Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název DUM: Žurnalistika – základní pojmy
Advertisements

Název DUM: Generátor citací
Modré volání Zaměstnanecký program pro skupinu AGROFERT HOLDING, a.s.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
* Mobilní telefon (hovorově mobil) je elektronické zařízení, které umožňuje uskutečňovat telefonní hovory jako normální telefon, jehož uživatel však není.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Název DUM: Informační společnost
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Název DUM: Počítač a periferní zařízení
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Název DUM: Klávesnice v otázkách
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_140_IT7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Základní pojmy V informatice.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Informatika Internet.
Počítačová síť a typy sítí
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_169_IT 9 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Počítačové sítě základní pojmy
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Internet Pojem Internet se začal vymezovat v polovině šedesátých let, kdy Američané hledali způsob, jak propojit důležitá vojenská pracoviště a tím zajistit.
Mobilní telefonní síť GSM
Typy elektronické komunikace
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Počítačové sítě Architektura.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_244 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Rozvoj nehlasových služeb Současnost a budoucnost mobilních sítí
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Telefonování přes Internet
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Střední škola teleinformatiky Ostrava
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Název materiálu: Bluetooth Jméno autora: Mgr. Petr Ivánek Vytvořen: leden 2012 Vzdělávací obor: Člověk a svět práce (předmět Využití digitálních technologií)
1. 2 Zabezpečená mobilní komunikace 3 Private Circle chrání Vaši komunikaci před odposlechem či narušením. Jedná se o komplexní řešení pro zabezpečení.
Wifi, LAN a internet v elekt. drátech Počítačové sítě naší školy.
9. ročník SÍTĚ. OSOBNÍ POČÍTAČ Počítač jednotlivce Soukromá data a soubory.
Kód vzdělávacího materiálu: VY_62_INOVACE_0201 Název vzdělávacího materiálu: Bankovní účty Datum vytvoření: Jméno autora: Ing. Zdenek Páže Předmět:
Vytvořili: jaroslav Šindler a Tereza Žitníková I.B.
VoIP – internetová telefonie Úvodní seznámení © Mgr. Petr Loskot
Pojmy internetu - test Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastInternetové technologie, programování Datum vytvoření2013.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Petr Novák Název: VY_32_INOVACE_56_Inf8_9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Mobilní komunikace.
Mobilní telefony a tablety
Průvodce aplikací GSMlink aneb Jak je jednoduché komunikovat s Athosem
Inf Elektronická komunikace
Internet - historie.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Bezhotovostní placení 4.
O2 Duo Mobil Praha, 3. dubna 2007.
Informatika Internet.
Transkript prezentace:

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:Mobilní operátoři, základní pojmy Název sady DUMMultimediální výchova pro 6. – 9. ročník ZŠ Číslo DUM VY_32_INOVACE_18_S1-06 Vzdělávací oblast Člověk a svět práce Vzdělávací oborMultimediální výchova Ročník 6. Autor, datum vytvoření Mgr. Zbyněk Šostý, 2012 Doporučená ICT a pomůcky Dataprojektor, PC, popř. interakt. tabule

Anotace: DUM obsahuje výčet základních pojmů a informací potřebných pro orientaci v oblasti mobilních operátorů v ČR. Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání CZ.1.07/1.4.00/ Doporučení pro pedagoga: DUM lze využít při objasňování nového učiva a to formou projekce, nebo při opakování učiva formou otázek a následného přechodu na slide se správnou odpovědí.

Odpověz na dané otázky Řešení 1.Kolik mobilních operátorů působí v ČR?x 2.Kdo je to virtuální operátorx 3.Které virtuální mobilní operátory znáš?x 4.V čem se liší mobilní operátor od virtuálního mob. operátora? x 5.Co je to firmware?x 6.Co je to SIM karta a k čemu slouží?x 7.Co je to roaming?x 8.Co je to PUK u mobilních telefonů?x 9.Co je to bluetooth?x 10.Vysvětli pojem agregacex 11.Co znamená zkratka VoIP?x 12.Jak fungují IP telefony?x 13.Co znamená zkratka MMSx 14.Jaké vlastnosti má baterie NiMHx Základní pojmy

PořadíOperátorTechnologie Počet zákazníků VlastníkVstup na trh 1T-MobileGSMGSM, UMTSUMTS (k ) T-Mobile1996 2O2GSMGSM, UMTSUMTS (k ) Telefónica O2 Czech Republic VodafoneGSMGSM, UMTSUMTS (k ) Vodafone U:fonCDMA Air Telecom Síťoví operátoři (MNO)počet číselčíselná řada Telefónica Czech Republic, a.s celkem 12 přídělů T-Mobile Czech Republic a.s celkem 13 přídělů Vodafone Czech Republic a.s celkem 13 přídělů

 Jedná se o subjekt, který využívá existující sítě klasického operátora a v ní poskytuje vlastní nabídku mobilních služeb.  Mobilní virtuální operátor (Mobile Virtual Network Operator, MVNO) je operátor, který: nemá licenci, nemá infrastrukturu, má přímý vztah ke koncovému zákazníkovi. Poskytuje zákaznické služby, vyúčtování, provozní a technické informace pro uživatele a nastavení koncových zařízení. Obvykle provádí marketing a prodej koncovým zákazníkům. Má vlastní SIM karty, vlastní kód mobilní sítě (MNC) a vlastní roamingovou smlouvu.

