Vlastní a franšízingové prodejny … … stejné nebo odlišné kanály?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vyskytuje se ve třech rovinách:
Advertisements

Velké příležitosti pro malé (nezávislé) obchodníky Marta Nováková, U&Sluno a.s., červen 2002.
Trh pracovních příležitostí 2011 Mendelova univerzita v Brně.
Služby jako fenomén dnešní doby. Úloha služeb Rozvoj terciéru Podniky obohacují svou nabídku o doprovodné služby Servis je něco více než jen dodávka Společnost.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Aleš Chudý ředitel divize IW Microsoft Slovakia.
Evropská unie - fungování JVT  volný pohyb zboží  volný pohyb služeb  volný pohyb kapitálu  volný pohyb osob  +………politiky?  mobilita  ochrana duševního.
1 AOV „Nástroje a distribuční cesty v současné ekonomické a obchodní situaci mezi výrobcem a spotřebitelem v aplikaci společností Sanitec“ Ing.Michal.
CK – činnosti touroperátora
Vedlejší specializace MARKETING (3MK)
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Podmínky úspěšné realizace metodiky nového monitoringu Jiří Winkler, FSS MU Brno Projekt OP LZZ „Aktivní matching: Strategická podpora poradenství.
Význam informací v podnikání
D I G I T Á L N Í V Ý Z V Y ING. JAN ŠTĚPNIČKA PRAHA - 6. PROSINCE 2013 TRENDY VÝSTAVBY BEZDRÁTOVÝCH TELEKOMUNIKAČNÍCH SÍTÍ ARBOR, spol. s r.o.
Michal Pluta Česká spořitelna, a.s. IX / 2008
Cvičení č. 2 Řízení multinacionálních firem
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Informalční technologie jako klíčový faktor pro udržení konkurenceschopnosti společností na trzích EU.
ODPOVĚDNÉ DODAVATELSKO – ODBĚRATELSKÉ VZTAHY? ANO JUDr. Michaela Chaloupková, MBA Členka představenstva a ředitelka Divize nákup, Skupina ČEZ.
Place – místo prodeje (distribuce)
MALOOBCHOD - VYMEZENÍ SPECIFICKÉ FUNKCE MALOOBCHODU:
Úspěšné strategie k integraci na volném trhu práce Wien Work Jobmanagement Wien Work Arbeitsassistenz.
Distribuční strategie
11 Konečný spotřebitel a SEPA Libor Dupal Předseda SČS.
MARKETINGOVÝ MIX.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Produkt.
úvod pojetí a obsah marketingu
Franchise Days Prague 2012, , Corinthia Hotel Prague Farmářské potraviny v kamenných prodejnách.
I vzděl á v á n í je zbož í 1. část – efekt tréninků - vazba na frekventanta - vazba na frekventanta 2. část – dodavatel - útvar vzdělávání a nákupčí -
Microsoft Dynamics CRM
Velký e-shop za malé peníze a do 24 hodin … FastCentrik je speciální verzí systému ShopCentrik, na kterém běží více než 500 českých e-shopů typu B2C i.
Přednáška č.4 Vstup na zahraniční trhy při výrobě v zahraničí.
Distribuce a její politika. každá firma zvažuje, komu a kde bude své výrobky prodávat a jakým způsobem se jejich výrobek dostane ke konečnému spotřebiteli.
MALOOBCHOD 1. Maloobchod – podstata, vývoj, úloha
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů.
Franchisa. Co je franchisa Za úplatu poskytnutí vyzkoušeného podnikatelského konceptu/modelu/ značky a podpory jiným podnikatelům. Podnikatel Franchisant.
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
Důvody vstupu na zahraniční trhy
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
DISTRIBUCE.
THE PLACE. MARKETING MIX PROMO- TION PRODUCT PRICE PLACE MARKETING MIX Jak se dostane zboží od výrobce k zákazníkovi.
PRAXE STUDENTŮ V PORADENSKÉ A BANKOVNÍ POBOČCE PARTNERS MARKET.
Model strategie marketingového mixu
Distribuce - placement
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
Evropská unie - fungování JVT volný pohyb zboží volný pohyb služeb volný pohyb kapitálu volný pohyb osob +………politiky? mobilita ochrana duševního vlastnictví.
Firemní bankovnictví a jeho trh – distribuce a odměňování
13.přednáška – Elektronické zásobování Ing. Jiří Zmatlík, Ph.D. ČVUT, Fakulta elektrotechnická Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd.
Franchising VY_62_INOVACE_ ledna 2014
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza marketingového mixu firmy Agrotec a. s. Bakalářská práce Zuzana Schwarzová.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
{ Franchise Meeting Point Co je to FRANCHISING? Jméno: Miklíková Eva Datum vystoupení: není známo Střední škola KNIH, o.p.s.
Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost Kateřina Čočková, regionální projektová manažerka.
Formy vstupu podniků na mezinárodní trhy Franchising.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
Zajištění regionálních funkcí knihoven v roce 2013 PhDr. Vít Richter Národní knihovna ČR Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR Tel. 603–223–627,
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
PODPORA ČESKÉHO EXPORTU – INDONÉSIE Monika Vilhelmová ředitelka Trade & Export finance Srpen 2016.
Distribuce VY_32_INOVACE_44_883
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Název: Fiktivní firma Autor: Ing. Václav Tomášek
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Marketingové strategie
Od „Transferu technologií“ k „Managementu znalostí
ORGANIZAČNÍ STRUKTURY
Výzvy digitální ekonomiky pro společnost
Transkript prezentace:

