pro všeobecné letectví

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
JAK SE DÁ LÉTAT S KLUZÁKEM VE VZDUŠNÉM PROSTORU ČESKÉ REPUBLIKY
Advertisements

Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví
Změny v AIP ČR k Jeneč Tomáš Navrátil
Hlavní směry a perspektivy rozvoje problematiky eTOD
Změny v rozdělení vzdušného prostoru platné od
FIC Praha Ing. Michal Dvořák vedoucí odd. FIC Václav Janout
Školení pilotů – Postupy pro LKTB
Vzdušný prostor ČR, SR a Polska
LIS pro všeobecné letectví 2014
Používání neřízených letišť pro IFR provoz v Evropě
LIS pro všeobecné letectví 2013
Školení pilotů 2014 Jaroslav Vašík.
ODPOVÍDAČ SEKUNDÁRNÍHO RADARU
Změny pravidel a postupů
SLNS BRNO Školení pilotů 2010 část 2. Jaroslav Vašík.
FIC Praha ŘLP ČR, s.p. Ing. Michal Dvořák
Letiště Praha Ruzyně Úvod: Obsah prezentace:
Změny ve vzdušném prostoru České republiky Platné od 8. dubna 2010.
FPL 2012 a IBS Marek Dočkal ŘLP ČR s.p..
ŘLP ČR s.p. Marek Dočkal FPL 2012 Základní informace Seminář FPL 2012,
LPS BRNO Seminář ŘLP ČR a AeČR IATCC Jeneč 2012 Jaroslav Vašík.
 Zasvěcení do problematiky TIZ  Proč má smysl se tomuto tématu nadále věnovat?  Výběr projektu, získávání informací  Postup zpracovávání – myšlenkové.
Středisko letových navigačních služeb Brno-Tuřany
zdroj: letecká mapa ICAO 1:500000, MO ČR, 2009
LAA sobě Jihlava 2013 VZDUŠNÝ PROSTOR ČR.
Airspace Management Jeneč 2014 Ivan Beneš Oddělení ASM.
ŘLP ČR s.p. Testování FPL 2012 s CFMU IATCC Praha, Marek Dočkal.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
RYR8403 x kluzák průběh letu CTR / TMA LKTB :06 – 15:38 UTC Zdroj radarových dat ALS LKTB.
Přechod na šíři kanálu 8,33 kHz
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Ing. Jan KLAS VÝSLEDKY A VÝVOJ ŘLP ČR, s.p – 2014 Generální ředitel 21. října 2014 IATCC PRAHA XII. ročník jednání s leteckými dopravci.

PYRAMIDA Práce a energie
SLNS BRNO Školení pilotů 2013 Jaroslav Vašík.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
ASM 2015 Jeneč 2015 Ivan Beneš Oddělení ASM.
Automatizace řízení letového provozu Jakub Kolář SPŠ Stavební Liberec.
FIC Praha Ing. Michal Dvořák ŘLP ČR, s.p. vedoucí odd. FIC
Palubní protisrážkový systém (Airborne Collision Avoidance Systém) ACAS Americká verze je nazývána Protisrážkový výstražný systém pro vyhnutí se letovému.
SLNS BRNO Školení pilotů 2011 Jaroslav Vašík.
Zimní školení pilotů všeobecného letectví
Měření úhlů.
Copyright (C) 1999 VEMA počítače a projektování, spol. s r.o.1 Lucián Piller Intranet HR.
Zasílání požadavků na navigační výstrahy a omezení vzdušného prostoru prostřednictvím AisView Marek Dočkal ŘLP ČR s.p.
LIS pro všeobecné letectví 2015
Zvyšování bezpečnosti letecké dopravy
Školení pilotů 2015 Jaroslav Vašík.
Změna tloušťky převodní vrstvy na min.1000ft - od
Seminář ŘLP ČR, s.p. pro GA ZMĚNY STRUKTURY VZDUŠNÉHO PROSTORU ČR K
0 Školení pilotů Jaroslav Vašík ŘLP Brno.
Jarní školení 2016 Letový prostor ČR – 2016 Osvěžení znalostí, novinky a nové zdroje informací Jiří Pruša Exkluzivní nezávislý časopis o letectví od profesionálů.
Kritické stanovisko k termínu „charakteristický letový den“ jež byl zaveden do NV 272 / 2011 Sb. ( § 12, odst. 5) Ing. Josef Drahota červenec 2015.
1 FIC PRAHA SEMINÁŘ PRO GA Václav Janout – instruktor FIC/AMC.
Ukázka řízení letového provozu na síti VATSIM Pavel Brodský.
Přechod na 8,33 kHz Informace, diskuse
Platnost letového plánu na let VFR a související terminologie
Změny kmitočtů s přechodem na kanálovou separaci 8.33 kHz v LKAA
ATN Data Link services v podmínkách ŘLP ČR, s.p.
Letecká informační služba pro GA 2017
APP/TWR PRAHA Provoz letů VFR a kombinovaných letů VFR/IFR
15. ročník jednání s leteckými dopravci Milan Koráb
školení PILOTŮ 2018 Jaroslav Vašík
SEMINÁŘ VŠEOBECNÉ LETECTVÍ 2018
FIC Praha Ing. Michal Dvořák ŘLP ČR, s.p. vedoucí odd. FIC
ČVUT v PRAZE Fakulta dopravní ÚSTAV LETECKÉ DOPRAVY PROFIL STUDENTA
školení PILOTŮ 2019 Jaroslav Vašík
Rozšíření prostoru odpovědnosti FIC Praha od
Rozšíření prostoru odpovědnosti FIC Praha od
Osvěžení znalostí, novinky a nové zdroje informací
Transkript prezentace:

