Speciální školy, České Budějovice, Štítného 3

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU PENÍZE ŠKOLÁM Učíme se pro život 2010 – 2013 reg. č. CZ 1.07/1.4.00/
Advertisements

Základní škola, Matice školské 3, České Budějovice
Grafické programy Zoner: využití na ZŠ
Pilotních projekt SIPVZ, okruh D – Implementace výukového softwaru na speciálních školách Soubor výukových prezentací pro zvláštní školu Speciální školy,
Mateřská škola, Základní škola a Praktiucká škola,
ZŠ Kostomlaty pod Milešovkou
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.2.06/
Projekt EU Kvalitní a efektivní výuka zdravotně postiženého žáka – základní krok do života CZ 1.07/1.2.33/ Číslo aktivity: 02 ZLEPŠOVÁNÍ PODMÍNEK.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA PŘI SANATORIU EDEL ZLATÉ HORY
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Strukturované učení PROJEKT EU
Koordinační centrum EQF Základní a střední vzdělávání PhDr. Jana Kašparová.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Ve školním roce 2010/2011 byly otevřeny dvě přípravné třídy. Přípravné třídy naší školy byly zapojeny do projektu "Společně to dokážeme". Je to program.
VYUŽITÍ ICT PŘI TVORBĚ DUM
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ROZPOČET PROJEKTU Kvalitní a efektivní výuka zdravotně postiženého žáka -základní krok do života Registrační číslo:CZ.1.07/1.2.33/
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Vyučovací předmět Počítače Seznámit žáky s moderní informační a komunikační technologií a poznat její možnosti - PC, internet, mobilní telefon Umožnit.
Rozvoj interaktivních způsobů výuky ve škole CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Projekt EU – OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základní škola, Praha 2, Londýnská 34
Název projektu: Průvodce světem Multimédií CZ.1.07/3.2.06/ reg. č.: CZ.1.07/3.2.06/ Vzdělávací moduly - obsah 21.
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
web: tel.: ředitelka školy: Mgr. Milada Němcová KONTAKT:
Základní škola, Karviná – Nové Město, Komenského 614,
Průřezová témata klíčových kompetencí
Zapojení ZŠ Krnov, Dvořákův okruh 2 do projektu. Mgr.Ivana Procházková Krnov
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ NERATOVICE Školní 664, Neratovice, tel.: , IČO: , IZO: Ředitelství.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Bc. Romana Hlinecká Název materiálu: Vyšetření tělesné hmotnosti Označení materiálu:
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ NERATOVICE Školní 664, Neratovice, tel.: , IČO: , IZO: Ředitelství.
Základní škola, Březinská 1702, Vlašim
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ NERATOVICE Školní 664, Neratovice, tel.: , IČO: , IZO: Ředitelství.
Rámcové a školní vzdělávací programy
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM
Školní vzdělávací program výuka informatiky
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM INFORMAČNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Školní speciální pedagog. Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb žáka Provádění, event. zajištění krátkodobé i dlouhodobé individuální práce se žákem.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA T. G. MASARYKA
Vyšší odborná škola zdravotnická a Střední zdravotnická škola, Hradec Králové, Komenského 234 Mgr. Jana Heřmanová Mgr. Blanka Kadeřávková Spolupráce VOŠ,
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Vítejte na zápisu prvňáčků na 31.ZŠ. Gymnastika Házená Lední hokej Judo Běh na lyžích Basketbal Cvičení pro předškoláky Posilovna Aerobic Sportovní aktivity.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_19.
EU peníze školám Zasíťování školy Rekonstrukce podlahy v tělocvičně Arboretum – Přírodní učebna Odborná pracovna humanitních předmětů Dokončení výměny.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
 Název projektu: Poklady kolem nás a v nás  Zkrácený název: Kolumbus  Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.13/  Žadatel projektu: Blažek & Blažek,
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Projekt Rovná šance Číslo projektu: CZ.1.07/1.2.08/ TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 32 AnotaceProgramové.
VŠICHNI MÁME STEJNOU CESTU
Základní škola, Most, Jakuba Arbesa 2454
„KVALITNÍ A EFEKTIVNÍ VÝUKA ZDRAVOTNĚ POSTIŽENÉHO ŽÁKA
Dva jsou víc než jeden CZ.1.07/1.2.23/
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Vazba na Operační programy
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Středisko výchovné péče FRÝDLANT
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
Centrum celoživotního vzdělávání Pedagogické fakulty Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem 2017/2018.
NOVÉ FORMY VÝUKY VE ŠKOLÁCH JMK
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Speciální školy, České Budějovice, Štítného 3 Projekt SIPVZ, Okruh D - Projekt pro žáky se zdravotním postižením ICT ve výuce žáků s mentální retardací a lékařskou diagnózou autismus Speciální školy, České Budějovice, Štítného 3 Tel., fax: 387 423 471 E-mail: specskoly.cb@cmail.cz Web: www.volny.cz/specskoly.cb

Popis projektu Cílem projektu je efektivní využití ICT ve výuce žáků s mentální retardací a lékařskou diagnózou autismus. Navazujeme na loňský projekt „Soubor výukových prezentací pro zvláštní školu“ doplněním a rozšířením baterie výukových a testových prezentací o další učební předměty a některá průřezová témata.

