Velké příležitosti pro malé (nezávislé) obchodníky Marta Nováková, U&Sluno a.s., červen 2002.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Enterprise Europe Network ČR a Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR Úspěšná spolupráce.
Koordinační porada informatiků obcí III. typu Spálené Poříčí 14. –
Vlastní a franšízingové prodejny … … stejné nebo odlišné kanály?
Jednatel Cargologix, s.r.o.
Potřeby a strategický rozvoj měst v evropském kontextu Oldřich Vlasák Poslanec Evropského parlamentu Předseda Svazu měst a obcí České republiky Konference.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Konkurenční.
Aleš Chudý ředitel divize IW Microsoft Slovakia.
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Ruber, Saitz.  Customer Relationship Management  Systémy pro řízení vztahů se zákazníky  Zjednodušeně : ◦ shromažďování ◦ zpracování ◦ využití informací.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Projekt č. 310 Evropská konkurenceschopnost pražské podnikatelské samosprávy Střední podnikatelský stav Ing. Martina Holíková ,
Informační systémy podnikové systémy CRM
Cvičení č. 2 Řízení multinacionálních firem
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Ing. Jiří Šilhán.  představuje komplex aplikačního a základního software, technických prostředků, podnikových procesů a personálních zdrojů určených.
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Informační systémy TPS,MIS, SIS.
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Elektronická fakturace Jan Petr, Bylo odcizeno 55 miliónu korun Policie obvinila z podvodu úředníka pražského magistrátu Zajistit se podařilo.
úvod pojetí a obsah marketingu
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
25. srpna EUro Finance Consulting EUFC CZ s.r.o. Analýza celkové energetické spotřeby Libereckého kraje Liberec, 25. srpna 2009.
IBM Global Services ČR © 2006 IBM Corporation April, 2006 E-stát a EU Pavel Hrdlička.
Outsourcing provozu sítě Štěpán Kubíček pondělí, 13. dubna 2015 motto:…
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Automobilový klastr – integrátor aktivit „Společně v automotive!“
Marketing v pojišťovnictví února 2007 E :45 – 17:15 hod.
Podnikatelský plán struktura plánu.
Distribuce a její politika. každá firma zvažuje, komu a kde bude své výrobky prodávat a jakým způsobem se jejich výrobek dostane ke konečnému spotřebiteli.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
Důvody vstupu na zahraniční trhy
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
ISOP/2 registr entit přírodního prostředí Roman Bukáček CENIA, laboratoř GIS Žďár nad Sázavou.
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
8. Marketing.
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
13.přednáška – Elektronické zásobování Ing. Jiří Zmatlík, Ph.D. ČVUT, Fakulta elektrotechnická Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd.
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Struktura podnikatelského plánu
Petr Mikšovič CEO, SOVA NET, s.r.o. Význam on-line strategie v B2B.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Centrum energeticky efektivních budov.  CLB vzniklo jako sdílená infrastruktura, tedy seskupení firem a akademických pracovišť na vývoj systémů technologií,
Marketingový plán podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
REGIONÁLNÍ VEŘEJNÝ ZÁJEM
Ekonomika malých a středních podniků
Informační systémy podnikové systémy CRM
Transkript prezentace:

Velké příležitosti pro malé (nezávislé) obchodníky Marta Nováková, U&Sluno a.s., červen 2002

AGENDA 1. Zkušenosti - co děláme a proč jsme zde 2. Víme co „trápí malé - nezávislé“ obchodníky? 3. Kde hledat řešení? PROJEKT KOOPERACE! Jaké jsou priority a výhody?Jak celý proces financovat? 4. Formy alianční spolupráce 5. Diskuze

NAŠE ZKUŠENOSTI •Praktické zkušenosti v tržním segmentu malo/velkoobchodu •úzká specializace od roku 1990 •světový technologický standard •teoretické i praktické znalosti BPR •Spolupráce s odbornými profesními organizacemi a školami - ČAF, SOČR, VŠE, VŠP •Zkušenosti z jiných zemí - Polsko, Slovensko, Maďarsko, Estonsko

CO TRÁPÍ NEZÁVISLÉ OBCHODNÍKY? 1. Konkurence zahraničních řetězců •lepší startovací a nákupní podmínky •znalosti procesů a schopnost realizovat změny - dlouholeté zkušenosti •“morální” podpora okolí (podnikatelské, legislativní) •využívání nejnovějších technologií 2. Vzájemná nedůvěra, limitovaná schopnost spolupráce 3. Nestabilní a nerovné legislativní a podnikatelské podmínky v ČR

