Periferie PC VY_32_INOVACE_45_Periferie_PC.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Microsoft Word 2010 I. Spuštění aplikace Wordu Popis prostředí Základní editace textu VY_32_INOVACE_52_MS_Word_ I.
Advertisements

Periferní zařízení počítače
Hardware - klávesnice Název materiálu: VY_INOVACE_726_hardware_klavesnice Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Vzdělávací oblast: Informační a komunikační.
Základní přehled o použití jednotlivých částí klávesnice
Vstupní zařízení Vstupní zařízení je hardware, kterým počítač nebo jiný přístroj pořizuje data. Obvykle slouží jako součást uživatelského rozhraní, může.
Periferní zařízení počítače
Vstupní zařízení světelné pero klávesnice myš a trackball
PERIFERIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Informační a komunikační technologie
Klávesnice pc Mgr. Jan Fojtík Hardware F_21.
KLÁVESNICE VY_32_INOVACE_E3-05 AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš
KLÁVESNICE.
Název DUM: Klávesnice v otázkách
je hardware, kterým počítač pořizuje data.
POČÍTAČOVÁ MYŠ Společně s klávesnicí slouží jako spojovací prostředek mezi PC a uživatelem. Toto polohovací zařízení převádí informace o svém pohybu po.
KLÁVESOVÉ ZKRATKY Klávesová zkratka je kombinace několika kláves, jejichž současné stisknutí vyvolá nějakou funkci. Klávesová zkratka se obvykle skládá.
Identifikátor materiálu: EU
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Popis klávesnice.
Informační a komunikační technologie 5. ročník
Periferní zařízení počítače
Periferní zařízení.
Hardware a software.
Vstupní a výstupní zařízení
Vstupní zařízení počítače
Název Ovládání počítače – klávesnice a myš Předmět, ročník
Základy ovládání operačního systému III
Klávesnice a myš Bohumil Bareš.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mandys Jiří. Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Identifikátor materiálu: EU
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Informační a komunikační.
HARDWARE II Periferie.
ELEKTROTECHNIKA Elektronické počítače
VSTUPNÍ A VÝSTUPNÍ ZAŘÍZENÍ PC
KláVESNICE Informatika 5. třída.
Anotace Žák se seznámí se základy psaní textu ve Wordu a pohyb po dokumentu. Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže napsat, opravit a smazat.
Editace textu O. Kánský Editace textu Psaní textu – vložení posloupnosti znaků Znaky –Tisknutelné znaky písmena, číslice, interpunkční znaménka,
Popis klávesnice. Typy připojení klávesnic: Konektor DIN Jde o stejný konektor, který se používal k přenosu zvuku před příchodem konektorů Jack. Toto.
VSTUP A VÝSTUP Vstupní a výstupní zařízení počítače jsou označované také jako periferie. Vstupní a výstupní zařízení zajišťují: interakci s uživatelem.
SubjektSpeciální ZŠ a MŠ AdresaU Červeného kostela 110, TEPLICE Číslo op. programuCZ Název op. programuOP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Informatika Počítačová sestava Obrázek:
Klávesnice nejrozšířenější vstupní zařízení počítače
Tomáš Baťa Periferní zařízení počítače. Definice Periferní zařízení počítače jsou nástroje, které nejsou nutné k provozu počítače ale zpříjemňují a zefektivňují.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_16_POCITACOVA_MYS.
JOYSTICK gi f.
Klávesnice NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONYIII/2 Inovace.
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_32_INOVACE_IKT.7.Vl.19_Funkce_klaves.
Tento projekt je financován z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost prostřednictvím Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR.
Název:VY_32_INOVACE_ICT_5B_06 Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:5. Tematický okruh,
Vzdělávací oblast dle RVP:Základy výpočetní techniky Okruh dle RVP:Hardware Tematická oblast: Hardware osobního počítače Název vzdělávacího materiálu:Hardware.
 Počítačová sestava (tzv. jádro)  Skládá se:  pc skříň  obrazovka (monitor)  klávesnice  myš.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Tiskáry Jse dělí na 3 druhy: Jehličková tiskárna Inkoustová tiskárna
PC Vstupní periferie.
TISKÁRNY Anna Hošková Máme 3 druhy tiskáren.
Zdroj napájení a klávesnice
Vypracoval-Matěj Šmíd
KLÁVESNICE A MYŠ NA PC VY_32_INOVACE_06
Název: Základní pojmy DUM:VY_32_INOVACE_VII_3_01
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
VY_32_INOVACE_03_Klávesnice
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Klávesnice Denisa Procházková 1.A.
Název: VY_32_INOVACE_ICT_5B_12 Škola:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

Periferie PC VY_32_INOVACE_45_Periferie_PC

Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace v obsahu periferie PC Způsob použití ve výuce: výuková prezentace

Periferie pro přímou komunikaci s uživatelem: Vstupní Klávesnice Počítačová myš Tablet Mikrofon Joystick Gamepad Scanner Webová kamera Výstupní Monitor Tiskárna Reproduktor Plotter

Klávesnice je vstupní zařízení sestávající z kláves (tlačítek, klapek apod.) zpravidla mačkaných prsty. Slouží k psaní textu a ovládání počítačových programů funkčními klávesami (F1 - F12) a tzv. klávesovými zkratkami. Máte-li zakoupenou českou klávesnici, musíte mít v počítači přepnuté ovládání klávesnice rovněž na český jazyk. V tom případě budou odpovídat popisky kláves tomu, co se skutečně napíše na obrazovku. Klávesnice na počítači se dělí na několik částí: Alfanumerická část - Písmena + různé znaky Numerická část - Číslice + operační znaménka Funkční klávesy - F1 - F12 Každá klávesa má určitou funkci zadanou akt. programem Pomocné klávesy + Indikátory Kurzorové klávesy

Pomocné klávesy a indikátory Počítačová klávesnice je klávesnice odvozená od klávesnice psacího stroje či dálnopisu. Je určena ke vkládání znaků a ovládání počítače Funkční klávesy Kurzory Foto autor Alfanumerická část Numerická část Pomocné klávesy a indikátory

Speciální klávesy jsou popsány v následující tabulce. Klávesa Funkce Esc Odvolání posledního příkazu Print Screen Vložení momentálního obsahu obrazovky do schránky Scroll Lock Řídí „rolování“ obrazovky nahoru a dolů Pause/Break Zastavení provádění programu Insert Přepíná mezi režimem vkládání a přepis Home Posouvá kurzor na začátek řádku Page Up Posunutí textu o jednu obrazovku nahoru Delete Maže znak na pozici kurzoru End Posouvá kurzor na konec řádku Page Down Posunutí textu o jednu obrazovku dolů Enter Potvrzení příkazu Backspace Mazání znaku zpětným posunem kurzoru Kurzorové šipky Posun kurzoru po obrazovce Shift Přepínání velkých a malých písmen Ctrl Přepínání funkcí kláves při řízení programu Alt Přepínání funkcí kláves při řízení programu Caps Lock Přepíná trvale na velká písmena Tabulátor Přeskakování kurzoru do předem nadefinovaných pozic Windows V MS Windows: Otevření nabídky Start Application V MS Windows: Otevření místní nabídky

Počítačová myš je malé polohovací zařízení, které převádí informace o svém pohybu po povrchu plochy (např. desce stolu) do počítače, což se obvykle projevuje na monitoru jako pohyb kurzoru. Nachází se na ní jedno či více tlačítek, může obsahovat jedno i více koleček pro usnadnění pohybu v dokumentu. Ze spodní strany nalezneme zařízení snímající pohyb. Kuličková myš sériová Kuličková myš pro PS2 Optická myš pro PS2 Foto autor

Vnitřní pohled do optomechanické myši: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d1/Souris_ordinateur.png/220px-Souris_ordinateur.png Vnitřní pohled do optomechanické myši: 1. Kulička myši 2. Válcový snímač s kruhovou clonou 3. LED (prosvěcuje clonu se zářezy 4. Mikrospínač pro tlačítka myši 5. Optický senzor (za clonou

Tablet je polohovací zařízení skládající se z pevné podložky s aktivní, zpravidla obdélníkovou či čtvercovou plochou a z pohyblivého snímacího zařízení v podobě bezdrátového pera nebo tak zvaného puku (obdoba myši s nitkovým křížem a tlačítky). Tato počítačová vstupní periferie umožňuje ovládat počítač podobným způsobem jako počítačová myš (ovládání kurzoru), v případě pera je použitelná i ke kreslení volnou rukou, s pukem pak může sloužit i k digitalizaci výkresové předlohy. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d4/Wacom_graphics_tablet_and_pen.png/220px-Wacom_graphics_tablet_and_pen.png

Joystick [džojstyk] česky „pákový ovladač“ nebo „křížový ovladač“ je vstupní zařízení, používané zejména k interakci s počítačem. Základním dílem je tyčka upevněná kolmo do vodorovné podložky. Vychýlení tyčky vyvolá odpovídající pohyb objektu na obrazovce. 1. Držadlo 2. Základna 3. Tlačítko – „spoušť“ či „fire“ 4. Další tlačítka 5. Autofire 6. Plynový pedál 7. Kloboučkové tlačítko 8. Přísavky pro uchycení http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ7pljEuh44cO_6B6kqEclHK-LWFQYneumpnVUdZFADTsdPe3RUVg

http://t0. gstatic. com/images http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTKMoi6N1r1eGVjVB5t8YZH0zlzNiBsCbx_XvQB42AkA674detZ http://www.google.cz/imgres?q=mikrofon+k+pc&um=1&hl=cs&sa=N&tbo=d&biw=1024&bih=667&tbm=isch&tbnid=4Yc4YsGQK3AyBM:&imgrefurl=http://www.dobry-nakup.com/www-dobry-nakup-com/eshop/8-1-Kancelar/202-3-Sluchatka&docid=8vKW-_ESzF9YRM&imgurl=http://obchod.nedis.cz/signys/attach/cmp/cmp-headset17.jpg&w=250&h=250&ei=yzncUKaZKsvMtAa7mIHICg&zoom=1&iact=hc&vpx=4&vpy=311&dur=189&hovh=200&hovw=200&tx=107&ty=140&sig=102754213924272394748&page=1&tbnh=134&tbnw=132&start=0&ndsp=19&ved=1t:429,r:6,s:0,i:120

Gamepad je vstupní zařízení k ovládání počítače nebo herní konzole, používané při hraní počítačových her a videoher. http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:SNES_controller.jpg

Scanner, skener (anglicky scanner, výslovnost [skenr], někdy též nesprávně [skener]; doslovný překlad snímač) je hardwarové vstupní zařízení umožňující převedení fyzické 2D nebo 3D předlohy do digitální podoby pro další využití, většinou pomocí počítače. http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Scanner.view.750pix.jpg

Webová kamera (běžně nazývána webkamera) patří do počítačových vstupních zařízení, podobných fotoaparátu, kameře či skeneru. Pořizuje snímky, které většinou ukládá na internet. Díky tomu je aktuální záběr dostupný uživateli na počítači s připojením k internetu kdekoliv na světě. Provozovatel s rychlým internetovým připojením může umožnit i častější snímání (a odesílání) snímků a uživatel může tyto obrázky sledovat plynule (jako video). http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Creative.webcam.jpg

Monitor je základní výstupní elektronické zařízení sloužící k zobrazování textových a grafických informací. Je-li připojen k počítači, je propojen s grafickou kartou, avšak může být připojen i k dalším zařízením nebo do nich přímo integrován (PDA), monitor je přímo připojen k videokartě zasílající patřičné informace, které budou na monitoru(jeho obrazovce) zobrazeny. Foto autor

Jehličková tiskárna používá k tisku tiskovou hlavu, která se pohybuje ze strany na stranu po listu papíru a přes barvící pásku naplněnou inkoustem se otisknou jehličky na papír. Má to stejnou funkci jako klasický psací stroj, Inkoustová tiskárna je druh počítačových tiskáren používaných v domácnostech a firmách. Princip tisku je založen na tom, že inkoust je na papír vymršťován velkou rychlostí v podobě kapek. Laserová tiskárna je druh počítačové tiskárny, pracující na podobném principu jako kopírka. Laserový paprsek vykresluje obrázek na světlocitlivý válec, na jehož povrch se poté nanáší toner. Ten se uchytí jen na osvětlených místech, obtiskne se na papír a na závěr je k papíru tepelně fixován. 1. Foto autor 2. http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Tally_5040_Passbook_dot_matrix_printer.jpg 3. http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Epson-inkjet-printer.jpg

Plotter je grafické výstupní zařízení počítače. Klasický plotter kreslí obraz pomocí tužky nebo pera. Existují ale i varianty s inkoustovou tiskovou hlavou podobnou klasické tiskárně, případně řezací plottery, kde místo pera je nástroj na řezání. http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Plotter_Gerber_Infinity.jpg

Konec