O PYŠNÉM NETOPÝROVI– vyjmenovaná slova po P

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VYMYDLENÁ PÍSNIČKA – vyjmenovaná slova po M
Advertisements

Zpracovala: Mgr. Ivana Múčková, EU-OP VK-III/2 ICT DUM 438
HOSTINA U SÝKORY – vyjmenovaná slova po S
EUpenizeskolam.cz Název projektu: Moderní škola 2010
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_514_Vyjmenovaná slova po - p - AUTOR: Mgr. Michaela Rychnovská.
Vyjmenovaná slova P Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
STRAŠLIVÁ PÍSEŇ O NEOPATRNÉ MLYNÁŘCE- vyjmenovaná slova po L
Křížovky s VS po P II. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
VYJMENOVANÁ SLOVA PO P a slova příbuzná.
Mgr. Jana Reisingerová ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.B.16 Název pro školu:
VY_32_INOVACE_10_BĚLKOVICE-LAŠŤANY_Čj-vyjmenovaná slova
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Vyjmenovaná slova Procvičuj vyjmenovaná slova po P VY_32_INOVACE_08 Sada 15 Základní škola T. G. Masaryka,
VY_32_INOVACE_01_ČESKÝ JAZYK
KRÁL ATLET – vyjmenovaná slova po V
DĚLENÍ ČÍSLEM 3 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 46.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
O BYDLENÍ- vyjmenovaná slova po B Zpracovala Mgr. Dana Kubešová v rámci projektu EU PENÍZE ŠKOLÁM – operační program pro konkurenceschopnost, projekt:
DĚLENÍ ČÍSLEM 4 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
DĚLENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 4 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 47.
FYZIKA – vyjmenovaná slova po F a Z
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 8 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 9 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 57.
Číslo v digitálním archivu školy
Násobení číslem 1 Hlavolam Doplňovačka
Dělení číslem 1 Hlavolam Doplňovačka Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 42.
Násobení číslem 2 Hlavolam Doplňovačka Procvičování Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 43.
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
O pakování vyjmenovaných slov po M a P Mgr. Vladimíra Mikulášková ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_210.
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 6 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
VYJMENOVANÁ SLOVA. VYJMENOVANÁ SLOVA pýcha klopýtat pytel třpytit se pysk zpytovat netopýr pykat slepýš pýr pyl pýřit se kopyto čepýřit se.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_29_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
DĚLENÍ ČÍSLEM 9 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Vyjmenovaná slova po P Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 3.ročník Předmět: Český jazyk Autor: Mgr. Miroslava Mrázová.
Mgr. Vladimíra Mikulášková
VYJMENOVANÁ SLOVA P.
DĚLENÍ ČÍSLEM 6 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 52.
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_317_3TR_CJ Autor: Mgr. Lenka Nytrová.
TÉMA: VYJMENOVANÁ SLOVA PO P Vytvořila: Mgr
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:3. ročník – Jazyk a jazyková komunikace – Český jazyk a literatura – Vyjmenovaná.
DĚLENÍ ČÍSLEM 2 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 44.
ICT ČJ VS po P Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace
Vyjmenovaná slova.
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
VY_32_INOVACE_Čj z 1 Vyjmenovaná slova po Mgr. Jana Michálková Základní škola a Mateřská škola pro tělesně postižené, Liberec, Lužická 920/7, příspěvková.
Český jazyk 3. ročník ZŠ „Vyjmenovaná slova po „P“
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět: Český jazyk Ročník: 4.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_04 _Vyjmenovaná slova po m, p Autor: Regina Byrtusová Předmět: Český jazyk Třída: 4.,5. ročník Šablona projektu: III/2 Inovace.
VYJMENOVANÁ SLOVA PO P Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marcela Zemanová. Dostupné z Metodického portálu
Název školyPlavská škola AutorMgr. Jana Kneřová NázevVY_52_INOVACE_10_ČJ_Vyjmenovaná slova po P a jejich význam - 1 Téma Číslo projektu Anotace ČJ 3 CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Opakování vyjmenovaných slov po p Autor: Mgr. Ivana Tesařová
Vyjmenovaná slova P Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál vytvořený ZŠ a MŠ Plzeň- Božkov v rámci EU projektu Moderní škola, autor Iva Zemanová Výukový materiál vytvořený ZŠ a MŠ Plzeň – Božkov.
Vyjmenovaná slova po P Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_A__10_Vyjmenovaná slova.
Přesmyčky s VS po P Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola,
Vzdělávací Jméno autora Mgr. Blanka Pišvejcová Datum vytvoření
Autor: Mgr. Jana Kuhnová Datum: Název: VY_32_INOVACE_08_ČESKÝ JAZYK
I-Čj-5 Vyjmenovaná slova po
Vzdělávací Jméno autora Mgr. Blanka Pišvejcová Datum vytvoření
Vyjmenovaná slova po P.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Transkript prezentace:

O PYŠNÉM NETOPÝROVI– vyjmenovaná slova po P Tento výukový materiál vznikl v rámci projektu „Moderní škola“ reg.č. CZ.1.07/1.4.00/21.0345, který je realizován v rámci OP VK a financován ze zdrojů Strukturálních fondů EU (ESF) a ze státního rozpočtu ČR Zpracovala Mgr. Dana Kubešová v rámci projektu EU PENÍZE ŠKOLÁM – operační program pro konkurenceschopnost, projekt: Moderní škola Kód EU-OP VK - III/2 ICT DUM 124 Zdroj Jana Rychterová, CD Hrátky s češtinou a s dopravní výchovou

O PYŠNÉM NETOPÝROVI zpět Hudba a text: Jana Rychterová 1. Jeden pyšný netopýr pýchy pytel v sobě skrýval, že ho neměl nikdo rád, pysky špulil, zle se díval, povýšil se nad slepýše, povýšil se nad hady, chtěl být pánem lesní říše, chtěl se prostě prosadit. Ref.: Netopýre, netopýre, ty jsi ale kopyto, pyl a pýr snad neuvěří, co máš v hlavě nalito. Komu chceš být v noci pánem, řádný občan tvrdě spí, sova ta tě neposlechne, výři se ti vysmějí. Pýříš se a čepýříš se, ty jsi trdlo makovo, všichni žáci této třídy zpívají ti nanovo. 2. Zpytuj svoje svědomí, klopýtl jsi, netopýre. Abys pykat nemusel, zakonči to rychle smírem. Zahoď přepych třpytivý a pak si najdi přátele. Hlavou dolů pověs se a zazpívej si vesele. zpět

ÚKOL č.1 Napiš do sloupečku pod sebe vyjmenovaná slova po P. Z textu písně ke každému vypiš příslušné slovo a pokus se určit, zda je to slovo příbuzné (P) nebo jenom jeho jiný tvar (JT). ZPĚT DALŠÍ ÚKOL TEXT PÍSNĚ ŘEŠENÍ ÚKOLU

Podle písničky odpověz na otázky: ÚKOL č.2 Podle písničky odpověz na otázky: Jaké špatné vlastnosti měl netopýr? Čím se chtěl stát netopýr? Jaké nadávky jsou použity na netopýra? Co má dělat netopýr, aby nemusel pykat? Jaké ponaučení plyne z písničky? ZPĚT DALŠÍ ÚKOL TEXT PÍSNĚ ŘEŠENÍ ÚKOLU

Najdi rýmy k těmto slovům: ÚKOL č.3 Najdi rýmy k těmto slovům: Říše – Nalito - ZPĚT DALŠÍ ÚKOL TEXT PÍSNĚ ŘEŠENÍ ÚKOLU

Najdi slovo s i, í po P uprostřed slova. ÚKOL č.4 Najdi slovo s i, í po P uprostřed slova. Najdi slova s y, ý po B. ZPĚT KONEC TEXT PÍSNĚ ŘEŠENÍ ÚKOLU

ŘEŠENÍ ÚKOLU č.1 Napiš do sloupečku pod sebe vyjmenovaná slova po P. Z textu písně ke každému vypiš příslušné slovo a pokus se určit, zda je to slovo příbuzné (P) nebo jenom jeho jiný tvar (JT). Pýcha – pyšný (P), pýchy (JT), přepych (P) Klopýtat – klopýtl (JT) Třpytit se – třpytivý (P) Pytel – pytel Zpytovat – zpytuj (JT) Pysk – pysky (JT) Pykat – pykat Netopýr – netopýre (JT) Pýr – pýr Slepýš – slepýše (JT) Pýřit se – pýříš se (JT) Pyl – pyl Čepýřit se – čepýříš se (JT) Kopyto – kopyto ZPĚT DALŠÍ ŘEŠENÍ TEXT PÍSNĚ ÚKOL č.2

Podle písničky odpověz na otázky: ŘEŠENÍ ÚKOLU č.2 Podle písničky odpověz na otázky: Jaké špatné vlastnosti měl netopýr? Byl pyšný, zle se díval, vyvyšoval se nad zvířata, špulil pysky. 2. Čím se chtěl stát netopýr? Pánem lesní říše. Jaké nadávky jsou použity na netopýra? Kopyto, trdlo makovo. Co má dělat netopýr, aby nemusel pykat? Zpytovat svoje svědomí, být skromný a najít si přátele. Jaké ponaučení plyne z písničky? Nevyvyšovat se nad nikoho, být sktomný a vážit si přátel. ZPĚT DALŠÍ ŘEŠENÍ TEXT PÍSNĚ ÚKOL č.3

Najdi rýmy k těmto slovům: ŘEŠENÍ ÚKOLU č.3 Najdi rýmy k těmto slovům: Říše – slepýše Nalito - kopyto ZPĚT DALŠÍ ŘEŠENÍ TEXT PÍSNĚ ÚKOL č.4

Najdi slovo s i, í po P uprostřed slova. ŘEŠENÍ ÚKOLU č.4 Najdi slovo s i, í po P uprostřed slova. Zpívají, zazpívej. Najdi slova s y, ý po B. Abys, být. ZPĚT KONEC TEXT PÍSNĚ ÚKOL č.4