Praha 9. března 2012. Chci-li rozhodnout o tom jak a co mám měnit, zlepšovat, modernizovat, musím vědět PROČ TO DĚLÁM, JAK a PRO KOHO. Tedy znát ÚČEL……

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
JIP / KAAS / ZR aneb „Co budeme dělat
Advertisements

Přístupnost informací na webech Prezentace na seminář Parádní web Michal Rada, MVČR.
Kolik opravdu stojí veřejná správa?
Základní registry (kde jsme, kam směřujeme a jak to na sebe navazuje)
Ministerstvo vnitra říjen – listopad Dosáhli jsme cíle? Máme efektivní veřejnou správu? Máme dostatek financí na vše co děláme? Odpověď zní: „bohužel.
Porada MV s tajemníky úřadů obcí s rozšířenou působností Institut pro veřejnou správu Praha Benešov 12. říjen 2011.
Oběh dokumentů mezi ústředními orgány státní správy k Ing. Jan Duben Vedoucí projektového týmu březen 2003.
Czech POINT Pohodlná komunikace.
Registrace agend orgánů veřejné moci
Konference MV Květen zásadně snížit byrokratickou zátěž všem promítnout jednou pořízený údaj všem OVM promítnout změnu existujícího údaje všem.
Výhled Ministerstva vnitra – kvalita ve veřejné správě odbor veřejné správy a eGovernmentu Ministerstvo vnitra.
Company LOGO Konference „Modernizace veřejné správy 2007 – 2013“, Plány v oblasti zefektivňování veřejné správy Ministerstvo vnitra ČR.
Jeden cíl, společná cesta Ministerstvo vnitra České republiky Postup projektu CZECH POINT.
Základní registry veřejné správy
Dopady zavedení registru práv a povinností na orgány veřejné moci.
Informační systém základních registrů. Obsah Úvod Komunikace se základními registry Autentizace a autorizace Práce s údaji Funkcionalita v rámci Portálu.
Digitální správa věcí veřejných
Ostrý provoz „Základního registru agend orgánů veřejné moci a některých práv a povinností“ Ve zkratce projekt RPP Antonín Metál, MPA ředitel odboru.
Analýza dopadu zákona č. 300/2008 Sb. do území JUDr. Kateřina Černá Ing. Václav Koudele.
SPRÁVA ZÁKLADNÍCH REGISTRŮ Listopad CÍL PREZENTACE 1.Jak vznikl nový úřad 2.Proč nový úřad vznikl.
Úvodní slovo Ministerstva vnitra „ fiat lux“ budiž světlo Mikulov, 6. září 2011.
9. května 2012 Praha. Chci-li rozhodnout o tom jak a co mám měnit, zlepšovat, modernizovat, musím vědět PROČ TO DĚLÁM a PRO KOHO. Tedy znát ÚČEL……
Odbor veřejné správy a eGovernmentu v roce 2013
MVČR Projekt Procesní modelování agend 9
JIP a KAAS Co umí. A co nabízí ve vztahu k základním registrům.
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury ISVS Ing. Lubomír Moravčík
Dopady spuštění základních registrů na subjekty územní samosprávy
Ministerstvo vnitra Dosáhli jsme cíle? Máme efektivní veřejnou správu? Máme dostatek financí na vše co děláme? Odpověď zní: „bohužel NE!!“  Proto.
Company LOGO Efektivní veřejná správa a přátelské veřejné služby Operační program lidské zdroje a zaměstnanost 2007 – 2013 Ministerstvo vnitra České republiky.
Informace z konference IIR eGovernment – Zpracoval(a): Jana Třísková, Alois Slovák Datum:
Portál veřejné správy © 2002 IBM Corporation ISSS 2003 ePUSA – elektronický portál územních samospráv Krajský úřad Plzeňského krajeMinisterstvo vnitra.
SPRÁVA ZÁKLADNÍCH REGISTRŮ...je připravena MICHAL PEŠEK Praha
363 DNÍ OD „FIAT LUX“. PŘED 363 DNY – 1. ČÁST PŘED 363 DNY - 2. ČÁST „ FIAT LUX“
Projekty eGovernmentu v praxi 1 Konference IIR Projekty eGovernmentu v praxi Bc. Jana Třísková 21. ledna 2010.
ISSS 2003 Koncept využitelných stávajících datových zdrojů pro Portál veřejné správy ISSS 2003 Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky Václav Koudele.
Seminární práce z předmětu SIPOL
Porada MV s tajemníky úřadů obcí s rozšířenou působností Institut pro veřejnou správu Praha Benešov 12. říjen 2011.
government Zpracovali: Petra Vilímová , Monika Vatrtová,
PROVOZOVÁNÍ A KOMUNIKACE NEJEN REGISTROVÁ
ISSS 2003 ePUSA Elektronický portál územních samospráv – stav projektu Ostrava
Základní registry.
Praktické aspekty naplňování Evropské občanské iniciativy veřejná prezentace a diskuze, Evropský dům 20. března 2013 PhDr. Ivana Odarčenková Odbor všeobecné.
Centrální elektronická podatelna a úřední deska ISSS 2006.
ISSS 2003 ePUSA – Elektronický portál územních samospráv – stav projektu ISSS 2003 Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky Václav Koudele.
Role veřejných knihoven v rámci veřejné správy SKIP Jindřichův Hradec,
Financování kapitol státního rozpočtu II
Interaktivní personální portál
Základní registry Ing. Martin Kořínek Ing. Ondřej Neuman eGoncentrum ORP Nový Bydžov.
Cloud review Praha 17. května naplňovat práva a povinnosti občanů, institucí i sama sebe, při respektování platné právní úpravy být efektivní být.
Strategie Smart Administration David Zeisel Odbor programového řízení Ministerstvo vnitra ČR
Spojení základních registrů s okolním světem Hradec Králové 2012.
Procesní modelování agend veřejné správy Sdružení tajemníků městských a obecních úřadů ČR Chomutov,
Koncepce rozvoje eGovernmentu Strategický rámec Mgr. Bohdan Urban Chomutov,
1 Architektura IS podporující manažerské řízení 9. MEZINÁRODNÍ KONFERENCE O INFORMATICKÉ PODPOŘE PERSONÁLNÍCH PROCESŮ V OZBROJENÝCH SILÁCH A STÁTNÍ SPRÁVĚ.
Krajský úřad Jihomoravsk ého kraj e odbor územního plánování a stavebního řádu 20. března 2012 Výzva č. 08 k předkládání žádosti o finanční podporu v rámci.
Jihlava 29. února Chci-li rozhodnout o tom jak a co mám měnit, zlepšovat, modernizovat, musím vědět PROČ TO DĚLÁM a PRO KOHO. Tedy znát ÚČEL……
Systém základních registrů. Zákony a nařízení vztahující se k problematice základních registrů Zákon č.111/2009 Sb. o základních registrech v aktuálním.
Správa základních registrů Mgr. Michal Novák ředitel Správy základních registrů.
Podpora kvality ve výzvách Analýza výsledků proběhlých výzev
Tomáš Šedivec Odbor Hlavního architekta eGovernmentu
model fungování a praxe
Ohlédnutí za deseti lety řízení kvality na Městském úřadě Kopřivnice
Standardizace odborné zdravotní péče
Řízení rizik podvodů pro období 2014–2020
Základní registry (kde jsme, kam směřujeme a jak to na sebe navazuje)
Principy Základních registrů Ing. Ondřej Felix, CSc.
ZÁKLADNÍ REGISTRY – ANEB CO NYNÍ POTŘEBUJEME VĚDĚT
Městská část Praha 6 Postup příprav GDPR Ing. Jan Holický, MBA
Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky Václav Koudele
SPRÁVA ZÁKLADNÍCH REGISTRŮ
Transkript prezentace:

