(míra tepelného stavu látky)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Únor 2012
Advertisements

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Měření fyzikálních veličin – Měření teploty
TERMIKA Nauka o teple James P. Joule (1818 – 1889)
Teplota a její měření.
Měření teploty Teplota je fyzikální veličina, značí se t.
Daniel Gabriel Fahrenheit
Digitální učební materiál
Téma: Fyzikální veličiny – teplota Změna teploty vzduchu během dne
Teplota Jiří Smolák Jan Tareš.
Anders Celsius švédský astronom, geodet a fyzik,matematik.
ROVNOVÁŽNÝ STAV, VRATNÝ DĚJ, TEPELNÁ ROVNOVÁHA, TEPLOTA A JEJÍ MĚŘENÍ
TERMODYNAMICKÁ TEPLOTA
Fyzikální veličiny a jednotky
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Teploměr. Jednotky teploty
MĚŘENÍ TEPLOTY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_164_Teplota AUTOR: Ing.Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM: 6.,
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Radomír Tomášů Název šablonyIII/2.
Měření teploty.
potřebné ke změně teploty nebo přeměně skupenství látky
Anders Celsius – – Byl to švédský astronom a fyzik. Byl to švédský astronom a fyzik. Je to autor Celsiovy stupnice.
Měření teploty LC.
Změny skupenství látek
Tato prezentace byla vytvořena
MĚŘENÍ ČASU A TEPLOTY.
Měření teploty Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_370 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:1. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál.
Teplota Ing. Radek Pavela.
Teplota a její měření.
Anders Celsius švédský astronom, geodet a fyzik.
Významné osobnosti fyziky a chemie
Tání, tuhnutí a tepelná výměna
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
Název materiálu: TEPLO – výklad učiva.
Fyzika 6. ročník Teplota Anotace
Výpisky z fyziky − 6. ročník
Měření teploty ČVUT – FEL, Praha Sieger, 2008.
Číslo: VY_32_INOVACE_22_16 Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Teplota
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování probraného učiva. Žák odpovídá na otázky o základní fyzikální veličině.
Základní škola Karviná-Nové Město Cihelní 1666 tel./fax.: , Škola pro život CZ.1.07/1.4.00/ Druh.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/18 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková Téma: Vlastnosti látek II.
Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 1.6.
Radovan Plocek 8.A. Stavové veličiny Izolovaná soustava Rovnovážný stav Termodynamická teplota Teplota plynu z hlediska mol. fyziky Teplotní stupnice.
TEPLOTNÍ STUPNICE Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Andrea Kolářová Název : VY_32_INOVACE_1A_13_Teplota Téma: Prvouka.
Daniel Gabriel Fahrenheit
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
PROJEKT TEPLOTA Vypracovaly : Vanesa Vrbovcová , Klára Kubová , Sofia Bryknerová, Klára Šuláková a Jana Leischnerová.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Teplota vzduchu.
Výpisky z fyziky − 6. ročník
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
VY_32_INOVACE_F.6.A ANOTACE: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku a slouží k výkladu nového učiva. Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_F.6.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_F.6.A.10_TEPLOMĚRY Název: Teploměry.
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B34Fy6_Teplota
TERMODYNAMICKÁ TEPLOTA
Teplota – souhrnná cvičení I.
VY _52_INOVACE_A_12_Teplota
Teplota-zápis Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
VLASTNOSTI LÁTEK II teplota, čas.
Transkript prezentace:

(míra tepelného stavu látky) Teplota (míra tepelného stavu látky)

Základní jednotka teploty Celsiův stupeň oC Anders Celsius (1701 – 1744) přiřadil teplotě tání vody číslo 100 a teplotě varu vody číslo 0. Stupnici rozdělil na 100 dílků a jeden dílek se tedy rovná 1oC Později někdo (Martin Strömer) tuto stupnici obrátil – ale dodnes ji nazýváme Celsiovo stupnicí.

Další jednotky teploty Kelvinův stupeň 1oK Jako 0oK je považována nejnižší možná teplota ve vesmíru, která odpovídá cca -273oC. Teplota tání ledu je + 273oK a bod varu vody má hodnotu 373oK Tuto stupnici nazýváme Kelvinova teplotní stupnice

Další jednotky teploty Reaumurova stupnice 1oR Opět vychází z teplot tání a varu vody. 0oR – teplota tání vody a varu přiřadil hodnotu 80. Celou stupnici pak rozdělil na 80 dílků. Fahrenheitova stupnice 1oF 0oF – teplota směsi ledu,vody a salmiaku. Horní hodnota = teplota zdravého člověka a označil jí číslem 96. Celou stupnici rozdělil na 96 dílků. Teplota tání ledu je zde 32oF a voda vře při 212oF – Stupnice se dodnes užívá (USA)

Měření teploty Pro měření teploty používáme teploměr. Většina teploměrů využívá toho, že látka mění při změně teploty i svůj objem. Kapaliny mění svůj objem v závislosti na teplotě rovnoměrně, proto většina teploměrů obsahuje nějakou kapalinu.

Otázky Proč jsou dráty el.vedení prověšené? (proč nejsou napnuté,vždyť by se ušetřilo spousta km drátu?) Kdy je petřínská rozhledná vyšší? V zimě, nebo v létě? Kde je ještě třeba dávat pozor na změny teploty?