Popis projektu Dalším úkolem projektu je vytvořit metodickou příručku, která popíše možnosti využití vhodných výukových programů a Internetu v podmínkách výuky žáků s mentální retardací a lékařskou diagnózou autismus. Dále chceme přiblížit ICT do přímé výuky ve třídách pomocí mobilního projekčního zařízení.

Hlavní cíle projektu vytvořit názornou učební pomůcku ukázat možnosti využití učebních programů v podmínkách výuky hendikepovaných dětí rozšířit technické a programové vybavení školy přenést možnosti využití ICT do běžných tříd využít a rozvíjet dovednosti a schopnosti pedagogů v oblasti ICT naučit žáky efektivně ovládat a využívat počítač

Zdůvodnění projektu Výuka žáků s mentální retardací vychází vzhledem k úrovni jejich rozumových schopností ze zásad názornosti aktivity žáků soustavnosti trvalosti přiměřenosti

Opakování a zpětná vazba Použití prezentací: názorná prezentace nového učiva v hodině (s využitím projekční techniky) opakování (projekce nebo v počítačové učebně) procvičování (testové prezentace)

Tři složky projektu Soubor výukových prezentací Metodická příručka pro využití učebních programů a Internetu v podmínkách výuky žáků s mentálním postižením a lékařskou diagnózou autismus Mobilní projekční zařízení pro práci v hodině

Soubor výukových prezentací Projekt rozšiřuje soubor výukových prezentací pro zvláštní školu: zeměpis, fyzika, chemie, pracovní vyučování, hudební výchova Přihlíží k připravovanému školnímu vzdělávacímu programu pro druhý stupeň základní školy praktické

Vybrané vzdělávací předměty Dějepis 7. – 9. ročník Občanská výchova 7. – 9. ročník Přírodopis 7. - 9. ročník Hudební výchova Pracovní vyučování

Průřezová témata Environmentální výchova Dopravní výchova Zdravotní výchova Chování za mimořádných situací

Metodika Přehled výukových programů používaných naší školou Možnosti využití ICT ve výuce žáků s lékařskou diagnózou autismus, žáků pomocné a zvláštní školy (základní školy praktické) Odkazy na zajímavé internetové adresy

Mobilní projekční zařízení Pro umožnění využití ICT i mimo počítačovou učebnu bylo pořízeno technické vybavení: notebook dataprojektor projekční plátno

Realizátoři projektu Soňa Bezpalcová Jana Písková Marie Dudová Pavla Křížová Eva Líbenková Alena Mikutová Ivo Mynář Jana Pečmanová Jana Písková Jitka Šulistová Eliška Tomášová Eduard Trost Helena Tušlová Jiří Zemko

Rozpočet projektu

Pořízené technické vybavení Mobilní projekční zařízení: notebook ACER Aspire 3020 videodataprojektor HP vp-6111 stativové plátno Da-Lite 178x178 Dovybavení počítačové učebny v budově Husova 9 počítač (Pentium 4/3GHz, RAM 512MB, HDD 80GB, monitor 17“) tiskárna HP LaserJet 1020

Pořízené programové vybavení 5 licencí MS Office Professional pro počítačovou učebnu v budově Husova 9 Multilicence výukových programů: TS: Dětský koutek 1 – 5 TS: Matematika pro prvňáčky Alík: Můj první slabikář Alík: Než půjdu do školy BSP: Jak věci pracují BSP: Věda hrou BSP: Encyklopedie vesmíru

Soubor prezentací Soubor prezentací byl rozšířen z loňských 111 na téměř 200 prezentací. Nové prezentace: Dějepis: 16 prezentací Občanská výchova: 10 prezentací Zeměpis: 3 prezentace Přírodopis: 22 prezentací Fyzika: 2 prezentace Hudební výchova: 6 prezentací Pracovní vyučování: 3 prezentace Průřezová témata: 27 prezentací

Zdroje obrázků kliparty naskenované obrázky z učebnic a naučných encyklopedií Internet vlastní digitální fotografie obrázky vytvořené grafickým editorem

Přenositelnost projektu Na procesu posuzování prezentací a metodické příručky se podílejí všichni pedagogové naší školy a Speciální školy Tábor

Pokračování projektu ověření materiálu v pedagogické praxi doplnění a rozšíření baterie prezentací zapojení dalších vyučujících do tvorby názorných učebních pomůcek zavádění ICT do každodenní praxe pedagogických pracovníků ICT jako zdroj poznání pro všechny žáky

Děkuji za pozornost Jiří Zemko Speciální školy, České Budějovice, Štítného 3 jiri.zemko@specstit.ceskebudejovice.indos.cz