Automatizované pořizování dat
COMPAREX - historie Automatizované pořizování dat 1987 Založení společnosti COMPAREX Informationssysteme GmbH jako Joint-Venture firem BASF a Siemens 1991 COMPAREX se stává 100% BASF subsidiary 1995 Založení dceřiné společnosti COMPAREX Informační systémy spol.s.r.o. se sídlem v Praze 1996 Persetel získává 40% COMPAREXu 1998 PQ Holdings/Persetel se stává většinovým vlastníkem společnosti (75%) a přejmenovává PQ Holdings na COMPAREX Holdings 1999 COMPAREX Holdings se stává jediným vlastníkem firmy COMPAREX 2002 Vlastníkem firmy v Evropě se stává management firmy 2004 Změna názvu na COMPAREX CZ s.r.o. a přestěhování firmy do nových prostor 2007 COMPAREX CZ se stává členem PC-WARE Group AG
Strategická partnerství Automatizované pořizování dat Strategická partnerství
COMPAREX + ReadSoft Automatizované pořizování dat Dlouholetá spolupráce, již od roku 2000 Solution Partner Instalace Implementace a customizace Podpora Servis Školení
Základní myšlenka systémů Automatizované pořizování dat Základní myšlenka systémů Papír Fax E-mail Web XML PDF Obrazy … Mainframe Databáze Výstupní soubor DMS Archiv Výstup Vstup
Výhody DOCUMENTS for INVOICES Automatizované pořizování dat Výhody DOCUMENTS for INVOICES Elektronické zpracování a předání dat Zvýšení kvality dat Úspora času Vysoké zabezpečení Kontrola toku dokumentů ………… Platby ERP Systém Finanční systém Workflow Archivy Faktury Papír PDF E-mail Fax . . .
Proces zpracování Automatizované pořizování dat Jednotný vstup dat Rychlé a přesné rozpoznávání Jednoduché a rychlé opravy Automatický výstup dat Paralelní řízení práce ERP systém INVOICES Vstup Rozpoznávání Verifikace Výstup Nákupy Obchodní pravidla Databáze Splatné položky Finanční systém Workflow Kódování Porovnání Ověření Platby Obrazový archiv faktur
Proces zpracování Automatizované pořizování dat INVOICES čte fakturu jako Vy Kdo fakturu poslal? Je faktura kompletní? Jsou data v pořádku?
Proces zpracování Automatizované pořizování dat INVOICES čte fakturu jako Vy Kdo fakturu poslal? Je faktura kompletní? Jsou data v pořádku? Jako identifikaci lze použít jakýkoliv unikátní údaj dodavatele (IČ, DIČ, číslo účtu, logo…)
Proces zpracování Automatizované pořizování dat INVOICES čte fakturu jako Vy Kdo fakturu poslal? Je faktura kompletní? Jsou data v pořádku? Definujte, co potřebujete a INVOICES to za Vás najdou…
Proces zpracování Automatizované pořizování dat INVOICES čte fakturu jako Vy Kdo fakturu poslal? Je faktura kompletní? Jsou data v pořádku? Každý údaj může být porovnáván s externími databázemi, podnikovými pravidly i dalšími uživatelskými kontrolami… Opravy jsou rychlé a jednoduché…
Vlastnosti systémů DOCUMENTS Automatizované pořizování dat Vlastnosti systémů DOCUMENTS Rychlost a zabezpečení Flexibilita a otevřenost Snadné používání Přímá integrace s ERP systémy Škálovatelnost Monitorování, kontrola a statistiky ……………… Rychlé a kvalitní rozpoznávání Přehledný tok dokladů Jednoduchá a účinná archivace Redukuje riziko lidské chyby Přihlašování uživatelů MS SQL Server / Oracle Centrální zpracování
Vlastnosti systémů DOCUMENTS Automatizované pořizování dat Vlastnosti systémů DOCUMENTS Rychlost a zabezpečení Flexibilita a otevřenost Snadné používání Přímá integrace s ERP systémy Škálovatelnost Monitorování, kontrola a statistiky ……………… Všechny typy dokumentů mohou být interpretovány Nezávislý vstup dat (papír, fax, web, nebo e-mail) Nastavitelné na zpracování jakéhokoliv počtu dokumentů Zabudované VBA pro integraci jakýchkoliv nadstaveb Otevřený systém pro integraci s jinými aplikacemi
Vlastnosti systémů DOCUMENTS Automatizované pořizování dat Vlastnosti systémů DOCUMENTS Rychlost a zabezpečení Flexibilita a otevřenost Snadné používání Přímá integrace s ERP systémy Škálovatelnost Monitorování, kontrola a statistiky ……………… Známé intuitivní prostředí Rychlé a jednoduché opravy Nastavitelné prostředí Jednoduchý pro naučení se a používání Rozsáhlá nápověda na obrazovce
Vlastnosti systémů DOCUMENTS Automatizované pořizování dat Vlastnosti systémů DOCUMENTS Rychlost a zabezpečení Flexibilita a otevřenost Snadné používání Přímá integrace s ERP systémy Škálovatelnost Monitorování, kontrola a statistiky ……………… Vlastní certifikovaná řešení SAP Oracle Financials PeopleSoft Spousty dalších systémů po celém světě
Vlastnosti systémů DOCUMENTS Automatizované pořizování dat Vlastnosti systémů DOCUMENTS Rychlost a zabezpečení Flexibilita a otevřenost Snadné používání Přímá integrace s ERP systémy Škálovatelnost Monitorování, kontrola a statistiky ……………… Monitor Email Web
Vlastnosti systémů DOCUMENTS Automatizované pořizování dat Vlastnosti systémů DOCUMENTS Rychlost a zabezpečení Flexibilita a otevřenost Snadné používání Přímá integrace s ERP systémy Škálovatelnost Monitorování, kontrola a statistiky ………………
Digitalizace a archivace faktur Automatizované pořizování dat Digitalizace a archivace faktur Skenování faktur Automatické čtení dat El. podepisování faktur a časové razítko Archivace Sledování stavu faktur Skartace faktur Archivace EDI faktur Globus ČR, k.s.
