Projekt spolupráce auto a IT oborů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POLOVODIČE SVĚT ELEKTRONIKY.
Advertisements

Označení hasičů na přilbách
Ekologický seminá ř (7.ro č ník + 6.A) Hledání bod ů Kolumba (
Autor prezentace : Jakub Skála, I1.A Odborný poradce: Ing. K. Vondrák (auto) Mgr. M. Tunturovová (IT) Spuštění tl. F5.
Projekt spolupráce auto a IT oborů
 Co d ě láme  Jak jsme pokro č ili  Selek č ní metody  K ř í ž ení  Problémy, na které jsme narazili  O co se pokusíme nyní  Co d ě láme  Jak.
Pica pica Straka obecná.
N ORMÁLNÍ JE NEKOU Ř IT Ž ALOUDÍKOVÁ, I., H RUBÁ, D. P D F A LF MU BRNO Výchova ke zdravému životnímu stylu a nekuřáctví na I.stupni ZŠ.
Konference UNIV 2K 1. a Ing. Petr Richter ředitel školy VOŠ, SPŠ a OA Čáslav Přemysla Otakara II. 938 VOŠ, SPŠ a OA Čáslav.
Škola: St ř ední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
 Rybá ř  U č itelka  Policista  Zedník  Bankovní ú ř edník  ICT technik  Uklíze č ka  …
SEKUNDÁRNÍ TRH UŽITKOVÝCH VOZIDEL
Pavlína Šimková Obchodní akademie a St ř ední odborná škola logistická, Opava.
Hammondovy varhany, Syntetyzéry, Keyboardy
AIRSOFT.
 Typický osobní po č íta č m ůž eme rozd ě lit na t ř i č ásti:  Po č íta č ová sk ř í ň  Monitor  Další vstupn ě -výstupní za ř ízení (klávesnice,
Dopravní značky.
 Co je strategie? Dlouhodobý plán č inností zam ěř ený na dosa ž ení cíle Z ř eckého „strategos“ – generál - vedení  Rozdíl mezi strategií a taktikou?
2014 / 2015 Hospodaření Kateřina Hrdličková - Matýsek Fiscus.
OCTAVIA DRUHÉ GENERACE
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
VY_32_INOVACE_AUT2_11 Geometrie řízení. Geometrická poloha kol má zásadní vliv na bezpečnost provozu vozidel. Za jedoucím vozidlem zanechávají odvalující.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_C_20.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Komunikace řídících jednotek II. Tematická oblast:Speciální elektrická zařízení.
Elektropříslušenství Autoelektrikář – 3. ročník OB21-OP-EL-ELP-VAŠ-U Možnosti alarmu.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_B_16.
PhDr. Pavel Be ň o Tel nebo
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Komunikace řídících jednotek I. Tematická oblast:Speciální elektrická zařízení.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Přehled a zvláštní typy zapalování Tematická oblast:Zapalování Ročník:2. Číslo.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Plně elektronické zapalování Tematická oblast:Zapalování Ročník:2. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Koordina č ní skupina Rodiny, d ě ti a mládež Zámek "Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v D ěč ín ě " CZ.1.04/3.1.03/ “ 3. Komunitní.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Autoalarm I. Tematická oblast:Speciální elektrická zařízení motorových vozidel.
Denní údržba traktoru Zetor
VY_32_INOVACE_ROZ_17 Variabilní rozvod Honda VTEC.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
VY_32_INOVACE_ES_18 SADA Elektrické systémy. Systém mívá dvě přípojky : Nízkotlaká větev - modrá hadice Vysokotlaká větev - červená hadice.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Elektronika brzd I. Tematická oblast:Speciální elektrická zařízení motorových.
Elektronické systémy brzdové soustavy , Brno Připravil: Bc. Václav Kočí Obor: Management techniky Ústav: Techniky a automobilové dopravy.
Zpracoval Ing. Jan Weiser Dispoziční řešení prodejen.
Josef Procházka08 VKZ (Výchova ke zdraví) P08B0308P.
VY_32_INOVACE_AUT2_18 Zpomalovací brzdy. Účelem zpomalovací brzdy je vozidlo zpomalit, nikoliv však zastavit. Brzdu nelze použít ani jako brzdu parkovací.
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
VY_32_INOVACE_ES_17 SADA Elektrické systémy. Klimatizaci na vozidle má stále více vozidel Princip klimatizace: je často popisován tak, že je to lednice.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY
Základy automatického řízení 1
Šablona 32 VY_32_INOVACE_17_30_Pascalův zákon a hydraulika.
ABS I..
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Anna Červinková
Název prezentace (DUMu): Regulace klepání motoru
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Proudové chrániče.
Motory – mazání a chlazení Ročník:
Název prezentace (DUMu): Elektrický obvod, napětí, proud
1. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel
Název prezentace (DUMu): Elektronika brzd II.
Název: Normy spotřeby času Autor: Ing. Petr Mareš
1. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel
Procenta v „autařské“ praxi
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Konstrukce trojúhelníku
Centra kolegiální podpory
Diagnostika brzd.
DIAGNOSTIKA ELEKTRONICKÝCH SYSTÉMŮ
Diagnostika brzd.
DIAGNOSTIKA ELEKTRONICKÝCH SYSTÉMŮ
Konstrukce trojúhelníku
Transkript prezentace:

