+420 272 763 111 Analýza návštěvnosti v SEO/SEM Marek Prokop, H1.cz.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tabulka funkce: V balíku je šest lahví kofoly. Jedna stojí 25 Kč. Sestav tabulku závislosti celkové ceny na počtu zakoupených lahví z jednoho balíku kofoly.
Advertisements

Jak úspěšně inzerovat pomocí PPC. Obsah (aneb co všechno se dozvím )  Pro koho je PPC vhodné  Hlavní výhody pro klienta  Proč používat právě.
IX. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 4 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_028.
Kterak jsou PPC systémy vpravdě platbou za zobrazení Dušan Janovský.
1. cvičení úrokování.
Mobilní display kampaně
Český Internet po (uši v?) krizi Marek Antoš. snímek |datum |dokument | 1. Internetové prostředí 2.
Návrh spolupráce pro Czech Digital s.r.o.
Rozbor a výsledky integrovaných mobilních kampaní Aktuálně.cz Ondřej Švihálek, Centrum Holdings 13. října 2010.
SEO pro novou firmu Bartošová Lenka 3MA
základní pojmy posloupností
VSTUP DO TURBO 2 SUPER 15 DOLARŮ JEDINÁ PLATBA PRO VSTUP DO Wellspringunion - REVOLUČNÍHO SYSTÉMU.
Vertikální cílení online kampaní…
ŠVP na gymnáziích: od mírné skepse k chuti pokračovat Zkušenosti z projektu Pilot G/GP Lucie Slejšková Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Výsledky NetMonitoru a AdMonitoringu za červenec 2008 Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) MEDIARESEARCH, a. s. a GEMIUS, S. A
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Prezentace webu studentské společnosti FimArt, o. s. – 1. Internetová strategie webu  Prolinkování s partnerskými weby  Microsite festivalu.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Systém financování v primární péči
SLOŽENÉ ÚROKOVÁNÍ Na konci úrokovacího období se připíše úrok za uplynulé období a v příštím úrokovacím období se počítá úrok nejen z původní jistiny,
MYCZECHREPUBLIC.EU Statistika návštěvnosti Červen
SEO SEO Optimalizace webových stránek pro vyhledávače Jan Nemrava, KIZI, FIS VŠE
Analýza vlivu cen elektřiny na ekonomiku průmyslových podniků Prezentace EGÚ Brno, a. s. Sekce provozu a rozvoje elektrizační soustavy Květen 2007.
Představení administračního systému WebSunTool WebSun.eu.
III. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
1 Mobile Internet Fórum října Ekosystém internetové reklamy Cílení dle kontextu (klíčová slova, sekce) Reklamní formáty (bannery, text,
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Efektivní internetový marketing David Špinar, H1.cz s.r.o.
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Titulkování v České televizi podle zákona a v praxi
Vyhodnocení efektivnosti internetové reklamní kampaně – případová studie Bc. Milan Hnátek.
Pojmy a interpretace.
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Click Fraud & Web Analytics
Reklamní programy „Za málo peněz hodně reklamy.“.
PPC workshop Lukáš Pokorný RobertNemec.com. PPC audit Podle struktury účtu: kampaně, sestavy, slova, inzeráty První věc po převzetí účtu nebo při zjišťování.
TRH PRÁCE V ROCE 2015 Mgr. Jan Záruba Ing. Jiří Halbrštát KA Director
Jiří Štěpán, duben 2010 Vlastnosti úspěšných webových prezentací.
MYCZECHREPUBLIC.EU Statistika návštěvnosti Červenec
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
NENÍ OPTIMALIZACE PRO VYHLEDÁVAČE SEO. Co je to SEO? Optimalizace pro vyhledávače je stejný nesmysl jako Optimalizováno pro MSIE verze 6 SEO je zvýšení.
Přednost početních operací
1 6 Predikce potřeby Servisní logistika prof. Ing. Václav Legát, DrSc. Technická fakulta ČZU v Praze Katedra jakosti a spolehlivosti strojů
Nové funkce v novém Skliku
MYCZECHREPUBLIC.EU Statistika návštěvnosti Říjen
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_246 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
PPC Cílená, měřitelná a efektivní reklama Aleš Miklík, Lupa.cz.
Efektivní reklama na internetu Luboš Plotěný
MYCZECHREPUBLIC.EU Statistika návštěvnosti Prosinec
Úvod do pokročilých metod analýzy návštěvnosti webu Roman Appeltauer, H1.cz.
VÝPOČTY O PRACOVNÍCÍCH
1 Základy marketingového výzkumu Online marketing.
Petr Mikšovič CEO, SOVA NET, s.r.o. Význam on-line strategie v B2B.
Cestovní ruch a INTERNET Jiří Pilnáček, Turistika.cz, s.r.o.
PPC reklama pro začátečníky Soňa Petruželová, H1.cz.
ANALYTICKÉ NÁSTROJE A JEJICH VYUŽÍVÁNÍ …CO LZE VYČÍST ZE STATISTIK NÁVŠTĚVNOSTI SEMINÁŘ K SOUTĚŽI PARÁDNÍ WEB 18. ÚNOR 2015 Ing. Kamil Válek, tajemník.
_ KOMUNIKAČNÍ A MEDIÁLNÍ STRATEGIE KAMPANĚ NA 1.
… najdu tam, co neznám! Měření efektivity PPC reklamy.
DIGITÁLNÍ STRATEGIE CZECHTOURISM 2015 KOMUNIKAČNÍ A MEDIÁLNÍ STRATEGIE.
SEO ANALYTIKA Romana Velflová - medio.cz. Mám spoustu obsahu, ale malou návštěvnost dotaz cílová stránka počet stránek webu počet crawlovaných stránek.
Tribuna českého obchodu TZB
Content marketing Hripsime Zohrabyan
Pij s rozumem: Vyhodnocení webu a FB 2015.
Představení Úvod Celé je to pojaté spíše jako představení služby a jejích možností, nežli konkrétní ukázky Lukáš Čochner.
Transkript prezentace:

