Jsou televize dalším ohroženým druhem?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Trh s TV reklamou a nové TV stanice Červen • Propad sledovanosti zastaven, Sledovanost TV.
Advertisements

Efektivita a budoucnost zemského pokrytí digitálním televizním vysíláním Konference DIGImedia Praha 12. června 2008 Kamil Levinský ředitel úseku pro transformaci.
TRENDY OBCHODU A NÁKUPNÍHO CHOVÁNÍ fakta o trhu a o spotřebitelích
Zpracoval: Šafránek David
Úvod do počítačových sítí Úvod. Úvod do počítačových sítí •Úvod, síťové protokoly, architektury,standardy •Fyzická úroveň •Linková úroveň •Lokální počítačové.
Internet a televize - rivalové nebo partneři? Klubový večer SPIR , klub Avion.
Praha,12.červen, 2008 Konference: DIGImedia 2008.
VÝUKOVÝ MATERIÁL V RÁMCI PROJEKTU OPVK 1.5 PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ROZVOJ VZDĚLANOSTI ČÍSLO ŠABLONY:
Rychlý internet na koaxiálním kabelu?
Český Internet po (uši v?) krizi Marek Antoš. snímek |datum |dokument | 1. Internetové prostředí 2.
Rozbor a výsledky integrovaných mobilních kampaní Aktuálně.cz Ondřej Švihálek, Centrum Holdings 13. října 2010.
C3 - Vodafone Confidential Classified on: Printed on: Vodafone + Seznam.cz: Mobilní internet a mobilní reklama 8. října 2009 Tomáš.
EDA pro časové řady.
Perspektivy rozvoje tematických kanálů Petr Majerik Atmedia 1.
Výsledky NetMonitoru a AdMonitoringu za červenec 2008 Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) MEDIARESEARCH, a. s. a GEMIUS, S. A
Satelit – nadpozemské řešení digitalizace TV příjmu červen 2009.
Skylink slaví první milión zákazníků Praha
TOP CZ digitální trendy – 2014 Tomáš Veselý. Digitální inovace Co je zajímavé z pohledu inzerenta?
Kategorizace internetu aneb členění online médií AliaWeb, spol. s r.o. – Kurzy.cz, 2006 Klubový večer SPIRu
Příštích deset let bude charakterizováno rozvojem technologie i programového obsahu televizního vysílání a s tím souvisejících nových služeb. Nové technologie.
Analýza vlivu cen elektřiny na ekonomiku průmyslových podniků Prezentace EGÚ Brno, a. s. Sekce provozu a rozvoje elektrizační soustavy Květen 2007.
Adstock - měřítko účinku reklamní kampaně Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Start projektu AdMonitoring - monitoring internetové reklamy hotel Majestic Plaza.
KONEČNĚ SPOLU podzim Aktivní karty ČR + SR dosaženo ČR SR = aktivních karet.
1 Měsíční zpráva o sledovanosti červenec 2008 MEDIARESEARCH, a. s. srpen 2008 Zdroj: ATO - Mediaresearch.
Měření mobilních služeb Mobilní metokomise Mobile Internet Forum 2010.
Přednosti a úskalí IPTV Jiří Peterka IPTV over ….. STB IPTV set-top box IPTV Internet xDSL nebo FTTx IPTV over xDSL (ADSL, ADSL2+) over FTTX.
Elektrotechnika Přenosová technika
TELEVIZE PUBLIC Prezentace televize, sledovanost, kontakty Květen 2010.
Michal Krsek Za hranice YouTube Michal Krsek
Titulkování v České televizi podle zákona a v praxi
Pojmy a interpretace.
Lukáš Havlíček.  Vimeo je internetová stránka založená filmaři pro sdílení převážně uměleckých videí. Uživatelé zde mohou nahrávat, sdílet a sledovat.
UČÍME V PROSTORU Název předmětu: Název a ID tématu: Zpracoval(a): Přenosová technika Přijímače pro digitální televizní vysílání EL31 Ing. Ludmila Nevařilová.
Cyklické kódy Přednáška 6. Perfektní kód A.Opravuje největší množství chyb B.Má nejvíce kódových slov C.Má nejlepší poměr počet chyb/délka kódu.