Vlastní a franšízingové prodejny … … stejné nebo odlišné kanály?

Kde se používá franšízing? služby výrobky technologie/systémy fastfood ho-re-ka maloobchod zprostředkování pojištění reality financování … když potřebují expandovat: rychle – daleko – levně

Kdy se vyplatí využívat prodejní cesty založené na franšízingu? … když k zajištění distribuce chybí vlastní zdroje: prodávající peníze osobní motivace čas znalosti trhu manažeři vztahy & kontakty prodejní místo … když potřebuji expandovat: rychle – daleko – levně

Kdy se vyplatí koordinační sílu  mnohačetné opakování budovat franšízingový prodejní kanál? … pokud společnost umí uplatnit: koordinační sílu  mnohačetné opakování mnohačetné opakování mnohačetné opakování mnohačetné opakování výhody z velikosti centralizaci činností centralizaci činností centralizaci činností centralizaci činností automatizované systémy

Proč je franšízing úspěšný? Kolektivní spolu-podnikání Značka Know-how Strategie Standardy a disciplína Velikost Zdroje – dělba Lokální síla Nadšení Nižší náklady Vyšší zisk Rychlejší úspěch

Co je franšízing? franšízing vertikální kooperace dobrovolná a exkluzivní obchodní aliance míra vzájemné spolupráce vyššího stupně franšízing servisní aliance marketingová aliance nákupní aliance franšízor sdružuje dodavatele a odběratele s cílem výhodného velkoobjemového společného nákupu do řetězce/sítě, společného marketingu a sdílení služeb

značka - image - goodwill „Franchise Packet“ franšízor poskytuje partnerům spolu s licencí (právy) nástroje pro ekonomicky výhodnější a efektivnější podnikání značka - image - goodwill PRODUKT koncept prodeje koncept výběru prodejních míst koncept marketingu pravidla prodávání standardy / manuál školení trénink průběžný servis & poradenství kontrola kvality controlling benchmarking

Vlastní versus franšízingové prodejny … … stejné nebo odlišné kanály?

stejný typ prodejního kanálu. VNĚ: odlišný obchodní model. UVNITŘ:

Jaké jsou rozdíly? vlastnictví pobočky vlastní partnerské branches   branches franchising investor Společnost Partner řízení S P, S (start) byznys P náklady výnosy zisk personál prostory plánování kontrola vybavení značka design hybrid branchising P  S P

Konference o franšízingu za dva týdny – čt 7.11. v Praze www.franchiseday.cz

? děkuji