Analýza návštěvnosti v SEO/SEM Marek Prokop, H1.cz

Klíčové ukazatele PPC kampaní Počet zobrazení (impresí) Počet kliků Míra prokliku (CTR - click-through rate) CPC (cost per click) = cena za klik Počet konverzí Konverzní poměr CPA (cost per action/aquisition) - cena za akci/získání zákazníka

Jak spočítat maximální CPC Nezapomeňte na: druhotný konverzní poměr off-line konverze hodnota získaného zákazníka: 200 × konverzní poměr: 200 × 0,02 = 4 - (náklady na správu / počet kliků): 4 - (2000/5000) = 3,60

Sledování klíčových ukazatelů V rutinním provozu se KPI sledují na úrovni jednotlivých PPC systémů, případně jednotlivých kampaní (zejména jazykové a geografické cílení). Během optimalizace se pracuje na úrovni: reklamních sestav definovaných klíčových slov skutečných dotazů inzerátů

Vhodné nástroje Conversion Tool v systému Google AdWords Google Analytics ClickTracks

Případová studie - imprese a kliky Počet impresí je dlouhodobě stabilní, neboť kampani předcházela detailní analýza klíčových slov a jejich množství proto v průběhu již příliš nestoupalo. Vysoký (leč pravidelně rozložený) rozptyl je dán přirozeným týdenním cyklem. Počet prokliků a tedy i návštěvnost naopak po celou dobu stoupá od méně než 40 denně na počátku po více než 90 denně na konci. Vzhledem ke stabilnímu počtu impresí je nárůst počtu prokliků dán pouze růstem CTR.

Případová studie - náklady Ačkoli se počet prokliků během 10 měsíců optimalizace více než zdvojnásobil ze 40 na 90 prokliků denně… …náklady na inzerci rostly jen během prvních pěti měsíců. Zpočátku činily okolo 5 USD denně, během prvních tří měsíců stouply na 8 USD denně a od 5. měsíce se ustálily těsně pod hranicí 10 USD denně. Jak je to možné?

Případová studie - CTR a CPA Míra prokliku (CTR) během optimalizace roste z necelých 2 % na počátku na přibližně 4,5 % na konci. To je důvodem zvyšování návštěvnosti (počtu prokliků) při stabilním počtu impresí. Opačně než míra prokliku se vyvíjí průměrná cena za proklik (CPC), která začíná okolo 0,13 USD, v důsledku experimentů během prvních čtyř měsíců vystoupá na 0,20 USD, ale nakonec klesá až k 0,10 USD.

Případová studie - pozice Podobný vývoj jako míra prokliku (CTR)... …má i průměrná pozice inzerátů, která se během optimalizace zlepšila z hodnot okolo 5 na stabilní průměr okolo 3,5.

Případová studie - konverze Již víme, že počet prokliků stoupá od 40 denně na 90 denně. To je nárůst o 125 %. Počet konverzí naproti tomu stoupá od počátečních 6 denně až ke 20 denně, což je nárůst o plných 233 %. Jak je to možné?

Případová studie - konverzní poměr a náklady na konverzi Konverzní poměr je onou veličinou, která se podílí na růstu počtu konverzí spolu s růstem počtu prokliků. Během optimalizaci stoupal z hodnot těsně pod 15 % až skoro ke 25 %. Růst konverzního poměru má za následek i to, že s absolutním počtem konverzí klesají průměrné náklady na konverzi z počátečních 1,20 USD na výsledných 0,50 USD.

Případová studie - shrnutí UkazatelI-II/2004X/2004Změna Impresí2121,42066,8-2,6 % Kliků40,387,0+116,0 % CTR1,90 %4,27 %+121,7 % Náklady6,3510,00+57,5 % CPC0,160,11-27,1 % Pozice4,783,53-26,2 % Konverzí6,1519,39+215,2 % CR15,26 %22,28 %+46,0 % CPA1,030,52-50,0 %

Jak měřit a analyzovat výsledky optimalizace pro vyhledávače

Jde jenom o pozice…? Většina lidí hodnotí výsledky optimalizace pro vyhledavače jen podle dosažených pozic na několik často kladených dotazů. Je to správné? Abychom mohli odpovědět, musíme si ujasnit cíl SEO.

Hlavní cíl SEO Cílem SEO je zviditelnit web ve vyhledavačích tak, aby na něj přicházelo co nejvíce dobře zacílených návštěvníků za přijatelné náklady.

Co podmiňuje úspěch SEO Vhodná klíčová slova → počet návštěvníků, cílení, ROI Vysoké pozice → počet návštěvníků Výstižné odkazy → počet návštěvníků a cílení Účinné cílové stránky → konverzní poměr a ROI

Dlouhý ocas (long tail) Nejčastější dotaz „vyhledávače“ – 167 návštěv „světové vyhledávače“ – 16 návštěv „vyhledávač obrázků“ – 9 návštěv Dotazy přivádějící méně než jednu návštěvu týdně – celkem 232 návštěv

KPI – vyhodnocování výsledků KPI se odvozují ze zvolených cílů a strategie. Cílová KPI - příklady: Návštěvnost (relevantní) z vyhledavačů Konverzní poměr dotazů Bounce rate vstupních stránek Analytická KPI - příklady: Počet stránek webu / počet zaindexovaných stránek / počet vstupních stránek Počet dotazů na stránku Počet návštěv / počet dotazů