Mobilní televize ve službách veřejného zájmu Jiří Hašek, Senior manažer řízení kategorie obsahu Jaroslav Chaloupka, Manažer kategorie zodpovědný za Televizi.
, ShopRoku surfování na internetu web aplikace lokalizační služby cloud premium SMS IVR USSD i-banking NFC karty.
TRH PRÁCE V ROCE 2015 Mgr. Jan Záruba Ing. Jiří Halbrštát KA Director
Digitalizace televizního vysílání & Internet Ing.Pavel Hanuš Manager programu digitalizace ČT.
Aplikace DVB-T Český Telecom, a.s.. 2 Agenda DVB-T MHP Platforma ČTc DVB-T MHP Platforma ČTc – aplikace Shrnutí cílů společnsti Český Telecom, a.s.
RPS/CSF Komunikační plán RPS 2006 Realizované projekty Období: 12 / 2005 – 6/ 2005.
Prezentace VOLNÝ.cz. Internetový portál, který byl založen v roce 1999 jako vstupní brána do internetu pro uživatele dial-up připojení. V současné době.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
Budoucnost digitálních TV v ČR Agenda 1. Inflace TV cen v ČR 2. Usnadní nové televize život na českém mediálním trhu? 3. Regionální souvislosti.
© 2006 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco PublicITE I Chapter 6 1 LAN Design LAN Switching and Wireless – Chapter 1.
Rozvíjíme DVB-T2 a HDTV v ČR
Televizní vysílání v České republice
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
IPTV dva roky poté Jan Potůček, DigiZone.cz. Stručná historie září 2005 – zahájení prvního pilotního vysílání IPTV v České republice (Mattes AD, Ostravsko)
Zásady koncepce KIVS a CMS, realita roku KIVS -Centralizovaná komunikační infrastruktura s centrálním místem služeb, které je jediným místem bezpečného.
1 LICA – IPTV legálně Martin Kubík, DRM manager Srpen 2014.
Satelit = HDTV do každé domácnosti září Limity pro rozvoj HDTV Dostupnost signálu HDTV Vybavenost domácností televizory zobrazujícími HDTV Cenová.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Televize 8. ročník.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor Výsledky za březen 2010.
0 Distribuce obrazu a videa. 1 Obsah analogové televizní přenosové systémy NTSC, PAL analogové televizní vysílání kompresní standardy JPEG, JPEG 2000.
Měření sledovanosti obrazovek připojených k internetu Tomáš Bičík INNOVATION DAY, 7. října 2015.
RADIOPROJEKT © 03. února 2016 VÝZKUM POSLECHOVOSTI ROZHLASOVÝCH STANIC Prezentace výsledků III. čtvrtletí IV. čtvrtletí 2015 VÝZKUM POSLECHOVOSTI.
Online trh pohledem Sdružení pro internetovou reklamu Ján Simkanič, předseda Výkonné rady SPIR IAC Slovanský dům, Praha.
IN NUMBERS THOU THRUST Daniel Dočekal Proximity Prague 18.
Media Forum 2000 ATO Měření sledovanosti TV v České republice a Peoplemetrový projekt Přistoupení TV 3 Jednatelka ATO Mgr Hana Svobodová Vedoucí peoplemetrového.
0 možnosti videoreklamy reklama a měření instant messaging aplikací reklama a měření v mobilech NETRADIČNÍ ZPŮSOBY INTERNETOVÉ REKLAMY A JEJÍ MĚŘENÍ (Robert.
Televize v konzumaci médií suverénně vede
Měření multimediálního obsahu
Co dokážeme připravit pro HbbTV v ČR?
Jak si stojí měření českého internetu v mezinárodním srování?
Přínos přechodu na DVBT-T2 pro koncové uživatele
Role ČT v rozvoji DTT.
Michal Krsek Za hranice YouTube Michal Krsek
Prezentace výzkumu Zbiroh 2018
Transkript prezentace:

Jsou televize dalším ohroženým druhem? GRP na internetu aneb Jsou televize dalším ohroženým druhem? Klubový večer SPIR, 24. října 2013

