Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Krychle Síť, povrch, objem
Advertisements

VÝPOČTY POVRCHŮ A OBJEMŮ TĚLES. UŽITÍ GON. FUNKCÍ
Digitální učební materiál
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Objem a povrch válce - slovní úlohy
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Jehlan povrch a objem.
Zlomky Vzorce Procenta Úměrnost
Povrch hranolu S = 2.Sp + Spl Spl = op.v
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Zábavná matematika.
Rotační kužel - výpočet objemu
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Kužel Objem a povrch.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Měřítko mapy, plánu Matematika – 7. ročník
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
AZ - KVÍZ Procvičení procent
Elektronická učebnice - II
Rotační válec Síť, povrch, objem
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
síť, objem, povrch opakování
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
ROTAČNÍ KUŽEL ÚVODNÍ HODINA
Povrch a objem krychle a kvádru (příklady)
* Tělesa Matematika – 6. ročník *.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Povrch a objem jehlanu procvičení
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Digitální učební materiál
KONTROLNÍ PRÁCE.
Digitální učební materiál
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Objem hranolu.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
JEHLAN SÍŤ A KONSTRUKCE V PRAVOÚHLÉM PROMÍTÁNÍ
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tělesa Užití goniometrických funkcí
Jehlan výpočet povrchu
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Kolmé hranoly - povrch a objem Matematika – 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka.
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 1. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného čtyřbokého jehlanu na obrázku (vyjádřete pomocí odmocnin).
JEHLAN Popis, povrch, objem. JEHLAN Popis, povrch, objem.
J e h l a n Popis tělesa Výpočet povrchu Výpočet objemu
Autor: Mgr. Radek Martinák Kužel – popis, praktické využití Kuželové vrtáky Kornout do školy Kornout na zmrzlinu Kužely na silnici Ještěd Elektronické.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
VÁLEC Popis, síť, povrch, objem. VÁLEC Popis, síť, povrch, objem.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
KUŽEL A JEHO POVRCH VY_42_INOVACE_ 31_02.
- Výpočet povrchu příklady
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
Matematika Komolý jehlan
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského v Novém Strašecí
Matematika pro 9. ročník Povrch jehlanu.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Rotační kužel Základní škola a Mateřská škola
Transkript prezentace:

Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován Mgr. Evou Majlišovou Rotační kužel povrch, objem - procvičení

Pojmenuj a popiš toto těleso. strana výška poloměr podstavy vrchol podstava Podtrhni vzorce, které patří k tomuto tělesu. S = ½.a.v a V = a.b.c S = πr² + πrs V = 1/3. Sp. v V = 1/3. Πr². v S = Sp + Spl

4) Střecha altánu má tvar pravidelného čtyřbokého jehlanu s podstavnou hranouStřecha altánu má tvar pravidelného čtyřbokého jehlanu s podstavnou hranou a = 200 cm a vý š kou v = 0,7 m. Vypočtěte kolik m² dřeva je potřeba na tuto střechu. 2) Cukrová homole má tvar rotačního kužele s rozměry h = 32 cm a r = 7 cm.Cukrová homole má tvar rotačního kužele s rozměry h = 32 cm a r = 7 cm. Určete kolik cm³ cukru je v této homoli. 3) Objem kužele je 402 cm³. Jeho podstava m á rozměry r = 8 cm.Objem kužele je 402 cm³. Jeho podstava m á rozměry r = 8 cm. Vypočtěte vý š ku kužele. 5) Vypoč í tejte hmotnost těž í tka tvaru rotačního kužele s poloměrem podstavyVypoč í tejte hmotnost těž í tka tvaru rotačního kužele s poloměrem podstavy r =4 cm, vý š kou 6 cm, jestliže materi á l má hustotu 8 gramů/cm ³. 6) N á kladn í auto uveze 5 m³ p í sku. Vejde se na jeho korbu p í sek, který je složen naN á kladn í auto uveze 5 m³ p í sku. Vejde se na jeho korbu p í sek, který je složen na hromadě tvaru kužele o průměru podstavy 4 metry a vý š ce 1 metr ? 7) Ve zmrzlinov é m kornoutu tvaru kužele o průměru 5 cm je 0,5dl zmrzliny.Ve zmrzlinov é m kornoutu tvaru kužele o průměru 5 cm je 0,5dl zmrzliny. Vypočtěte : a)hloubku kornoutu b) povrch kornoutu. 1)Bezpečnostní kužel má průměr podstavy 30 cm a výšku 50 cm.Bezpečnostní kužel má průměr podstavy 30 cm a výšku 50 cm. Určete povrch tohoto kužele. Příklady na procvičování