pro všeobecné letectví Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví IATCC, Jeneč, 11.2.2012 Ing. Marek Rom Vedoucí střediska ACC Praha

ACC Praha Prostory odpovědnosti Provoz odpovídačů SSR Provádění kombinovaných letů z neřízených letišť

IATCC 3 February 2012

TMA PRAHA CTA BRNO OSTRAVA Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví TMA PRAHA FL165B MTMA ČÁSLAV FL125B PARDUBICE KARLOVY VARY FL95B CTA BRNO OSTRAVA FIR Praha – Lower Airspace GND-FL245 4

CTA PRAHA FIR Praha – Upper Airspace FL245-FL660 Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví FIR Praha – Upper Airspace FL245-FL660 CTA PRAHA 5

N W E S Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví 6 WT ST ET NT WH SH EH NH WM SM EM NM WL SL EL NL TOP HIGH MIDDLE LOW WEST SOUTH EAST NORTH FL285 FL345 FL365 N W E S 6

ACC Praha Řízené lety IFR VFR FIC Praha PJE Neřízené lety VFR Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví FL 660 ACC Praha Řízené lety IFR FL 195 VFR C PJE FL 95 FIC Praha Neřízené lety VFR E kombinované lety VFR/IFR 1000 ft AGL G 7

sekundárního přehledového radaru (SSR) Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví Provoz odpovídačů sekundárního přehledového radaru (SSR) Mód S AIP ČR 1.5.1.1.1 Vybavení a provozování odpovídačů v Módu S je povinné pro lety letadel letících podle pravidel IFR a VFR jako “General Air Traffic” (GAT) v tomto stanoveném vzdušném prostoru: – ACC sektory W, N a S CTA Praha, nad FL 95, – TMA Praha a CTR Ruzyně ........ A7000 120 16 ........ OKMEP 120 16 NIL ........ OKMEP 120 16 100 f100 07 m293/i142 h156 8

sekundárního přehledového radaru (SSR) Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví Provoz odpovídačů sekundárního přehledového radaru (SSR) Mód S Identifikace L 4444 8.5.3.3 Letadlo vybavené módem S se schopností vysílat identifikaci letadla musí tuto identifikaci vysílat tak, jak je stanoveno pro pole 7 letového plánu ICAO, nebo, pokud nebyl letový plán podán, musí vysílat poznávací značku letadla. Poznámka: Od všech letadel vybavených módem S provozovaných v rámci mezinárodního civilního letectví se požaduje, aby měla schopnost vysílat identifikaci letadla (viz Předpis L 10/IV, Hlava 2, ust. 2.1.5.2) 8.5.3.4 Kdykoliv se na situačním zobrazení zpozoruje, že identifikace vysílaná letadlem vybaveným módem S je rozdílná od té, která se od letadla očekává, musí být pilot požádán, aby potvrdil a, je-li to nutné, znovu nastavil správnou identifikaci letadla. 8.5.3.5 Jestliže pilot potvrdí, že byla na módu S nastavena správná identifikace letadla, a rozdíl nadále existuje, musí řídící provést následující opatření: a) informovat pilota o trvající nesrovnalosti; b) kde je to možné, opravit formulář zobrazující identifikaci letadla na situačním zobrazení; a c) oznámit chybnou identifikaci vysílanou letadlem následujícímu řídícímu pracovišti a jakémukoliv jinému zainteresovanému stanovišti používajícímu mód S k identifikačním účelům. 9