Praha 9. března 2012

Chci-li rozhodnout o tom jak a co mám měnit, zlepšovat, modernizovat, musím vědět PROČ TO DĚLÁM, JAK a PRO KOHO. Tedy znát ÚČEL……

 Své vlastní potřeby,potřeby svých občanů, potřeby svých podnikatelů.  Limity dané okolním světem.  Své vlastní možnosti.  Co a jak může změnit sám.  Koho potřebuje, když na to sám nestačí.  Jak chce změny procesovat a řídit.  Mluvit jednotným jazykem a konzistentně.

 Neznáme své vlastní potřeby  Neznáme potřeby svých občanů  Neznáme potřeby svých podnikatelů  Neznáme své podmínky a možnosti  Nevíme jak správně řídit a procesovat  Nemluvíme jednotným jazykem a konzistentně Jedno už naštěstí víme: to že není nikdo jiný než my sami, kdo to musí začít řešit.. A ví jak to zlepšit???

 dokončit projekt ZR a uvést jej do ostrého provozu  zajistit úspěšnou integraci s ostatními kmenovými projekty eGovernmentu  vytvořit Mapu veřejné správy  vytvořit Standardy agend veřejné správy (PMA)  implementovat vhodné nástroje

 dokončení projektu ZR – od pilotní provoz na ostrých datech od ostrý provoz s referenčními daty  Mapa veřejné správy postupně naplňována v RPP  změna procesů ve VS – analýza krajů a MV a příprava OVM na dopady ZR + medializace  standardy VS – VŘ na dodavatele PMA  implementace vhodných nástrojů – revize SA, RVKIS, projekt ZR a kmenové projekty eGOV

 Každá snaha modernizovat a zefektivnit je pozitivem, ale ……  zatím implementujeme bez znalosti potřeb (mapa veřejné správy) a procesů (standardy agend veřejné správy), tedy ne zcela optimálně a efektivně  díky tomu nám to občas neklapne a zbytečně vynakládáme finanční prostředky SR i ESF  ve fázi ověřovacího provozu ZR jako páteř, nutná užší vazba na kmenové projekty eGOV  nedostatečná osvěta a školení …..neschopnost uživatelů se adaptovat = odmítnutí změny

 Snížení byrokratické zátěže pro občana  Snížení byrokratické zátěže pro úřady a úředníky  Zásadní přínos pro stát – nástroj pro efektivní řízení

 zásadní změna ve vztahu občan versus stát  změny interních procesů ve veřejné správě  zavedení referenčních dat  optimalizace procesů ve veřejné správě  zvýšení transparentnosti procesů ve veřejné správě

 vyrovnávají se vztahy, končí vrchnostenské pojetí ve vazbě na referenční data  referenčnost dat, která data jsou referenční  končí povinnost předkládat referenční data  Aktuálně ověřovány změny v pilotním provozu ZR na MČ Praha 13, včetně řešení formulářů

 nezpochybnitelná data – poprvé v historii jak v ROS, tak zejména v RPP, vazby na ISDS  čištění působností, rušení duplicit, odstranění agend bez zákonného zmocnění, bez aktuální potřeby, čištění agend z usnesení vlády  Mapa veřejné správy – významný úkol ÚSÚ – nesplněno!!!  procesní modely agend – standardizace  umožní nový systém financování

 připravit vlastní AIS pro komunikaci se ZR  upravit všechny používané formuláře nebo stanovit interní pravidla pro dodržení § 5 zákona č. 111/2009 Sb.,  upravit vlastní procesy  proškolit vlastní úředníky

PhDr. Robert Ledvinka Vrchní ředitel Sekce pro eGovernment Ministerstvo vnitra tel