KDE HLEDAT ŘEŠENÍ? KOOPERACE! •jasná, spravedlivá a průhledná pravidla pro každého člena, adekvátní právní forma •centralizace (nákup, platby) a decentralizace procesů (služby) •jednotná marketingová strategie - úspora nákladů •zaměření na zákazníka, věrnostní systémy, CRM •průhledné a účinné nástroje řízení a kontroly členů - moderní IS/IT

ÚROVNĚ KOOPERACE I. nákupní a platební aliance •nákupní aliance na úrovni centrálního vyjednávání •centrální nákupní vyjednávání a centrální platební systém II. nákupní a prodejní aliance •vytváření jednotných prodejních formulí III. marketingová aliance •relationship retailing, věrnostní zákaznické systémy IV. servisní organizace •integrovaný alianční systém

I. NÁKUPNÍ (a platební) ALIANCE •Klíčové nákupní procesy jsou definovány na úrovni CENTRA - vyhodnocení nákupních a dodacích podmínek •Členové aliance nakupují u dodavatelů přes CENTRUM v rámci centrálně dojednaných podmínek •Centrální párování faktur s objednávkami (a centrální platby dodavatelům) - IS/IT •Společné letákové akce, promotion •právní subjektivita členů - franchising, družstvo,...

Klíčové procesy pro obchodní aliance - I.etapa ČLEN CENTRUM 3 - Dodávka zboží Objednávka - poptávka 2 - Objednávka z CENTRA 3 - Dodávka zboží 4 - Celková faktura 5 - Platba faktur 6 - Platba faktur z CENTRA DODAVATEL

Technická architektura IS U jednotlivých ČLENŮ je možná jakákoliv kombinace možnosti tohoto připojení, použitím některé z následujících variant typu komunikace

II. NÁKUPNÍ A PRODEJNÍ ALIANCE •Specifikace prodejních FORMULÍ - typových prodejen - sortiment, dispoziční řešení, image - jednotné logo, cenová politika, školení •Společné marketingové akce z CENTRA •Analýza trhu z pohledu umístění FORMULÍ •Jednotná technologické řešení v rámci FORMULÍ •Centrální řízení logistických procesů - sklady, dodávky, sdílení informací o zásobách

III. MARKETINGOVÁ ORGANIZACE •Využití výhod aliancí typu I. a II. •Relationship Retailing - ECR •Společné tržní a marketingové cíle •Vlastní značky - produkty vyráběné s logem pouze pro danou alianci - řízeno z CENTRA •Společný systém péče o zákazníka - Věrnostní systém •Sdílení informací z datového skladu - společný Manažerský systém

IV. SERVISNÍ ORGANIZACE •Využití všech výhod aliancí předchozích typů •Pevné zapojení do evropských aliančních struktur - UGAL •Centrálně řízené veškeré logistické služby, optimalizace procesů - využití B2B, EDI •Z CENTRA řízení outsourcing všech non- retailových aktivit a procesů (služby, úklid, rozvážka,…) •Outsourcing IS/IT - komplexní zajištění z CENTRA

Cílový stav I. - IV. etapy z pohledu podpory procesů pomocí IS/IT CENTRUM Formule prodejny č.1 Formule prodejny č.2 Formule prodejny č.3 INTERFACE Prodejna 1Prodejna 2Prodejna 3Prodejna 4Prodejna 5 INTERFACE Člen aliance (1) Člen aliance (2) Člen aliance (n)

FINANCOVÁNÍ IS/IT •Program KOOPERACE ČMZRB - dotace •Analýza současného stavu s cílem zachovat a sjednotit řešení, které jednotliví členové aliance již mají •Vybudování jednotného systému sledování oběhu zboží, vývoje zásob, systému jednotného nákupu, obchodních partnerů, včetně služeb •PROJEKT KOOPERACE - SOČR • •návod jak postupovat pro získání dotací

FINANCOVÁNÍ PROJEKTŮ IS/IT •Outsourcing IS/IT •dodavatelský úvěr, podíl na očekávaných ziscích, participace na obchodní alianci apod.

DOPORUČENÍ •Účast v profesních sdruženích (ČFA, SO ČR, HK ČR) Netříštit zdroje na lokální dočasná řešení IS a spojit možnosti financování pro centrální systém !

DOTAZY Děkuji vám za pozornost. Infomace a dotazy: