Klíčová aktivita: 32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HARDWARE 1 STAVBA PC 6. ročník verze
Advertisements

Vytvořil: Martin Šturc
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Vstupní a výstupní zařízení
* V dnešní době se používá především ve významu digitální technika * Co to vlastně je? * počítače, tablety * periferie počítačů * mobilní telefony * navigace.
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 06 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Charakteristiky.
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 08 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Rozsah.
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 14 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Elektroakustické.
Klíčová aktivita: 32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 18 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Zvuková.
ZŠ a MŠ Brno, Křenová 21 CZ.1.07/1.4.00/ , Dobrá šance pro děti Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Inovace ve vzdělávání na naší škole.
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 09 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Odraz.
Anotace Žák dokáže popsat a zařadit výstupní zařízení HW Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže definovat typy výstupního zařízení HW Speciální.
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 19 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Zvuková.
Elektroakustický řetězec
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Co vše nám může tvořit počítačovou sestavu
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 03 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Šíření.
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Elektronická zařízení
UČÍME V PROSTORU Název předmětu: Název a ID tématu: Zpracoval(a): Elektronika Reproduktory (EL22) Ing. Petr Kaisler ELEKTROTECHNIKA.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Reproduktory Reproduktory se používají jako standardní výstup počítačů. Jeden malý reproduktor bývá součástí základní jednotky. Je určen pro přehrávání.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Klíčová aktivita: 32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Identifikátor materiálu: EU
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 01 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Kmity.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 17 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Elektroakustické.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Charakteristiky.
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 02 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Podstata.
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 12 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Rázy.
Klíčová aktivita: 32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Tato prezentace byla vytvořena
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_02A18 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření duben 2014.
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 07 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Princip.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_12_INOVACE_11_6TR_INF Autor: Mgr. David Ryška.
Zvuková karta rozšiřující karta (v provedení ISA nebo PCI) do sběrnice základní desky zajišťující zvukový vstup a výstup někdy bývá přímo integrována na.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Jak učit zvuk Jan Langmajer.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Směrové ultrazvukové reproduktory
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_232.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_191.
Tato prezentace byla vytvořena
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Reprodukce zvuku OB21-OP-EL-ELN-NEL-M Reproduktory jsou elektroakustické měniče, které přeměňují elektrický signál na mechanický pohyb membrány.
Internal | Department | 12/02/2005 | © Robert Bosch GmbH reserves all rights even in the event of industrial property rights. We reserve all rights of.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
EU peníze školám Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Inovace školství Šablona - název Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně AUTOR: Ing. Oldřich Vavříček NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Základy elektrotechniky.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
T 3 / 1 Zesilovače -úvod (Amplifiers).
Zapojování rezistorů Řazení rezistorů Název školy
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Autor: Mgr. Václav Chvál
Transkript prezentace:

Klíčová aktivita: 32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: 04 Výstup číslo: 16 Datum: 19. 12. 2012 Autor: Autor: Petr Lukáš Vzdělávací oblast: Fyzika Výuková hodina: Hudební aparatura Ročník: 8. Časová dotace: 1 h Anotace: – žák se dozví, jak lze zajistit ozvučení hudební skupiny – žák se seznámí se schématem zapojením aparatury

METODICKÝ PŘEHLED Klíčové kompetence: – k učení – čtení s porozuměním, srovnávání informací, schémata Očekávané výstupy: – žák vysvětlí smysl používání hudební aparatury – žák vysvětlí schéma zapojení aparatury Výukové strategie: – komentovaná prezentace – samostudium, vzájemná konzultace Pomůcky: – počítač s prezentačním software Metodický postup: – prezentace s komentářem – samostudium – diskuze – domácí studium Zdroje: – v prezentaci jsou použity pouze vlastní zdroje

Hudební aparatura Hudební aparatura – zařízení, které umožňuje smíchat, upravit a zesílit hudební zdroje. Jaký má smysl ji využívat? – zvuk lidského hlasu nemá dostatečnou hlasitost – různé nástroje jsou různě slyšitelné – hudební produkci je třeba převést na elektrický signál a upravit (smíchat, opatřit efektem, apod.) – umožňuje nám pořídit záznam

Schéma zapojení Zdroje Mix Odposlech Záznam Zesílení Reprodukce

Hudební zdroje Hudební zdroje – akustické či elektrické nástroje, případně lidský hlas Zvukové vlnění hlasu nebo akustických nástrojů je třeba prostřednictvím mikrofonů nebo snímačů převést na elektrické vlny, které lze dál zpracovat. Nástroje elektrofonické či přímo elektronické již dodávají do mixu přímo elektrický signál. ZPĚT POKRAČOVAT

Mix, odposlech, záznam Mixážní pult – zařízení, které zpracovává elektrické signály z jednotlivých zdrojů. Vstupy [IN] – Do mixu připojujeme zvukové zdroje. Na každém vstupu lze nastavit vstupní citlivost, ekvalizaci (basy, středy, výšky), panorama (vlevo, vpravo), úroveň efektu (interní či externí DSP) či hlasitost odposlechu (monitoring). Výstupy [OUT] – Zpracovaný signál odchází do koncového zesilovače [PA], odposlechů [MON] nebo záznamového zařízení [REC]. ZPĚT POKRAČOVAT

Koncový zesilovač Koncový zesilovač [PA – Power Amplifier] – zařízení, které zesílí elektrické signály z mixu (kolem 1 V) tak, aby dostatečně rozkmitaly membrány reproduktorů (řádově desítky voltů). Zesílení probíhá v několika stupních, signál se nesmí zkreslovat. V dnešní době se používají více digitální zařízení, rockeři však rádi zůstávají u tzv. lampových zesilovačů. Někdy bývá mixážní pult vybaven i koncovým zesilovačem v jedné skříni, hovoříme pak o tzv. powermixu (vhodný pro menší skupiny, které hrají živě například v klubech). Je třeba dát pozor na výstupní výkon koncového zesilovače a impedanci výstupů. ZPĚT POKRAČOVAT

Reproduktory, reprosoustavy Reproduktor – elektroakustický měnič, který převádí elektrický signál na mechanické vlnění. Zpravidla se využívají reprosoustavy dvoupásmové (středobasový a výškový reproduktor s výhybkou v jedné skříni) nebo třípásmové (basový, středový a výškový reproduktor s výhybkami v jedné skříni). Je potřeba sledovat, na jaký výkon (resp. příkon) jsou reprosoustavy stavěny a jakou mají vstupní impedanci – celkově by to mělo souhlasit s PA. ZPĚT POKRAČOVAT

Postup zapínání a vypínání aparatury Zapnutí: 1. Zdroje (nástroje, bezdrátové vysílače, připojené počítače nebo přehrávače, externí efektové jednotky, midi zařízení, atd. – vše, co jde do vstupu) 2. Mixážní pult 3. Koncový zesilovač, aktivní reprosoustavy Vypnutí: 1. Koncový zesilovač, aktivní reprosoustavy 3. Zbývající zdroje

Hudební aparatura Úkol č. 22: Zkus popřemýšlet, jestli se může k domácímu zvukovému systému připojit libovolný počet reproduktorů? Záleží na tom, zda je připojíme sériově či paralelně? Maličká nápověda: Vzpomeň si, o čem hovoří Ohmův zákon a jaký je rozdíl mezi sériovým a paralelním zapojením rezistorů.