IGOR LUHAN 22.9.09 Vedení projektu bez formální autority.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Genderový audit nástroj pro vyhodnocování prosazování genderové rovnosti na úrovni organizace orientován spíše na organizaci jako takovou než na dopady.
Advertisements

TALENTI V DHL SUPPLY CHAIN
NabídkaPlánováníRealizace Příprava provozu Ukončení projektu (Provoz)
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Projektové řízení Modul č.1.
Přednáška č. 3 Normalizace dat, Datová a funkční analýza
Bezpečnostní kultura a moderní přístup k bezpečnosti v letecké dopravě
Databázové systémy Přednáška č. 3 Proces návrhu databáze.
Jdeme do hloubky: týdenní report
Schopnost adekvátně pracovat s mocí, autoritou a zodpovědností
V e d e n í l i d í.
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Pro úspěch práce manažera a jím vedeného kolektivu je důležité i to, v jakém prostředí společně pracují, co je spojuje, jaké hodnoty a cíle sdílejí, jaká.
Hodnocení škol a školských zařízení
Netradiční formy zaměstnávání  Způsoby a okolnosti uplatňování nových forem  Slaďování rodinného (soukromého) života se zaměstnáním  Účast žen na trhu.
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Podnikatel Lermanův zákon o podnikání: Kterýkoli podnikatelský problém je možno vyřešit, je-li k dispozici dostatek času a peněz. Lermanův dodatek: Dostatek.
Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Problém - sporná, nerozřešená otázka nebo nesnadný úkol - překážka Řešení problémů.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Tento projekt je financován z prostředků Evropské unie Hodnota partnerství SROP 3.3.
InSITE - between you and information Hynek Rais, ředitel pro poradenské služby inSITE, s.r.o. Cyklus workshopů v rámci HR živě „Jak si správně vybrat“
Aktuální rizika dobrovolnického programu v nemocnicích a význam metodických doporučení MUDr.Ivana Kořínková Garant a konzultant zdravotně sociálních dobrovolnických.
4. Motivace 4.1 motivační koncepce 4.2 ovlivňování 4.3 dokumentace
Pohled zhora. Z čeho vycházíme... Jedinou konstantou dneška je změna Změna musí být řízená Změny musí být dosaženo efektivně Projektů je kolem nás mnoho.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Program zahájení - Petr Pavlinec, KÚ role systémového integrátora - Martin Vimr, PH organizace projektu - Vladimír Kvarda, PH obsazení projektového týmu.
Zkušenosti se soutěžním dialogem ve Velké Británii z poslední doby Jonathan Davey, Partner, Addleshaw Goddard
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
MARKETINGOVÝ MIX.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Frederick Irving Herzberg
Rozhodování ve veřejné správě Přednáška M. Horáková.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Psaní právních dokumentů
Management - Motivování
Metodika řízení projektů
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
Vůdcovství – leadership CVIČENÍ č.2
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
PRINCeGON – metodika řízení projektů Ministerstva vnitra
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Projektové procesy.  Podrobné procesní modely (PMBOK)  Zjednodušený procesní model  COBIT.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Testování aplikací v Javě Petr Adámek IBA CZ, s.r.o. © 2010.
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Komunikační a prezentační dovednosti / C2b
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Společenská odpovědnost a školy
OBSAH Kdo je HAMLEYS Projekt Hamleys Launch Dynamics AX 22/02/2017
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
ANALÝZA VNITROPONIKOVÉHO KOMUNIKAČNÍHO SYSTÉMU VE VYBRANÉM PODNIKU
Management - Motivování
Prezentace obchodního plánu
Název společnosti Obchodní plán.
Plán obchodního projektu
Prezentace obchodního plánu
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Transkript prezentace:

IGOR LUHAN Vedení projektu bez formální autority

Příznaky:  Jak motivovat subdodavatele, zvlášť pak externisty na bodyshop?  Jak motivovat členy týmu ze strany zákazníka? Nepodléhají mi a kašlou na to  Jak motivovat klíčové pracovníky zákazníka, ale i vlastní, když PM nemůže hospodařit s budgetem projektu?