Technické aspekty TV vysílání Výpočet GRP na internetu Trendy, překážky Výpočet GRP na internetu Diskuse

Možnosti distribuce audiovideo obsahu jednosměrné = lineární terestriální jednosměrné = lineární satelitní TV Broadcasting Tradiční TV kabelové interaktivní Nové formy TV Uzavřená IP síť: IPTV (Internet Protocol Television) Všechny cesty jsou dnes digitální, zásadní rozdíl je v rozdělení na lineární vysílání a VOD. I televize distribuovaná přes broadband obsahuje jak lineární tak VOD. DVB je vždy jen lineární (z principu jednosměrnosti přenosu) Rozdíl mezi HbbTV a OTT: HBBTV je standard, součástí DVB vysílaní jsou i metainformace, které obsahují statický obsah a URL adresu, kde koncové zařízení najde online aplikaci ve standardu HBBTV, které certifikované zařízení (televize nebo set top box) umí spustit Pro poskytovatele obsahu (například u nás ČT) to má výhodu, že neřeší nekompatibilitu a fragmentaci SMART TV systémů, udělá jen jednu aplikaci; nevýhoda je v omezené podpoře televizí OTT jsou aplikace instalované v koncových zařízení, velká fragmentace a nestandardizace programového rozhraní od výrobců TV, nutno odladit pro různá zařízení Provider HbbTV musí mít vysílání v DVB, jehož doplněk je informace o aplikaci ve standardu HbbTV. např. O2 TV Streaming přes IP síť (Broadband) např. Topfun Veřejný internet: aplikace OTT (Over The Top) providerů pro: SMART TV nebo Set Top Box Mobily, tablety Herní konzole HbbTV (Hybrid Broadcast Broadband TV) Provider musí mít vysílání v DVB, samostatně přístupná HbbTV aplikace nejde lineární (live streaming) VOD např. ČT

Celosvětový růst internetového videa Peta Bytes/měsíc Průměrné meziroční tempo růstu video trafficu na světě je 29 % 1 Peta Byte = 1000 Tera Byte (dnešní větší harddisky mají velikosti 1-3 TB) Zdroj: Cisco VNI, 2013

Velikost video online inzerce v ČR Graf: Podíl videoformátů na display reklamě V roce 2012 bylo v online video reklamě v ČR 522 mil Kč v ceníkových cenách (Údaj z celoročního odhadu inzertního spendu SPIR).

Trendy, překážky v Evropě (světě) Velký celosvětový růst video trafficu na internetu (průměrný meziroční růst 29 %) 80 % chytrých televizí v roce 2017 Růst požadavku na obrazovou kvalitu (HD 1080p) Multiscreen content Je jedno kde konzumuji obsah, OTT aplikace pro různé platformy Propojení druhého (tablet, mobil) a prvního (TV) screenu – „dodívám pořad na tabletu“ Social TV Společné sledování TV TV doporučí, na co se dívat (behaviorálně) FullHD 1920x1080 progresivně (neprokládaně) např. neumí přenést u nás současně nejrozšířenější DVB-T, v Evropě se používá DVB-T2. Ostatní DVB-S, DVB-C nebo streaming nemají takové technické omezení kvality. U streamingu je limitující rychlost internetu, sítě ISP zejména mimo města na bázi WIFI nejsou dimenzované na to, aby každá domácnost měla SMART-TV, na které poběží přes internet tv kanál v HD Překážky: Přenosová kapacita internetu zejména mimo města (pro kvalitní příjem HDTV je potřeba 8 Mb/s a více) Nutný vývoj: Cross audit sledovanosti, kompatibilní jednotky