1)Bezpečnostní kužel má průměr podstavy 30 cm a výšku 50 cm. Určete povrch tohoto kužele. zrcadla-ku-ely-smerovaci-desky-leitboye- zpomalovaci-retardery-plastove- obrubniky.html S = πr² + πrs S = 3,14. 15² + 3, ,5 S = 3, ,75 S = 706, ,75 S = 3179,25 cm² s s² = 50² + 15² s² = s² = 2725 s = 52,5 cm Odpověz. zpět

2) Cukrová homole má tvar rotačního kužele s rozměry h = 32 cm a r = 7 cm. Určete kolik cm³ cukru je v této homoli. V = 1/3. Πr². h V = 1/3. 3,14.7². 32 V = 1/3. 3, V = 1/3. 153, V = 1/ ,52 V = 1641 cm³ odpověz zpět

3) Objem kužele je 402 cm³. Jeho podstava m á rozměry r = 8 cm. Vypočtěte vý š ku kužele. V = 1/3 πr². v 402 = 1/3. 3,14. 8². v 402 = 1/3. 3, v 402 = 1/3. 200,96. v 402 = 67. v v = 402 : 67 v = 6 cm odpověz zpět

4) Střecha věže má tvar rotačního kužele s poloměrem podstavy r = 250 cm a vý š kou v = 4 m. Vypočtěte kolik m² dřeva je potřeba na tuto střechu. Spl = πrs Spl = 3, Spl = 3, Spl = cm² s s² = 400² + 250² s² = s² = s = 471 cm odpověz zpět

5) Vypoč í tejte hmotnost těž í tka tvaru kužele s poloměrem d é lky 4 cm, vý š kou 6 cm, jestliže materi á l má hustotu 8 gramů/cm ³. V = 1/3. Πr²v V = 1/3. 3,14. 4². 6 V = 3, V = 3, V = 100,48 cm³ m = V.ρ m = 100,48. 8 m = 803,84 g odpověz zpět

3%A1kladn%C3%AD+auto+s+p%C3%ADske m 6) N á kladn í auto uveze 5 m³ p í sku. Vejde se na jeho korbu p í sek, který je složen na hromadě tvaru kužele o průměru podstavy 4 metry a vý š ce 1 metr ? V = 1/3. Πr².v V = 1/3. 3,14. 2². 1 V = 1/3. 3, V = 1/3. 3,14. 4 V =1/3. 12,56 V = 4,2 m³ odpověz zpět

7) Ve zmrzlinov é m kornoutu tvaru kužele o průměru 5 cm je 0,5dl zmrzliny. Vypočtěte : a)hloubku kornoutu b) povrch kornoutu. V = 1/3. Πr²h 50 = 1/3. 3,14. 2,5². h 50 = 1/3. 3,14. 6,25.h 50 = 6,5. h h = 50 : 6,5 h = 7,7cm S = πr. (r + s) S = 3,14. 2,5. (2,5 + 8,1) S = 7,85. 10,6 S = 83,21 cm² 2,5 s7,7 s² = h² + r² s² = 7,7² + 2,5² s² = 59,29 + 6,25 s² = 65,54 s = 8,1 cm odpověz zpět