3 berličky  Formalistní  Procesy  Metriky  Osobnostní  Vliv

Procesy (1)  Využívejte procesy, které již existují (ale třeba je nevyužíváte)  Především v oblasti obstarávání  Využívejte osoby, které pomohou najít ten „správný bič“  Hledejte možnosti uplatnit prémie a penále (určitě existují)  Přesně specifikujte výstup, definujte odpovědnosti  To vše chce moc a moc času  Precizně definujte proces řízení změn  Má to smysl i na triviálních projektech  D: definujte pravidlo, že default odpověď na změnu, která neprošla změnovým řízením, je ZAMÍTNUTO

Procesy (2)  Řízení rizik  Již od samého začátku  Závislost na určité osobě je rizikem – pracujte s ním  Řízení kvality  Kvalitář může být největším spojencem  Standardy jsou dány a kontrolovány  Odpovědnost se přenáší na vedení  … ale musí chápat podstatu problému  … ale i největším nepřítelem

Procesy (3)  Řízení toku informací  Moc ukrytá v tomto procesu je značná, stejně jako v možnosti publikovat informace  Informace jsou zdrojem řízení  Nové procesy = hodně práce, nutnost přesvědčit, podpora okolí (projektová kultura)  Dobře definované a dokumentované procesy jsou jedním z největších nástrojů PM  D: navázat na běžící a živé procesy pod dozorem managementu (životní proces)  D: rozpracovat dokument popisu rozsahu (definici) do detailu

Metriky (1)  Metriky determinují způsob chování na projektu  Definujte metriky tak, aby vedly k žádoucímu způsobu chování  Primárně definujte chování a z k němu přizpůsobujte metriky  Typicky je právě toto zanedbáváno  Věnujte pozornost názvu a zdůvodnění metriky  Je snadno měřitelná? Je objektivní?  Nevyužívat pro „trestání“, ale pro motivaci  Definovat akceptační kritéria, exaktně a včas (během návrhu)

Metriky (2)  Využívat issue list  Málokdo chce vidět své jméno na něm  Opatrně, nezneužívat, nebezpečí inflace  Déletrvající projekty  Ztráta motivace  Nahradit metrikami, které budou ukazovat pokrok  Opakování = rutina, buďte kreativní

Vliv (1)  Styl rozhodování  Konsenzus vždy zlepšuje možnost řídit  Vyvážit čas potřebný na ztotožnění se s rozhodnutím s časem, který je tomu třeba věnovat  Motivace  Herzberg - motivační faktory: úspěch, uznání, práce jako taková, odpovědnost, postup a růst.  Většina z nich je v rukou PM (ale chce to kreativitu)  Faktory hygieny nejsou v rukou PM, neřiďme je, stejně nemotivují.

Vliv (2)  Komunikace  Redundantní komunikace není chybou  D: písemné potvrzení obsahu telefonického rozhovoru  Obsah a forma komunikace podílníkům definuje jejich pohled na projekt a váš vliv na ně  Včasné varování vs. mrtvý brouk  Přenášení formální odpovědnosti za dílčí části na ně  Návodné otázky D: Je tento postup jediný možný, nebo existují alternativy? D. Je to v souladu s celkovými prioritami?  Při odmítnutí pokládejte otázku PROČ?

Vliv (3)  Něco za něco (princip bártru)  V případě PM je to o kreativním nalezení „zboží“ ke směně  Individuální pro každého člena týmu – poznat a pochopit  Náměty:  Je to správná cesta k seberealizaci  Získáte přístup k zajímavým běžně nepřístupným informacím  Je tam příležitost osobního rozvoje  Získáte novou hračku  Je to něco úplně nového  Jde o prestižní projekt / Budete pracovat ve špičkovém týmu  Zvýrazníte svůj význam pro firmu  Získáte nové kontakty  etc.

Vliv (4)  Osobnostní charakteristiky  Buďte vždy pozitivní  Zapisujte, registrujte, publikujte  Sdílení odpovědnosti s kýmkoliv (např. PO) je jako sdílet banán s gorilou