Virtuální operátory lze rozdělit do dvou skupin:  za prvé na firmy, které již nabízejí telekomunikační služby (zejména stávající VoIP operátoři a poskytovatelé internetového připojení)  za druhé na společnosti, které staví na loajalitě svých klientů (obchodní řetězce, nakladatelství, firmy z energetického průmyslu aj.). BLESKmobilGTSMobil.czTesco Mobile ha-loo mobil99mobileGoMobile Relax MobilVoocallOdorikAir Telecom/U:fon

Mobile Network Operator (MNO) – operátor mobilní sítě ◦ Má licenci, infrastrukturu a přímý vztah s koncovým zákazníkem. ◦ Provádí síťové směrování, má roamingové smlouvy, sám poskytuje volání, přenos SMS, MMS a dat. Poskytuje zákaznický servis, fakturaci, prodej. ◦ V ČR: T-Mobile, O2, Vodafone. Mobile Virtual Network Operator (MVNO) – mobilní virtuální operátor ◦ Nemá licenci a infrastrukturu, ale má přímý vztah ke koncovému zákazníkovi. ◦ Poskytuje zákaznické služby, vyúčtování, provozní a technické informace pro uživatele a nastavení koncových zařízení. Provádí marketing a prodej koncovým zákazníkům. ◦ Zpravidla má vlastní SIM karty, vlastní kód mobilní sítě a vlastní roamingovou smlouvu.

 Operační systém v mobilním telefonu.  Výrobce podle potřeby vydává nové verze firmware, aby pozměnil softwarovou vybavenost telefonu, např. za účelem zlepšení jejich funkčnosti.  U většiny dnešních telefonů lze firmware aktualizovat přes internet přímo z domova.

 Karta s čipem, kterou vyžadují mobilní telefony a modemy pro přihlášení do sítě.  Obsahuje identifikační údaje, síť operátora, telefonní číslo, aktivované služby, účtování, kredit atd.  Proti zneužití je chráněna kódem PIN.

 Funkce mobilní sítě GSM, která umožňuje používání mobilního telefonu i v GSM sítích zahraničních operátorů.  Služby jsou účtovány na základě roamingových smluv operátorů

 Osmimístný bezpečnostní číselný kód, který slouží k odblokování SIM karty po opakovaném chybném zadání kódu PIN.  Je-li PUK zadán 10x chybně, dojde k trvalému zablokování SIM karty a je nutné vyhledat značkovou prodejnu.

 Bluetooth je bezdrátová technologie určená pro bezplatnou výměnu dat na krátké vzdálenosti mezi přístroji, jako například mezi mobilem a sluchátky.  Protože telefonování při řízení auta je povolené pouze za použití systému hands- free, Bluetooth poskytuje dokonalý způsob propojení sluchátek a mobilu.

 Agregace v telekomunikacích označuje maximální počet uživatelů, kteří využívají kapacitu stejné přípojky k zařízení poskytovatele internetového připojení.  Pokud by se připojil dostatečný počet uživatelů v jeden okamžik a všichni začali stahovat objemnější soubory, mohlo by dojít k ovlivnění rychlosti internetového připojení.  Pravděpodobnost, že dojde k významnému snížení rychlosti, je však malá.  Hodnota agregace je udávaná jako poměr - např. 1:50.

 Jde o název technologie, díky které je možné telefonování přes Internet.  Z uživatelského hlediska je důležité, že s VoIP se hlas při telefonním hovoru nepřenáší skrze „klasickou“ veřejnou telefonní síť, nýbrž skrze Internet.

Telefonní přístroje určené pro volání přes Internet s VoIP.

 Multimediální zpráva.  Pomocí MMS je možné posílat kromě textu i obrázky, aud.io a videoklipy

 Niklmetalhydridová baterie je akumulátorová baterie, která pojme větší množství energie než baterie NiCd a u níž se v menší míře projevuje paměťový efekt (nutnost kompletního vybití baterie pro zabránění zkrácení životnosti).  Zpravidla je dražší než baterie NiCd.

Citace jednotlivých zdrojů informací jsou uvedeny v poznámce slide.