TÉMA 2 VÝSTAVBA, ÚDRŽBA, OPRAVY, ŽIVOTNOST VOZOVEK A EKONOMIKA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zatížení od dopravy v tunelu metra
Advertisements

Využití pryžového granulátu z ojetých pneumatik v silničním stavitelství Ministerstvo dopravy Mgr. Václav Mráz.
Geotechnický průzkum Vít Černý.
NÁVRH CEMENTOBETONOVÉHO KRYTU
s dopravní infrastrukturou
Zkoušení asfaltových směsí
Vratislav Tydlitát, Pavel Tesárek, Robert Černý
Bytové družstvo U Arény
s dopravní infrastrukturou
Provozně - ekonomický pohled na datová centra
Degradační procesy Magnetické vlastnosti materiálů přehled č.1
Smyk Prof.Ing. Milan Holický, DrSc. ČVUT, Šolínova 7, Praha 6
Spektra zatížení Milan Růžička 1 Dynamická pevnost a životnost
Prostý beton - Uplatnění prostého betonu Charakteristické pevnosti
Asfaltové vozovky 09 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ POZNATKŮ
Ekonomika provozu a současné trendy v oblasti využívání sluneční energie A5M13VSO-7.
OPTIMALIZACE NÁVRHU TUHÉ VOZOVKY
NAVRHOVÁNÍ A POSOUZENÍ VOZOVEK
Diagnostika staveb a zkušebnictví 3.přednáška ak.rok 2012/13, V.Mencl Úvod do stavebního zkušebnictví Rozdělení zkušebních metod Upřesněné zkušební metody.
Téma 3 ODM, analýza prutové soustavy, řešení nosníků
VOZOVKA A JEJÍ FUNKCE Základní pojmy Kluzná vrstva Obrusná vrstva KRYT
Obecná deformační metoda
EM radiální pneu + Jeřábové pneu Product Story
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Smyková odolnost na protlačení
Beton 5 Prof. Ing. Milan Holický, DrSc.
NK 1 – Konstrukce Přednášky: Doc. Ing. Karel Lorenz, CSc.,
Rezonanční metoda Moduly pružnosti
Ing. Rudolf Drga, Ph.D. Zlín 2014 Měření směrových charakteristik detektorů narušení Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně Fakulta aplikované informatiky Ústav.
Podlahy Normativní základna Skladby vrstev Ing. Vladimír Veselý
Přehled příspěvků VLIV RŮZNÝCH FAKTORŮ NA ZKOUŠENÍ ASFALTOVÝCH SMĚSÍ V TRIAXIÁLNÍM PŘÍSTROJI Ing. Petr Zdřálek, Ing. Petr Hýzl, Ph.D. UMOŽŇUJE CYKLICKÁ.
Selhávání pryžových výrobků: struktura lomových ploch
Mgr. Alena Lukáčová, Ph.D., Dr. Ján Šugár, CSc.
Rozbor přesnosti vytyčení
1 Mechanika s Inventorem 5. Aplikace – tahová úloha Petr SCHILLING, autor přednášky Ing. Kateřina VLČKOVÁ, obsahová korekce Tomáš MATOVIČ, publikace FEM.
Houževnatost Základní pojmy (tranzitní lomové chování ocelí, teplotní závislost pevnostních vlastností, fraktografie) (Empirické) zkoušky houževnatosti.
SEKUNDÁRNÍ TRH UŽITKOVÝCH VOZIDEL