Výpočet GRP na internetu Varianty výpočtu GRP na internetu: zahájených přehrání Počet Počet spuštění (* koeficient populace) GRPviews = * 100 Velikost populace - První varianta je doporučovaná SPIRem: Jednoduše měřitelná, platná pro krátká i dlouhá videa, důraz je kladen na pre-roll reklamu, dává vyšší výsledky, zejména u delších videí. Šlo by použít i pro bannery/videobannery. Druhá je metodicky možná čistší varianta, ale je náročnější na auditované měření pro různé analytické systémy, má nižší výsledky (obzvláště u delších videí). Koeficient populace: Tuto informaci lze získat z měsíčních dat NetMonitoru o videostreamingu pro daný server/sekci („views composition“), např. pro populaci 15+ může být na daném webu 0,9 (zastoupení CS 90%). Populace: 15+ (koupěschopná) též se používá v TV světě, popř. 15-64 oříznutí populace seshora pomůže výsledkům (vyšší GRP), protože uživatelé 65+ mají na počtu spuštění mnohem menší podíl, než je jejich zastoupení v běžné reálné populaci Odsledovaný čas TTS (celkový odsledovaný čas) (* koeficient populace) GRPtime = * 100 TT (celková délka přehraných materiálů) * Velikost populace Koeficient populace: odhadovaný podíl cílové skupiny na celkovém počtu spuštění/odsledování/čase. Velikost populace: Navrhovaná je obecná 15+ kvůli porovnatelnosti s TV měřením (popř. 15-64).

Výpočet GRP na internetu Základ pro výpočet GRP: Problém s definicí referenčního období, malý výkon Konkrétní videomateriál Vypovídá o inzertní síle celého média nebo jeho sekce Více odpovídá zájmům zadavatelů plošných, floatingových kampaní Celé médium nebo jeho sekce Konkrétní materiál: GRP zpravidla významně roste první 2 týdny od uvedení. Některá videa např. mají dlouhou životnost a mohou „ožít“ i po měsících, letech v archivu (po promování, v souvislosti s nějakou událostí apod.). Výpočet pouze v rámci měsíční datové sady (např. top pořady za měsíc) by diskvalifikoval videa publikovaná později v měsíci. Sekce: Není tak ovlivněno referenčním obdobím jako v případě konkrétních materiálů. Vypovídá o inzertní síle celého média nebo jeho sekce a více odpovídá zájmům zadavatelů, kteří nasazují kampaně plošně, floatingově apod. Koeficient populace by ve výpočtu odpadl, protože z dat jde přímo zjistit počet spuštění v dané cílovce. Období: den/týden od vzniku pořadu měsíc/týden/den v případě média/sekce

Modelace výpočtu GRP Délka videa: 25 minut Velký rozdíl mezi GRP_views a GRP_time 1 týden Zdroj: NetMonitor, 5-8/2013 Významný růst: 2 týdny, ale i dále nezanedbatelný stabilní růst

Modelace výpočtu GRP Délka videa: 25 minut Opětovný nárůst po repríze 1 týden Zdroj: NetMonitor, 10/2012 – 8/2013 Významný růst: 3 měsíce, následně po repríze

Modelace výpočtu GRP Délka videa: 8 minut Malý rozdíl mezi GRP_views a GRP_time 1 týden Zdroj: NetMonitor, 2/2011 – 3/2011 Významný růst: první týden

Modelace výpočtu GRP Měsíční výkon celých serverů (views) Zdroj: NetMonitor, 1/2013 – 7/2013

Kumulované denní GRP Výkon média v čase je konstantní Trend může změnit významná událost, např. povodně Zdroj: NetMonitor, 5/2013 – 7/2013 Smysl dává pouze výpočet přes počet spuštění. Srovnání s TV Prima: 30.000 GRP/měsíc, Prima Cool: 6.000, Prima Love: 3.000, Prima Zoom: 2.000 povodně?

Výpočet GRP na internetu Vybraná varianta: GRP počítat přes počet spuštění a nikoliv přes čas GRP počítat pro celé sekce nebo média, nikoliv pro konkrétní materiály Uvažovat populaci 15+ nebo omezenou shora 15-64 Období měsíční/týdenní/denní DOPORUČENÍ: Jednotku GRP používat jako srovnávací v post reportingu Zaměřit se na samostatné měření videoreklamy S očekávaným růstem výkonů videostreamingu v budoucnu revidovat toto doporučení (2-3 roky). Srovnávací jednotka, nikoli nákupní