 Zem ě t ř esení na Haiti 2010 bylo katastrofické zem ě t ř esení o síle 7 stup ňů  Zem ě t ř esení prob ě hlo v 16:53:09 místního času v úterý 12.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SEDM NOVODOBÝCH DIVŮ SVĚTA
Advertisements

Sled katastrof v Japonsku.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
Produkce odpadů 2002 – 2007 obce ORP Šumperk
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. MONIKA RICHTÁRECHOVÁ Název: VY_INOVACE_221_ORIENTACE_V_ČASE Téma: ROK, ROČNÍ.
Jaderná energie.
Za jednoho chladného rána se zastavil jeden mladík v metru ve Washingtonu a za č al hrát na housle. B ě hem 45 minut zahrál 6 skladeb. Odhaduje se že.
Za jednoho chladného rána se zastavil jeden mladík v metru ve Washingtonu a za č al hrát na housle. B ě hem 45 minut zahrál 6 skladeb, všechny od Bacha.
CYKLONA EMMA A JEJÍ PROJEVY V HOŘICÍCH Bc. Radek TOMÁŠEK.
Projekt Socrates Řecko Španělsko Itálie Petra Laníková.
Pica pica Straka obecná.
Pravěk První lidé. Pravěk První lidé Člověk zručný (Homo habilis) je jedna z linií rodu Homo a hypotetický předchůdce dnešního člověka, který žil.
Skupina se skládá z: Jan Hošek, Zuzana Jírová, Michal Vinduška a Terka Semecká.
Tsunami Josef Matouš.
Tsunami Radka Prokopová.
-NCN II- …akce podruhé. Zveme Vás na druhý ro č ník, ji ž tradi č ní zále ž itosti NCN – Nau č se, co neznáš, tentokrát s podtitulem,,Akce podruhé‘‘
Tokio poloha Souřadnice: Nadmořská výška: 0 m n. m. Stát: Japonsko
Prezentace o tom co nám FYZIKA dala a vzala
Somálsko.
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
ZEMĚTŘESENÍ.
(Pu‘ola)  Ve dnech kv ě tna 2010 se v americkém m ě st ě Chino ve stát ě Kalifornie konal jako ka ž dý rok velký letecký den "Planes of Fame.
Tsunami Asie.
Tsunami VY_32_INOVACE_ 10 Tsunami.
Zlatý chrám, nejposvátn ě jší síkhská svatyn ě, byl postaven koncem 16. století jako p ř íbytek pro svaté písmo Sikh ů - Guru Granth Sahib. Zde.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Požáry v Australii Požár z roku 2009 se řadí za jeden z největších Austrálie se každoročně potýká s více než 60 tisíci požáry. Téměř polovina z.
Vypracovala:Eliška Hlínová 8.t ř ída Dne: Pokra č uj na další stránku Konec prezentace.
Velké planety Plynní obři
Kypr.
Historie Starověkého Řecka
Afrika, nebo také č erný kontinent, jak se druhému nejv ě tšímu sv ě tadílu planety p ř ezdívá, je domovem p ř ibližn ě miliardy lidí. Podle nejnov ě.
 Co je strategie? Dlouhodobý plán č inností zam ěř ený na dosa ž ení cíle Z ř eckého „strategos“ – generál - vedení  Rozdíl mezi strategií a taktikou?
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník 1 Moře a oceány.
JIŽNÍ AMERIKA - POLOHA, ROZLOHA, POVRCH
Poslední cesta vede k nám! POH Ř EBNÍ SLUŽBA Poh ř ební služba Hálkova 42 Jihlava- Helenín
Zemětřesení Mgr. Helena Tlapáková.
P ů sobení médií Mrtví Škody Další ob ě ti Obrazy zkázy: šokovat ohromit udivit (zdroj:idnes.
Japonsko a zemětřesení Kateřina Kuncová. Japonští seizmologové varují V roce 1995 zasáhlo část středního Japonska ničivé zemětřesení. Podle seizmologů.
Zemětřesení a ničivá vlna tsunami v Asii
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: PhDr. Milan Simon NÁZEV:VY_32_INOVACE_ S 14 TEMA: Zemětřesení – Tsunami ČÍSLO.
ZÁVĚR 2.SVĚTOVÉ VÁLKY. V roce 1943 již bylo zřejmé, že spojenci dříve nebo později válku vyhrají Vojska bojující za Hitlera a jeho spojence postupně ztrácela.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Stran č ice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Ř ehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R18_ Slovní úlohy s procenty TEMA:
ŽIVELNÍ POHROMY A PROVOZNÍ HAVÁRIE Název opory – Zemětřesení Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro bezpečnostní systém.
Zemětřesení.
-Slune č ní soustava je pojmenována podle SLUNCE -Soustavu tvo ř í 8 planet, více ne ž 3 trpasli č í planety, p ř es 150 m ě síc ů a další menší t ě lesa.
Šablona. Anotace: žák získá nové informace o procesech v krajině Autor:Mgr.Hana Hilscherová Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: porovná působení vnitřních.
Anotace Pracovní list k procvičení znalostí o pohybech hmot v zemské kůře, zemětřesení. AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení.
Zeměpis – 6.ročník Zemětřesení VY_32_INOVACE_ Název školy
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Zemětřesení ZŠ Strossmayerovo nám.4, Praha 7 9. ročník ZŠ
Zemětřesení.
Zemětřesení Mgr. Michal Střeštík.
Zemětřesení Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
AUTOR: Mgr.Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_149_ Zemětřesení
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Nejčastější přírodní katastrofy
Šablona VY_52_INOVACE_Z
Zemětřesení Mgr.Jan Kašpar ZŠ Hejnice 2010.
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_11_Zemětřesení
ZEMĚPIS - SVĚT Regiony Asie 3
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Exercise 1.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
PŘÍRODNÍ KATASTROFY POVODNĚ– vznikají, pokud korytem řeky protéká více vody, než kolik je koryto schopno pojmout. POVODNĚ.
HYDROSFÉRA vodní obal Země.
Globální problémy lidstva
Marek Doležal, Ondřej Švéda, Filip Vondra
Transkript prezentace:

