Sdružení AMBRA Žďár nad Sázavou

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obsah prezentace Kdo jsme Co je hipoterapie Náš cíl
Advertisements

Základy sportovního tréninku mládeže
Fyzioterapie u SMA zásady cvičení osob s SMA poznatky z praxe
Speciálně pedagogické centrum při MŠ a ZŠ Kyjov, Za Humny 3304,
Schopnost zvířat léčit
Nordic Walking Ivo Šenk
Spolupráce s rodinami dětí s nařízenou ústavní výchovou.
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Závěrečná konference 16.
Prožitkový seminář 30. listopadu 2011 Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost reg. číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/
Následná a akutní rehabilitace po CMP
Canisterapie a hipoterapie
Teorie atletické přípravy dětí a mládeže
PROGRAM PROTI ŠIKANOVÁNÍ Vypracovala Mgr
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
Koncepce péče o staré občany
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
PRESENTACE SOCIÁLNÍCH SLUŽEB A SOCIÁLNÍ PRÁCE V O.S. ESTER PRO ROK ČLENĚNÍ PROGRAMŮ: PROGRAMY SE ZÁKONA Č. 108/2006 SB. (SOCIÁLNÍ SLUŽBY)
Přednáška č. 2 Kinezioterapie v kontextu rehabilitace, dělení kinezioterapie, metody kinezioterapie.
Lidé kolem nás…….. Speciální mateřská škola Blanická 16 Olomouc
Technická, taktická a psychologická příprava
Školní poradenské pracoviště
Aktuální rizika dobrovolnického programu v nemocnicích a význam metodických doporučení MUDr.Ivana Kořínková Garant a konzultant zdravotně sociálních dobrovolnických.
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
Konflikty uvnitř interdisciplinárního týmu Proč vznikají a co se s nimi dá dělat Mgr. Radka Alexandrová Psycholožka DLBsH Rajhrad.
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných Seminář pro ředitele a koordinátory ZUŠ Čeladná 2009 PaedDr.KarelTomek.
Pedagogicko-psychologické poradenské služby
Mgr. Vendula Baboučková. A – akce R – rehabilitace P – pomoc I – integrace D – dobrovolnost A – agapé (-láska pečující), křesťanská láska, sounáležitost,
Centrum pro rozvoj péče o duševní zdraví v Moravskoslezském kraji
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
1. Setkání – Program seminářů, požadavky k zápočtu, požadavky ke zkoušce.
Rizika poškození zdraví dětí spojená se školní zátěží
DMO Olga Bürgerová.
RVP ZV příloha Vzdělávací oblast Umění a kultura
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
Zahradní terapie Jabok ZS 2014 VK.
Psychologické aspekty zdraví
Reintegrace žáků s chronickým onemocněním zpět do škol projekt TIMSIS Action Comenius 2.1 Action Comenius 2.1 Doba trvání projektu: 3 roky Doba trvání.
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Realizace ošetřovatelského plánu/péče
Riziko: Chybí ochranné prostředí, které nevyhovuje individuálním potřebám dítěte. klíčové: uzpůsobit prostředí patří mezi první úkoly + Náročnější prostředí.
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
Gerontopsychologie v praxi Mgr. Kateřina Bartošová Mgr. Markéta Kukaňová.
HIPOTERAPIE A CANISTERAPIE
VÝCVIK JEZDCE.
Občanské sdružení rodičů a přátel dětí s handicapem ORION Adresa: Centrum ORION Panská 1493 Rychnov nad Kněžnou Telefon:
Dětský aerobik Pod pojmem dětský aerobik rozumíme rozmanitá cvičení za hudebního doprovodu, která vycházejí především z aerobiku pro dospělé, ale také.
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
Centra podpory integrace & Speciálně poradenské centrum aplikovaných pohybových aktivit Čísla projektů: CZ.1.07/1.2.00/ CZ.1.07/1.2.00/ Časový.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Didaktika TV Efektivita vyučovací jednotky Libor Bouda.
Sociální prostředky rehabilitace zdravotně postižených JUDr. Pavel Ptáčník, MPSV.
Plavání ve zdravotně orientovaných pohybových programech Lekce č. 27 Irena Čechovská, červen 2006 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Leoš Heger Konference „Zdraví seniorů“ , PSP ČR Praha programové body TOP 09 zdravotnictví x senioři.
Zdravotně znevýhodnění jako cílová skupina sociálních služeb.
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
Organizační formy práce v tělesné výchově
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb
Fyziatricko – rehabilitační oddělení Nemocnice Břeclav, p.o.
Sociálně aktivizační služby pro osoby se zdravotním postižením a seniory
Seminář ke speciální pedagogice 1
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Didaktika TV; Martina Matúšková
Pedie Co mají společné?.
Bolestivé stavy pohybového aparátu
Stresu i vyhoření odoláte, když víte jak na to…
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Dobrovolnické programy
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Sdružení AMBRA Žďár nad Sázavou nestátní nezisková organizace

Sdružení AMBRA - představení Hana Išová Michaela Burdová cvičitel jezdectví pracovník v sociálních službách instruktor metody hiporehabilitace podle Charlese Fletchera zdravotní sestra hipoterapeut certifikát pracovníka rehabilitace v paliativní péči

Sdružení AMBRA - poslání hiporehabilitace jezdecký výcvik dětí osvěta a vzdělávání v oblasti hiporehabilitace jiné terapie napomáhahající zkvalitnění života sociálně oslabených jedinců

Hiporehabilitace Rehabilitace - aktivizační proces umožňující návrat klienta do kvality života Hiporehabilitace je shrnující pojem pro 4 formy léčebného využití koní