Zkoušení asfaltových pojiv
Mechanika s Inventorem
1 Houževnatost i. i.Základní pojmy (tranzitní lomové chování ocelí, teplotní závislost pevnostních vlastností, fraktografie) ii. ii.(Empirické) zkoušky.
s dopravní infrastrukturou
Vypracovaly: Iveta Vyskočilová Michaela Poláková
Akustická emise Ondřej Fryč
Petr Horník školitel: doc. Ing. Antonín Potěšil, CSc.
INVERZNÍ ANALÝZA V GEOTECHNICE. Podstata inverzní analýzy Součásti realizace inverzní analýzy Metody inverzní analýzy Funkce inverzní analýzy.
Ekonomické aspekty fotovoltaiky A5M13FVS-12. Ekonomické hodnocení PV systémů Cena elektřiny vyrobená nějakým systémem (např. fotovoltaickým) se obvykle.
Nelineární statická analýza komorových mostů
Autoři: Ing. Dominik Gazdič Prof. Ing. Marcela Fridrichová, CSc.
Technická diagnostika "dia-gnozis" - "skrze poznání" Zkoumá technické objekty za účelem posouzení jejich technického stavu, tj. schopnosti vykonávat určenou.
Měření účinnosti převodovky
ZKUŠEBNICTVÍ A KONTROLA JAKOSTI 01. Experimentální zkoušení KDE? V laboratoři In-situ (na stavbách) CO? Modely konstrukčních částí Menší konstrukční části.
Analýza vyztužení prvků Vedoucí práce: Ing. Iva Broukalová, Ph.D.
© 2008 Verze Katedra textilních a jednoúčelových strojů Analýza a optimalizace tuhosti příruby osnovního válu.
Jiří Niewald, Vladimír Křístek, Jan Křížek
5. Seminář Beton University, Plzeň Petr Krejča STEELCRETE Příklady použití v praxi Petr Krejča.
Zkušebnictví a řízení jakosti staveb 3.přednáška,akademický rok 2012/13,V.Mencl Úvod do stavebního zkušebnictví Rozdělení zkušebních metod Upřesněné zkušební.
Systémy hospodaření s dopravní infrastrukturou Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního stavitelství, Fakulta stavební, VŠB-TU Ostrava.
Standardy pro vrstvy konstrukcí vozovek Ing. Stanislav Smiřinský
Modelování historických konstrukcí Nelineární modelování obloukového segmentu Karlova mostu Zdeněk Janda České Vysoké Učení Technické v Praze.
Dita Matesová, David Lehký, Zbyněk Keršner
Nelineární analýza únosnosti předpjatých komorových mostů Numerická simulace s nelineárním materiálovým modelem Stavební fakulta ČVUT Praha Jiří Niewald,
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Řešení poruchových oblastí příklady stěnových nosníků
Vypracoval: Ing. Roman Rázl
Defektoskopie a zkušebnictví
Jak nám pomáhají tenké vrstvy
Výukové a výzkumné centrum v dopravě
Obecná deformační metoda
Recyklace vozovek za horka
Vážení vozidel za jízdy WIM
Transkript prezentace:

TÉMA 2 VÝSTAVBA, ÚDRŽBA, OPRAVY, ŽIVOTNOST VOZOVEK A EKONOMIKA ČÁST ŽIVOTNOST A EKONOMIKA Doc. Ing. Otakar Vacín, Ph.D. 24.- 25.11.2009 České Budějovice

Metodika overovania návrhových parametrov konštrukcií vozoviek na pokusných úsekoch Dipl. Ing. Zsolt BOROS 24.-25.11.2009 České Budějovice

Cíle Návrh konstrukce vozovky pro projekt PPP podmínkou je návrh vozovky dle místní návrhové metodiky - jiný není povolen při porovnání konkrétního zadání pro návrh vozovek podle různých návrhových metodik některých evropských zemí docházíme k odlišným výsledkům různé hodnoty dostáváme i v případě podobných klimatických podmínek a zatížení vozovky z hlediska modelů a použitých analytických výpočtových metod však platí, že není mezi návrhovými metodikami podstatný rozdíl Boros, Metodika overovania návrhových parametrov konštrukcií vozoviek na pokusných úsekoch

Simulace podmínek v konstrukci vozovky Všeobecně APT – Accelerated Pavement Testing (zrychlené zatěžování vozovky) ALT – Accelerated Load Testing (zrychlené testování dle zatížení) AST – Accelerated Scale Testing (zrychlené zkoušení zatěžovacích stavů) RLT – Real-time Load Testing (sledování zatížení v reálném čase) správná v interakcii s konštrukciou vozovky ako vrstvy. Potom mohou následovat funkční zkoušky v laboratoři Boros, Metodika overovania návrhových parametrov konštrukcií vozoviek na pokusných úsekoch

Závěry pro přesnější analýzu je nevyhnutelné systematické měření klimatických okrajových podmínek a deformačních vlastností vrstev konstrukce vozovky při reálném zatížení předpokládáme, že nestačí sledovat změnu vlastností materiálů v laboratorních podmínkách, je důležité skutečné namáhání sledovaného materiálu, sledování vrstvy v konstrukci a její interakce s konstrukcí Boros, Metodika overovania návrhových parametrov konštrukcií vozoviek na pokusných úsekoch

Závěry materiály se mění během životnosti při porovnání konkrétního zadání pro návrh vozovek podle návrhových metodik některých evropských zemí jsou výsledky velmi odlišné očekávané výsledky práce mají přispět k optimalizaci nákladů životního cyklu - Life Cycle Cost Boros, Metodika overovania návrhových parametrov konštrukcií vozoviek na pokusných úsekoch

PRODLOUŽENÍ ŽIVOTNOSTI ASFALTOVÝCH VRSTEV VYZTUŽENÍM VLÁKNY Clifford N. MacDonald Kamil E. Kaloush, Ph.D.,P.E Tracy H. Lang Ing. Jiří Zedníček KP Biligiri 24.-25.11.2009 České Budějovice

Cíle Vyztužený asfaltový beton zvýšená pevnost, houževnatost a životnost pevná a chemicky inertní vlákna FRAC nabízí trojrozměrné - izotropické vyztužení vlákna poskytují asfaltové směsi lepší vlastnosti, jako vyšší komplexní modul a lepší únavovovou odolnost směsi MacDonald, Kaloush, Lang, Zednicek, Biligiri, Prodloužení životnosti asfaltových vrstev vyztužením vlákny

Úvod Všeobecně materiál je vyráběn od roku1982 v roce 2008 byl proveden zkušební úsek a srovnávací měření vlastností materiálů dle funkčních a empirických zkoušek trojrozměrná smyková pevnost, dynamický modul a odolnost proti šíření trhlin dávkování vláken : ~0.5kg na tunu směsi MacDonald, Kaloush, Lang, Zednicek, Biligiri, Prodloužení životnosti asfaltových vrstev vyztužením vlákny

Výsledky zkoušek Materiálové vlastnosti Hodnoty komplexního modulu 40,000 správná v interakcii s konštrukciou vozovky ako vrstvy. Potom mohou následovat funkční zkoušky v laboratoři 35,000 Controlní směs FRAC 30,000 25,000 Komplexní Modulus, MPa 20,000 15,000 10,000 5,000 4.4 °C 37.8 °C 54.4 °C MacDonald, Kaloush, Lang, Zednicek, Biligiri, Prodloužení životnosti asfaltových vrstev vyztužením vlákny

Výsledky zkoušek Materiálové vlastnosti Rychlost šíření trhliny správná v interakcii s konštrukciou vozovky ako vrstvy. Potom mohou následovat funkční zkoušky v laboratoři MacDonald, Kaloush, Lang, Zednicek, Biligiri, Prodloužení životnosti asfaltových vrstev vyztužením vlákny

Závěry směsi FRAC prokázaly lepší odolnost proti vzniku smykových deformací hodnoty komplexního modulu E* byly pro směs FRAC vyšší u teploty 54.4 °C, nárůst modulu 50% rychlost šíření trhliny ukázala 40x vyšší odolnost než kontrolní směs výpočet dle návrhové metodiky umožňuje snížení tloušťky vrstvy asfaltového betonu o 30% až 40% MacDonald, Kaloush, Lang, Zednicek, Biligiri, Prodloužení životnosti asfaltových vrstev vyztužením vlákny