 Zem ě t ř esení na Haiti 2010 bylo katastrofické zem ě t ř esení o síle 7 stup ňů  Zem ě t ř esení prob ě hlo v 16:53:09 místního času v úterý 12. ledna  Za dva týdny od zem ě t ř esení se povedlo ze sutin vyprostit 136 živých lidí. Odhad počtu ob ě tí kolísá mezi 150 a 300 tisíci, 112 tisíc z nich bylo nalezeno a poh ř beno. Zem ě t ř esení n ě jak na zdraví či majetku poznamenalo 3,5 milionu obyvatel, zhruba milion nemá st ř echu nad hlavou a dva miliony budou podle OSN minimáln ě rok závislé na potravinové pomoci.

Lisabon,Portugalsko  Nejznám ě jší zem ě t ř esení v Lisabonu vypuklo 1. listopadu 1755 v 9:40 ráno. Považuje se za jedno z nejničiv ě jších a nejvíce smrtících zem ě t ř esení v historii. Má na sv ě domí odhadem ob ě tí, z nichž v ě tšina zahynula ve vlnách tsunami a za požár ů, které následovaly bezprost ř edn ě po zem ě t ř esení. Lisabon utrp ě l značné materiální i lidské ztráty.

 Zem ě t ř esení, které Turecko 17. srpna 1999 m ě lo hodnotu 4,7.  I když nepat ř í mezi nejhorší ani nejv ě tší katastrofy zp ů sobilo značné škody.  Oficiální zprávy uvád ě jí ob ě tí, ale p ř edpokládá se, že o život p ř išlo až osob.

Provincie Šan-si, Čína  Nejtragičt ě jší zem ě t ř esení v d ě jinách lidstva se odehrálo v čínské provincii Šan-si 23. ledna roku Postižená oblast spočívá na mohutných usazeninách spraše. Tehdejší obyvatelé si v tomto materiálu do svahu dokonce hloubily své p ř íbytky ve form ě jakýchsi um ě lých jeskyní. Osudného dne porušily ot ř esy o síle kolem osmi stup ňů Richterovy škály soudržnost sprašových vrstev a zp ů sobily mohutné sesuvy p ů dy, ve kterých zahynulo celkem asi lidí, 60% populace celé oblasti.

Jižní Chile,1960  Asi nejv ě tší zaznamenané zem ě t ř esení v historické dob ě postihlo 22. kv ě tna 1960 oblast na jihu Chile.O síle 9,5. Zem ě t ř esení za sebou zanechalo na 2000 mrtvých, 3000 zran ě ných a lidí bez st ř echy nad hlavou. Ot ř esy rovn ě ž generovaly velké tsunami, které postihlo celou tichomo ř skou oblast.

Kašmír, Pákistán 2005  Zatím poslední velká zem ě t ř esná katastrofa postihla pákistánskou část Kašmíru 8. ř íjna Ot ř esy dosahovaly velikosti M = 7,6. M ě síc po události hlásily oficiální zprávy ob ě tí, i když n ě které odhady počítaly až se mrtvých. Dalších 1360 lidí zahynulo na indickém území. Celá oblast je značné členitá hornatina, proto došlo k mnoha sesuv ů m, které znemožnily dopravu v postižených regionech. Bez st ř echy nad hlavou z ů stalo p ř es 3,3 milion ů obyvatel a následky byly ješt ě zhoršeny v d ů sledku nastávající zimy a p ř íchodu sn ě hových srážek. Hodnota škod byla vyčíslena na 5 miliard USD. Pomocnou ruku ob ě tem se ihned snažily poskytnout humanitární organizace a stejn ě jako p ř i katastrof ě tsunami 2004 byla vypsána celosv ě tová sbírka na obnovu postižených oblastí.

Kantó  Velké zem ě t ř esení v Kantó v roce 1923 bylo jedno z nejničiv ě jších zem ě t ř esení 20. století. V 11:58:44 dne 1. zá ř í 1923 zasáhlo region Kantó na východ ě japonského ostrova Honšú. Epicentrumse nacházelo asi 10 kilometr ů ve vnitrozemí od severního pob ř eží zálivu Sagami  Síla zem ě t ř esení je odhadována na 7,9 až 8,3 stupn ě Richterovy stupnice. R ů zné zdroje uvád ě jí dobu trvání zem ě t ř esení 4 až 10 minut. Tém ěř celá Jokohama a v ě tšina Tokia byly zničeny. T ě žké škody byly zp ů sobeny v prefekturách Čiba, Kanagawa a Šizuoka. Vlny vyvolaného cunami dosáhly výšky p ě ti až t ř inácti metr ů  Zem ě t ř esení si vyžádalo p ř es ob ě tí. Smith uvádí , ale v ě tšina zdroj ů se shoduje na mrtvých (i více).N ě kolik set až n ě kolik tisíc p ř evažn ě Korejc ů bylo zavražd ě no p ř i nepokojích po zem ě Oblast regionu Kantó v seismicky velmi aktivním Japonsku byla podobn ě silným zem ě t ř esením o síle 8,1 Richtera zasažena p ř edtím roku 1703 a další velké zem ě t ř esení o síle 7,2 stupn ě zasáhlo oblast Kantó o sedm let pozd ě ji v roce 1930.