Projekt spolupráce auto a IT oborů Šk. rok 2009/2010 Autor prezentace: Kateřina Krčmářová, I1.A Spuštění tl. F5 Odborný poradce: Ing. K. Vondrák (auto) Mgr. M. Tunturovová (IT)

Bezpečnost vozu Bezpečnost vozu Technický pokrok v oblasti konstrukce motorových vozidel přináší neustálá zdokonalení v oblasti aktivní bezpečnosti a pomáhá tak i v oblasti pasivní bezpečnosti zabraňovat následkům nehod, nebo následky nehod alespoň zmírňuje. Techničtí pracovníci přišli s dalšími opatřeními k zajištění aktivní i pasivní bezpečnosti u vozů ŠKODA OCTAVIA.

A B S A B S Umístění: Posilovač brzd s hlavním brzdovým válcem a agregát ABS jsou dvě rùzné montážní skupiny. Agregát ABS ABS/EDS-ITT Mark 20IE - Na venek se agregát liší o 30 mm delší hydraulickou jednotkou, která musí pojmout i přídavné ventily. Rozšíření o přídavné ventily a napojení řídicí jednotky ABS na CAN-BUS hnacího ústrojí poznáme podle označení IE. Konstrukce a činnost protiblokovacího systému MK20 jsou již známy ze ŠKODY FELICIE.

Agregát ABS je možno oddělovat jen je-li vymontovaný, přičemž nesmí dojít k oddělení hydraulického čerpadla a hydraulické jednotky N55. Využití signálu Signál “brzda sešlápnuta“ je potřebný v řídicí jednotce ABS ke zlepšení komfortu při regulaci ABS/EBV (brzdový pedál pulzuje díky přesnější regulaci méně). Bez těchto signálů by se např. mohlo stát, že by řídicí jednotka ABS vyhodnotila zpoždění kola, způsobené nerovností vozovky, jako brzdný manévr.

Výpadek signálu Ztráta komfortu regulace ABS/EBV. Funkce EDS mimo činnost. Vlastní diagnostika / chybové hlášení Kontrola činnosti pomocí funkce 08 - Načtení bloku naměřených hodnot zobrazovaná skupina 003. Do paměti závad se informace o závadě tohoto spínače neukládá. Výpadek signálu: Vozidlo bude brzděno jen pomocí normální brzdové soustavy. U vozidla se musí počítat s pozměněnou účinností brzd.

EBV: elektronické rozdělování brzdné síly. V agregátu ABS/EDS-ITT MK 20IE je elektronické rozdělování brzdné síly součástí softwaru ABS. U takto vybavených vozidel odpadá zátěžový regulátor na zadní nápravě.

ESBS: Brzdový systém s elektronickou stabilizací Brzdový systém s elektronickou stabilizací zlepšuje svými cílenými zásahy do procesu brzdění ovladatelnost brzděného vozidla a jeho snazší udržení ve stopě. Systém využívá dostupné snímače, čidla a akční členy ABS. ESBS představuje vývojově vyšší fázi softwaru řídicí jednotky ITT Mark 20 IE. Upozornění: Závadu funkčnosti ESBS nelze vlastní diagnostikou zjistit ani odstranit, neboť dílenskými prostředky se jízdní dynamika prověřovat nedá.

MSR: Regulace točivého momentu motoru (- přídavná funkce k ABS) Tato přídavná funkce je možná díky propojení elektronické řídicí jednotky ABS s řídicí jednotkou motoru. Byl také rozšířen software obou řídicích jednotek. S funkcí MSR se u vozů OCTAVIA počítá v modelu ´99 u vznětových motorů a u přeplňovaných vznětových motorů. Během decelerace vytváří motor točivý moment, který působí na hnací kola a brzdí vozidlo (tzv. brzdění motorem). Na kluzké vozovce však může dojít k tomu, že když řidič ubere plyn nebo podřadí, bude točivý moment vytvořený motorem natolik silný, že dojde k zablokování kol. Brzdění motorem bude příliš intenzivní. Protiblokovací systém je schopen rozeznat tendenci hnacích kol k blokování.

Vlastní diagnostika ABS: Vlastní diagnostika ABS: Elektricky sleduje: – signály snímačů a čidel – aktivaci akčních členů a – provádí vlastní kontrolu řídicí jednotky Vlastní diagnostika ABS: Elektricky sleduje: – signály snímačů a čidel – aktivaci akčních členů a – provádí vlastní kontrolu řídicí jednotky Barevně zvýrazněné snímače, čidla a akční členy jsou součástí systému sledování případně elektrické kontroly. Elektronika brzd Je možno zvolit následující funkce: 01 - Výzva k výpisu verze řídicí jednotky 02 - Výzva k výpisu chybové paměti 03 - Diagnóza akčních členů 04 - Uvedení do základního nastavení 05 - Mazání chybové paměti 06 - Ukončení výstupu 07 - Kódování řídicí jednotky 08 - Načtení bloku naměřených hodnot

EDS: Elektronická uzávěrka diferenciálu Dojde-li k překročení hranice přilnavosti kola, začne se kolo protáčet. Protáčení kola ihned zaznamená snímač otáček a informaci o tom předá řídicí jednotce ABS/EDS. Vytvoření tlaku u EDS: Jakmile řídicí jednotka ABS/EDS během zrychlování pozná, na základě došlých signálů ze snímačů otáček kol, že se některé z hnacích kol protáčí, aktivuje funkci EDS. Při brzdění dochází k vytvoření brzdného tlaku hlavním brzdovým válcem. Hydraulický přepínací ventil je při vytváření brzdného tlaku uzavřen. Uzavírací ventil s omezovačem tlaku a vstupní ventil jsou bez napětí. Oba jsou otevřeny. Brzdný tlak se tak přes tyto ventily dostane až k brzdě kola.

Svorkovnice jsou u systémů AIRBAG chráněny proti nechtěné aktivaci pružným zkratovacím mústkem. Po rozpojení dojde automaticky k propojení kontaktů. Pyrotechnická nálož a řídicí jednotka systému AIRBAG mají životnost 15 let.Senzor, který snímá boční zrychlení, je stejný pro levý i pravý airbag. Pozor při montáži: šipka ukazuje směrem ven, ke dveřím!

Šest charakteristických fází rozvinu bočního airbagu: 0 ms - kolize - boční náraz do vozidla 5 ms - elektronický senzor hlásí náraz, odpálí se příslušný airbag 15 ms - boční airbag je nafouknut a zaujímá ochrannou pozici 25 ms - sedící se zaboří do bočního airbagu 40 ms - boční airbag se vyfukuje 60 ms - sedící se odklání od boční stěny vozidla (vrací se do výchozí polohy)

Poplachové zařízení - alarm Poplachové zařízení - alarm Vedle zajišťovacího kolíku ve dveřích řidiče je umístěna kontrolka. Je-li varovné zařízení aktivní, kontrolka bliká. A – centrální řídicí jednotka komfortní elektriky J393 B - poplachová siréna varovného zařízení H 8 C - spínač motorové kapoty [alarm] F120 v zámku víka motorového prostoru. D - otočná západka v zámcích dveří E - čidlo hlídání vnitřního prostoru G273 F - zapalovací skříňka G - kontaktní spínač v zámku víka zavazadlového prostoru. H - kontrolka centrálního zamykání ve dveřích řidiče K133

Poplachové zařízení - alarm

Souhrn: