉ Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: HOUBY
VY_32_INOVACE_5/01_ČLOVĚK A PŘÍRODA
Autorem je PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Název projektu: Moderní škola
Člověk a jeho svět 4. ročník
AZ KVÍZ Houby, lišejníky, řasy
STOPKOVÝTRUSNÉ HOUBY VY_32_INOVACE_05_23.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
AUTOR: Blanka Petlánová NÁZEV: VY_32_INOVACE_Pr3_17_Houby TEMA: Houby
H O U B Y II – JEDOVATÉ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
HOUBY (výklad) VY_32_INOVACE_06-46 Ročník: 3. Vzdělávací oblast:
HOUBY ZŠ a MŠ Kateřinice, okres Vsetín
HOUBY.
VYŠŠÍ HOUBY.
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
třída: Vřeckovýtrusé houby - vřeckaté
Transkript prezentace:

Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: HOUBY VY_inovace_32_PR6_15 Oblast: přírodopis – 6. ročník Stručná anotace: Prezentace na téma HOUBY. Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Individualizace a inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

HOUBY Znaky: buňky podobné buňkám rostlin, ale neobsahují chlorofyl většina hub se živí jako rozkladači některé druhy hub jsou parazitické /např. houbové choroby rostlin/ Stavba těla: stélka – tělo houby houbová vlákna – vytvářejí podhoubí plodnice – u některých hub rouško – vrstva, na které se tvoří výtrusy /může být na lupenech nebo rourkách/

houby se rozmnožují pomocí výtrusů rozmnožování hub houby se rozmnožují pomocí výtrusů stavba plodnice KLOBOUK plodnice výtrusy podhoubí LUPENY PRSTEN TŘEŇ POCHVA PODHOUBÍ

Na spodní straně klobouku mohou být: LUPENY ROURKY Podle toho dělíme houby s plodnicemi na: houby LUPENATÉ muchomůrky, pečárky, bedly 2. houby ROURKATÉ hřiby, kozáci, klouzci Houby podle způsobu výživy: cizopasné houby – u rostlin způsobují houbové choroby u živočichů vyvolávají onemocnění povrchu těla nebo orgánů hniložijné houby – rozkladači odumřelých organismů MYKORRHIZA – symbióza /soužití/ hub s kořeny rostlin

Zástupci hub 1. kvasinky: jednobuněčné houby, rozmnožují se pučením, způsobují rozklad cukru na alkohol a oxid uhličitý např. kvasinka pivní 2. plísně: mnohobuněčné houby bez plodnice např. plíseň hlavičková, štětičkovec /antibiotika, plísňové sýry/, kropidlák 3. houby s plodnicemi: lupenaté – bedla, pečárka, holubinka, ryzec, muchomůrka rourkaté – hřib, klouzek, křemenáč, kozák

ZÁSADY PRO SBĚR HUB Sbírat jen jedlé houby, pokud možno nepoškozené. Sbírat jen houby, které bezpečně poznáte. Při sběru dbát na to, aby se nepoškozovalo podhoubí a okolí houby. Sebrané houby ukládat nejlépe do prodyšných košíků a nádob. Houby se nikdy nenosí v uzavřených igelitových taškách. Hrozí nebezpečí zapaření a vzniku jedovatých látek. Houby konzumovat čerstvé, co nejdříve po návratu z lesa. Houby můžeme zpracovat i sušením a nakládáním. Neznámé a jedovaté houby neničit. Při podezření na otravu vyhledat ihned lékařskou pomoc.

Zdroje obrázků: kliparty sady Microsoft Obrázek stavby plodnice hub je autorským dílem: 2011©Miroslav Nešpořík