Hvjkbhkj Název EMPL 02 Kyslík a oxidy Název sady EM BUL_CHE_16 Vzdělávací obor Chemie Vzdělávací oblast Člověk a příroda, Informační a komunikační technologie.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpracovala: Ing. Martina Hrabáková
Advertisements

Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Tvorba vzorců a názvů oxidů- procvičování
Zpracovala: Ing. Martina Hrabáková
Chemické desetiminutovky
Hvjkbhkj Název EMPL 01 Vodík a halogenidy Název sady EM BUL_CHE_15 Vzdělávací obor Chemie Vzdělávací oblast Člověk a příroda, Informační a komunikační.
AZ KVÍZ NÁZVOSLOVÍ OXIDŮ Hra Návod.
Název šablony: Inovace v chemii 52/CH22/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: ZÁKLADNÍ CHEMICKÉ VÝPOČTY.
I. NÁZVOSLOVÍ.
Typy chemických reakcí
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Autor materiálu: RNDr. Pavlína Kochová Datum vytvoření: září 2012
Zpracovala: Ing. Martina Hrabáková
Vzorce - opakování I..
Názvosloví solí.
Chemické názvosloví anorganických sloučenin 1
Zpracovala: Ing. Martina Hrabáková
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět :Chemie Ročník : 8. Téma.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Názvosloví oxidů Mgr. Helena Roubalová
Chemická reakce, chem. rovnice
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Chemická reakce a její rovnice
NÁZVOSLOVÍ DVOUPRVKOVÝCH SLOUČENIN
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Doplňování vzorců k názvu 1 Doplňování vzorců k názvu 1 Doplňování vzorců k názvu 2 Doplňování vzorců k názvu 2 Doplňování vzorců k názvu 1 Doplňování.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Názvosloví oxidů.
13.1 Vím, co jsou dvouprvkové sloučeniny .
2. OXIDY CHEMICKÉ NÁZVOSLOVÍ RZ
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
CHEMICKÉ VÝPOČTY. Značí se A r Určí se z periodické tabulky. Jednotkou je 1/12 hmotnosti atomu uhlíku. A r (H) = 1 A r (O) = 16.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Názvosloví oxidů a sulfidů CH-1 Obecná chemie, DUM č. 1
NÁZVOSLOVÍ OXIDŮ.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Jak se tvoří názvy sulfidů
Přírodní vědy aktivně a interaktivně
Pracovní list č. 3 Rovnice s kovy
P ŘÍRODNÍ VĚDY AKTIVNĚ A INTERAKTIVNĚ Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském.
Identifikace vzdělávacího materiáluVY_52_INOVACE_SlL202 EU OP VK Škola, adresaGy a SOŠ Přelouč, Obránců míru 1025 AutorMgr. Vendula Salášková Období tvorby.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Zjednodušené sestavování a dopočítávání chemických rovnic.
Jak se tvoří názvy oxidů
Název EMBenzen Název sady EM BUL_CHE_12 Vzdělávací obor Chemie Vzdělávací oblast Člověk a příroda, Informační a komunikační technologie Autor Mgr. Iveta.
Molekuly a chemické sloučeniny
CHEMICKÁ REAKCE-PŘÍKLADY Chemie 8. ročník
Chemické značky a vzorce
Vyčíslování chemických rovnic
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Přírodní vědy aktivně a interaktivně
2. Název ze vzorce. -je náboj, který zdánlivě mají jednotlivé atomy v molekule sloučeniny Prvek ve sloučenině má dané oxidační číslo. Oxidační číslo se.
Chemické reakce a výpočty Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník ZŠ Benešov,Jiráskova 888 Ing. Bc. Jitka Moosová.
Ověřování základních znalostí z chemie
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM: VY_32_Inovace_ – Procvičování prvků Název sady: Chemie – 8. ročník Číslo projektu:
Chemické prvky. Chemický prvek Je látka, která se skládá z atomů, které mají stejné protonové číslo Z. Např.: prvek s názvem síra je z atomů, které mají.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM: Oxidy – názvosloví Název sady: Chemie – 8. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Autor: Mgr. M. Vejražková
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
11 prvky, sloučeniny- souhrnné opakování
Přírodní vědy aktivně a interaktivně
VY_32_INOVACE_Slo_II_07 Oxidy 3, Sulfidy ppt.
Přírodní vědy aktivně a interaktivně
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda
Transkript prezentace:

hvjkbhkj Název EMPL 02 Kyslík a oxidy Název sady EM BUL_CHE_16 Vzdělávací obor Chemie Vzdělávací oblast Člověk a příroda, Informační a komunikační technologie Autor Mgr. Iveta Bulawová Ročník 1 Anotace Materiál má za úkol procvičit psaní rovnic. Je možno využít jako prezentaci v hodině nebo při individuální práci žáků na noteboocích. Vzhledem k tomu, že materiál je publikován na webových stránkách projektu, je možno jej využít při procvičování doma. Přírodní vědy aktivně a interaktivně Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová škola stavební, Havířov, příspěvková organizace

