Člověk a energie Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hrátky s elektřinou Vypracovala: Anna Doležalová Datum:
Advertisements

ENERGETICKÉ SUROVINY - ELEKTRÁRNY
Rostliny našich rybníků 4.ročník
ELEKTRÁRNY Denisa Gabrišková 8.A.
Autor Mgr. Rudolf Jánošík Číslo materiálu 6_3_ZMP_9 Datum vytvoření Druh učebního materiálu Prezentace k výkladu Ročník 3. Ročník Anotace Česká.
Evropské vlajky 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Rostliny A ŽivoČichové našich lesů Lesní patra
Mgr. Miloslava Pucandlová ZŠ Sadová, 1756, Čáslav
Listnaté stromy a keře 4. ročník
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.8.71 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Česká republika-5 Průmysl
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Rostliny našich polí – obilniny 4. ročník
NázevVýroba elektřiny Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník Tematická oblast Sociální prostředí AnotacePrezentace na téma výroby elektřiny, obsahuje otázky.
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XXI_ ČJS, DUM 10
VY_32_INOVACE_Př.5.11-Typy elektráren-prezentace
Energetické suroviny 5. ročník
ZŠ Rajhrad Ing. Radek Pavela
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Sluneční elektrárny.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Energetika.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Průmysl Opakování Průmysl paliv a energetiky – charakteristika
Tepelné elektrárny Vypracoval: Lukáš Najvar Třída: 2L
Orientace v krajině Vlastivěda – 4. ročník
Nerostné bohatství 4. ročník
Jsou zásoby přírodních zdrojů na Zemi omezené?
Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_352
Podmínky života na Zemi 5.ročník
Povrch a vodstvo ČR 4. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mláďata Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Zemědělství ČR Živočišná výroba
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV12.28 Téma: Zeměpis - ČR Číslo.
Zdroje energie v ČR a koncepce energetiky do budoucnosti Vypracoval: Michal Zelenský.
Přírodní zdroje Česka Anotace
Matematika – 5. ročník Násobení a dělení desetinných čísel 10 a 100
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mocniny - úvod Matematika 8. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika - opakování 5. ročník
Zaokrouhlování čísel na desítky a stovky
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Odvětví průmyslu Česka
Hospodářské rostliny 4. ročník
Převody jednotek délky a obsahu Matematika – 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Česká republika 5. ročník
Zaokrouhlování – 5. ročník
Matematika – Pamětné dělení 5. ročník
Dělení se zbytkem 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Těžký průmysl Energetika.
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_05_32_ČLOVĚK A ENERGIE. Anotace: Prezentace může sloužit jako výkladové, opakovací učivo Autor: Mgr. Martin Palát Jazyk: Čeština.
Energetický průmysl. Co to je? Energetika je průmyslové odvětví, které se zabývá získáváním, přeměnou a distribucí(rozdělování) všech forem energie Jedná.
ZŠ Strossmayerovo nám. 4, Praha 7 Autor: Ing. Miroslava ROMANOVÁ.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Jednotky hmotnosti 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Energetické suroviny 5. ročník
VY_52_INOVACE_57_Průmysl ČR 1
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Člověk a energie Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST EU Peníze školám

Vypracovala: Mgr. Iva Hořejší Název: Člověk a energie Anotace: Význam energetických surovin. Elektrárny v ČR. Tepelné, jaderné, vodní, větrné, sluneční elektrárny…. Výroba elektrické energie a její vliv na životní prostředí. Jaderné havárie. Vypracovala: Mgr. Iva Hořejší Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět, Přírodověda Metodika práce s materiálem: Výkladová prezentace, která lze využít i k opakování. Ročník: 5. ročník Datum vytvoření: 7. 10. 2012

Energetické suroviny Mezi energetické suroviny (paliva) patří: Černé uhlí Hnědé uhlí Ropa Zemní plyn Hořením paliv získáváme teplo a světlo.

Elektrická energie Dnes většinu tepla a světla v domácnostech, ve školách, v nemocnicích a v průmyslových závodech získáváme prostřednictvím elektrické energie.

Elektrárny Elektřinu vyrábějí elektrické generátory v elektrárnách: Tepelné elektrárny Jaderné elektrárny Vodní elektrárny Větrné elektrárny Sluneční elektrárny Přílivové elektrárny Geotermální elektrárny …….

Elektrárny v ČR

Tepelné elektrárny Tepelné elektrárny mají obrovské dopady na životní prostředí, ložiska hnědého uhlí postupně docházejí, a potřebují velké zdroje vody pro výrobu páry. Největší tepelné elektrárny jsou v severních Čechách (Prunéřov, Počerady, Tušimice), na Labi (Chvaletice, Mělník ) a na Ostravsku (Dětmarovice). V dnešní době se některé tepelné elektrárny modernizují, např. přechodem z uhlí na plyn

Elektrárna Prunéřov

Jaderné elektrárny Jaderné elektrárny - výhodami oproti tepelným elektrárnám jsou, že spotřebují daleko méně paliva, zásoby uranu jsou dostatečné a nezatěžují životní prostředí. Potřebují však opět velké zdroje vody a problémem do budoucna je využití či uložení vyhořelého paliva. Populárním "strašákem" je i nebezpečí jaderného výbuchu V ČR jsou dvě jaderné elektrárny. Jedna je v jižních Čechách u Týna nad Vltavou (Temelín) a druhá je na jižní Moravě u Třebíče (Dukovany).

Dukovany

TEMELÍN

Jaderné havárie Černobyl, Fukušima

Větrné elektrárny

Přílivové elektrárny

Sluneční elektrárny

Vodní elektrárny Orlík a Lipno

Orlická nádrž

Zdroje http://evvo.spaco.cz/pohled-ekologa/obnovitelne-zdroje-energie-str/ http://evvo.spaco.cz/wp-content/uploads/2009/01/biomasa.jpg http://evvo.spaco.cz/wp-content/uploads/2009/01/hamr1.jpg http://www.ekobydleni.eu/tag/nemecko/page/5 http://www.cez.cz/cs/vyroba-elektriny/obnovitelne-zdroje/vitr/flash-model-jak-funguje-vetrna-elektrarna.html http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:V%C4%9Btrn%C3%A1_elektr%C3%A1rna.JPG http://www.cez.cz/edee/content/microsites/elektrina/3-3.htm http://www.nase-pamatky.cz/zamky/orlik-nad-vltavou.html http://www.portalpisek.cz/kultura-a-vzdelani/ http://www.zlatybyk.cz/cs/salonek/ http://www.stavlisty.cz/2003/05/povodi.html http://www.nemakej.cz/na-hodoninsku-vyroste-zrejme-solarni-elektrarna-o3

ZDROJE http://www.cez.cz/edee/content/microsites/elektrina/3-3.htm http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Elektrarna_Prunerov_II_20070926.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Power_Station_D%C4%9Btmarovice_2010.jpeg http://mapa.czrea.org/instalace.php?TYP_INSTALACE=2 http://www.hajduch.net/cesko/tezebni-a-energeticky-prumysl http://aktualne.centrum.cz/priroda/clanek.phtml?id=661456 http://www.tydeniky.cz/cz/menu/74/zajimavosti/clanek-13176-focus-fukusima-a-jaderni-samurajove/ http://www.nazeleno.cz/energie/fotovoltaika/nejmodernejsi-solarni-elektrarna-na-svete-spanelsky-andasol.aspx

Téma: Člověk a energie, 5. ročník Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p. Tř. Windows XP Professional PowerPoint Autor: Mgr. Iva Hořejší ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (www.zsrozmital.cz)