Za portrétem do minulosti

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání podléhá autorskému.
Advertisements

 Inspirace minulostí (zejména středověkem), exotickými zeměmi a životem na venkově  Důraz na city a prožitky, často pocit odcizení, záliba v tajemnosti.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
PORTRÉT PRŮŘEZOVÉ TÉMA.
Dějiny KULTURY Konzervatoř P. J. Vejvanovského kroměříž Zlínský kraj
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny
Antičtí bohové ve výtvarném umění
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Gotika Úvod, architektura
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_CJL_HR_3_09.
Poznej obraz podle detailu
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Rybářová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
11 Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_04_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Název materiálu Označení materiálu: VY_32_INOVACE_01_ Klasicismus.ppt Vzdělávací oblast, vzdělávací obor, tematický okruh, téma: Umění a kultura, Výtvarná.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Renesance a humanismus
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Baroko II. Sochařství. Baroko II. Sochařství Anotace: Materiál je určen pro práci žáků 4. ročníku ZŠ v předmětu Výtvarná výchova na téma barokní sochaři.
Určeno pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Lidé a čas – Novější dějiny ČR – Národní obrození VY_32_INOVACE_150 duben 2011Mgr. Hana Patschová.
UMĚNÍ A VĚDA STAROVĚKÉHO EGYPTA
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Chráněná území v České republice
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_ 06 _CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
AUTOREM MATERIÁLU A VŠECH JEHO ČÁSTÍ, NENÍ-LI UVEDENO JINAK, JE MGR. KAROLÍNA BERANOVÁ Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Renesance (úvod, architektura)
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Vzdělávací oblast: Umění a kultura
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Velká písmenaVY_32_INOVACE_ČJ-M 8.,9.18. Anotace: V prezentaci žáci procvičují své znalosti o psaní velkých písmen Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura.
VY_32_INOVACE_1PŘ Autor: Mgr. Pavel Jeřábek Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Přírodopis, 6. třída ZŠ Říjen 2012 Základní škola Kutná.
Renesance a humanismus
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Leonardo da Vinci MgA. Lukáš Psík wikipedia
Malířství, sochařství GOTIKA
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Leonardo da Vinci Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Vincent van Gogh MgA. Lukáš Psík
Renesance 2 Vrcholné období. Renesance 2 Vrcholné období.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
PORTRÉT PRŮŘEZOVÉ TÉMA.
Poznej obraz podle detailu I.
DĚJINY KULTURY Skryté památky českého umění- gotické sochařství a malířství PhDr. Pavlína Mikulcová.
Transkript prezentace:

Za portrétem do minulosti Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován Mgr. Monikou Novotnou Za portrétem do minulosti

Za portrétem do minulosti

Starověký Egypt Polychromované vápencové portréty Pohřební masky Profil – oko zpředu Starověký Egypt http://is.muni.cz/do/1499/el/estud/prif/ps09/kruh/web/pages/09-egypt.html http://web.carteret.edu/keoughp/Art%20Appreciation/Egyptian%20Art/Egyptian_Art.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Tutanchamun_Maske.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Nefertiti_bust_(front).jpg

Starověké Řecko a Řím Ideál krásy Typizace Idealizace Realismus http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Gaius_Julius_Caesar_(100-44_BC).JPG http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Severan_dynasty_-_tondo.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Meister_des_Portr%C3%A4ts_des_Paquius_Proculus_001.jpg

Fajjúmské mumiové portréty – malované na dřevěné desky připojované k mumiím technika – enkaustika (vosková malba) nebo tempera - asi 1. – 3. století n.l. http://cs.wikipedia.7val.com/;s=70WlBf-kasTiQrsGoYUEQ11/wiki/Soubor:Fayum-01.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Fayum-50.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:R%C3%B6misch-%C3%84gyptischer_Meister_001.jpg

Raný a vrcholný středověk Giotto Schematičnost Strnulost Bez výrazu v obličeji Mistr Theodorik http://www.paradoxplace.com/Perspectives/Italian%20Images/Single%20frames/Portraits/Giotto.htm http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Dante-alighieri.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Meister_Theoderich_von_Prag_002.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Charles_IV-John_Ocko_votive_picture-fragment.jpg

Renesance (15. – 17.století) Rozvoj věd - anatomie Zachycení psychiky, stavu duše, emocí Zachycení individuálních rysů člověka Leonardo da Vinci Rafael Santi Sandro Botticelli http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Sandro_Botticelli_083.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Sanzio_00.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Mona_Lisa,_by_Leonardo_da_Vinci,_from_C2RMF_retouched.jpg

Baroko (17. – 18. století) Škréta Šerosvit Dramatičnost Emocionalita http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Karel_Skr%C3%A9ta_006.jpg Caravaggio Rubens Rembrandt http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Rubens_self_portrait.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Rembrandt_Harmensz._van_Rijn_087.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Michelangelo_Caravaggio_062.jpg

19. století Toulouse - Lautrec Realismus – síla rozumu Romantismus – dramatičnost, osobní prožitek Impresionismus – dojem, účinek barev Delocroix Goya http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/86/Lautrec_the_modiste_1900.jpg Renoir http://cs.wikipedia.org/wiki/Goya http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:A_Mad_Woman.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Renoir_Self-Portrait_1910.jpg

20. století Roy Lichtenstein Matisse Modigliani Picasso Léger http://www.grapheion.cz/index.php?akce=vypis&link=2009040040 http://en.wikipedia.org/wiki/File:Matisse-Woman-with-a-Hat.jpg Léger http://82.114.195.35:90/ProjektModerniUmeni/Kubismus%20obr%C3%A1zky/%C4%8D.%2033,%20F.%20L%C3%A9ger,%20%C5%BDena%20s%20v%C3%A1zou,%201924-27,%20Pr%C5%AFvodce%20VU%20IV.,%20s.%2089.jpg http://en.wikipedia.org/wiki/File:Amadeo_Modigliani_042.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:JuanGris.Portrait_of_Picasso.jpg?uselang=cs

Použitá literatura, zdroj: http://www.gify.nou.cz/Vyhledavac.htm Prokop, V. – Kapitoly z dějin výtvarného umění, Sokolov 2004