Čtyři formy hiporehabilitace hipoterapie – fyzioterapie pomocí specializovaného způsobu ježdění aktivity s využitím koní – pedagogicko-psychologické a sociální působení terapie s využitím koní s pomocí psychologických prostředků sportovní ježdění handicapovaných

Hipoterapie – počátky první konkrétní zpráva od jihoamerických Indiánů vozící své raněné druhy napříč koňského hřbetu (při klusu masáž hrudníku) po první světové válce rehabilitace válečných invalidů konec 20.stol. - velký rozmach využití koně rehabilitační péči

Hipoterapie rehabilitační ježdění na koni na základě trojrozměrného pohybu koňského hřbetu vliv na patologický tonus svalové hmoty náhrada chůze napomáhá orientaci v prostoru u klientů se smyslovými poruchami

Indikace hipoterapie od útlého dětství téměř do důchodového věku DMO různé typy patologický svalový tonus - vadné držení těla,LMD - hypotonické a hyperkinetické formy posttraumatické a degenerativní onemocnění nervového systému smyslové poruchy - zrak,sluch menální retardace, autismus, Aspergerův syndrom

Kontraindikace hipoterapie alergie,astma,kožní defekty luxace kyčelních kloubů epilepsie nekompenzovaná osteoporoza, zakřivení páteře nad 30st. pooperační stavy

Podmínky hipoterapie nutné doporučení lékaře, podepsaný bezpečnostní list vhodný oděv a obuv spolupráce rodičů ( podávání informací o dítěti aj.) správná volba koně,tým zaškolených pracovníků technika jízdy - nastavení určitého plánu - madla,sedlo,jízda vleže,asistovaný sed.....dle stavu a vlastního přístupu dítěte ideální frekvence ježdění - 1 až 3 krát týdně při základní jednotce 20minut - řešeno individuálně

Aktivity s využitím koní Metoda pro oblast pedagogickou, sociální kromě jízdy využívá více možností potenciálu kontaktu s koněm (činnosti ve stáji, v okolí stáje, ovládání koně ze země) způsob práce přizpůsobujeme věku, typu postižení   Pedagogicko-psychologický potenciál koně velikost – vzbuzuje respekt, pocit moci nepodbízí se – aktivní musí být klient brání se nepřiměřenému jednání – koriguje chování emočně nezaujatý – umí vyprovokovat správné reakce

Aktivity s využitím koní Individuální aktivity s využitím koní   zvládání strachu ze zvířat zvládání vlastních emocí uvolnění napětí a emocí sebepřijetí, sebepoznání, zvýšení sebevědomí, cílené zlepšení zdravotního stavu   Skupinové aktivity s využitím koní  posílení soudržnosti skupiny respektování pravidel (kůň negativně reaguje na nepřiměřené chování) větší motivace k překonávání strachu Příklad skupinových aktivit: společný výlet do přírody, střídání, asistence při vodění kamaráda na koni, jezdecké hry…

Metoda hiporehabilitace podle Charlese Fletchera cílená na autismus maximální nároky na rovnováhu (jízda v sedle) délka cvičební jednotky je cca 1 hodina – polovina času věnována přípravě koně s maximálním zapojením dítěte s určitými modifikacemi vhodná i pro jiné druhy postižení (Downův syndrom)

Koně v hiporehabilitaci středisko by mělo disponovat alespoň 4 koňmi různé velikosti a temperamentu kvalifikovaný výcvik kondice koně – vysoké nároky na osvalení hřbetu psychická pohoda – rozumět individuálním zvláštnostem každého koně

Lusk

Gambler

Argie

Corinna

Doltér

Výcvik koně pro hiporehabilitaci předpoklad - zdraví a charakter, odolnost vůči psychické zátěži základní výcvik koně – ovladatelnost ze země a ze sedla, spolehlivost v terénu specializovaný výcvik – zaměřený na speciální požadavky postupné zapojení do hiporehabilitace i dobří koně mohou „vyhořet“ – znát míru zátěže

Jezdecký výcvik dětí a mládeže  Výuka musí být bezpečná – eliminace rizik Předpoklady: zkušený cvičitel vhodný školní kůň a odpovídající výstroj zázemí – ohrazená jízdárna výstroj – tříbodová přilba (jezdecká, cyklistická), chapsy – perka, bezpečnostní vesta každá lekce musí přinést zlepšení

Systém jezdeckého výcviku základ je sed – rovnováha, pružnost, nezávislost na ruce - výuka na lonži, vodění na ruce v terénu ovládání koně lze učit až po zvládnutí rovnováhy korektní pružný sed je předpokladem bezpečnosti i pohody koně! Pony ježdění  získání jezdecké licence na pony možné od 8 let mistrovské soutěže již pro osmileté děti bezpečnější získávání zkušeností než na velkých koních možnost začít „včas“ pony pro dítě musí být již vycvičený na té úrovni, na které s ním má soutěžit

Pony ježdění získání jezdecké licence na pony možné od 8 let mistrovské soutěže již pro osmileté děti bezpečnější získávání zkušeností než na velkých koních možnost začít „včas“ pony pro dítě musí být již vycvičený na té úrovni, na které s ním má soutěžit

Výcvik koní pro děti vhodný charakter základní výcvik tolerance k chybám jezdce (špičkový sportovní kůň nebývá vhodný pro úplné začátečníky, je zvyklý na precizní signály jezdce) tolerance ke střídání jezdců

Děkujeme za pozornost „Koně nás ochotně přenesou přes celé hory našich starostí, přes naše nedostatky, handicapy i k ostatním lidem.“ www.sdruzeniambra.cz