sodík + kyslík  oxid sodný Na + O  Na 2 O 4 Na + O 2  2 Na 2 O Zapiš značky a vzorce: Doplň „malé“ dvojky: Na + O 2  Na 2 O Rovnici vyčísli: Pracovní list č. 2

hořčík + kyslík  oxid hořečnatý Mg + O  MgO 2 Mg + O 2  2 MgO Zapiš značky a vzorce: Doplň „malé“ dvojky: Mg + O 2  MgO Rovnici vyčísli: Pracovní list č. 2

hliník + kyslík  oxid hlinitý Al + O  Al 2 O 3 4 Al + 3 O 2  2 Al 2 O 3 Zapiš značky a vzorce: Doplň „malé“ dvojky: Al + O 2  Al 2 O 3 Rovnici vyčísli: Pracovní list č. 2

draslík + oxid boritý  oxid draselný + bor K + B 2 O 3 → K 2 O + B 6K + B 2 O 3 → 3K 2 O + 2B Zapiš značky a vzorce: Doplň „malé“ dvojky: bez změny Rovnici vyčísli: Pracovní list č. 2

uhlík + kyslík  oxid uhličitý C + O  CO 2 Beze změny Zapiš značky a vzorce: Doplň „malé“ dvojky: C + O 2  CO 2 Rovnici vyčísli: Pracovní list č. 2

uhlík + kyslík  oxid uhelnatý C + O  CO 2 C + O 2  2 CO Zapiš značky a vzorce: Doplň „malé“ dvojky: C + O 2  CO Rovnici vyčísli: Pracovní list č. 2

křemík + kyslík  oxid křemičitý Si + O  SiO 2 Beze změny Zapiš značky a vzorce: Doplň „malé“ dvojky: Si + O 2  SiO 2 Rovnici vyčísli: Pracovní list č. 2

dusík + kyslík  oxid dusičný N + O → N 2 O 5 2N 2 + 5O 2 → 2N 2 O 5 Zapiš značky a vzorce: Doplň „malé“ dvojky: N 2 + O 2 → N 2 O 5 Rovnici vyčísli: Pracovní list č. 2

fosfor + kyslík  oxid fosforečný P + O  P 2 O 5 4 P + 5 O 2  2 P 2 O 5 ( P O 2  P 4 O 10 Zapiš značky a vzorce: Doplň „malé“ dvojky: P + O 2  P 2 O 5 Rovnici vyčísli: Pracovní list č. 2

síra + kyslík  oxid siřičitý S + O  SO 2 Beze změny Zapiš značky a vzorce: Doplň „malé“ dvojky: S + O 2  SO 2 Rovnici vyčísli: Pracovní list č. 2

železo + kyslík  oxid železitý Fe + O  2 Fe 2 O 3 4 Fe + 3 O 2  2 Fe 2 O 3 Zapiš značky a vzorce: Doplň „malé“ dvojky: Fe + O 2  Fe 2 O 3 Rovnici vyčísli: Pracovní list č. 2

měď + kyslík  oxid měďnatý Cu + O  CuO 2 Cu + O 2  2 CuO Zapiš značky a vzorce: Doplň „malé“ dvojky: Cu + O 2  CuO Rovnici vyčísli: Pracovní list č. 2

peroxid vodíku  kyslík + voda H 2 O 2  O + H 2 O 2 H 2 O 2  O H 2 O Zapiš značky a vzorce: Doplň „malé“ dvojky: H 2 O 2  O 2 + H 2 O Rovnici vyčísli: Pracovní list č. 2

oxid uhelnatý + vodík  methan + voda CO + H  CH 4 + H 2 O CO + 3H 2  CH 4 + H 2 O Zapiš značky a vzorce: Doplň „malé“ dvojky: CO + H 2  CH 4 + H 2 O Rovnici vyčísli: Pracovní list č. 2

oxid uhličitý + vodík  methan + voda CO 2 + H  CH 4 + H 2 O CO 2 + 4H 2  CH 4 + H 2 O Zapiš značky a vzorce: Doplň „malé“ dvojky: CO 2 + H 2  CH 4 + H 2 O Rovnici vyčísli: Pracovní list č. 2

methan + kyslík  voda + oxid uhličitý CH 4 + O  CO 2 + H 2 O CH 4 + 2O 2  CO 2 + 2H 2 O Zapiš značky a vzorce: Doplň „malé“ dvojky: CH 4 + O 2  CO 2 + H 2 O Rovnici vyčísli: Pracovní list č. 2