Děkuji za pozornost a přeji hezký den Jaroslav Kůstka Account Manager jaroslav.kustka@comparex.cz
Případová studie implementace AVAMAR u Honeywell, spol. s r.o
Původní stav Případová studie AVAMAR Využívaná řešení: Zálohování serverů na pásky v jednotlivých lokalitách Externí HDD pro cestovní uživatele cca 100 x PC Objemy zálohovaných dat cca 40TB Nevýhody Doba zálohování až 60min pro cestovní PC Doba zálohování až 6hodin pro servery Obrovská redundance dat Ruční obsluha mnoha procesů Složitá evidence záloh Zálohy uživatelských stanic ponechány na „svědomí“ uživatele
Požadavky Případová studie AVAMAR Jaké řešení hledáme? Pokryje všechny naše zdrojové systémy dat (SQL, LN, …) Centralizované a škálovatelné Unifikované přes všechny použité OS, servery, stanice, … Vyřešit případnou duplikaci dat („ukázat kde a jak“) Co nejvíce automatizované pro správce Jednoduché pro ovládání uživatele Minimalizovat nároky na trvalou obsluhu
Zvítězil systém AVAMAR Případová studie AVAMAR Zvítězil systém AVAMAR Důvody? Je možno rozšiřovat „dle potřeb“ Moderní způsob plánování, kontroly a obnovy záloh Efektivní a bezpečný způsob ukládání Centralizovaná obnova dat přes IT dep. Odstranění duplicity dat při zálohování De-duplikace je prováděna za „letu“ Konfigurace AVAMAR 3 TB určené pro zálohovaní klientů / serverů
De-duplikace na zdroji nebo na cílovém prostoru ? Případová studie AVAMAR De-duplikace na zdroji nebo na cílovém prostoru ? Deduplikace na zdroji Přenáší ~ 2 % primárních dat Až 50 násobná redkce za-zálohovaných dat Až 500 násobné snížení snížení LAN komunikace Až 10 násobně rychlejší plná záloha Deduplikace na cílovém zařízení Plná data jsou přenášena přes LAN Až 50 násobná redukce za-zálohovaných dat Deduplikace je prováděna off-line Network Network Storage EMC Avamar
Avamar: de-duplikace na zdroji Případová studie AVAMAR Avamar: de-duplikace na zdroji Vzdálená lokalita Data Center Vzdálená lokalita První záloha De-duplikace Modifikace A B C D E Data jsou již zálohována Uloží se pouze jedinečný ID ukazatel (20 byte pointers) Plná záloha Identifikace nového datového segmentu Provedena záloha Deduplikovaná data A B C D
Implementace Případová studie AVAMAR HW + SW Instalace a konfigurace AVAMARu během týdne Full backup prováděn pouze lokálně 12x PC + 1x server za týden Nastavení plánování zálohování v původním rozsahu 0:00h – 1:00h PC 0:00h – 6:00h servery Nastavení dvou ver. záloh Otestování/záloha obnova
Reálný provoz Případová studie AVAMAR Výhody: Centralizované řešení pro zálohování Snadná obnova dat vzdáleně i lokálně Výrazné zrychlení zálohování Dříve 0:00h – 1:00h pro PC dnes reálně 12min na PC Dříve 0:00h – 6:00h pro servery dnes reálně 2hodiny na server Udržování 60 dní zpětně ver. záloh Výrazné snížení zálohovaných dat Dříve cca 40TB dnes reálně 2,7 TB na celé IT Klient pro de-duplikaci nezatěžuje zásadně CPU Průměrně 2x týdně je prováděna obnova dat pro PC nebo servery 100% úspěšnost při obnově dat Odstavení všech páskových mechanik centrálních, pobočkových Pro 20x PC postačuje linka 256kb
Reálný provoz Případová studie AVAMAR Nevýhody: Počáteční full backup = celkem 3 měsíce Nelze provádět automatizované instalace a konfigurace klienta přes AD … Chybějící podpora LN Při zálohování může být alokována celá šířka LAN pásma ( vyřešeno na routerech )
Comparex CZ Případová studie AVAMAR Komplexní návrhy IT infrastruktur Certifikovaný partner pro AVAMAR VMWARE VAC Ve vlastních LAB prostorech možnosti testování zákaznických požadavků Návrhy zálohování Implementace zálohování AVAMAR Následná podpora
Děkuji za pozornost a přeji hezký den Aleš Fidrich Ales.fidrich@comparex.cz