sekundárního přehledového radaru (SSR) Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví Provoz odpovídačů sekundárního přehledového radaru (SSR) Mód A, C AIP ČR 1.5.1.2.1 IFR a VFR lety letící vně vzdušného prostoru určeného pro povinné vybavení a provozování Módu S, jak je uveden v GEN 1.5.1.1, musí být vybaveny odpovídačem SSR schopným odpovídat na dotazy v Módu A ve 4096 kódech s hlášením tlakové nadmořské výšky v Módu C, jak je dále uvedeno: – všechna letadla provádějící let IFR, – všechna motorová letadla a balóny provádějící lety VFR ve FL 60 až do FL 95 – všechna letadla provádějící let VFR nad FL 95 v ACC sektoru E CTA Praha. 1.6.2.4.4 Letadlo vybavené odpovídačem SSR musí mít za letu odpovídač v činnosti. Odpovídač SSR musí odpovídat na dotazy v módu A a C. L 10/IV 2.1.3.2.1 Od 1. ledna 1999 musí všechny odpovídače, nezávisle na vzdušném prostoru, ve kterém se používají, odpovídat na dotazy módu C informací o tlakové nadmořské výšce. Poznámka: Činnost palubních protisrážkových systémů (ACAS) závisí na tom, že letadlo-narušitel udává tlakovou nadmořskou výšku v odpovědích módu C. 10

Mód A Mód C GARMIN GTX 328 TRIG TT31 Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví Mód A GARMIN GTX 328 Mód C TRIG TT31 11

sekundárního přehledového radaru (SSR) Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví Provoz odpovídačů sekundárního přehledového radaru (SSR) Testy odpovídačů AIP 1.6.2.5.1 Při provádění pozemních zkoušek odpovídačů SSR jsou pracovníci provádějící zkoušky povinni dodržovat níže uvedené postupy. Dodržování těchto pravidel umožní stanovištím ATC udržet přehled o reálném letovém provozu a případně poskytovat informace letadlům vybaveným palubním protisrážkovým systémem ACAS. 1) Pokud nebyl stanovištěm ATC z provozních důvodů přidělen jiný kód, je pro pozemní zkoušky odpovídačů v módu A vyhrazen kód 0000. 2) Při zkouškách probíhajících v CTR/MCTR musí pracovníci provádějící zkoušky předem informovat příslušnou TWR/MTWR o: – předpokládaném čase zahájení a ukončení zkoušky, – rozsahu hodnot módu C, které budou předmětem testu, – možném spojení pro případ, že příslušné stanoviště ATC bude v průběhu zkoušky požadovat její přerušení. 3) Při zkouškách probíhajících mimo CTR musí pracovníci provádějící zkoušky předem informovat ACC/MACC Praha v rozsahu údajů uvedených v bodě 2). Poznámka: Požaduje se, aby zkoušky Módu A nebyly prováděny bez současné imitace hodnoty módu C s nastavením alespoň nadmořské výšky letiště nebo, je-li zkouška prováděna mimo CTR, minimální hladiny. 12

13

Třída vzd. prostoru D-E (lety na spodní hranici TMA) Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví Třída vzd. prostoru D-E (lety na spodní hranici TMA) 14

Vliv nezapnutého módu C na zobrazení řídícího Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví Vliv nezapnutého módu C na zobrazení řídícího Top High Middle Low Výškový filtr A7000 W N E S 15

Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví 16

Výškový filtr FL375 FL285 Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví E2000 Replay 18.1.2012 12:01:25

Výškový filtr FL375 FL285 Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví E2000 Replay 18.1.2012 12:01:25

Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví Varovná funkce NONC 19

20

21

22

Provádění kombinovaných letů Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví Provádění kombinovaných letů z neřízených letišť V letovém plánu použít jednu z tratí uvedených pro dané letiště v AIP ČR, část AD 4 Před vzletem se telefonicky spojit se stanovištěm FIC Praha a zkoordinovat způsob přechodu na let IFR Po vzletu postupovat podle předchozího dohovoru a vyžádat si povolení pro let IFR Až do získání povolení pro let IFR pokračovat jako let VFR a vyhnout se řízeným či omezeným prostorům !!! „Aktivace“ letového plánu na FIC Praha, oznámení úmyslu přejít na let IFR, ani fráze „Continue VFR“ vydaná FIC Praha, apod. neznamená povolení ke vstupu do řízeného či omezeného prostoru !!! 23

! ! ! ! ! FPL: -LKHK -VFR DCT BULEK/N120F080 IFR L624 HDO... PRAHA INFORMATION, OKABC, C172 FROM LKHK TO EDDC, DEPARTED AT 1200, CLIMBING TO FL80, REQUEST CHANGE TO IFR ! ! ! ! ! OKABC, PRAHA INFORMATION, ROGER, CONTINUE VFR UNTIL FURTHER CLEARANCE

DĚKUJI ZA POZORNOST www.rlp.cz